Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 08:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Buch’s stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 September 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Jeg er ikke enig,

... i hvad?

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

exotic skrev:

Hvilke(t) HF er der tale om?

Jeg ser om jeg kan finde det i arkiverne...to be continued.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Mht. DTI/XDP kan jeg da nævne, at de i øjeblikket tilbringer lidt tid på udskiftningsbænken til fordel for DDE 1.0. En aften da jeg gik og rodede lidt med stereoen fik jeg sat DDE'en til PS2 - bare lige for at prøve. Det var noget af en oplevelse. Faktisk syntes jeg at det med denne kombination er lettere at skille tingene ad. De enkelte instrumenter er nemmere at følge hver for sig, men uden at det går ud over sammenhængen - tværtimod. Det virker som om at der er mere flow i musikken. Jeg har ikke lige ordene for det, men det svinger simpelthen mere end med DTI/XDP. Der er dog ikke den samme kælderdybe bas og den samme klare mellemtone. Nu må vi se hvad det ender med. Jeg skal jo nok have et bedre I2S kabel. Det kan vende situationen igen.

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 September 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Den her side mener DTI+ kun forbedrer jitter i det optiske signal, ikke det koaksiale. Men den stammer dog fra en producent med et produkt der er med i testen.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hej Buch....

Har du hørt andre Kappa højttalere (7.2, 8.2)? Hvordan vurdere du dem lydmæssigt op imod dine Dali?

Flot tråd!

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Hej Buch....

Har du hørt andre Kappa højttalere (7.2, 8.2)? Hvordan vurdere du dem lydmæssigt op imod dine Dali?

Flot tråd!

Hej Scorpio

Takker - men tråden er ikke helt ajour længere så Dali'erne er "history". Jeg må se at få opdateret ved lejlighed. Jeg har desværre ikke hørt de større Kappa-modeller under kontrollerede forhold, men 8.2i ville bestemt være interessant at stifte nærmere bekendtskab med. Kappa'erne (6.2i) vil altid have en meget stor stjerne hos mig, men jeg sigter mod noget mindre i øjeblikket. Hvad er iøvrigt din egen erfaring med Kappa-serien?

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har nogle 7.2 som er meget tilfredsstillende......blot kræves en kompetent amp til at styre bassen! En ICE gør underværker...jeg kunne godt tænke mig at køre bassen aktivt med seperat forstærker.....

Hvordan oplevede du at gå fra Infinity til Diva? Og hvorfor røg Dalierne ud igen? Har selv haft lyst til at prøve Dali så det er interessant.

Hvad havde du af erfaringer med placering og underlag på Kappa? Dine billeder indikerer at du har meget mindre afstand imellem dem end jeg har. Mine står med næsten 4 meters afstand til hinanden og 3,5m til lytteposition der er ca. 0,5 meter fri af bagvæg. Ht står ca. 0,8m ud fra væggen og er let vinklet imod lyttepositionen.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Hvordan oplevede du at gå fra Infinity til Diva? Og hvorfor røg Dalierne ud igen? Har selv haft lyst til at prøve Dali så det er interessant.

Da jeg skiftede fra Infinity til Dali oplevede jeg primært en bedre kontrol i komplekse passager i musikken. Mikrodetaljeringen på Diva er ligeså god som Kappa'ernes. Faktisk er Diva et godt eksempel på, at en dome-diskant kan have samme opløsning som et bånd. Med Divaerne manglede der ingenting i højfrekevensen i forhold til Kappaernes bånd, som jeg syntes lyder super godt. Kappaernes svage punkt er efter min mening Poly-Dome'n som kan lyde besnærende med gode optagelser, men er utålelig med dårlige. Den skal matches omhyggeligt med udstyr som ikke eksponerer dens svagheder for meget. Jeg har også tidligere skrevet om det lidt ressonante kabinet, som jeg faktisk tror kunne blive godt med et antal passende interne afstivninger. Det fik jeg dog ikke eksperimenteret med i denne omgang. Divaer'ne er mht. mellemtonegengivelse ret cool - ikke så mange dikkedarer der. Man får ret klar besked om det der bliver hældt ind i højttalerne, på godt og ondt.

Jeg har besluttet, at jeg vil have nogle mindre højttalere, da jeg hverken er basfreak eller i det hele taget spiller særlig højt når jeg lytter. Min førsteprioritet er rum og atter rum. For et stykke tid siden havde en lytteoplevelse der for alvor viste hvor langt jeg egentlig var fra det bedste. Det gør så at jeg i øjeblikket er ved at tænke over hvordan jeg når hen til noget der minder om samme lyd og må desværre nok erkende at Diva ikke er en del af den løsning. Mit effekttrin var i samme forbindelse blevet overflødigt, så det er også solgt.

Skorpio skrev:

Hvad havde du af erfaringer med placering og underlag på Kappa? Dine billeder indikerer at du har meget mindre afstand imellem dem end jeg har. Mine står med næsten 4 meters afstand til hinanden og 3,5m til lytteposition der er ca. 0,5 meter fri af bagvæg. Ht står ca. 0,8m ud fra væggen og er let vinklet imod lyttepositionen.

Jeg havde faktisk gode erfaringer med korkklodser under Kappa'erne - dem man køber hos maleren. Jeg har også haft nogle plasthætter på spikes'ne og under dem igen nogle filtfødder - det var den kombination jeg havde mest succes med. Har du prøvet at rykke Kappa'erne lidt længere ud fra bagvæggen. 4 meter er meget, men hvis man kan komme på afstand af højttalerne tror jeg sagtens det kan fungere. Jeg havde den bedste lyd med 2,5-3m mellem højttalerne, men jeg kunne/kan heller ikke komme meget længere væk end 3 meter.

Anlægget i nuværende opsætning:
1. Digital: Laptop Trends UD-10/ Proceed PDP2
2. Forforstærker: Krell KRC-3
3. Effektforstærker: Sony TA-N86B
4. Højttalere: Dali 3B
5. Kabler: Madrigal MDC-1(digital), VdH D-501 Hybrid, Monitor LS-1200 (speaker), Nordost Vishnu(Strøm)

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Flere der lyttede på mine 7.2 syntes bassen var langsom, men god (sammenlignet med deres egen lyd hjemme). Jeg er enig i at de lyder langsommere, men det gør det altså når der kommer ægte niveau med kontrol i bunden.Den med små "hurtige" basenheder holder ikke.

JEg prøvede faktisk med et filter indskudt, der fjerne alt LF og så blev bassen pludselig "hurtig". I denne sammenhæng er hurtig = manglende....

Jeg tror det er samme effekt som visse "fod-tramp" firmaer bruger til at lave kunstig fokus på rytme. Har du denne lyd som reference, skal man "nulstilles" i en periode før ens reference er på plads igen

Ægte dyb bas er vanedannene

Buch: Hvad størrelse rum spillede du i?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

JEg prøvede faktisk med et filter indskudt, der fjerne alt LF og så blev bassen pludselig "hurtig". I denne sammenhæng er hurtig = manglende....

Det sjoveste der her på siden er skrevet om bas fra små enheder og System Audio er, at "bassen er så hurtig, at man ikke når at høre den"

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Ja, SA er jo med på den med hurtige basser......givetvis fordi de erfarede at smalle kasser sælger bedre en brede.....

Hvis man husker hvordan en fløjte på en kogekedel lød, så steg den i frekvens som trykket steg....og fornemmelsen var at nu haster det.....samme effekt laves nu på hurtige højttalere

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej Buch.

Er der noget nyt?

Skal Dali 3B være permanent som main speaker?

Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hej Buch.

Er der noget nyt?

Skal Dali 3B være permanent som main speaker?

Joda - lidt udskiftninger skal der naturligvis til ind imellem. Dali 3b er en fin lille højttaler, men var mest beregnet til at tage de værste abstinenser inden de her kom i hus:

Dynaudio Focus 140. Jeg har været lun på storesøsteren (220) i et stykke tid, men valgte så alligevel at gå et nummer ned i størrelse og de kan sagtens spille mit lytterum op til passende niveau.

Og da min Mark Levinson periode nok må siges at være ovre for denne gang, skulle der jo et nyt effekttrin til:

PS Audio HCA-2. Den har faktisk forbavsende få af de unoder jeg normalt forbinder med klasse-D forstærkere så den bliver hængende lige foreløbigt.

Desuden har jeg også prøvet et par stykker fra småtingsafdelingen som du jo nok kender;

Den til højre er jeg ikke vild med - den ryger i sommerhuset, men den til venstre er faktisk spændende med det rette software på laptop'en.

1. Digital: Laptop Trends UD-10, Proceed PDT2, Audio Alchemy DTI/XDP/PS2
3. Effektforstærker: PS Audio HCA-2
4. Højttalere: Dynaudio Focus 140
5. Kabler: Audio Alchemy (digital), Monitor NF-1202 (Signal), Monitor LS-1200 (speaker), Nordost Vishnu, Kimber PK-10(Strøm)

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Det ser da godt ud Buch

Jeg har dsværre ikke hørt hverken de Dynaudio, eller den PS bandit der.

Mangler du ikke fylde i lyden, når nu du er gået fra gulv, til stativhøjttalere?

Sidste spørgsmål. Den PS. Er det ICE, eller hvad?

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Det ser da godt ud Buch

Jeg har dsværre ikke hørt hverken de Dynaudio, eller den PS bandit der.

Mangler du ikke fylde i lyden, når nu du er gået fra gulv, til stativhøjttalere?

Sidste spørgsmål. Den PS. Er det ICE, eller hvad?

Hej rfl

Der er ganske rigtigt ikke den samme dynamik i de nederste oktaver fra en standerhøjttaler som der kan være fra en god gulvhøjttaler, men jeg syntes nu ikke jeg mangler noget på det område. Det skal siges, at jeg ikke på nogen måde har hang til dyb bas eller høj lydstyrke. Virkelighedsfornemmelsen bliver i mine ører skabt af nogle frekvensområder, som primært varetages af diskanten. Jeg syntes dog på ingen måde at lyden er "mindre" end jeg er vant til. 140'erne går til opgaven på en ganske imponerende måde og lyder i mine ører ikke som en traditionel to-vejs konstruktion. Der er den bas jeg forventer og ønsker, samt et overblik og detaljering i lydbilledet som jeg ikke har haft før.

PS'en er en såkaldt hybrid klasse A konstruktion. Der anvendes forskellige teknologier i effektrinnet, herunder PWM (Pulse Width Modulation) eller det der også kendes som klasse-D. Det er en ægte balanceret konstruktion med meget lav modkobling. Lyden kendetegnes ved en rigtig fin klarhed og præcision, specielt i mellemtone og diskantområdet. Alt i alt det mest kompetente effekttrin jeg har indtil nu har haft glæden af.

1. Digital: Proceed PDT2, Audio Alchemy DTI/XDP/PS2
5. Kabler: Kimber (Digital), Ixos (Signal), Monitor LS-1200 (speaker), Nordost Vishnu, Kimber PK-10(Strøm)

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

I dag skulle mine nye (brugte) stativ højttalere ankomme. Jeg har ellers altid set lidt ned på små højttalere, da jeg ikke mener at man kan kalde gengivelsen fra en lille højttaler hifi, når den ikke er i stand til at flytte nok luft. Så det er noget af et projekt jeg har kastet mig ud i   

Jeg drømmer om: Dali Grand, og et motherf**king svin af en forstærker, så jeg kan få blæst ruderne ud i mit hus (for lige at sætte det på spidsen)

Desværre er en Dali Grand for stor til min stue

Så nu prøver jeg noget helt andet

Dali Grand Coupé (igen ) Og en "lille" 30 watts forstærker  

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

skal der ikke snart opdateres her :) ?
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jo, det er måske på tide??

Den væsentligste ændring i mit setup er, at min eneste lydkilde nu er en PC med følgende bestykning:

Kabinet: Antec Fusion
Bundkort: Asus M3A78-EMH HDMI
CPU: AMD Athlon X2 3800 (35 Watt)
Blæser: Arctic-Cooling Alpine 64 PWM
HD: WD3200BEVT 2,5"
Lydkort: ESI MAYA44

PC'en er fuldstændig tyst, hvilket primært skyldes at CPU-blæseren kører med meget lave omdrejninger og disken er stort set lydløs.

Musikken sendes fra HD via ASIO direkte over lydkortets digitale udgang til Benchmark DAC-1, der også fungerer som forforstærker.

Kablerne er hele vejen rundt købt hos Blue Jeans Cable, dvs: Belden 1694A (BNC), Belden 1800F (XLR), Belden 5T00UP (LOK Sure Grip - Rhodium)

1. Digital: HTPC
2. DAC: Benchmark DAC-1
5. Kabler: BJC

Måske tager jeg et par billeder ved lejlighed.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Fedt setup. Grand Coupe er jo en yderst velspillende klassiker

Har ikke hørt de Dynaudio, men de får fine ord med på vejen mange steder...

Vil gerne høre hvordan du oplver de Blue Jeans Cables ?

Neutrale/mørke osv/Tilbagelænede osv?

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

Jo, det er måske på tide??

Den væsentligste ændring i mit setup er, at min eneste lydkilde nu er en PC med følgende bestykning:

PC'en er fuldstændig tyst, hvilket primært skyldes at CPU-blæseren kører med meget lave omdrejninger og disken er stort set lydløs.

Musikken sendes fra HD via ASIO direkte over lydkortets digitale udgang til Benchmark DAC-1, der også fungerer som forforstærker.

Kablerne er hele vejen rundt købt hos Blue Jeans Cable, dvs: Belden 1694A (BNC), Belden 1800F (XLR), Belden 5T00UP (LOK Sure Grip - Rhodium)

1. Digital: HTPC
2. DAC: Benchmark DAC-1
5. Kabler: BJC

Måske tager jeg et par billeder ved lejlighed.

Det er efterhånden ikke længere 'nødvendigt' med billeder.

...er jo ikke særlig fotogent...  ;-)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne