| Forfatter |
|
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
har søgt på forumet, men uden megen held.
er der nogen der kan anbefale nogen gode 230v stik til væggen ?
jeg ved at der i amarikansk type findes "hospital grade" osv. men det er jo lidt letter hvis der fantes nogen danske typer til at sætte op.
pft
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad mener du med gode.....
__________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Twellmann skrev:
| hvad mener du med gode..... |
|
|
bedst 
om der er nogen der har erfaringer med om nogen (med dansk benforbindelse) er specielt velegnet til audio formål.
= bedre en alm. NKT vægstik
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 05:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening bevæger du dig over i woodoo området. Men hvis det skal være, kan du da købe Fuga 230 V vægudtag uden afbryder. Så er der så lidt modstand som muligt, idet strømmen bliver ledt direkte til stikket.
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Efter min mening bevæger du dig over i woodoo området. Men hvis det skal være, kan du da købe Fuga 230 V vægudtag uden afbryder. Så er der så lidt modstand som muligt, idet strømmen bliver ledt direkte til stikket. |
|
|
det var også dem jeg havde i tankerne. men den der pres forbindelse står lidt i kontrast til at alle andre forbindelser er tykke kabler, skrue spændning og lodninger. den pres montering, kan max have 3 mm kontakt flade, og det kan umuligt være optimalt til flere tusinde watt 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er godkendte til 13 A, hvilket er 2990 W. Prøv at trække så meget effekt ud af en, og se om den bliver varm. Det tror jeg ikke den gør. Husk også at det jo er 230 V. Der løber jo højere strømme i forstærkergrej fordi det opererer ved en lavere spænding.
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| De er godkendte til 13 A, hvilket er 2990 W. Prøv at trække så meget effekt ud af en, og se om den bliver varm. Det tror jeg ikke den gør. Husk også at det jo er 230 V. Der løber jo højere strømme i forstærkergrej fordi det opererer ved en lavere spænding. |
|
|
ja jo, men hvis det var så enkelt, så var NKt 1.5 solid jo også rigeligt til alle højtalere.
uden at ligge hovedt på blokken, må der jo være en grund til at der findes:
http://www.diycable.com/main/product_info.php?products_id=49 6&Cid=a8115f22345da5a780c3a144f45403e0
jeg ville bare gerne prøve dem med dansk ben forbindelse.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| De er godkendte til 13 A, hvilket er 2990 W. Prøv at trække så meget effekt ud af en, og se om den bliver varm. Det tror jeg ikke den gør. Husk også at det jo er 230 V. Der løber jo højere strømme i forstærkergrej fordi det opererer ved en lavere spænding. |
|
|
Hvis du hiver f.eks. 3000 W. ud af en standard Fuga, så garantere jeg dig forat den bliver varm! For så begynder den nemlig at smelte! (Taler af erfaring!)
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
tag et Cee stik hvis du vil have bedst kontakt, men bare husk på de er "noget" større en alm. fuga. Men mener at dette her flue knepperi, medmindre det er den eneste stikkontakt som den tilhørende gruppe tager sig af. For ellers vil det være en 1,5mm2 der er bag og som tager sig af flere stikk. Men hvis du nu har sat en ekstra gruppe op med 3x2,5mm2 eller 5x4mm2(kan/må ikke komme i fuga kontakter) jamen så kan der måske være noget om snakken, og så vil et cee-stik være vejen frem, ellers tag en alm fuga u/afb.
hvad bruger du forresten fra kontakten til anlægget, en alm forlænger ledn. eller.... ?(for skal det da nævnes at de fleste forlængere er 0,75mm2 og så kan det være fuldstændigt ligemeget med det andet)
Og jeg vil så også mene at 3kW for en enkelt fuga stikk. vil tage livet af den, hvis den får den belastning i længere tid __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening er de alm. Fuga stik ikke særligt gode, simpelthen for billigt/dårligt lavet. Jeg foretrækker nogle med ordentlige skrueterminaler og kontaktflader. Så kan man kalde det for flueknepperi for min skyld, men når man hører effekten af en ordentlig installationskabling direkte fra målerskab til udstyr, så svarer det tit til en effekten af en bekostelig komponentopgradering. Bassen vokser lige et par tommer og baggrunden bliver væsentligt mørkere.
Jeg bruger selv US stik af hospitalstype samt CEE stik.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
S V J Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der findes kun en producent af 230V stik kontaker i danmark... LG
Du kan med garanti ikke høre forskell på stik kontaker !
Så må du hellere bruge dine penge på noget andet!
Mvh
SvJ
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
De bedste kontakter er i bakelit. Men de produceres ikke i Danmark mere, sikkert noget med at det er mere forurende. Dog er der bakelit lige omkring + og -.
Bakelit stik er lovlige i gamle huse, men i nye huse og tilbygninger, skal det være de moderne fra LK. Desværre. Bakelit bruges i andre lande.
Plastik begrænser bl.a. dynamikken i forbindelse med strøm.
Det er altid godt at bruge netstik og fordelerbokse i bakelit. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er ikke LG det er LK  hvis det er så stort et problem med kontakt flader, hvorfor lodder ikke bare ledningerne sammen i en dåse  __________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
S V J Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he ja det er LK, der er rigtigt.....
Sven Plavig>
Hvorfor er plastic i stikkontaken dårligt? Hvordan skulle det på nogen måde påvirke lyden? Er vi ude i noget woodoo eller psyko-mentalt noget?
Begrænser dynamikken i strøm? Forklaring tak!
mvh
SvJ
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt afgjort woodoo, hvad med sikringen ? skal den så også skiftes ud med et aftryk af en sikring i massiv sølv.....bare et forslag som nok ikke bør følges  __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diazet-sikringer lyder bedre end sikringsautomater og så kan kontaktfladerne pudses, så selv de unævnelige "livgarden" bliver misundelige!!! HÆ!!!
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| Diazet-sikringer lyder bedre end sikringsautomater og så kan kontaktfladerne pudses, så selv de unævnelige "livgarden" bliver misundelige!!! HÆ!!! |
|
|
Æv føj puha det ord tager jeg aldrig i min mund, F. CHR. du må ud og vaske din mund med sæbe..... __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan helt sikkert købe nogle stik i e woodoo hifi butik. Selvom de ligner standardstik, til 15,- i byggemarkedet så tag ikke fejl..... disse har sikkert ligget ved siden af et kabel til 10.000,- og har fået overført gode vibes. Så man kan helt sikkert overbevise sig selv om, at det er alle 400,- værd!
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
SVJ
Det nemmeste er, hvis du prøver at skaffe et af de gamle netstik i bakelit. Hvis jeg skriver om hvorfor, vil der komme en masse indlæg med, at det ikke kan passe, uden at nogle gider prøve! Prøv så at skifte det du nu bruger med et af de gamle i bakelit. Er der mere hul igennem og bedre rum?
Jo tættere på trafoen man kommer, jo mere har det at sige. Derfor betyder en stik dåse mindre, men om det er hørbart i dit anlæg, er afhængig af anlæggets kvalitet, rummets akustiske egenskaber, strømkablers længder, mm.
Strøm er noget underligt noget, og plastik og strøm er ikke godt. I en stor del af verden, bruger man bakelit, men her i landet bruger man plastik, og LK NES tænker ikke på den slags. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |