Forfatter |
|
Pink-Bear Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 557
|
Sendt: 05 August 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærker: Yamaha AX-496. God forstærker der trækker mine nye højttalere rigtig godt. 
Cd-Afspiller: Yamaha CDX-396. Udemærket cd-afspiller men glæder mig til jeg engang får byttet den ud med en bedre. Den spiller fint men jeg ved der er bedre produkter på markedet.
Kabler: Lige pt. kører jeg med standardkabler til cd- og forstærker da jeg ikke har penge til nye. Som højttalerkabel kører jeg med et kabel fra biltema. Det hedder følgende: Biltema High Definition speaker cable OFC 2*2,52 mm². Det er et godt kabel til rimelige penge. Kostede mig 300 (højttalerkabel).
Højttalere: System Audio 1250. Jeg har lige byttet mine gamle Dali 909'ere til denne model. Er meget tilfreds og min forstærker kan meget bedre trække dem og kontrollere dem! Spiller flot! 
Subwoofer: Jeg er ved at bygge mig en ny sub. Enheden er en Phase Linear Thriller pro 10" og forstærkeren er en MDS PH200 (400 watt rms i 4 ohm). Kabinettet bliver 28 mm med henholdsvis spånplade indenvendigt og mdf udenvendigt. Indeni bliver den isoleret med dæmpningsvat fra biltema. Billeder kommer!!!
OBS - OBS - OBS: Mit kamera er ikke så godt så der er lidt skyggefejl på nogle af billederne. Men de er da rimelig tydelige.

Cd-afspiller og forstærker. Der er meget mørkt hvor de står. Så billedet blev ikke så godt.

Dæmpningsmateriale til sub-projektet!

Enhederne fra siden. Altså billedet er vendt !!!

ANER IKKE HVAD DET HER KABEL ER FOR NOGET. FIK DET MED FRA SA'ERNE! NOGEN DER KAN SVARE PÅ DET?

Står ikke så godt i det hjørne. Roder lidt !

Ja kønne er de jo 

Projektet jeg er i gang med!
Nå hvad synes i så folkens?
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 05 August 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ser sq lækkert ud. misunder dine SA. Vil meget gerne snart være en lykkelig ejer af sådan et par.
Spændene sub projekt du har gang i. Kan du fortælle lidt mere om hele projektet? altså noget om frekvensgang osv.? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 05 August 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser lækkert ud.. velkommen i den berygtede SA-klub .. spændende sub projekt.
mht kablerne, så synes jeg det ligner noget Kimber 4TC.. kan ikke lige huske om farverne er samme som 4TC.. men den måde de er snoet på, minder rigtig meget om dem. Ellers kunne det være noget installationskabel, 1mm2 .. men der plejer enderne ikke at være så flossede.
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frekvensgang bliver 22 - 500 Hz... Det bliver ca. et 31 liters kabinet og pladerne skal jeg have skåret ud idag. Så skal de henholdsvis 16 mm mdf og 12 mm spånplade limes sammen så det bliver 2 plader i én.
Mht kablet, så kan jeg fortælle dig at det er meget stift ude i enderne (kobberet)
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 05 August 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
mht kablerne, så synes jeg det ligner noget Kimber 4TC.. kan ikke lige huske om farverne er samme som 4TC.. men den måde de er snoet på, minder rigtig meget om dem.
|
|
|
Det er ikke fra TC serien, den er blå, det er et 4vs fra kimber.
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget koster sådan et kabel pr meter?
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 05 August 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm 80 kr meteren. Jaja! Det er da også penge. Er det et godt kabel?
Kan man overhovedet høre forskel fra biltema kabler til supra? Jeg er sgu lidt nervøs. Gider ikke smide 400 kr ud af vinduet hvis jeg alligevel ikke kan høre forskel 
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 05 August 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimber laver fremragende kabler i alle prisklasser, og et 4VS kan du sagtens være bekendt!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men det er kun 2x 1,5 m! Og der skal bruges 7 meter ialt til mine højttalere (2* 3,5).
Såååå tror i jeg kan få det solgt eventuelt?
Andre der vil smide en kommentar?
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh kom nu med noget respons! Hvad synes i?
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 07 August 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad synes du om basgengivelsen i dine SA ift Dalierne???
Og er det ikke en bilstereosub du vil bruge??? ville det ikke være bedre med en Pearless eller lign. "hjemme"-sub enhed? __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 07 August 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink-Bear skrev:
Ahhh kom nu med noget respons! Hvad synes i? |
|
|
ok så vil jeg da komme med min kunne sige det er et flot sted at starte især i din alder, men vil heller komme med lidt input til hvad du kunne prøve, for at opnå et bedre resultat..
dine nye højttalere er bestemt et godt sted at bygge op om !! desværre får de ikke nok af din yamaha !! den er bestemt det svageste led (selvom den igen er bedre end hvad mange andre har) hvis du prøvede at skifte den ud, med feks en eller to doxa 70 mkII (fåes til under 4 k brugt med lidt held) eller en gammel NAD 3020, men mulighederne er mange og hvis du ser på brugtmarkedet efter nogle gamle kæmper kan det gøres meget billigt !! forbedringen ville være helt enorm, de højttalere har fortjent meget mere !!!
Din cd spiller kender jeg ikke, men har ik meget fidus til den nogle du engang kan se på hvis der kommer penge til a skifte den kunne være en raga planet der passer rigtig godt til SA
dit kimber kabel er bestemt et ok kabel, og det har du ingen grund til at være utilfreds med, en skam det ik er langt nok
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 07 August 2004 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, en anden forstærker ville gøre godt.
Har selv haft to Doxa 70, de er rigtigt gode!
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ved en ny forstærker og ny cd-afspiller ville gøre gavn. Men på den anden side - jeg er 15 og somregel har man ikke skide mange penge når man er 15, og man vil også gerne have kørekort + man arbejder på en planteskole for 50,- i timen ...
Derfor tror jeg ikke det bliver så aktuelt før jeg bliver ældre. 19-20 år måske. Men på den anden side - Bassen i sa'erne var overraskende. De er ikke så gode bassmæssigt til techno, men gode til rock og pop mm. Er jo i gang med at lave min sub, så bas skal der nok komme!
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 07 August 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med nyindkøbene... Det ser sgu godt ud!
Ingen tvivl om at du med skiftet fra Dali 909 til SA1250 har ændret dit setup fra et typisk ungdomsanlæg med basser af bulder, til et langt mere modent og rafineret stereo-setup. Pløj din pladesamling igennem, og oplev detaljer i musikken du aldrig anede eksisterede .
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 07 August 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, at når du har lyttet til dine højttalere i et stykke tid, så vil du ikke kunne gå tilbage til bulder-kasser uden at rynke på næsen.
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan godt være. Men savner min sub
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan oplyse jer at jeg idag har savet og limet i timevis! Imorgen kommer dagen hvor jeg skal skære pladerne til, så de passer 100% med hinanden! ...
Tager lidt billeder imorgen! Forresten kabinettet bliver ca. 28 ltr! Dvs et godt techno/allround kabinet til min enhed (målt med boxbuilder 2,0)
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|