| Forfatter |
|
Høegh Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ser du ikk hvad TC kan gøre og får en meget bedre HT!
De kan godt finde et sæt ril 15-1600; kr.
www.tapeconnection.dk
Eller gi 2.000 ; kr og få et sæt Dali 202 eller Concepet 2.
www.hifiklubben.dk
|
| Til top |
|
| |
Høegh Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men nu bor jeg på kollegie osv. og har ikke lige hverken LYST eller råd til at blive audiofil .. så gad godt få et svar på mit spørgsmål i stedet for links til ting jeg ikke har råd til.
|
| Til top |
|
| |
FireBlade Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
så køb det billigste... det er vel bare det du skal bruge hvis jeg forstår dig ret...
|
| Til top |
|
| |
Høegh Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Høegh Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
FireBlade skrev:
| så køb det billigste... det er vel bare det du skal bruge hvis jeg forstår dig ret... |
|
|
Jeg skal bruge det bedste af det billigste. Har vi det ikke alle sådan?
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høegh skrev:
|
Jeg skal bruge det bedste af det billigste. Har vi det ikke alle sådan? |
|
|
Nej - måske det bedste og billigste indenfor et bestemt prisleje, men faktisk aldrig det billigste frem for alt.
Jeg venter gerne, og køber så kvalitet i stedet - og det er ikke kun med hi-fi.
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok ok jeg prøvede bare at hjælpe! Mit alternativ var ikke meget dyrer, men det var noget bedre!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
din lokale hifi pusher har helt sikkert noget i din prisklasse, ellers se efter noget demo udstyr eller alternativt noget brugt.
ellers ville jeg vælge eltax. men de går sq ikke ned til 40 hz som de skriver, og +/-4 db er da en lidt underlig målestok set med teoretiske øjne.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høegh skrev:
| Ja, men nu bor jeg på kollegie osv. og har ikke lige hverken LYST eller råd til at blive audiofil .. så gad godt få et svar på mit spørgsmål i stedet for links til ting jeg ikke har råd til. |
|
|
Man bliver da ikke audiofil (hvilket iøvrigt ikke har meget med pengene at gøre) af at smide et par hundrede kroner mere efter et sæt højttalere som med en lille portion held dobler på på kvaliteten - så længe folk ikke smider links til højttalere til 10000 kr. er der da ingen grund til at blive stødt. Folk rådgiver efter egen erfaring, og erfaringen er ganske rigtigt at man kommer meget længere for ret begrænsede ekstra-kroner.
Men ellers så smid pengene på brugtmarkedet - kig efter et sæt Dali 104 eller lign. De ligger til 1000-1300 kr. og det burde være til at overleve, specielt fordi de langt overgår de par stykker du har fundet på de to links du smed! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Høegh Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. Tak for ingen hjælp. Ingen af jer svarer på mit spørgsmål og jeres taler om Dali, JBL og alt det dyre stads kan jeg intet bruge til.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk svaret på det spm, og det var eltax. Læs tråden igennem, stille og roligt uden at bliver sur  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen hvis du aligevel er så ligeglad, så køb da det billigste...
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høegh skrev:
|
Kender i evt. andre steder at få eltax?
|
|
|
Electric City / Fona.
Førstnævnte havde for ikke særlig lang tid siden Eltax Concept 200 på tilbud til 597 kr. for et sæt. Måske det var noget?
Høegh skrev:
|
Hmm. Tak for ingen hjælp. Ingen af jer svarer på mit spørgsmål og jeres taler om Dali, JBL og alt det dyre stads kan jeg intet bruge til.
|
|
|
Nu har du da fået lidt konkret hjælp 
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifiklubben har mange forskellige højttalere som er værd at se på. Ellers ville jeg købe eltax.. men der er altså andre som HAR svaret på dit spørgsmål!
Kim olsen: han siger du skal købe eltax.
Ronin: foreslår nogle brugte til 1000kr (indenfor dit angivne budget!), eller at checke en lydforretning i nærheden. Måske fordi han vil give dig et råd på vejen: " du kan få bedre til samme pris"? Det kunne måske tænkes?
Raskolnikov: han foreslår at checke TC, og spørge efter et tilbud.. okay, han nævner så en pris som er 400kr over dem du nævner...
Fireblade: siger at du skal købe de billigste...
Såaaa... det var så ingen hjælp fra (incl. mig) 5 personer...
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
Lar5 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at kunne svare på spørgsmålet "Hvad er bedst?" må man nødvendigvis have hørt de omtalte højttalere. Ellers må man komme med andre alternativer, som man kender noget til.
(Også) I prisklassen ~500,- pr. højttaler svinger kvaliteten meget. Nogle modeller er noget skrammel, andre okay og andre er rigtig gode til prisen.
Så Høegh, ud og lyt! Gerne på dem du har kikket på og også gerne på de andre der bliver anbefalet.
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lar5 skrev:
For at kunne svare på spørgsmålet "Hvad er bedst?" må man nødvendigvis have hørt de omtalte højttalere. Ellers må man komme med andre alternativer, som man kender noget til.
(Også) I prisklassen ~500,- pr. højttaler svinger kvaliteten meget. Nogle modeller er noget skrammel, andre okay og andre er rigtig gode til prisen.
Så Høegh, ud og lyt! Gerne på dem du har kikket på og også gerne på de andre der bliver anbefalet. |
|
|
ja lige præcis, godt svar !
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt eltax højtalere jeg næsten vil betale for at komme af med! De fylder af helvede til og spiller så elendigt at jeg får lyst til at græde, så vil aldrig anbefale dig eltax uanset hvor lidt du så vil betale...
Kender intet til dem fra højtalerklubben, men kan det ikke lade sig gøre at lytte til dem? Eltax kan du i hvert fald høre i bilka og andre af dansk supermarkeds butikker....
Prøv og lad vær med at bliv sur over at folk giver sig tid til at hjælpe - at du så ikke mener det er hjælp er noget andet. De fortæller dig bare at du kan få bedre lyd for samme beløb...
Så SLAP af.
Nu har du fået ingen hjælp af 6 personer!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høegh skrev:
|
|
|
|
Ro på... Folk prøver at give konstruktive svar, der for beskedne ekstra beløb kan give dig MEGET mere.
Hvis det SKAL være et valg mellem de to nævnte systemer, så ber du (de fleste) om at vælge mellem to systemer der langt fra ser imponerende ud, og som ingen har hørt !!
Så tag ud og lyt, det ene er nok ikke meget ringere end det andet!!
Det var så ingen hjælp herfra . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Kim Olsen skriver, så går de ikke ned til 40hz, det skulle da lige være +0dB/-8dB i stedet for +4dB/-4dB. Meeen det er også ligemeget på et kollegie-værelse!!! Hør dem og vælg dem, som har dit lydideal (lys/mørk lyd)!!!
|
| Til top |
|
| |