| Forfatter |
|
BoomBoy Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er techno lidt et forbudt ord herinde eller er der bare ingen som hører det??
Jeg kunne godt tænke mig at få en debat igang omkring emnet, hvis nogen altså vil?? __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
Thomas.bk Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad vil du gerne debattere
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ, det er skam ikke forbudt.
Det er bare meget sjældent omtalt. Hvad definerer du ved techno? For hvis det er den musik der spilles til rave-parties og diverse svampefester, så er det absolut ikke den ende jeg hører til!
Derimod går man aldrig galt i byen med en gang 666, Scooter, Brooklyn Bounce eller flere af de kendte remix-dj's.
Hvad siger du?
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEHE så er vi igang
Jeg er lidt til det hele... alm. vis hører jeg gabry drengen og lidt den italo stil, men hvis jeg er oprevet eller noget skal jeg have noget musik som passer til min sindsstemning og det kan sagtens blive noget psyk. hardtrance , det kan da også SAGTENS gå an hvis man skal have en seriøs cruiser gennem byen eller noget??
Men bare generelt hvad rykker hos jer i øjeblikekt i eller under genren techno.... __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke så meget til dance enden skal jeg endelig høre noget bum musik er det noget ala: Trance, hard trance, melodic trance, psy trance, GOA, hardcore/Thunderdome osv. i den dur. __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører elektronisk musik i hele spektret :)
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er meget "fascineret" af DJ Tiesto se her http://www.hifi4all.dk/musik/musikanmeldelse.asp?iType=7& ;iAd=124 ...
Men jeg hører også en del andet i den stil, ikke decideret techno, men mere house (er det ikke det, det hedder?) jeg har en Ministry of Sound dvd, den hedder The annual 2003 DVD. Den er fed!! og den har jeg drevet min nabo til vanvid med et par gange.. Ellers kan jeg godt lide at høre winamp's 'live'shows (der jo er optaget op til for 2-3år siden, men de kalder dem live) og mine favorit DJs er Seb Fontaine, DJ Tiesto, Armin Van buuren, Blank & Jones (enten sammen eller hver for sig) og mange flere.. det er forbavsende god lydkvalitet på et par af streams'ne, ikke cdkvalitet, men god radiokvalitet.
Jeg var meget vild med brooklyn bounce for nogle år siden. De kan stadig gå an, men ikke hver dag. JEg har forresten også et par andre DVDer med techno/house, en der hedder "Clubbers World". Den er ganske udemærket, ikke voldsomt god, men kan da høres op til flere gange pr måned.. og jeg har en der hedder "Trance experience" der indeholder 1 DVD og 2 CDer.. Den er virkelig fed.. meget blandet, men generelt rigtig god.. hvis det er, kan jeg tage et billede af coverne og ligge ind her!? men det må blive en gang på søndag, for lige nu er jeg rimelig træt, og imorgen får jeg nok at se til..
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel:
Tiesto var faktisk DJ til OL's åbningscerimoni :)
Han er også sej.
Faktisk en af mine favorit DJ's, sammen med Paul Van Dyk. Jeg har ca. 60 live optagelser med PVD, samt alle hans CD album udgivelser. Hørt ham live 4 gange, samt Tiesto 2 gange.
Hør lige Tiesto - Dallas 4 PM det nummer har en fed lyd :)
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
YEAH!! Paul van dyk, DJ Tiësto, Gigi D'agostino, The Masochist (Thunderdome) og ellers hvad man kan finde fra det dejlige italien.... for en del år siden var det det tyske og franske som slog igennen hos mig (Profondo Russo)---->kender ikke engang hans nationalitet  <----, ellers var det bare noget jeg troede at det var dem som havde førertrøjen på i den sammenhæng??  __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er merer til Aphex Twin, Air ( Det er vel også elektronisk..) Chemical brothers, Faithless, Moloko ( SACDen af Statues er fed!) og Bassment Jaxx ( den nyeste cd er for fed! )
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mauro Picotto er også fed.
Og et navn som jeg skal have hørt lidt mere er Takkyu Ishino
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoomBoy skrev:
YEAH!! Paul van dyk, DJ Tiësto, Gigi D'agostino, The Masochist (Thunderdome) og ellers hvad man kan finde fra det dejlige italien.... for en del år siden var det det tyske og franske som slog igennen hos mig (Profondo Russo)---->kender ikke engang hans nationalitet <----, ellers var det bare noget jeg troede at det var dem som havde førertrøjen på i den sammenhæng?? |
|
|
Hmmmm?? okay, prøver lige igen: Paul van dyk, DJ Tiësto, Gigi D'agostino, The Masochist (Thunderdome) kaneg sagtens hører på, længere tid af gangen...
Ellers er det for det meste opsamlinger jeg køber, finder nogen fede numre og fidner ud af hvad artisten ellers har lavet. Har som ikke nogen direkte favoritter, men bare det er fedt det musik jeg hører.... Jeg synes bare at der mangler lidt mere progressive trance herhjemme?? nogen som kender til nogen nye opsamlinger herhjemme?? Sådan RIGTIG NRJ stil hele vejen igennen?? __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
chemical brothers kan da gå... men kun fordi deres musik kan spilles af alm menneske på rigtige instrumenter, og ikke kun en trommemaskine...
og så måske noget kraftwerk (af det gamle) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
At bruge ordet techno beskriver ikke genren særlig godt, da dette begreb kun er en lille del af den elektroniske scene. Af mange, helt retfærdigt, betragtet som et fy-ord, da det typisk forbindes med tomhjernet hårdpumpet dippe-dut-lyd.
Begrebet electronica dækker spektret af elektronisk lyd langt bedre. Personligt synes jeg, at man i mange af disse sub-genre finder den mest sofistikeret og spændende musik. Jeg er ret sikker på, at vi alle kan finde et favorit band inden for en af nedenstående genre, som er lang og forholdsvis ugennemskuelig.
Så techno er ikke et forbudt ord. Vi skal alle bare finde den rette hylde, som indeholder netop den lyd som passer os bedst.
Og så lige en liste over de mest gængse stilarter inden for electronica (taget fra allmusic.com):
Trance-Pop House Disco Urban Hi-NRG Acid Jazz Euro-Dance Club/Dance Rave Garage/House Freestyle Latin Dance Teen Pop Latin Freestyle House Ambient Acid House Newbeat Techno Club/Dance Hardcore Techno Jungle/Drum'n'bass Trance Trip-Hop Electro Tribal-House Acid Techno Ambient Dub Ambient Techno Dark Ambient Detroit Techno Electro-Techno Neo-Electro Electro-Jazz Ambient Breakbeat Downbeat Experimental Electro Experimental Techno Funky Breaks Gabba Progressive House Happy Hardcore Ambient House 2-Step/British Garage Electro-Industrial Big Beat Experimental Dub Goa Trance Tech-House Downtempo Experimental Ambient Experimental Jungle Industrial Drum'n'Bass Techno Bass Progressive Trance Drill'n'bass Jazz-House Techno-Dub Minimal Techno Illbient Glitch Nu Breaks IDM
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror at techno er lidt fy-ord fordi at der forbindes en hvis kultur med det.
indtil en bekendt begyndte at organiserer techno fester, som jeg dog ikke selv har deltaget i, troede jeg på det nærmeste at alle der hørte techno musik var nogle stærkt mentalt retarderede weekendjunkier, der ikke havde hjerne nok til at se videre end næste weekend, næsen fuld af coke og munden fyldt med ecstasy og fantasy.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan klart anbefale den tyske gruppe RMB. Især albummet Widescreen er nok mit øde-ø album. Det minder lidt om Scooter i genren, måske bare lidt hurtigere og ikke helt så enkelt i stilen.
Jeg var til koncert med Scooter i Hamborg. f**k det var HØJT! Det var så galt at jeg måtte gå helt bagerst i salen, og havde trods det stadig hylen for ørene flere dage efter!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
er HELT vil med den italio dille der har været her de sidste par år, det begyndte jo i 98/99 med gigi og numret Techno Fess (senere Super) og så La passion og så L´amour toujours
men nu er det mere Gabry Ponte, DJ Lhasa, DJ Maraach, Brothers ,Luca Antolini og Pavo der rykker herhjemme hos mig (Extravadance genren, kendt fra NRJ) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo er inde på noget af det helt rigtige .. Der findes så mange forskellige stilarter at det er helt ude i hampen at køre det hele over én kam som "Techno" som så mange mennesker gør ..
Der er jo heller ingen der kunne finde på at sammenligne Kashmir med f.eks. Iron Maiden fordi begge bands laver "rock musik" vel ? 
Personligt hører jeg en del indenfor den elektroniske genre, men mest Psychedelic- og Progressive Trance, Progressive House osv..
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jeg tror at techno er lidt fy-ord fordi at der forbindes en hvis kultur med det.
indtil en bekendt begyndte at organiserer techno fester, som jeg dog ikke selv har deltaget i, troede jeg på det nærmeste at alle der hørte techno musik var nogle stærkt mentalt retarderede weekendjunkier, der ikke havde hjerne nok til at se videre end næste weekend, næsen fuld af coke og munden fyldt med ecstasy og fantasy. |
|
|
jeg har flere gange hørt den der med, at hvis man hører techno, så har man Cerwin vega!! .. øøhhh.. nej, jeg har så, System Audio, nok CV's direkte modsætning. og det fungerer alligevel.
men dem der går til de der fester, passer de ikke meget godt på din beskrivelse!? Det er ihvertfald en af mine fordomme..
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste weekend afholdte P3 - D'Store Mix/Public Service en elektronisk festival på Christianshavn i Kbh. udelukkende med nordiske bands fra den elektroniske scene. Festivalen var gratis (det er sgu sjældent der er noget, der er gratis i dag) og jeg var forbi lørdag aften for høre diverse dj's samt det danske band Artificial Funk. Fedt arrangement som D'Store Mix gerne må gentage næste år. Desværre nåede jeg ikke søndagens arrangement...
Var der andre herinde på forumet som kikkede forbi og hvad synes i om arrangementet ? Men... endnu et eksempel på at techno dækker et spektre af mange genre, for her var der mange stilarter af elektronisk musik.
Jeg kan anbefale lørdag aften på P3 hvor Madvig og Kredde med hård hånd styre D'Store Mix til perfektion. Mange nye spændende elektroniske kunstnere ser dagens lys og det er fedt at P3 som public service station viser trenden inden for denne scene.
Og så er det også rart at kunne bruge sin tuner bare engang imellem , for der er sgu ikke meget at hente på de andre skod hit-stationer (ingen nævnt - ingen glemt), der udelukkende lefler for deres publikum 
|
| Til top |
|
| |