Emne: Cambridge P500 - Tvivl... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvor meget effekt en Cambridge P500 yder??
Iflg HIFI Klubben yder den 2x65 watt @ 8 ohm. Men iflg Cambridge selv yder den kun 2x55 watt @ 6 ohm (Og selvsagt endnu mindre @ 8 ohm). http://www.cambridge-audio.co.uk/pdfs/p500ownerscertificate. pdf
Og jeg som troede at HIFI Klubben ikke pumpede specifikationerne....
Citat fra artiklen "Mislyde i Radiobranchen" (http://www.jp.dk/arkiv:aid=2554562):
"Vi anvender leverandørens data, der varierer. Men vi pumper ingen produktspecifikationer, og de oplysninger, vi videreformidler, er sandfærdige......... oplyser Henrik Thue Nielsen".
Nemlig ja!! Næsten da!!
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he, hurtig er du ude med riven igen ?
Ja de har altid svoret at hos dem var der ingen papwatt.
Såvidt jeg kan skimte fra det nye katalog er de ved denon reccivere begyndt at opgive effekten, når der kun er 2 kanaler i drift, det er sq da snyd.
(6x75W 2 ch drive) ja og hvad kan det tal så bruges til, oplys 6 ch drive eller glem effektopgivelserne....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utroligt hva.... i artiklen fra Jp (http://www.jp.dk/arkiv:aid=2554562) virker HFK ellers meget hellige, som de eneste i branchen der ikke snyder med opgivelserne (iflg dem selv). Det kunne være sjovt at høre hvad HFK selv siger...
Men de siger nok ikke noget. Gider ikke engang stille spørgsmålet på cybertainment, for jeg ved hvad svaret bliver... Intet svar, indlægget bliver slettet og jeg udelukkes igen!
Fatter ikke, at de til stadighed prøver at bilde folk ind at de er så fandens reelle. Og fatter slet ikke, at der stadig er folk der er naive nok til at tro dem, uanset hvad de siger! Slet ikke med alle de eksempler på kreativ og vildledende markedsføring man ser fra dem pt.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn du har da et "racistisk" forhold til hifiklubben, det er da nærmest på Nazi niveau 
jeg handler der dog ikke så meget mere, køber det meste brugt, men hvis jeg handler derinde, bruger jeg ørende og ikke øjnene (læs; opgivelserne) derfor var min første forstærker også "kun" på 2x25W (NAD 312) og ikke en eller anden Sony "100Watts" forstærker til samme pris __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går egentlig heller ikke så meget op i hvor mange watt osv... men man skal ikke melde ud, at man ikke pumper spec. og så alligevel gøre det. Så lyver man jo!
Jeg ville slet ikke have noget imod Klubben, hvis bare de vitterligt var som de påstår. Men at sige det ene og gøre det modsatte... det kan man ikke bruge til noget. Så kan man jo bare tage i et lavprisvarehus!
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Jagten på Hi-Fi Klubben synes fortsat at blive forfulgt af Hurtig - fint nok...
Men den her er altså at gå i meget små sko... Var der ikke andet du kunne sætte en finger på?
Ja, undskyld, men jeg synes den er tynd! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagtens.... hr. administrator!
Men som jeg skriver. Man skal ikke ophøje sig selv til noget man ikke er. Påstår man at man som en af de eneste i branchen ikke pumper specifikationer, så skal man sgu heller ikke gøre det. Sandheden er måske, at P500 yder 2x45watt @ 8 ohm. Og så nytter det ikke at HFK skriver 2x65. Det er at pumpe specifikationerne. I dette tilfælde faktisk med over 40%. Det er jo ganske enkelt ulovligt!
Hvad ville du sige, hvis din nyindkøbte bil skulle have en topfart på 170km/t timen iflg brochuren, men i virkeligheden kun kørte 120km/t på toppen?? Ville det være at gå i for små sko at brokke sig over det??
Det er sjovt, at alle folk synes det er for dårligt, når lavprisvarehusene markedsfører med tunede specifikationer. Det er for galt. Men når det er HIFI Klubben så er der pludselig folk der synes det er helt OK.
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes det er tyndt at denne side er efter dem der er efter Hifiklubben!
måske i modtager lidt for mange penge fra klubben ? Så syntes jeg i skulle indrømme det, så vi ved hvorfor vi ikke må snakke dårligt om klubben, og ellers syntes jeg i skulle finde en anden der kan betale, hvis i ikke modtager ret mange penge, ville det jo ikke være et problem, for det virker meget som om i bevidst forsøger at stoppe alt dårligt snak om klubben! Forstå nu at det er den slags der har mest værd af al' info overhovedet, det er hvad man skal være opmærksom på når man skal ud og ligge penge, og det er tit negative ting man skal passe på, det er ikke så tit du skal passe på at få god sercive eller rabat...
Hurtig kan ikke li' klubben, og hva' så ?? Han kommer i det mindste med ting han ikke kan li' hifi4all's folk kommer ikke ind i alle tråde der omtaler alle andre produkter negativt, lidt skummelt ? det tror jeg vist nok..
Ta' jer sammen, og drop den forskelsbehandling!
Hilsen en der stadig besøger klubben, selvom Hurtig snakker dårligt om dem! __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det dog trættende med den slags indslag.
Søren __________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Tango" MuttleyDK!
Jeg giver dig ret... der er ikke meget ved at fortælle folk om de ting de ikke skal passe på. Det plejer butikkerne selv at være ganske gode til! Næ, det er bedre at få de lyssky ting frem i det klare dagslys!
Jeg besøger faktisk også selv HFK af og til... de har nogle udemærkede produkter på programmet. Dog ikke alt. Eks. er jeg ret vild med P500 fra Cambridge. Den er et hit.Men derfor skal man stadig ikke lyve om den!
Finder jeg en anden butik som jeg finder lige så elendig som HFK på punktet med at vildlede (Altså kun når vi snakker om såkaldte HIFI entusiast butikker. Gider ikke alle lavprisvarehusene. Der ved man jo vad man går ind til!), så vil jeg naturligvis kaste mig over den. Det er bare ikke sket endnu.... men folkens.... kom med lidt input...
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MuttleyDK skrev:
|
Witzel: Hvem siger vi er efter dem der taler ondt om HFK? Folk må da meget gerne dele deres dårlige erfaringer med ALLE butikker, uanset om disse reklamere på HIFI4ALL.DK eller ej. I må meget gerne fortælle om dårlige erfaringer med butikker, hvis sagen ER afsluttet, ligesom i ligeså gerne må fortælle om gode oplevelser med samme butikker. Jeg er så småt ved at blive træt af at se de samme personer gå efter de samme butikker gang på gang.
måske i modtager lidt for mange penge fra klubben ? Så syntes jeg i skulle indrømme det, så vi ved hvorfor vi ikke må snakke dårligt om klubben, og ellers syntes jeg i skulle finde en anden der kan betale, hvis i ikke modtager ret mange penge, ville det jo ikke være et problem, for det virker meget som om i bevidst forsøger at stoppe alt dårligt snak om klubben!
Witzel: Hvis vi modtog lidt for mange penge fra HFK, så ville vi ikke sidde med fast arbejde/uddannelse ved siden af det arbejde vi alle lægger i HIFI4ALL.DK, for det ville jo ikke være nødvendigt. NEJ vi modtager ikke ekstra penge fra HFK, eller andre. Og jeg kan da gentage, at vi gerne ser at I deler jeres positive/negative erfaringer med os andre, såfremt sagen ER afsluttet. Havde det været en anden end HURTIG, så var det måske ikke sikkert at ville lægge ligeså meget mærke til tråden.
Forstå nu at det er den slags der har mest værd af al' info overhovedet, det er hvad man skal være opmærksom på når man skal ud og ligge penge, og det er tit negative ting man skal passe på, det er ikke så tit du skal passe på at få god sercive eller rabat...
Hurtig kan ikke li' klubben, og hva' så ?? Han kommer i det mindste med ting han ikke kan li' hifi4all's folk kommer ikke ind i alle tråde der omtaler alle andre produkter negativt, lidt skummelt ? det tror jeg vist nok..
Witzel: giv mig et par eksempler på, hvor en lille gruppe gentagende gange kommer med kritik af samme butik/produkt, hvor vi ikke har grebet ind. 
Hilsen en der stadig besøger klubben, selvom Hurtig snakker dårligt om dem!
Witzel: iøvrigt, kan du forklare mig hvordan jeg skulle være i lommen på HFK, når intet af det jeg har af udstyr, er købt i HFK, og mine indtægter fra HIFI4ALL.DK er lig 0?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren skrev:
|
Hvor er det dog trættende med den slags indslag.
Søren
|
|
|
HØRT !!
Vi ved nok alle at "Hurtig" har meget imod Hi-Fi klubben, men kan vi ikke snart lade emnet ligge... Jeg tror pointen er feset ind... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lader emnet lige, når jeg ikke længere mener der er noget galt. Og det mener jeg der er, når man opgiver over 40% for høje spec, og samtidig påstår at være helt reel og ikke pumpe spec. Det er MEGET modstridende!
Og bemærk lige, at jeg primært gør dette, i håb om at HFK en dag finder ud af, at man kommer længere med ærlighed. Det vile være bedre hvis jeg henvendte mig direkte til HFK. Men det er prøvet, endda med en i starten meget pæn tone. Men HFK vil på ingen måde lade sig påvirke. De mener at vide bedst!
Og sig mig engang folkens: Er der nogen der mener, at det er OK at pumpe specifikationer med over 40%?? Er det OK eller ej?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
MuttleyDK skrev:
|
Admin: Så kunne det være du skulle kigge forummet lidt bedre efter i sømmene, for den påstand holder ikke.!
måske i modtager lidt for mange penge fra klubben ? Så syntes jeg i skulle indrømme det, så vi ved hvorfor vi ikke må snakke dårligt om klubben, og ellers syntes jeg i skulle finde en anden der kan betale, hvis i ikke modtager ret mange penge, ville det jo ikke være et problem, for det virker meget som om i bevidst forsøger at stoppe alt dårligt snak om klubben! Forstå nu at det er den slags der har mest værd af al' info overhovedet, det er hvad man skal være opmærksom på når man skal ud og ligge penge, og det er tit negative ting man skal passe på, det er ikke så tit du skal passe på at få god sercive eller rabat...
Admin: Endnu engang... Nej, ved du hvad tro hvad du vil - vi har skrevet det her svar 6 millioner gange.
Og indrømme hvad??? Igen gætterier!
Hi-Fi Klubben har købt en banner på sitet, som ret mange andre har, men det giver den INGEN sælige rettigheder, eller automatisk forskelsbehandling fra vores side - en for alle, alle for en!
Det Hi-Fi Klubben har bidraget med på denne side er altså betaling, så DU kan bruge sitet helt gratis... Nok om det, som sagt, så har vi svaret på lign. adskillige gange.!
Admin: Det er helt fint, at Hurtig ikke synes Hi-Fi Klubben er stedet at handle, og den mening har skam helt lov til at have.
Vedr. tråde med vores indblanding sker absolut lige så tit som ved denne. Og for lige at gøre det klart, så blander jeg mig faktisk ikke i emnet, men påpeger blot at jeg synes emnet er tyndslidt.
Din påstand er igen gætterier, ud fra manglende indsigt i resten af forummets tråde!
Admin: Der er ingen forskelsbehandling!
Hilsen en der stadig besøger klubben, selvom Hurtig snakker dårligt om dem! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Admin>>
Hvad får dig til at sige at jeg ikke kender dette forum ? Jeg har kun få indlæg, ja, og ? Man behøver vel ikke at være bruger for at kunne læse, man behøver heller ikke skrive en masse indlæg, for at kunne læse.. Så hvad for dig til at sige at jeg ikke kender dette forum ?
Og så skriver du at du ikke blander dig i Hurtigs indlæg, nej, måske ikke direkte, men ved at sige at han går i små sko, så har hans indlæg pludselig ingen værdi mere.. Du er jo admin, så mange tør ikke sige dig imod..
Jeg syntes det er en meget vigtigt ting Hurtig her kommer med, klubben er jo ikke til at tale med, så at poste det her, er det rette at gøre...
Og min pointe med de penge, var jo ikke at i skulle leve fedt af det, eller noget i den stil.. Jeg siger bare at det virker skummelt at i holder hånden så meget over lige netop en af de butikker som betaler jer penge..
Og det er min helt faste overbevisning at i holder hånden ekstra meget over hifiklubben, hvorfor i gør det, skal jeg ikke kunne sige. Måske er det fordi i er meget imod Hurtig og alt hvad han står for, eller også er det ubevist.
Og så alle dem der skriver at de er trætte af at læse det hurtig skriver igen og igen.. Det er jo netop ikke noget der har været skrevet før dette.. Og selvom han gentog det samme igen og igen.. så er det jo ikke anderledes end alle jer andre.. JB kan li' linn - nå nej, dårlig eks. han er her jo ikke mere.. -->
Men okay: CHTT kan li' Denon/dali, det bliver tit sagt. Witzel kan li' System Audio, det bliver også tit sagt. Hasselhof kan li' crown, bliver sagt ret tit osv osv..
Utrolig mange gentager sig selv konstant, så drop den undskyldning, og indrøm at i har noget imod Hurtig som person, så kan i jo få 3 røde kort og bye bye..
Lige for at afslutte med min pointe, hvor mange siger ikke at Bose, dantax, eltax er noget endigligt l**t ? Det er ret mange, og jeg tvivler på at alle rent faktisk har hørt de modeller der diskuteres.. hvorfor er i ikke efter dem, og hører hvad de bygger deres holdning på.. ?
Hilsen en der sidder dag ud og dag ind på forsiden af hifi4all og trykker F5 i håb om nye indlæg, men som åbenbart ikke kender dette forum :/ __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulven kommer ulven kommer...
Ja, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, tonen er nogle gange lidt underlig herinde, altså negativt præget. Men her kommer min personlige holdning til dette indlæg.
Jeg vil da mene at det er interessant at den "hellige" forhandler/kæde ofte er citeret for at de altid har korrekte data og specifikationer på deres produkter, har en anden opfattelse af spec. end dem som producenten opgiver.
Der kan være tale om kreativ markedsføring eller noget så banalt som en skrive/tastefejl. Derfor vil jeg opfordre Hurtig til at skrive til hifiklubben pr. email og forelægge dem facts og udbede sig et skriftligt svar som han så poster i denne tråd.
Jeg syntes ikke at der er mange der er efter HFK i forhold til hvormeget de fylder i dansk detailsalg og alle de producenter/produkter de repræsenterer. Generelt må man sige at hele branchen har et problem hvad troværdighed angår, men omvendt ved jeg også at det er gutterne der sidder på markedsføringen der støber de "kugler" som vi ofte løber ind i som forbruger.
Lad os høre hvad HFK har at sige.
Venligst,
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
MuttleyDK skrev:
|
Admin>>
Hvad får dig til at sige at jeg ikke kender dette forum ? Jeg har kun få indlæg, ja, og ? Man behøver vel ikke at være bruger for at kunne læse, man behøver heller ikke skrive en masse indlæg, for at kunne læse.. Så hvad for dig til at sige at jeg ikke kender dette forum ?
Og så skriver du at du ikke blander dig i Hurtigs indlæg, nej, måske ikke direkte, men ved at sige at han går i små sko, så har hans indlæg pludselig ingen værdi mere.. Du er jo admin, så mange tør ikke sige dig imod..
Jeg syntes det er en meget vigtigt ting Hurtig her kommer med, klubben er jo ikke til at tale med, så at poste det her, er det rette at gøre...
Og min pointe med de penge, var jo ikke at i skulle leve fedt af det, eller noget i den stil.. Jeg siger bare at det virker skummelt at i holder hånden så meget over lige netop en af de butikker som betaler jer penge..
Og det er min helt faste overbevisning at i holder hånden ekstra meget over hifiklubben, hvorfor i gør det, skal jeg ikke kunne sige. Måske er det fordi i er meget imod Hurtig og alt hvad han står for, eller også er det ubevist.
Og så alle dem der skriver at de er trætte af at læse det hurtig skriver igen og igen.. Det er jo netop ikke noget der har været skrevet før dette.. Og selvom han gentog det samme igen og igen.. så er det jo ikke anderledes end alle jer andre.. JB kan li' linn - nå nej, dårlig eks. han er her jo ikke mere.. -->
Men okay: CHTT kan li' Denon/dali, det bliver tit sagt. Witzel kan li' System Audio, det bliver også tit sagt. Hasselhof kan li' crown, bliver sagt ret tit osv osv..
Utrolig mange gentager sig selv konstant, så drop den undskyldning, og indrøm at i har noget imod Hurtig som person, så kan i jo få 3 røde kort og bye bye..
Lige for at afslutte med min pointe, hvor mange siger ikke at Bose, dantax, eltax er noget endigligt l**t ? Det er ret mange, og jeg tvivler på at alle rent faktisk har hørt de modeller der diskuteres.. hvorfor er i ikke efter dem, og hører hvad de bygger deres holdning på.. ?
Hilsen en der sidder dag ud og dag ind på forsiden af hifi4all og trykker F5 i håb om nye indlæg, men som åbenbart ikke kender dette forum :/
|
|
|
Egentlig gider jeg ikke bruge mere tid på at svarer på dine indlæg, idet du igen og igen kaster du ud i løse konklussioner. Du nævner hist og her, og koger det hele sammen til din egen opskrift på en kedelig suppe - det er tidspilde.
Uanset hvad jeg siger eller nævner, så er din konklussion noget 3. Det også ok - jeg gider bare ikke være med på den!
Jo, det skulle da lige være at jeg IKKE har noget i mod Hurtig!
Tænk engang, det kommer der af, at jeg personligt synes at emnet er tyndt - hold da ferie!
Jeg er da ked af du betragter mig som helhed for HIFI4ALL.DK, at min deltagelse i tråde dermed er den samlede holdning fra HIFI4ALL.DK´s side. Vi er altså flere på sitet.
Men deraf kan jeg jo så konkludere, at det nok er bedste jeg lader være med at skrive mere i forummet, andet end når jeg skal være bussemand, og svare på helt forumspecifikke spørgsmål.
So be it - det er unægteligt også meget nemmere.
-Over and out- 
|
| Til top |
|
| |
jbhe Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)
Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, Cambridges owners certifikat siger rigtigt nok 55w i 6ohm.
Kigger vi tilgengæld på http://www.cambridgeaudio.com/classicseries/c500.html, som er produktomtalen af for-effekt sættet skriver Cambridge
"The P500 Power Amplifier, once partnered with the remote controlled C500 Pre-Amplifier offers a solid 65 watts per channel output."
Givet, her oplyses ikke noget om ved hvilken impedans dette er målt ved.
Kigger vi så på produktomtalen for A500 (som er den integrerede udgave af samme forstærker)
http://www.cambridgeaudio.com/classicseries/a500.html
Her opgives 65w ved 8ohm og 85w ved 6ohm. For så at gøre forvirringen total siger det tilsvarende owners certifikat helholdsvis 50w ved 8ohm og 60w ved 6ohm. http://www.cambridgeaudio.com/pdfs/a500_owners_manual.pdf
Jeg må ærligt tilstå at jeg ikke ved hvilken af ovenstående opgivelser der er den mest korrekte. Jeg vil blot konstatere at de data Cambridge opgiver selv har visse udsving.
Nu er det ikke et område jeg selv har nogen kontrol med, men jeg kan forestille mig at HFK's markedsføringsafdeling er gået ud fra de data Cambridge har opgivet i et produkt blad, og de har højst sandsynligt været tilsvarende dem der er at finde i Cambridge's produktbeskrivelser i de ovenstående link.
De på hjemmesiden opgivne og i kataloget trykte data, er således ikke data der med vilje er pumpet, men snarre et resultat af temmeligt forskellige opgivelser i de af Cambridge modtagne informationer. __________________ hilsen Jonas,
|
| Til top |
|
| |
Dali glad Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver lige at blande mig, uden at "kende" de forskellige herinde.
Jeg har, efter at have læst den her tråd, fulgt lidt op på hvad Hurtig har lavet af indlæg.
Jeg synes det tyder på en hvis form for teknisk indsigt hos ham, og fik derfor den idé at han måske kunne lave en måling på den, og derefter kunne han jo sende en mail til Cambridge og hifiklubben med de rigtige data.
Jeg kan ikke forestille mig at en producent eller en forhandler vil blive sur over at få de korekte data, hvis de selv har lavet en fejl ?
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MuttleyDK skrev:
|
Utrolig mange gentager sig selv konstant, så drop den undskyldning, og indrøm at i har noget imod Hurtig som person, så kan i jo få 3 røde kort og bye bye.. |
|
|
Lad da så mig være den første til offentligt at erkende, at jeg har masser imod Hurtig som person (vel at mærke den personprofil han fremtræder med her på hifi4all.dk, jeg kender ham ikke IRL). I de sidste 25 posts jeg kan huske ham for har der ikke været andet end vagt afgumenterede injurier mod Hi-Fi klubben.
Det undrer mig at CTACTA med sin forbløffende blodhundsnæse ikke har afsløret, at der intet belæg er for noget af den kritik som er rejst i denne tråd. Jeg sad lige og håbede .
Hele humlen i Hurtigs citat (som må siges at være selektivt) ligger her:
"Cambridge Audio’s policy is one of continuous improvement. It is possible therefore, that specifications and designs may change without prior notice."
Hvis man gider lave bare den mest basale research (det tog mig 5-7 minutter på nettet) vil man se, at Owners certificate for både P500 og A500 angiver 50W og 60W RMS i henholdsvis 8 og 6 Ohm. Det er jo tydeligvis forældede data. Kig nærmere på teksten bag på P500 i den linkede pdf. Power consumption: 40W, nok ikke nogen pålidelig kilde til data. Bag på min P500 er power consumption angivet til 400W
Der sidder fuldstændig samme effekttrin i A500 og P500, og det fremgår klart af specifikationerne på http://www.cambridge-audio.co.uk/classicseries/a500.html at den yder henholdsvis 65W og 85W i 8 og 6 Ohm. Hi-Fi klubben har således angivet de præcist samme data som Cambridge selv.
For fuldstændighedens skyld kan vi tilføje at de 2*65W i 8 Ohm tillige fremgår af www.audioreview.com, www.hifiprix.com, www.intek.si, for blot at nævne nogle få. Alle er fuldt tilgængelige kilder, som kunne være konsulteret ved en simpel google søgning, men Hurtig valgte et ældgammelt ejercertifikat fra Cmabridge's support sider. Langt mere manipulerende og løgnagtigt, end noget HFK kan beskyldes for.
Og prøv så at fatte, at opgivelsen af effekten i Denons surround receivere altid er sket med 2 kanaler drevet, ligesom stort det alle andre (NAD og H/K nok undtaget). Det er sikkert efter den megen snak om pap-watt, at HFK er begyndt at opgive de KORREKTE data (at den opgivne effekt i 6/7 kanaler er ved 2 kanaler drevet). Det er lige præcist den slags fremskridt og åbenhed som Hurtig plejer at efterlyse, og nu skal HFK så bashes for at de ærligt angiver at effekten er ved 2-kanals drift. Argh - så ta' jer dog sammen! (OK, jeg har det bedre nu ).
For nu ikke at være helt OT, så kan jeg da tilføje, at min P500 spiller rigtig godt, særligt til prisen, og ikke havde kvaler med at drive et par Evidence 470. Nu er den dog degraderet til effektforstærker på min "clockradio".
Venligst
Kim
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|