Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 10:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Overvejer køb af projekter! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clausemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2004
Status: Offline
Sendt: 18 September 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hej!

En ven anbefalede det her forum, da jeg overvejer at skifter min ældre Sony 1031 projector ud med en nyere model. Jeg har set et tilbud hvor man kan købe en electrohome 9500 men selv skal sørge for at få rørene lavet. jeg har ikke den store forstand på hvad det indbefatte, men mange får det vist gjort den vej. Jeg har kigget på priser på crtcinema.com og spatz-tech.de, og er projekterne(9") faktisk oppe på circa 11000dollars. så faktisk kunne jeg købe den til 17k og få ordnet rørene til sammenlagt under 35k.

Er dette ikke værd at overveje?

Clausemand

Barelige på det rene, jeg er slet ikke interesse i LDC eller DLP

Til top Vis Clausemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausemand

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Se en sammenligning mellem en BenQ 8700 og en Elektrohome 8500 her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12070

og lidt generelt om CRT

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4359

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 September 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Helt bestemt! Det skulle vist ikke være super dyrt at få genopbygget rør hos VDC selv, om end 9" nok ikke bliver helt billigt.

Ellers ville det måske være en ide at få set den den Marquee outofsync har fået ind af døren, hvis du alligevel bor i københavns området.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Clausemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal jeg læse om en BenQ??? Er det ikke en DLP?

Omegasteffy, tak, det var det jeg tænkte! Men det koster jo ca. de 15.000, så alt i alt virker det faktisk som god måde at få en af de størtste projectore. Alle lovpriser jo Marquee9500LC.

omegasteffy, har du prøvet at få lavet rør?

Clausemand.

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Clausemand skrev:

Hvorfor skal jeg læse om en BenQ??? Er det ikke en DLP?

omegasteffy, har du prøvet at få lavet rør?

Clausemand.

Mon ikke bare var fordi der var en beskrivelse af billedet fra en 8500 ultra?

Det kan dog også være elektronikken trænger til at blive efterset, på en brugt crt proj. Tænk på hvor lang tid den nok har kørt hvis rørene er ved at være døde.

Nej, jeg har ikke fået lavet mit grønne rør da det slidet er ganske begrænset og jeg ikke er sikker på det er noget jeg ligger mærke til (skal lige have et brugbart lærred af en art) + jeg er flad for tiden. Men outofsync (jeg købte min maquee8,5kU af) havde sendt sit ene grønne rør til VDC og fik det genopbygget og det skulle vist have kostet omkring 5k da det blev snuppet i tolden, men ellers ingen problemer. Jeg vil anbefale dig lige at høre ham til det.

Clausemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Nå ja, okey. Det var jeg lige hurtig nok.

Ihvertfald siger han ligeud rørenes stand, det er da fair at sige at den SKAL have genopbygget/skiftet rør, så ikke køber katten i sækken.

det er denne her:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=19886

Hvordan er han ellers at købe af? jeg har aldrig set hans side før.

Claus

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

oh, jeg havde ikke lige set den annonce du henvist til og heller ikke at det var ham der solgt den. Men jeg går ud fra at han kigger elektronikken igennem inden han sælger den videre. Det kan undre mig lidt at sælger den videre istedet at beholde den som det er nævnt omkring den sony 1292 han har på siden, men måske har den et bedre billed, og måske er ultra serien ikke bare en lille tand bedre (men alligevel kan rørene vel byttes rundt)

Der har ikke været nogen egentlige problemer mht. handlen, afhæning af hvor du bor kommer der måske lidt fragt oven på. Men kan da godt nu her ærge mig lidt over ikke at have ventet når der nu er kommet en 9500LC, men på den anden side har jeg en ide om at han selv beholder hvad der nu giver det bedste billed.

Prøv da at få en aftale om at købe den med genopbyggede rør.

Jeg tror nu heller ikke han ville finde på at sælge en død projektor uden af fortælle det. Det er jo heller ikke kun én projektor han skal af med, og målgruppen er vel brugerene af hifi4all og her kan informationen om en dårlig handel hurtigt brede sig.

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hvad er din signal kilde forresten?

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 September 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Omegasteffy, jeg er ikke helt med på hvad du skriver.

Jeg beholder ikke nødvendigvis den bedste til mig. Det er ikke så meget det der har min interesse. Til mit allround brug, stabilitet og billedekvalitet + design er 8500Ultra'en selvsagt. 

>Det kan undre mig lidt at sælger den videre istedet at beholde den som det er nævnt omkring den sony 1292 han har på siden, men måske har den et bedre billed, og måske er ultra serien ikke bare en lille tand bedre (men alligevel kan rørene vel byttes rundt)<

Her har jeg meget svært ved at forstå hvad der præcis menes, men jeg prøver. Du mener at jeg burde få genopbygget rørene fra en 9500LC og sætte dem over i min egen 8500Ultra? Ja, det kunne jeg da godt, men så har jeg en maskine mindre at sælge + jeg skal have genopbygget rørene=et tab på over 30k, plus jeg har en halv maskine stående og flyde, der så kun kan bruges til reservedele + de tre 8" rør + endnu tre HD-8 objektiver.

Det er der ikke så meget at undre sig over

Husk nu, at jeg skal IKKE have en 'hjemmebiograf', det er ikke min interesse, min interesse er CRT-projektorer.

Mvh,

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2004 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

hmm, burde vist læse korrektur på mine indlæg.

outofsync skrev:

Husk nu, at jeg skal IKKE have en 'hjemmebiograf', det er ikke min interesse, min interesse er CRT-projektorer.

Jo jo, det husker jeg, men kommentaren til den (kommende) Sony 1292 "om måske selv at beholde den", virkede nu alligevel som stræben efter det ultimative.

Joh der ville være extra udgift ved at selv at anvende 9"LC rørene genopbygget i din egen 8500 Ultra. Jeg er dog ikke helt med på hvorfor 8" røren fra Ultra'en ikke kan monteres i ikke Ultra'en og dermed sælges som en 8500, så vidt jeg kan se må en sådan kunne sælges for mere end de 20k som 7500'eren koster.

Ved selvfølgelig godt de nok ikke begge bliver flået væk med det samme, og der vil være flere penge "ude at svømme" + bøvl og besvær.

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 September 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

>Jo jo, det husker jeg, men kommentaren til den (kommende) Sony 1292 "om måske selv at beholde den", virkede nu alligevel som stræben efter det ultimative.<

Ja, du har ret, men det er fordi jeg glæder mig til at se den næste hver gang!

Igen, du har ret med 7500'eren, men den skal sælges som en 7500, af andre grunde. Desuden er den i meget flot stand, så det ville næsten være synd. Den står bare og venter på en der vil have den, men jeg tror at den drukner lidt i alt denne Ultra/9"/LC snak. Synd, jeg er ellers ret imponeret over billedet fra den.

Hvordan gik din bytur?

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

butcher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 21 September 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hej Clausemand,

9500LC er en af de bedste projektors lavet så den er et godt sted at starte ;)
Det skulle ikke være umuligt at skifte rør på den, hvis man har en lille smule flair for at bruge en skruetrækker.

Til top Vis butcher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butcher

Clausemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Ja prøv og se her:

http://www.spatz-tech.de/projekto2.htm

http://www.crtcinema.com/inv9.html

Det ville være sejt at være HD klar med et hug så man ikke skal skifte hele

tiden som med LCD/DLP'erne. ud over det er 30.000:1 kontrast ratio også noget

som får Panny 700's 2000:1 til at blegne lidt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes