Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 17:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af projektor, Marquee 8500 Ultra?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clausemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2004
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har set at der er kommet en Marquee Ultra til salg hos oufotsync og tænkte på om nogen herinde kender til denne projektor og kan give et godt råd med på vejen.
Jeg har læst på et amerikansk forum at den skulle være super god, men da det alligevel er en sjat penge vil jeg lige check medfolk herinde først.

Til top Vis Clausemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausemand

HenrikCRT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa Clausemand

Angående dit indlæg omkring et muligt køb af en Marquee Ultra, vil jeg som tidligere køber af selv samme maskine (også hos Outofsync) komme med mine vurderinger af den, som jeg håber du kan bruge.

Først vil jeg understrege, at jeg tidligere har haft  andre CRT'ere (bl.a. Electrohome Marquee 7500 og Sony vph 1272qm) men at denne VIRKELIG har overrasket mig positivt. Skal nok også fortælle at jeg på ingen måde er en ekspert omkring alt det tekniske, men ved da nogenlunde hvordan de forskellige specs skal "tolkes".

Men "så til det mine øjne kan se:" Designet mener jeg er et af de flotteste der er lavet til en CRT, dog kun overgået af Vidikron's Ferrari kabinet. (IMO) Mht. billedet er noget af det, jeg er mest imponeret over ved Ultraen, den helt rene billedvej. Jeg bruger selv en Crystal Image scaler, og kan på den skrue fuldt op for skaprheden uden at der kommer støj i billedet, hvilket faktisk har irriteret mig en del ved mine tidligere CRT'ere. Ellers er der egentlig kun det at sige om billedet at den kan levere et fuldstændigt skarpt, roligt og dybdefuldt billede, for slet ikke at nævne kontrasten der - undskyld udtrykket- smadrer en hver LCD og DLP. Alt i alt er jeg ovenud tilfreds med min handel, og vil klart anbefale dig at få en fremvisning hos Nicholas (Outofsync) , så du selv kan se hvad jeg taler om.

PS. Du må ikke tro at jeg er i ledtog med Nicholas om at få maskinen solgt, er bare blevet gode venner med ham efter handelen. Det er som du nævner mange penge - men jeg tør godt love dig at du vil blive overrasket over hvor god Ultra'en er- det blev jeg. 

PSS. Jeg ligger nogle billeder ud af min projektor og biograf snarest.

Ha' det godt.   

Vh HenrikCRT        &nb sp; 

Til top Vis HenrikCRT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikCRT

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Har du læst denne tråd?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12070

Der er en sammenligning mellem en Marquee 8500 og en BenQ 8700+ DLP

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Word up!

Marquee Ultra'en er en fantastisk maskine, ingen tvivl om det. I design, konstruktion, stabilitet, støjniveau og billedkvalitet er denne projektor uovertruffen. Specielt for HenrikCRT, da han ikke ville ende i en situation hvor han skulle skifte ud hele tiden, men have en mere langsigtet løsning.

Henrik, vis os snart nogle billeder af rummet. Det var fandme flot da jeg var ude og sætte Ultra'en op.

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Den kan klart anbefales - en af de bedste 8" EM maskiner der er.

Den er flot sort, men vil ikke hævde at det er en af de flotteste CRT maskiner....

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Bare for sjov, hvilken synes du er den pæneste?

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

hmm..

1. Vidikron Vision eller Visual Dynamics Reference

2. Barco 808/Cine 7 8 9 chassis i sort - Runco modellerne baseret på disse f.eks. Flotte i sort.

Designet er dejligt slankt.

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Helt enig med nummer 2, 808'eren er en utrolig flot maskine. BD700'erne er også meget, meget flot designet. Men indvendig er designet på en Quee lysår foran Barco.

Nicholas

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 04:27 | IP-adresse registreret  

hej Clausemand,

Jeg er selv indehaver af en Marquee 8500 Ultra og må sige at der er en af de bedste projectors jeg har set. Hvis du sammenligner med LCD/DLP projectorer på markedet i dag er der overhoved ikke sammenligning.

Jeg synes du skulle snakke med sælgeren om en fremvisning, da det ud fra andre tråde herinde tyder på han har check på tingene og gerne vil demonstrere den i funktion. Jeg vil altid råde folk til at se en projektor i funktion før de køber, og aldrig købe ubeset over netter (ebay osv.) da man meget ofte høre om folk der er blevet snydt så vandet driver. Man kan ligeså godt købe den rigtige projector i første forsøg. :)

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Og hvornår er det så lige du har set de nyeste DLP og LCD maskiner i sammenligning med din CRT ??? moviedude

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Henrik, hvad med de billeder?

Nicholas

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 04 November 2004 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Og hvornår er det så lige du har set de nyeste DLP og LCD maskiner i sammenligning med din CRT ??? moviedude

Jeg er i New York for tiden og her er mange muligheder for at se nye projektors.
Af alle de nye digitale modeller jeg har set, også i Sony butikken, er der ikke ÉN jeg ville bytte med min Marquee 8500 Ultra der hænger i loftet hjemme i DK. Der er stadig et stykke vej igen før digitale projektors kan lege med på billedsiden. Jo, de er da små og lavet af plastik, hvis man er det det 

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

Ampro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Sendt: 04 November 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

moviedude

Så du Sony's Qualia 004 i aktion? Der hvor de bruger en Blueray afspiller med Spiderman clip i 1920x1080?

mvh

Til top Vis Ampro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ampro

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes