Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
Sendt: 16 November 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
Jeg tror ikke det kan betale sig at lave så billige proccesorer da man i det prisleje ikke vil få noget ekstraordinært ud af det i forhold til en reciever. Man kan jo heller ikke købe billige flerkanals effekforstærkere. Så jeg tror bare ikke det hænger sammen.
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
torkild Udelukket fra forum Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
Sendt: 16 November 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
wrong skrev:
Jeg tror ikke det kan betale sig at lave så billige proccesorer da man i det prisleje ikke vil få noget ekstraordinært ud af det i forhold til en reciever. Man kan jo heller ikke købe billige flerkanals effekforstærkere. Så jeg tror bare ikke det hænger sammen.
MVH WRONG
Så du mener at det er dyre at lave en av preamp end en hel av reciver ?
Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
Sendt: 16 November 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
Nej. Jeg mener at folk der køber en preamp. gør det for at få adskilt effektdelen og proccesordelen og derved frit kan vælge hvilken effek/preamp.de vil have. Når et firma laver en preamp vil den typisk være bedre end den der sidder i en tilsvarende reciever og derfor komme den også til at koste mere da der er kælet mere for opbygning og komponeter. Folk vil have pre. og poweramps for at få bedre lydkvalitet og det er begrænset hvad man kan opnå ved det i den billlige ende. Derfor tror jeg at producenterne har nedprioriteret det i den klasse. For som du selv siger er der rigtigt langt imellem dem og det er der jo nok en grund til. Der er dog ingen der siger at jeg har ret det er bare mit bud.
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
Sendt: 16 November 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
Jeg har da læst at Nad's avprocessorm/radio og den tilhørende effektforstærker der samlet ligger i godt 20K, skulle lammetæve alt i en kasser til samme pris, netop fordi at forstærkerdelen er adskilt fra processoren.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum