Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 23:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon dvd2910 DVI hjælp :( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Benjaminx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 31 December 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har store problemer med at få min 2910 til at køre sammen med min Sanyo PLV-Z2. Jeg har prøvet flere DVI og HDMI-DVI løsninger men uden held. Mit problem er at jeg skal bruge 10m fra Dvdtil min pj. Har som sagt prøvet med et profigold HDMI-DVI men også uden held. Får billede 1 sek. som så forsvinder igen i 480p. I 720p og 1080i er billedet uden farver og det forsvidner også hele tiden. Jeg burde mene at 2910 og Z2 begge understøttede HDCP, så jeg forstår det ikke???  Kan være det bare er et spørgsmål om den rigtige indstilling, så jeg håber der er nogle af jer der kan hjælpe, især hvis der er nogle af jer der har samme setup.

Ser frem til noget Newbie hjælp  

Til top Vis Benjaminx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benjaminx
 
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1258
Sendt: 31 December 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Der er desværre INGEN GARANTI for at DVI virker ved længder over 5 meter!

Nogen kombinationer af afspiller, modtager og kabler virker ved de længder, mens andre aldrig kommer til det. Prøv (som forsøg) med et kortere kabel.



__________________
Se min tidligere HD bio-kælder her!
Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har en A11, en Z2er og et 10m dvi-d kabel og det virker uden problemer.

Du skal stille Z2eren til input 2 og vælge Digital(hdcp).

DVDen sætter du til dvi ud. På min gør man det manuelt på fronten.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Benjaminx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Tak for de hurtige svar.

Ingeniøren: Jeg ved godt der ikke er nogen garanti mht. lange kabler, det er bare frusterende. Kan også se der er nogen der kan få det til at virke på den afstand. Men jeg prøver med et kortere kabel imorgen...

Wrong: Har valgt input 2( HDCP) på Z2, men er der nogen bestemt rækkefølge man skal gøre det i?? På 2910 skifter du på remoten, mellem 480P/720p/1080i.

Har endda prøvet et helt nyt 10m Cambridge Dvi-d kabel til 1500,- uden held. 

Det har ikke noget med firmware på min pj. at gøre vel?? Jeg har kun haft min Z2 i 2 mdr. og aner intet om firmware upgradering. Indtil videre ligger mit kabel bare hen over gulvet, har ikke noget at trække det i kabelbakker endnu, det er ikke sådan at det skal være 100% udstrakt for at køre vel? Det ligger lidt sammenflettet....

Er der ingen 2910 og Z2 ejere der kan hjælpe med deres erfaringer??

 

Mvh

Benjamin

Til top Vis Benjaminx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benjaminx
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jeg bøvlede også lidt med det i starten. Der går lige lidt tid inden billedet kommer(5-10sek.) når du vælger hdcp. Jeg tror enda jeg "vrikkede" lidt med dvistikket ved dvden. Så du skal være helt sikker på der er kontakt.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 181
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Jeg bøvlede også lidt med det i starten. Der går lige lidt tid inden billedet kommer(5-10sek.) når du vælger hdcp. Jeg tror enda jeg "vrikkede" lidt med dvistikket ved dvden. Så du skal være helt sikker på der er kontakt.

MVH WRONG

Undskyld, at jeg blander mig lidt her! Jeg er ved at købe en 3910. Hvad er forskellen egentlig på DVI og HDMI?

Hvad er bedst?

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Ja nu ejer jeg jo ikke en Z2, men en Infocus sp 5700, samt en Denon DVD 2910, og jeg havde også et kabel på 10m til at begynde med og det virkede IKKE. Flyttede så rundt på mit set-up, og fik et kabel på 5 meter, og nu virker det upåklageligt....så som Ingeniøren skriver prøv det!

__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Denonfanatiker skrev:
wrong skrev:

Jeg bøvlede også lidt med det i starten. Der går lige lidt tid inden billedet kommer(5-10sek.) når du vælger hdcp. Jeg tror enda jeg "vrikkede" lidt med dvistikket ved dvden. Så du skal være helt sikker på der er kontakt.

MVH WRONG

Undskyld, at jeg blander mig lidt her! Jeg er ved at købe en 3910. Hvad er forskellen egentlig på DVI og HDMI?

Ifølge de kloge skulle HDMI være en anelse bedre end DVI, og kan derudover også overføre lyd...og det er så det

Hvad er bedst?



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Denonfanatiker skrev:
wrong skrev:

Jeg bøvlede også lidt med det i starten. Der går lige lidt tid inden billedet kommer(5-10sek.) når du vælger hdcp. Jeg tror enda jeg "vrikkede" lidt med dvistikket ved dvden. Så du skal være helt sikker på der er kontakt.

MVH WRONG

Undskyld, at jeg blander mig lidt her! Jeg er ved at købe en 3910. Hvad er forskellen egentlig på DVI og HDMI?

Hvad er bedst?

HDMI kan overføre lyd + det skulle kunne trækkes over flere meter uden at give problemer som DVI.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 181
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Denonfanatiker skrev:
wrong skrev:

Jeg bøvlede også lidt med det i starten. Der går lige lidt tid inden billedet kommer(5-10sek.) når du vælger hdcp. Jeg tror enda jeg "vrikkede" lidt med dvistikket ved dvden. Så du skal være helt sikker på der er kontakt.

MVH WRONG

Undskyld, at jeg blander mig lidt her! Jeg er ved at købe en 3910. Hvad er forskellen egentlig på DVI og HDMI?

Hvad er bedst?

HDMI kan overføre lyd + det skulle kunne trækkes over flere meter uden at give problemer som DVI.

MVH WRONG

Hvis man bare skal koble sin skærm og sin dvd, med cirka en meters kabel. Er det så bedste at vælge DVI?

Hvad er historein med Denonlink? Kender du noget til det?

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Denonfanatiker skrev:
[QUOTE=wrong][QUOTE=Denonfanatiker

Hvad er historein med Denonlink? Kender du noget til det?

Ja. Men det er jo en helt anden historie som du kan læse mere om her.

Teksten er fra www.denon.de


DENON LINK

Musikgenießer unter den DVD-Liebhabern dürfen sich freuen. DENON LINK 2nd ist eine digitale Mehrkanalverbindung, die eine hochauflösende Schnittstelle zwischen entsprechenden Verstärkern/Receivern und Universal-Playern darstellt. Den verwendeten Westernstecker (RJ-45) dürften versierte Computeranwender von ihrer Netzwerkkarte kennen. Die Übertragung erfolgt über abgeschirmte “Twisted Pair”-Kabel (STP). Dank der fortschrittlichen “Low Voltage Differential”-Übertragung (LVDS) beträgt die Übertragungsbandbreite stolze 1,2 Gbps.
Die Musiksignale der DVD-Audio können dabei über zwei Kanäle (24 Bit Auflösung / 192 kHz Samplingrate) oder sechs Kanäle (24 Bit / 96 kHz) eingespeist werden. Herkömmliche Digitaleingänge nach dem SPDIF-Standard können maximal zwei Kanäle mit 24 Bit und 96 kHz oder die Datenströme der datenreduzierten Mehrkanal-Tonformate Dolby Digital oder DTS empfangen.
Da DENON LINK auch datenreduzierte Datenströme im Dolby Digital- und DTS-Format in exzellenter Qualität transportieren kann, müssen Sie keine weitere digitale Audio-Verbindung zischen entsprechend ausgestatteten DVD-Player und AV-Verstärkern/Receivern legen.
Im Unterschied zu
IEEE1394 (Digital Audio) müssen bei DENON LINK die einzelnen Audio-Datenströme nicht verpackt und entsprechend gekennzeichnet werden, da DENON LINK ausschließlich Audio-Signale transportiert. Damit erreicht DENON LINK insgesamt eine bessere Übertragungsqualität als IEEE1394 (Digital Audio).

Jeg bruger selv Denon link til ALT(untaget sacd self.)

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes