Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: mere ulandsstof. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

ja så¨er den gal igen.

ringer til en forretning i jylland som forhandler ACCUPHASE.for at høre mere om deres produkter.

først spurgte jeg om hvad der kendetegner de apparater de har lydmæssigt og om der var et til låns .af den pågældende model.

først kunne sælger ikke fortælle mig noget lydmæssigt om sådan en 212

.for han havde ikke rigtig hørt på den.ØØØØHHHH makker det er dit LEVEBRØD DU HAR I RØRET HVAD FANDEN HAR DU GANG I.

ja jeg blev mildest talt forbløffet.

så spørger jeg om den var testet i danmark på et tidspunkt.i et blad .

øøøøhh igen det vidste han jo selvfølgelig ikke en skid om.

for mig fortæller det at han er skide ligeglad med de kunder som ringer til han og vil høre noget om de ting han sælger.

og det er simpelthen bare for elendigt.useriøst og gør at jeg ikke skal handle med sådan en fjols.

altså han står i sin biks hver dag hele dagen og har rig mulighed for at få en god forretning ud af det som han laver af.ved at sætte sig ind i de ting.

jeg har ikke bedt ham om at sælge det udstyr .så må han sgu finde sig et andet job hvor det ikke bliver stillet krav til hans kunnen.og kvalifikationer

men næææ han vil da skide det en høst blomst.

nå så ringer jeg til importøren for at få mere af vide.

men han er åbenbart af samme støbning.og ander ikke en fis om de produkter har har med at gøre.

for mig er det simpelthen bare for ringe og for useriøst.når det drejer sig om den slags ting.

men heldigvis er der stadig nogle forretninger som man kan få seriøs vejledning af.

og dem har jeg meget mere respekt for.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Godt, du er bare mit idol....
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

hej

hvis du er intr. i accuphase så kontakt www.dynamax.dk de ligger i slagelse ca 100 km fra kbh. og de er meget seriøse med det de handler med

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

lorx: Lol ;-)

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Lorx

HIFI IS FUN is fun!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hmm... Jeg synes det er lidt voldsomt at forvente en sælger kender lyden af hele produktprogrammet.

Et mærke som Accuphase koster temmelig mange penge selv for forhandleren, så han bestiller nok ikke lige en af hver model hjem for at lytteteste den.

Et eksempel fra vores egen forretning. Se på mængden af forskellige kabler og tilbehør fra Cardas. Jeg håber ikke at nogen forventer jeg kender lyden af hvert eneste produkt Cardas laver, hvordan i alverden skulle jeg få alt det udstyr til rådighed og derudover finde tiden til at lytteteste det hele?

Det samme kan siges om April Music. Lige nu har vi deres løbeværk og DAC-preamp hjemme, men vi har ikke hele Stello serien og pt heller ikke noget fra deres Eximus serie.

TPNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

I al ydmyghed vil jeg til enhver tid foretrække at sælgeren er ærlig og fortæller at han ikke har haft muligheden for at høre produktet, fremfor den nok mere kendte situation, hvor sælgeren himler op om hvor fantastisk et produkt er (stadig uden at have hørt det !)

Se i mine øjne aftvinger det mere respekt, da jeg ved at sælgeren ikke står og stikker mig blår i øjnene.  Ingen ved alt !

Til top Vis TPNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TPNielsen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

helt enig med Nielsen.

nogle af mine bedste oplevelser stammer fra butikker hvor sælgerne enten siger "det ved jeg faktisk ikke... men det gør en af de andre, et øjeblik..."

og i Hifi klubben Odense:

"det ved jeg ikke.. den er kun lige blevet pakket ud, men lad os da lytte på den"

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

ja hvis jeg i mit job ikke vidste noget om det jeg har med at gøre til hverdag blev jeg FYRET.så jeg mener det er det mindste man kan gøre .og hvis man er ansat i en hifi shop hvor ens LEVEBRØD kommer ind af døren og du ikke kan henvise eller fortælle en kunde om nogle ting og har sat sig ind i det du skal tjene din løn på.

syntes jeg man skulle finde et andet job.

de selv samme brancemedlemmer forlanger vel også selv noget af de medmennesker som skal have noget med det de køber  andre steder.feks når de skal købe en bil eller et hus eller andet.

gør i ikke

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

ja hvis jeg i mit job ikke vidste noget om det jeg har med at gøre til hverdag blev jeg FYRET.så jeg mener det er det mindste man kan gøre .og hvis man er ansat i en hifi shop hvor ens LEVEBRØD kommer ind af døren og du ikke kan henvise eller fortælle en kunde om nogle ting og har sat sig ind i det du skal tjene din løn på.

syntes jeg man skulle finde et andet job.

de selv samme brancemedlemmer forlanger vel også selv noget af de medmennesker som skal have noget med det de køber  andre steder.feks når de skal købe en bil eller et hus eller andet.

gør i ikke

Og du kan klare ALT - pr.telefon - pr. paratviden - du er ufejlbarlig. Du er med andre ord den Alvidende Limsten i egen høje person.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

nu sælger de jo heller ikke kun hifi,de har sikkert også digitalkammeraer,tv,mobiltelefoner,printere,pc og andet i samme boldgade man kan ikke vide alt om alt ,det er jo ikke en speciel forretning vi snakker om, men et sted hvor fru hansen kan få sit midi surround anlæg til 3000,- og hvis bare hun er tilfreds så....
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Der er forskel på "fisk" nogle intresserer sig for det og andre gør det vel mest for pengenes skyld.Jeg har selv handlet ved en forhandler her i Århus,han har en del fint udstyr stående,men er ikke rigtig HiFi "mand" syntes jeg.Så at han havde en Mark Levinson til ca.50k stående hvor der sad et skod kabel i (Bilka kvalitet som standard med billigt udstyr) da jeg så spurgte om dette forhold blev han næsten fornærmet.

Man kan altid gøre en ting og det er ikke at handle der mere,gider ikke smarte sælgere.

Det er nu bedre med en kombination.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jeg synes der her ender ud i en gang muderkastning.

Jeg vil også mene at hvis man sælger nogle produkter så må man sætte sig ind i dem, hvis man ikke har mulighed for at lytte til de produkter som bliver spurgt efter så kunne man i det mindste forklare man ikke vidste noget om det og man evt. kunne ringe/maile tilbage senere når man havde fundet ud af noget.

Jeg var f.eks. engang inde i en fona forretning (den gang jeg begyndte med hifi.) Jeg forklarede ham hvilke krav jeg havde til det anlæg som jeg skulle opgradere til på det tidspunkt. Han fortalte mig helt ærligt at fona ikke kunne være med på det punkt og han anbefalde mig andre forretninger. Det synes jeg er service godt nok solgta han ikke lige noget på det tidspunkt, men jeg har da før kommet tilbage til den selv samme fona biks, og købt andre ting, i stedet for merlin eller en af de andre.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 05:24 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at det er klart, at man ikke kan forvente, at en sælger, eller ansat i en butik, har en specifik viden om hvert eneste produkt vedkommende sælger. På den anden side er det nu om dage ved at være en sjældenhed, at folk har en blot generel viden om deres egne produkter - ethvert spørgsmål efterlader tilsyneladende vedkommende i total vildrede.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig skal man ikke have specifik viden om alle ensprodukter, jeg mener bare at hvis man ikke ved noget om et produkt man sælger, så er det mindste man kan gøre da at finde ud af noget om det, og så kontakte kunden igen på et senere tidspunkt. Dette mener jeg kun gør sig gældene i f.eks. specifikke hifi butkker eller computer, foto butikker eller lign.

Jeg mener der imod at multigiganterne som har alle mulige produkter ikke bør have den store viden, og jeg tror heller ikke at de kan få tiden til at undersøge deres produkter.

En jeg kender er f.eks. manger i EB-Games, han er f.eks. nød til at kende stort set alle de spil som de sælger, for hvis en kunder kommer nd så bliver han nød til at kunne hjælpe, ellers mister de bare kunder. En del af hans job er simpelthen at teste de forskellige spil, sådan han kan yde en bedre service.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes