Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Det fede musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Efter et par timers arbejde har jeg nu fået styr på min plader (cd må vente) har lavet følgene opdeling. fejlkøb, dansk, ok, fedt, og must have..

Mine Must have der burde kunne nydes af alle, uanset om man kan lide genren eller ej: både musik og lyd er i særklasse

Joe Cocker Live: Fantastisk koncert

John Lee Hooker: The Healer, især hans duet med bonnie Raitt

Nirvana: Unplugged in NY (180 g limited edition fra simply vinyl)

Led zeppelin Remastered, måske fordi det er jimmy page der har produceret den er de sluppet ok fra det..

Dire Straits: Love over gold (kun på vinyl, cdén er slet ik samme klasse)

Sarah Maclachlan: Surfacing, stille musik, en af de bedste kvindelige "divaer" kanon perspektiv (180g)

Muddy Water: Folksinger, for dem der leder efter stemningen fra et jazztelt om sommeren med en kold fadbamse, så er det her

Roger Waters: Live in Berlin, så mange forskellig slags musik, mindst et par af numrerne vil ramme plet.

wet wet wet: High on the happy side, kun tre numre på denne, men de er så os imponerende, en blanding af rock og jazz, men da den altid kan findes til en flad tier i en secondhand butik bør man tage den.

The Doors: Weird Scenes inside a goldmine: som led zeppelin er det en opsamling, og hvis man kun køber en med dem, skal det være denne !!

dette er selvfølgelig kun nogle af dem, men vil mene at alle burde ha disse plader, så kan det snart være vi får nogle flere reference numre alle kender istedet for keith don´t go  (please do)

håber nogle flere vil smide deres must have op, som alle burde kunne nyde, dvs ingen indisk folkemusik, med en lille kommentar

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Must have LP'er

SAGA: Silent Knight

SAGA: Images at twilight

SAGA: In transit

Marillion: Misplaced Childhood

Marillion: Script for a jester's tear

Deep Purple: Made in Japan

Dire Straits: Dire Straits

Electric Light Orchestra: Discovery

Electric Light Orchestra: A new world record

Electric Light orchestra: Out of the blue

Genesis: Genesis (1983)

Manfred Mann's Earthband: Watch

Manfred Mann's Earthband: Chance

Manfred Mann's Earthband: Angel station

Mike Oldfield: Platinum

Pink Floyd: Wish you were here

Pink Floyd: Dark side of the moon

Pink Floyd: The wall

Queen: A night at the opera

Queen: The works (Lige så fed denne er på LP, lige så dårlig er den på CD)

Fleetwood Mac: Rumours

Fleetwood Mac: Mirage

Supertramp: Breakfast in America

Eagles: Hotel California

Meat Loaf: Bat out of hell

Styx: Paradise Theatre

Toto: Toto

Toto: IV

Jean Michel Jarre: Magnetic Fields

Jean Michel jarre: Oxygene

Jean Michel Jarre: Equinoxe

Andreas Vollenweider: White Winds

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

uuh nu må i da ikke glemme Crises med Mike Oldfield Det er super fed plade. Den er et must have!!

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
uuh nu må i da ikke glemme Crises med Mike Oldfield Det er super fed plade. Den er et must have!!

Ja, specielt nummeret Crises. Fantastisk nummer.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Silent Knight skrev:

AkilleuZ skrev:

NEMLIG også det jeg lytter mest til på den plade! Men jeg synes og så at Moonlight Shadow er et super godt nummer!

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Silent Knight skrev:

AkilleuZ skrev:

NEMLIG også det jeg lytter mest til på den plade! Men jeg synes og så at Moonlight Shadow er et super godt nummer!

Oldfield er fantastisk!
Ja, der er noget fed guitarlyd på Moonlight shadow, som kun Oldfield kan lave den.

Obii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

uhh havde helt glem t goe' gamle Oldfield - Moonlight shadow aspirere kraftigt til titlen "den mest perfekte popsang" i mit univers - men glem ikke Tubular Bells (altså den første..) fantastisk "lyttemusik"

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Obii skrev:
uhh havde helt glem t goe' gamle Oldfield - Moonlight shadow aspirere kraftigt til titlen "den mest perfekte popsang" i mit univers - men glem ikke Tubular Bells (altså den første..) fantastisk "lyttemusik"

Ville ikke nævne Tubular bells, da der sikkert er mange som syntes den er for 'sær', men den er absolut blandt det bedste han har lavet, hvis ikke den bedste. En anden plade jeg holder meget af, er hans QE2.
Tubular Bells II har også et fedt nummer - Tattoo tror jeg det hedder - hvor der er noget fed sækkepibe på.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Silent Knight, en del af de plader du nævner har jeg under fejlkøb og ok, men ik nogen jeg nogensinde kommer til at høre  dog med undtagelse af et par stykker der står under fejlkøb og som jeg aldrig har fået hørt
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Smag og behag er heldigvis forskellig!

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

synes nu også "to france" er udemærket, nok det + Moonlight Shadow jeg har hørt mest

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Er jeg den eneste der er helt pjattet med Forreign Affair fra Crisis? Synes det er det helt store nummer på den skive.

Ellers aldeles uundværlige:

Jennifer Warnes: Famous Blue Raincoat

G'n'R: Appetite for Destruction

U2: Achtung Baby

Bowie: The Rise And Fall of Ziggy Stardust And the Spiders From Mars

Fairground Attraction: Fairground Attraction

John Coltrane: A Love Supreme og My Favorite Things

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

jeg synes selv det er fedt at få nye foreslag til nye toner til orgler derhjemme,så jeg vil da gerne bidrage med mine must have..

Creed: Human clay,der er ik et eneste dårligt nummer på den skive..

Depeche Mode: Violater,en skive spækket med hits,men især blue dress,clean og halo..det er genialt!

Martin L. Gore:Counterfeit 2,hjernen bag D.M,test dit setup med I cast a lonesome shadow,men også loverman og oh my love skiller sig ud

Eminem:The eminem show,hvis nogen forstår at kaste de rigtige håndtegn er det E...

DJ Tomcraft:All I Got,er man til dance/house er det her den helt rigtige skive

The Peter Mallick Group feat Norah Jones:New york city,all your love får hårene til at rejse sig helt om hvor solen aldrig skinner!!!

Bon Jovi:This left feels right,de slipper rigtig godt fra at hælde gammel vin på nye flasker.

Marilyn Manson:Holy wood,ja manden ligner en sindsyg,men gi den en chance,er du til rock kan du garenteret ikke sidde stille til the nobodies,in the shadow of the valley of death og cruci-fiction in space

Avril Lavigne:under my skin

Lenny Kravitz:5

Joni Mitchel:Turbulent indigo.dejlig behagelig skive

Josh Stone:soul sessions,den tøs kan synge gamle numre så de vender sig graven,dirty man er super..

Sanne Salomonsen:1996,sanne når hun er bedst,"hende eller mig" kan få en voksen mand helt op i sofaen og stå

Vangelis:1492 Conquest of paradise

Sara K:Waterfalls,hele skiven er fantastisk..

Beth Hart:Screaming for my supper,bliver aldrig træt af den skive,især mama viser at hun virkelig kan synge som ingen anden.

Blue Man Group:Audio,får vores egne safri duo til at lyde som skoledrenge der står og slår med en kæp i jorden..

mvh. full blown

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Uha det er skønt, at finde ny inspiration til kommende investeringer. Først må jeg tilslutte mig Fullblown's begejstring for Blue Man Group...det er simpelthen dynamik i verdensklasse.

Marilyn Manson "Mechanical Animal" er et godt bud på en rockskive med et meget højt lydmæssigt niveau og samtlige numrer på skiven bør høres på et lydniveau, der nærmer sig astronomisk højt...selv fruen i mit kloster, synes godt om dette udspil.

Trio NHØP " to a brother": Her er Niels Henning Ørsted Pedersen i absolut topform og i sublimt sammenspil med guitarist Ulf Wakenius og trommeslager Adam Nussbaum. Tjek track'et "jeg gik mig ud en sommerdag", og man vil simpelthen smile resten af sin tid på vor jord. Skulle jeg kun have en plade tilbage i min samling MÅ det være denne.(tror jeg nok).

Portishead "Dummy": Uha, uha...hvor er det fedt. Beth Gibbons sarte røst gør det simpelthen så godt. Indie af den bedste skuffe og er en skive med ene velskrevne numrer. Bassen går meeeget dybt og de har valgt at kombinere deres meget anderledes sound med bl.a. scratch og andre finurligheder. Teknisk er pladen et must.

PRINCE "sign O' the times": Behøver jeg, at nævne den lille troldmands åbenlyse kvaliteter, manden er intet mindre end genial!!

EMINEM "the Eminem Show": er man til vrede unge mænd i røde joggingbukser og en skarpladt tunge, som blev man beskudt af hele USArmy, så er der ingen over eller ved siden af Mr. Slim.

Kashmir "zitilites": Det bedste danske udspil til dags dato. Eistrup og Co. mestrer sangskrivningens svære kunst til Ug med kryds og slange.

Lise og Gertrud "Live fra Nalen": Vokalpræstation af høj karat krydret med lækkert cellospil. Et kanon livealbum, der kun fortjener roser og hvor ville det være skønt, hvis de to norske jenter kunne finde tid og inspiration til at smutte i studiet. Tillige er de ganske gode og humoristiske entertainere, der får en til at trække bredt på smilebåndet.

Jeg kunne blive ved i det uendelige med at finde fantastiske skiver, men vil slutte af med to kvinder, der fortjener den største opmærksomhed fra offentligheden. Vi har at gøre med to vidunderlige skabninger, der begge rummer enormt potentiale og talent.....trommevirvel...og de to er:

Stina Nordenstam "Dynamite": Er en perle i samlingen. Den svenske pige er unik og formår virkelig at skrue et eksperimenterende album sammen til en helhed, der bare gør sig så godt. Det er støjende, blidt og skærende som en vinkelsliber. Nordenstams skrøbelige og nærmest viskende udtryk er så fængslende, at jeg hensættes til en anden verden.

P.J. Harvey Uh huh her": Så har vi fat i cremen af sangskrivningskunsten. Eksperimenterende med alligevel gennemmusikalsk, fyldt med stemninger og et yderst råt udtryk, der gang på gang får mig til at rykke 20 cm. tilbage i sofaen. En skive, der ikke skal snakkes til, men blot nydes i fulde drag. Det er sgu klasse, hvad Polly Jean formår at skabe.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes