Forfatter |
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da der skal ske udskiftninger i mit system ville jeg lige lade i andre hifi-t**ser vide det .
Jeg er nu gået over til stereo og kælderen er også fortid, ikke desto mindre smider jeg lige et billede af mit stereoanlæg som jeg nåede at have i to uger i kælderen:)

- B&W Naulius 803
- NAD Silveline S-300 og S-500
- DENON DVD-2900
- SAMSUNG LE-40M71B
- SOMMERCABLE QUANDRA BLUE
- VAN DEN HUL MC 102 MK. III, hybrid.
Der er oprettet en ny tråd i stereosektionen: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&P N=1
Nye billeder (13/5-05) på side 2. Nyt gear(24/12-05) nederst på dette indlæg.
Mit daværende system var som følger:
Højttalere:
- Front: B&W604S3
- Bag: B&W602S3
- Center: B&W LCR600
- Sub: B&W ASW600
Receiver/DVD:
- DENON AVR-2803
- DENON DVD-700
Det jeg savner er klart en ny dvd da den i mine øjne ligger klasser under resten af systemet. Samtidig synes jeg ikke at jeg får det optimale ud af mine højttalere med den effekt jeg har nu. Derfor skal det skiftes ud med et NAD system, da jeg også synes de valgte forstærkere har en bedre klang!
Systemet bliver som følger:
- 1 stk. NAD T163v.2 forforstærker
- 3 stk. NAD C272 effektforstærkere
- 1 stk. NAD T562 DVD
- 3 stk. Taralabs axiom signal kabel
- 1 stk. Ixos 105-100 digitalkabel
Jeg køber først et stereosystem med effekt+forforstærker og dvd. Når jeg lige har sparet et par små kroner sammen opgradere jeg så med 2 yderligere effektforstærkere!
I samme anledning er værelset lavet om således at jeg kan få det optimale ud af mit anlæg. Jeg er soldat og er kun hjemme 8 dage om måneden så jeg er for nærrig til at bruge pengene på husleje i stedet for hifi, nok om det!
Jeg har taget billeder af det hele helt fra starten, så lige så snart jeg har fået et program hvor jeg kan få mine billeder til at fylde mindre vil der blive uploaded en god omgang pics til folket!
24/12-05: Efter at have været udsendt i Kosovo de sidste 4 måneder samt en masse missionsorienteret uddannelse er min tråd gået lidt død. Dette vil jeg dog ikke helt sige om mit system som er blevet udskiften, opgraderet osv. Jeg vil her skrive kort om ændringerne og så snart jeg har fået mine billeder under 35 KB vil jeg smide dem ind til jer. Vi ved jo nok alle sammen at et billede siger mere end 1000 ord, i hvert fald når det gælder hifi ikk.
HØJTTALERE:
- FRONT: B&W DM604S3.
- BAG: B&W DM602S3.
- CENTER: B&W LCR600.
- SUB: 2xINFINITY KAPPA SUBWOOFERE(nyt).
FORSTÆRKER M.M.:
- NAD T163v2 FORFORSTÆRKER(som før).
- NAD T562 DVD (som før).
- ROTEL RMB-1075 (nyt).
- ROTEL RB-1090(nyt).
- ROTEL RB-991(nyt, burges som erstatning for 1090'eren der er til rep pt.).
KABLER:
- SOMMERCABLE QUANDRA BLUE(nyt, bi-wire til fronterne).
- TARALABS OMNI 3(til centeren)
- VAN DEN HULE D 102 MK3(nyt, signalkabel til front og bag).
- TARALABS AXIOM(signalkabel til center).
BILLEDE:
- INFOCUS SP4805 PROJEKTOR(nyt).
- 76" RULLE-LÆRRED.
Jeg er blevet rigtig glad for mit setup efter disse ændringer. Især min nye sub'er, mine forstærkere og mit højttalerkabel har virkelig givet det hele et løft også i stereo! Jeg prøvede med et par NAD effektforstærkere men det var bare ligesom det ikke helt var det jeg var ude efter, efter "filmtossen's" anbefalinger prøvede jeg en lille Rotel RB-1070 og det var det! Siden hen har jeg så køæbt de lidt større modeller, og det kan virkelig mærkes selvom jeg da har et ekstremt stort effektoverskud! Projektoren ja det var bare et spørgsmål om tid før den skulle i hus og da prisen falgt på Infocus'en, som jeg havde et godt øje til i forvejen var det klart det sku være den! Men man stoppe vel aldrig så her er de nsæte planer:
- Nyt TV, SAMSUNG LE-32M61B, 32" LCD TV.
- Nyt lærred. Hvad det blir ved jeg ikk endnu.
- Et ordenligt rack til mine forstærker!
- 2 stk B&W DM602S3, så jeg kan kører 7.2, jeg har to ledige kanaler på 1075'eren.
Planen er at jeg skal bo på førstesalen i et hus hos en god ven. Der får jeg 40-50 kvm stue som selvfælgelig skal udnyttes med hifi! Hvor jeg nok køber et nyt, større og bedre lærredet samt smider to ekstra højttalere på!
Håber i har gidet at læse teksten i gennem, jeg lover der kommer billeder så snart jeg har fået dem ned i den korrekte størrelse! Så er der pics!
 Lige et overblik over skidtet!
 Med lærredet trukket ned!
 Et makker par, det har virkelig løftet anlægget med dine sub'er. Der står noget træbeton i baggrundet, fordi jeg har leget lidt med noget dæmpning af rummet. Det er knap så godt i øjeblikket, desværre!
 Et close-up af venstre sub!
 Sommercable der er bi-wiret til mine fronter! Jeg er rigtig glad for kablet og især for prisen!
 Rotel RMB-1075, de 5x120w er rigeligt til mine baghøjttalere og center!
 Et close-up af sommercable quandra blue!
 Min PJ, den gør det godt. jeg kunne dog godt tænke mig et lidt større rum så jeg kunne komme lidt mere tilbage fra lærredet!
 Et lille screenshot, skal se om jeg ikke kan få taget nogle lidt bedre billeder!
 Det værste, kabelrod! Der mangler stadig meget så som kabelbakker, et pænt rack el. lign. så de dyre grejer slipper for at stå på gulvet! Det hele er meget uorganiseret lige nu....
Det var alt for denne gang, på denne herlige dag man blir jo ikke i dårligt humør af at hele huset dufter af and vel?
Jeg tager gerne mod ris/ros -så bare fyr løs! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Pingo1987 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer der nogle billede?
__________________ 40" Samsung UE407705
Harman/Kardon AVR-355
Samsung BD-P3600
Yamaha NS-125F, NS-C125, NS-M125
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har taget billeder af det hele helt fra starten, så lige så snart jeg har fået et program hvor jeg kan få mine billeder til at fylde mindre vil der blive uploaded en god omgang pics til folket!
Det lover jeg de skal nok komme som i teksten står!
|
Til top |
|
|
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja kom med nogle billeder, bare det var mig der havde en kælder.
rasmus. __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
Til top |
|
|
Pingo1987 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... Cool nok!!! hehe
__________________ 40" Samsung UE407705
Harman/Kardon AVR-355
Samsung BD-P3600
Yamaha NS-125F, NS-C125, NS-M125
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder vil vi ha! Der må være nogen der kan hjælpe manden!!! Det med dit valg af dvd. Skal du vide der kommer en T563 dog først til efteråret! Har ingen spec. på den. Men den skulle være værd at vente på... __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg ved det godt og vil mega gerne se noget til den! Men jeg er soldat så jeg skal til Kosovo i 6 mdr fra August så desværre må jeg lige vente lidt mere end jeg andre!
Det er klart at det er ved at være en ældre sag fra NAD jeg vælger den er især ret fattig når det gælder udgange til billed! Men da mit 1½ år gamle Panasonic fjernsyn kun tager RBG, har jeg valgt den afspiller!
Men mon ikke jeg skal ha en projektor igen og hvem ved? måske røg der en ny afspiller med hjem i posen.....
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Det lover jeg de skal nok komme som i teksten står!
|
|
|
Glæder mig til billeder...mht. billeder prøv dette link: http://www.missionpeaksoftware.com/download.htm
Jeg bruger det og det virker.
Hvilken funktion skal du bestride i Kosovo? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay prøver det lige det kunne da være lækkert hvis folket ku se billeder i morgen tidlig!
Jeg er KSE i en PNINF gruppe ved 1/PLR og der har jeg funktion som GV/1.
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer der billeder til jer alle sammen:
Først lidt af grejet der var pakket ned imens værelset blev en lille smule istand sat:

Mine front højttalere, jeg er rigtig glad for dem!

DENON AVR-2803+DVD-700

Sub nederst, de to 602'ere og min center øverst jeg får eksem hvis jeg får risede højttalere derfor alle de mærkelige klude i mellem hver højttaler!

Lige et lille billede af alt det kabelrod da det var pakket ned!
Her har vi malet og er igang med at ligge et billigt klik gulv!

Opsætning af fjernsyn på nok Danmarks dårligeste TV bord det er helt vildt så ustabilt et orginalt bord kan være!

Her er det så kommet op, der mangler dog stadig rigtig mange detaljer! Højttalerne er ikke kommet på VT-feet endnu, der er ikke sat kabelbakker op endnu, jeg har ikke fået mit medie rack, hvorfor centeren ville på VT-feet oven på videoen. Der skal træbeton op flere steder i lokalet, lige nu lyder det knap så godt!

lige et skud af Baghøjttalerne!
Der mangler stadig mange små ting som tidligere nævnt, men det skal nok komme med tiden, men det går knap så hurtigt da jeg kun er hjemme ca. 48 timer om ugen.
Undskylder div. stavefejl men knægten er blevet lidt træt!
Som tidligere nævnt bare kom med ris/ros!
Filmtossen: jeg skylder en bajer i lufthavnen! Det var da en nemt program som en lettere IT-lammet person som jeg selv faktisk kan bruge! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Okay prøver det lige det kunne da være lækkert hvis folket ku se billeder i morgen tidlig!
Jeg er KSE i en PNINF gruppe ved 1/PLR og der har jeg funktion som GV/1. |
|
|
Modtaget! Glæder du dig til du skal afsted? (det kan du ihvertfald godt gøre, at være udendt er superfedt....hov nu skal vi vist passe på at vi ikke sender denne tråd off topic) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud som er rigtigt fedt set-up! Jeg har selv både Denon og B&W, og det er hvis du sprørger mig en super kombination men hvis du ikke synes at du får effekt nok (og jeg medgiver at 604 er svære at drive, har selv købt en effekt for det samme) så er NAD et godt alternativ, jeg kan dog bedre lide Denons lyd....
Gode billeder, og godt at du kunne bruge programmet, det med øllen finder vi nok ud af.......
Velkommen til ! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for velkomsten og roserne!
Jeg er også rigtig glad for det nu, jeg synes jeg har et godt dynamisk system med mange gode detajler! Generelt har jeg fået noget for pengene! Dog vil jeg stadig gerne ha det lidt mere effekt.
Jeg må nok indrømme at jeg heller mere over til NADs lyd fremfor DENON, men mit første anlæg var et sæt Vega'er som jo egentlig bare ville ha effekt og AVR-1804 blev valget. Et par uger senere fik tilbudt en AVR-2803 til en god pris så den røg ind i stedet. Senere blev jeg så forelsket i mine nuværende højttalere og var ret træt af CV mangel på lydkvaliteter/detajler, altså de ville jo kun tæves hele tiden ikk.....?!
Jeg håber det blir godt med den effekt de får gennem NAD jeg har valgt de effektring hele vejen igennem da jeg klart synes det er den forstærker de har med den bedste klang. Så ser 3 effekttrin med forforstærker bare så meget federe en én receiver!
JA jeg glæder mig rigtig meget til vi skal afsted med KFOR13, og det er meget bedre for den daglige udd. at vi alle har den "gulerod" at sse frem til, det er en rigtig god motivationsfaktor! også for dem der nok alligevel ikke vil med! Men ja vi må nok stoppe mili-snakken her og holde os til HIFI'en! Du er velkommen til at smide en mail i stedet, men er for det meste kun online i weekenderne.
|
Til top |
|
|
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skal da nok blive godt  det blir da rart nård det er færdig
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser vældig godt ud!
CRC1 skrev:
Jeg er KSE i en PNINF gruppe ved 1/PLR og der har jeg funktion som GV/1. |
|
|
Jaja, sort snak for os andre dødelige, som ikke har mili-kariere! Jeg måtte nøjes med at sprøjte med vand i Hillerød
- BR
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi:
Ja jeg glæder mig også som en sindsyg! Så der skal bare spares de næste par måneder så skulle det gerne snart være i hus!
BjarkeNR:
Tak for de pæne ord. Okay ej men vi tager den uden forkorteæser for sjov.
Jeg er konstabelev i en Panserinfanteri gruppe ved 1. Bataljon ved Prinsens Livregiment, og min funktion er at jeg er Gevær 1.
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser da ud til det blir lækkert nok, men inden du køber det NAD system, så prøv lige at forhøre dig om du ikke kan låne en marantz SR7500 med hjem. (koster en 8000) den gør det rigtigt godt og har rimlig mange krafter (dog ikke som NAD systemet, men den burde have rigeligt)
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoh men altså jo det kunne helt sikkert været spændende, men skal jeg vælge en receiver der skal sættes op mod NAD systemet vil jeg gerne bruge flere penge!
Det udvalgte system koster i forstærkere 18.500 dertil kommer der så kabler til ca. 5500 uden højttaler kabler så der kunne ofres lidt mere. Men det er klart at jeg vil se nærmere på den, den skal bare ha' et godt effektoverskud samt en god klang. Det er i hvert fald det primære jeg leder efter hos NAD, hvor jeg synes jeg får rigtig meget for pengene kontra andre producenter!
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Tjoh men altså jo det kunne helt sikkert været spændende, men skal jeg vælge en receiver der skal sættes op mod NAD systemet vil jeg gerne bruge flere penge!
Det udvalgte system koster i forstærkere 18.500 dertil kommer der så kabler til ca. 5500 uden højttaler kabler så der kunne ofres lidt mere. Men det er klart at jeg vil se nærmere på den, den skal bare ha' et godt effektoverskud samt en god klang. Det er i hvert fald det primære jeg leder efter hos NAD, hvor jeg synes jeg får rigtig meget for pengene kontra andre producenter!
|
|
|
Jeg har selv som sagt købt en effekt forstærker. Jeg hvade hørt både NAD, Vincent, og Rotel, og det var sidstnævnte jeg syntes bedst om, den leverer en super klar lyd, og masser af effekt....og de fåes til en rimelig penge brugt! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz er RIGTIGT behagelige at høre på, nogle mener det er for meget. Derfor se om du ikke kan låne en med hjem. Jeg hørte den selv nede i KT i KBH, på nogle sindsyge dyre højtalere (32K stk) med nogenlunde samme størrelse enheder som i dine B&Wer og der manglede absolut intet. Den spillede bare så godt, ligeefter tog jeg i hifiklubben for at se på en 3805 og den skuffede mig en smule efter marantzen. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|