Forfatter |
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
De IR lysdæmpere jeg har været i nærheden af, har max været til 180w..
kig evt på http://www.alletiders-el-vvs.dk/ - under El-produkter -> FUGA Afbryder materiel ->Lysdæmpere div.
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal i have! Det må være den jeg skal have. Ville enlig helst have haft en der kunne intalleres i en standard ramme istedet for den originale afbryder, men denne her er alligevel så fleksibel mht. monering og placering, at det kan lade sig gøre at installere den på en elegant/diskret måde.
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har andre forslag? - Som sagt vil jeg stadigvæk helst have en lysdæmper der kan monteres i en standard ramme.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 13 December 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke kun LK's FUGA der passer i en standard ramme? I FUGA serien mener jeg ikke der er lavet lysdæmper til elektrisk trafo op til 300w.. jeg er ret sikker på at de kun går til de nævnte 180w
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, det skal sikkert nok passe ! Jeg skulle ellers tro at det burde være teknisk muligt, siden de har lavet standard lysdæmpere der går op til 300w, og IF modtageren burde ikke fylde det store i konstruktionen. Nå, jeg må nok bide i det sure æble, og indse at koen bliver stående på isen...
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige talt med en el-gut fra alletiders-el..., og han er ret overbevist om at der ikke laves den type lysdæmper jeg efterspørger, simpelthen fordi det ikke kan lade sig gøre.
Så nu bestiller jeg den ovenstående foreslåede fra Dina-Light.
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 13 December 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ring lige til Solar eller Louis Poulsen først
for kan du få et IR øje der kan samarbejde med en ekstern lysdæmper (evt monteret på loftet eller lign.) er det altså det bedste.
for har selv skiftet rigtigt mange fin sikringer pga folk smider 9 20w spots (altså 180W) på en alm lysdæmper. Problemet ligger bare i at de fleste trækker lidt mere end 20W pr stk (pga spolen selv æder 5% ca)
Så hvis du køber den der lige kan klare 300W, så er det ikke sikkert det går godt.
Edit; du skal nok lige nævne du er installatør eller indkøber når du ringer for at høre grossisterne ad __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, er ikke helt med...hvorfor skulle et IR øje der kan samarbejde med en ekstern lysdæmper være bedre end den fra DinaLight, som jo også bare er en ekstern lysdæmper bare med indbygget IR-øje?
Med ekstern lysdæmper forstår jeg en som ikke monteres i standard rammen fra LK/FUGA.
Mht om det går godt m. en lysdæmper der kun lige kan klare 300w, så spurgte jeg den danske distributør af lampen, om hvad han kunne anbefale af lysdæmpere, og han fortalt at de helt normale standardlysdæmpere fra LK til 300w var perfekt.
Edit: Han sagde vist at lampen var uden transformator-halløjsa, men det der var vigtigt, (og smart!) var bare, at den fungerede ved at tilslutte den direkte til lysnettet, og at man ikke skulle bekymre sig om de problematikker der ellers kan være ved brug af Halogen-lamper. og at den derfor bare kunne tilsluttes til en helt normal lysdæmper.
Er lidt forvirret nu 
|
Til top |
|
|
kcdk Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 13 December 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej prse
Som installatør skal jeg prøve at forklare det for dig. Importøren har ret. Du kan sagtens dæmpe dit 300W halogenrør med LK's standard 300W lysdæmper. Halogenrøret er nemlig en ren ohmsk belastning tilsluttet direkte til 230 volt og kræver derfor ikke en transformer. Dit problem er så at LK's 300W standard lysdæmper i stikkontaktstørrelse ikke kan fjernbetjenes. Så til dit formål er ovenstående Dina-Light brugbar.
/Kenny
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, det var jo godt, for jeg har bestilt den
U=R*I Den har jeg ikke brugt i lang tid...
Tak for hjælpen Kenny
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg mente var nu om du kunne få et IR øje til din fuga ramme og så fx på et loft eller i et skab sætte en lille UG tavle med dæmperen i.
men da røret er et alm.230v, vil der givetvis ikke ske noget.
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 13 December 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mit biorum har jeg installeret en lysdæmper i hver ende af rummet. De deles så om de 9 spots jeg har, så der totalt er 360 W lys i rummet. Fjernbetjeningen til kan programmeres til 4 af gangen, så man skal bare pege lidt rundt i rummet med den, så kan man tænde det hele fra sofaen.
Og det var endnu en unyttig oplysning til dig, prse, da den jo ikke dur på en belastning der er 1x300 W, beklager
PS. Til Tonyax: De nye lysdæmpere har automatsikring, så dem slipper du for at skifte sikring i!
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Og det var endnu en unyttig oplysning til dig, prse, da den jo ikke dur på en belastning der er 1x300 W, beklager
|
|
|
He He, det er skam helt iorden, det er sjovt at høre hvordan andre har klaret deres fjernbetjente lys i deres bio-rum!
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 13 December 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
I mit biorum har jeg installeret en lysdæmper i hver ende af rummet. De deles så om de 9 spots jeg har, så der totalt er 360 W lys i rummet. Fjernbetjeningen til kan programmeres til 4 af gangen, så man skal bare pege lidt rundt i rummet med den, så kan man tænde det hele fra sofaen.
|
|
|
Har du link til de dæmpere du har brugt...? og hvad med fjernbetjæningen... køre den RC5 koder...?
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 13 December 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er dem fra prse's første indlæg
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Edit: kom lige for sent!
Hej Knudsen
jeg tror Svend P bruger 2stk FUGA TOUCH IR180CR og tilbehørende fjernbertjening, som du kan finde på disse sider
http://www.elvvs.dk/articlelist.1780
http://www.alletiders-el-vvs.dk/ --> El produkter -->FUGA---> lysdæmpere
det passer nemlig med 2x180w = 360w
Jeg har selv haft denne model, og den fungerer perfekt. Jeg har selv brugt den tilbehørende fjernbetjening til efterfølgende at programmere min "all in one" remote fra Marantz med.
Men svend må lige rette mig hvis jeg tager fejl.
Hilse prse
|
Til top |
|
|