Sendt: 21 Maj 2024 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Midt i højttalerbyggeriet (se tråden om Equilibrium Enigma) og alt muligt andet, der sker herhjemme p.t., fik jeg et tilbud, jeg ikke kunne modstå!
Det har resulteret i, at min modificerede Oppo BDP-105 skal sendes videre til en, som kan udnytte de stærkt forbedrede analoge lydkredsløb, som JLTI i Australien har installeret i den (dvs. den bliver sat til salg inden længe). Jeg brugte den kun som drev til CD-afspilning og til bluray-afspilning, hvor jeg kørte lyden digitalt ud gennem min DAC.
Det har længe kriblet med et ønske om 4K biograf ...
... og der er kommet et nyt topmærke på banen inden for 4K bluray afspilning: Magnetar.
I forbindelse med samlet indkøb af ny 4K projektor (inkl. professionel kalibrering) top-HDMI kabel og afspiller, kom der så en Magnetar UDP800 ind på hylden:
Den er tilsluttet anlægget på samme måde som Oppo'en, nemlig via den digitale coax udgang og ind i min DAC. Jeg har desværre ikke haft tid til at afprøve dens evner som drev, men den er ligesom Oppo'en en multiafspiller, der kan afspille alle diskformater, så det bliver spændende at nå dertil
Jeg kan dog sige, at 4K bluray lyden er ganske fremragende ud af Magnetar'en via coax til DAC'en, men lige nu er det svært at vurdere, om det er det generelt bedre lydspor på 4K diskene, der er hovedårsagen ... __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|