Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 07:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Nyt surround! Marantz/B&W/KEF (billeder!) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

(opdateret den 23.04.06)

Hej!

Ville lige dele min glæde med alle jer andre HIFI-surround freaks... Efter for nylig at være gået over på fuld tid på arbejdet oplevede jeg som direkte følge heraf, at der pludselig gik en masse penge ind på min konto. Og det var jo dejligt. Så selvom jeg godt nok skulle betale licens (hader det...) og en heftig tandlægeregning viste det sig at der ville være råd til noget, jeg har drømt om længe: at udskifte min SONY DVD og receiver med noget ordentligt kram. 

Jeg har i et par år haft de dejlige B&W 602 S3 som fronter, B&W LCR3 center, en KEF 2000 Subwoofer og nogle JVC baghøjtalere. Alle mine kabler er gode og det svageste led var faktisk kilden: DVD'en og Receiveren, begge dele SONY (5 x 100 watt?? no way...).

Jeg var i HIFI-klubben af flere omgange og fik at vide, at jeg skulle købe "en DENON DVD og en NAD receiver". I og med at jeg går næsten lige så meget op i æstetikken som i lyden var det ikke en løsning, der tiltalte mig særligt meget.

Så var det jeg huskede en vens råd: Når du nu har B&W skulle du tage og købe noget MARANTZ. Jeg undersøgte sagen, lyttede til grejet i TAPE CONNECTION og måtte give vennen ret. Det lyder rigtig lækkert. Valget faldt så på DVD'en 4610 og receiveren SR 5600 (7 x 90 w). I alt blev det 6000,- kr. og da jeg fik solgt mit gamle anlæg for 2200,- betyder det jo faktisk at jeg fik splinternyt lækkert anlæg for kun 3800,- kr!! (Har så senere købt en CD-afspiller også...).

Her er setup'et beskrevet med ord:

DVD: Marantz DVD 4610
CD: Marantz CD 5001 (NY!)
RECEIVER: Marantz SR 5600
TV: Philips 25" (skal udskiftes til et 28" WS)

Fronter: B&W DM602 S3
Center: B&W LCR3
SUB: KEF 2000, 8" enhed, 250 watt forstærker, 25-180 Hz 
Baghøjtalere: Nogle JVC fra et minianlæg (gør det overraskende godt, men skal nok udskiftes til
         B&W DM600 S3)

Højtalerkabel: Tara Labs omni til front og center (fronter bi-wiret med 2 kabler til hver). QED til
         baghøjtalerne (20 kr/m, ganske udmærket).
Subwooferkabel: QED Qontour MP-SW (299,- kr - lyder dejligt)

Signalkabel: Profigold (kan ikke lige huske modelnavnet)
Digitalkabel, coax: Oehlbach digital interconnect cabel (kan ikke lige huske modelnavnet)

Scart: Tara Labs (kan ikke lige huske modelnavnet :-)

Jeg er 20 år og bor på et værelse på ca. 16 m2 i Århus. Synes selv at mit anlæg er ved at være temmeligt heftigt, receiveren sparker virkelig røv og får mine fronter til at lyde af mere end de nogensinde gjorde, da jeg havde SONY... Der er mere bund, mere diskant, mere mellemtone: mere af det hele!!

Nå, men her er lidt fotos:

Overview

Det passer sammen... det kan jeg godt lide

CD-afspilleren er splinter ny, den er virkelig fed.

En KEF 2000 subwoofer -lille, men effektiv!

...andet er der vel ikke at sige til den. B&W =

LCR3, gør det ganske godt

Baghøjtaler, JVC

kvaliteten er lidt tvivlsom, men man kan dog skimte fotografen reflekteret i tv'et...

DVD-samlingen...

iPod'en er vel efterhånden obligatorisk!

Det var det... kommentér endelig!

Til top Vis Mikkel Drewsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel Drewsen

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud, undre mig ikke at Marantz og B&W går godt i spænd sammen.

Om det kan passe at din 8" sub går ned til 25Hz er ikke til at sige, selv har jeg højttalere med 8" basser som spiller ned til 31 Hz. Din sub kan sikkert godt spille ned til de 25 Hz, men hvor meget lyder den giver fra sig er ikke til at sige. Det der er hovedsagen er vel om den lyder godt ikke?

Mangler bare lidt billeder, det ville fuldende starten på din tråd.

Mvh.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Hej velkommen til!

Ellers laekkert grej du har. Kunne godt taenke mig at hoere B&W paa marantz har faktisk aldrig hoert det kun Marantz og dali, og det var jeg ikke specielt begejstret for. Men har hoert at B&W er noget helt anden sammen med Marantz!

Super laekker! keep up the good work

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Mikkel Drewsen skrev:

SUB: KEF 2000, 8" enhed, 250 watt forstærker, 25-180 Hz (lyder vildt, men det står der! Kan det 
         passe at en 8" enhed kan spille ned til 25 Hz!?)

Subwooferkabel: QED Qontour MP-SW (299,- kr - lyder vildt lækkert)

Håber i vil komme med lidt kommentarer, gode tips, osv. Jeg skal nok få lagt nogle billeder ud snarest muligt -kunne bare ikke lige vente med at få blæret mig med det nye gear!

-Mikkel.

Hej Mikkel,

Pænt anlæg - det skal du nok blive glad for

Vedr. subben, så kan en 8" sagtens give dybbas - også dybere end 25 Hz - det er bare begrænset hvor højt den kan spille ved disse lave frekvenser.

Vedr. dit sub-kabel, så skriver du at det lyder lækker, det får mig lige til at spørge: I forhold til hvad? Har du prøvet andre kabler? Personligt kan jeg nemlig høre MEGET mere forskel på placering af sub/ht end kabler  

Hilsen Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hej!
Tak for jeres kommentarer.

Meier, du spørger om jeg har prøvet andre kabler: Ja, det har jeg! Jeg har dog ikke eksperimenteret med andre subwooferkabler. Før brugte jeg bare et almindeligt phonokabel, og der skete selvsagt underværker, da jeg fik det skiftet ud. Jeg har også prøvet at placere subben forskellige steder og leget med fase-omskifter osv. Tror jeg får noget nær det bedste ud af den.

Mht. dens evne til at nå de dybeste frekvenser: jeg kan naturligvis ikke høre hvor dybt den går, men den er super vellydende og det er jo selvfølgelig det vigtigste. Jeg undrede mig bare, fordi Dali og B&W's 8" subwoofere ikke går nær lige så dybt ned (på papiret altså). Min har også en forstærker med en opgivet effekt på 250 watt, men om det er i kontinuerlig belastning ved jeg ikke. Synes det lyder af utroligt meget til så lille en enhed? Dens lyd passer utroligt godt til resten af systemet, blander sig fint med B&W højtalerne.

Til top Vis Mikkel Drewsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel Drewsen

Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hej! Så er der lagt billeder ud og opdateret med en cd-afspiller! Kommentér endelig!

clasu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 23 April 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hov. Bumpede du lige din egen tråd der...
Til top Vis clasu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clasu

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 April 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hey.

Roder selv lidt med subs for øjeblikket og faldt lige over dit setup. Har selv haft samme sub som din der, og den er kanon i forhold til størrelse og pris. De nye subber fra KEF med større enhedder i samme prisklasse er slet ikke så velspillende som den du har der med 8". Vidste du at du kan købe de små KEF 2001 enheder enkeltvis? Når jeg spørger så er det fordi de passer perfekt til din sub 

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hmm... sorry. Har lige opdateret billeder, troede det ville ske automatisk.

Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Ja, ved godt man kan købe dem, men har ikke rigtig tænkt over det. De kunne sådan set nok være rigtig fede som baghøjtalere! Tak for tippet.

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Det var lige præcis dem jeg tænkte på De falder lidt ud af det samlede billede de der JVC

KEF 2001 er nemme at placere og kræver ikke vægbeslag da foden også er det, og kan flyttes rundt på højtaleren alt efter behov. De koster en tudse stk. pris og kan få's i Fona f.eks. Går fra 80hz til 20khz (mener jeg) Havde selv hele sættet og var rigtig godt tilfreds med den samlede lydoplevelse.

M.v.h. Strong

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 April 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel, flot setup up du har fået dig der !!

Og  for din Marantz cd-spille. Den er lidt undervurderet herinde, tror jeg.. men den er sgu god nok. (har den selv)

I øvrigt godt at se at du har en cd-spille udover din dvd .

Det må give et godt lydmæssigt løft, når du lytter til musik.

Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Det er da værd at overveje. Og ja, du har ret i, at JVC'erne ikke er helt samme klasse som det andet gear!

Men de gør det nu udmærket, så de må holde ud lidt endnu.

Mit største problem er, at min sub er begyndt at skratte/knase meget dybt. Jeg ved ikke hvorfor den gør det, men den gør det hele tiden. Så det er rigtig surt. Skal have nogen til at kigge på den.

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Kan være kablet, men så er det typisk brum istedet. Kan også være noget med strømmen (lige som hvis køleskabet går i lyden når det tænder) Ellers ved jeg det heller ikke

M.v.h. Strong

Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Det er ikke kablet, det er noget inde i selve subben. Hvis jeg tænder den og skruer op står den bare og skratter og knaser ujævnt -også selvom der slet intet kabel er sluttet til! Så lige nu kører jeg uden sub, indtil problemet er løst. Jeg har prøvet at arbejde lidt med de forskellige drejeknapper, tænkte at det kunne være støv i volumekontrollen, men det hjælper ikke. Har også kigget ind i den (hvilket var meget sjovt, den har en heftig strømforsyning!), men med mine begrænsede teknikkundskaber kunne jeg på ingen måde vurdere, hvad der er galt...

Men tak for hjælp/forslag alligevel

Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

rocksound skrev:

Og  for din Marantz cd-spille. Den er lidt undervurderet herinde, tror jeg.. men den er sgu god nok. (har den selv)

Det giver bestemt et lydmæssigt løft. Jeg har LIGE købt den, men er allerede totalt vild med den. En Cd-afspiller er også bare så dejligt brugervenlig i forhold til DVD'en, som altid reagerer noget langsommere...

Er den undervurderet herinde? For 2000 kr synes jeg egentlig jeg har fået en lækker afspiller, og den varme Marantz klang passer perfekt til mine B&W. Så jeg er glad!

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 April 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Mikkel Drewsen skrev:
rocksound skrev:

Det giver bestemt et lydmæssigt løft. Jeg har LIGE købt den, men er allerede totalt vild med den. En Cd-afspiller er også bare så dejligt brugervenlig i forhold til DVD'en, som altid reagerer noget langsommere...

Er den undervurderet herinde? For 2000 kr synes jeg egentlig jeg har fået en lækker afspiller, og den varme Marantz klang passer perfekt til mine B&W. Så jeg er glad!

Helt enig. En dvd-afspiller skal først lige finde ud af hvilken type skive den nu skal spille.

"Jamen det er jo en cd, som den du spillede lige før !!! "  

Min Sony dvd spiller faktisk, rent teknisk, bedre en Marantz'en. Den har vidst en bedre DA-konverter, men lyden er bare så kedelig og ren. Det går ud over den analoge lyd. Her er det noget andet med Marantz CD5001. Ikke så meget pjat, den spiller lystigt musikken

Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

rocksound skrev:
Mikkel Drewsen skrev:
rocksound skrev:

Helt enig. En dvd-afspiller skal først lige finde ud af hvilken type skive den nu skal spille.

"Jamen det er jo en cd, som den du spillede lige før !!! "  

Min Sony dvd spiller faktisk, rent teknisk, bedre en Marantz'en. Den har vidst en bedre DA-konverter, men lyden er bare så kedelig og ren. Det går ud over den analoge lyd. Her er det noget andet med Marantz CD5001. Ikke så meget pjat, den spiller lystigt musikken

Okay, jamen jeg synes også godt om 5001'erens lyd. Som andet Marantz er den varm og blød i lyden, hvilket er rigtig godt til mine højtalere. Mange stræber jo efter at lyden skal være så ren og neutral som muligt, "det skal lyde præcist som det gjorde i studiet", højtalere og afspiller må ikke farve lyden, osv. Men hvis ens afspiller påvirker lyden så den lige præcis lyder som man godt kan lide den, så er det jo det der tæller. Jeg ved selvfølgelig godt, at der kan fås meget bedre afspillere, men da jeg ikke er interesseret i at give mere end de ca. 2000 kr. synes jeg det er et godt køb.

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

hej....

fint anlæg du har dig der!!! B&W'erne spiller sku ok:)

lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 November 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Total fed forstærker.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum