Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: nyt diy dvd-skab (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gadooble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Efter at have ledt efter den perfekte opbevaring i flere år måtte jeg erkende at det ikke var til at opdrive - det eneste fornuftige valg var Prepacs Hybrid locking cabinets som fx:
 http://www.racksandstands.com/Prepac-OVH-0434-14PRP101 9.html - dem lod jeg mig inspirere af og fik indkøbt materialer hos bl.a. www.miofapladen.dk (limtræ i nøjagtige mål) )og www.carlf.dk (hængsler) og det lokale byggemarked (skruer og træolie etc.).

Med tak til C K N for et par gode råd i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22779&K W=diy+dvd

Skabet:

dvd-logo-detalje:

Inden i skabet:

Indflytning:  (hov.. der skal vist snart laves et mere...)

Eneste problem er en dum regnefejl i lågens hylder - de er ikke helt høje nok, så jeg bliver nødt til at flå mdf'en af igen og lave dem om - eller finde mig i at der er plads til lidt færre film da de skal stå på skrå... (dumflad til mig selv...)

Husk hvis man laver sådan et skab - lågerne må ikke smækkes hårdt!

/hilsner

understand who's in ruttin' command here.
Til top Vis gadooble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gadooble Besøg gadooble's Websted

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 August 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hej Gadooble,

Flot arbejde på trods af regnefejlen.

Hvordan har du lavet DVD logoet?

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 August 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Det må da siges, at du er sluppet godt fra det projekt  Cool nok med logoet, jeg overvejede selv noget ligende, men kom aldrig videre med det...

Ærgeligt det med pladsen i lågerne... Altid en god ting at checke undervejs.

Kan se at du har givet lågerne godt med hængsler... De går sku hen og bliver ret tunge de låger...

gadooble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Haugaard: Printet et billede ud, tapet det på og ridset med en lommekniv efter omridset. Det tog ½ times tid - resultatet ville nok blive endnu flottere hvis man lakerede, så revnen blev fyldt af lak, men jeg kan bedre lide olie, så revnen er der - og vil nok med tiden blive lidt grimmere :(

CKN: jups - har lært at dobbeltchecke alting nu...   og ja - de fire hængsler kan snildt holde ca. 30-40 kg. i ½ meters arm (prøvede inden monteringen) så det er nok. Lågen vejer nok ca. 12 kg med film. - skabet er nok oppe på ca. 80 kg. med filmene  :D

Til top Vis gadooble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gadooble Besøg gadooble's Websted

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 August 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Du kunne evt fylde revnen med sort maling, og så lakere det bagefter, det ville nok give en fed effekt

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

adamt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 August 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Ser najs nok ud :-)
Har du overvejet at lave en kant på hver hylde i lågerne ligesom på et køleskab? Ellers risikerer du at hylderne tømmes når folk åbner for
hurtigt (?).
Til top Vis adamt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamt

gadooble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Akilleuz: Havde overvejet den med malingen - men havde ikke lyst til lak  :)  - men til et fremtidigt projekt der skal lakeres er det oplagt. Ville nok vælge en brun/beige eller lign. så det ikke er så
tydeligt - det må godt være lidt diskret...

Adamt: naah.. det er kun jeg selv og konen der har lov at pille ved det skab, så det går nok. Ellers ville jeg nok bare lime en smal stribe cykelslange eller lignende gummi på, så der er mere friktion.
Men det er ikke noget problem med mindre man ligefrem smækker med lågen :D

/hilsner

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Jeg mente bare kun at male logoet sort, og så have skabet som det står, det er faktisk nemt. Du kan flde revnen ud med almindelig spraymaling og så skrabe det overskydende af med et meget meget skarpt barber blad, eller lign.

gadooble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

jaja - det ved jeg godt du mente  :D   Men med sort tror jeg bare det er for tydeligt - men effekten er nem at lave. Bortset selvf. lige fra de første 3 cm hvor jeg brugte et stemmejern, der gik for dybt og knækkede for mange træfibre  :(   - der ville det nok give en sjov effekt...   Men det er jo også for at lære og bleve bedre at man laver sådan noget...

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Okay. Synes også det er et super flot skab, synes bare det er idt synd at dit logo ikke e rtydeligere, synes nemlig det ser p***e fedt ud med det, det kan også være billedet snyder lidt og det er tydeligere i vrikeligheden

gadooble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Nej det er helt miningen at logoet er lidt diskret - man ser det kun i visse vinkler når lyset falder
ind og rammer det. Hvis jeg en dag en dag.. (nej.. når jeg en dag...) bygger et rigtigt biografrum, så skal der være logoer og andet der er tydeligt og springer i øjnene - kæmpe plakater med mine helte etc  :D   Men nu er det også vores stue - så WAF'en må tages med i betragtning. Der var også stor
 begejstring for skabets store overflade der jo kunne bruges til at stille blomster på... men nej... Så ville de jo rage op foran lærredet!

/hilsner

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 August 2006 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Hey Gadooble.

Flot skab. Du skal da bare male det sort og så hælde 24 karat guld i dvd logoet. Så får du sgu et flot skab

Har du forresten lavet alle dine høhttalere selv? Det ser ud som om du selv har været igang med centeren ihvertfald

MVH WRONG

gadooble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Wrong:  takker - hehe - det er måden hvis jeg en dag får lavet det biografrum ja  :)  men så kan jeg lige så godt lave det i mdf hvis der skal pianolak over...  nu kan jeg og konen jo så godt lide det der træ-udseende i stuen.

naahh.. jeg må med skam erkende at det kun er centeren der er hjemmegjort. Jeg har længe ønsket at lave nye højttalere, men det er et projekt jeg ikke helt ved om jeg nogensinde får realiseret. Jeg stoler ikke helt på om jeg kan bygge noget der vil gøre mig tilfreds. Lige nu lider systemet af at der er meget forskellig klangfarve i de forskellige enheder i surroundsystemet. Det er lidt ærgerligt  :(  Er på jagt efter noget der lyder ordentligt - hvor både front og rear har samme klang og hvor front er store og rear er små...   det er ikke så nemt synes jeg.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

gadooble skrev:
Wrong:  takker - hehe - det er måden hvis jeg en dag får lavet det biografrum ja  :)  men så kan jeg lige så godt lave det i mdf hvis der skal pianolak over...  nu kan jeg og konen jo så godt lide det der træ-udseende i stuen.

naahh.. jeg må med skam erkende at det kun er centeren der er hjemmegjort. Jeg har længe ønsket at lave nye højttalere, men det er et projekt jeg ikke helt ved om jeg nogensinde får realiseret. Jeg stoler ikke helt på om jeg kan bygge noget der vil gøre mig tilfreds. Lige nu lider systemet af at der er meget forskellig klangfarve i de forskellige enheder i surroundsystemet. Det er lidt ærgerligt  :(  Er på jagt efter noget der lyder ordentligt - hvor både front og rear har samme klang og hvor front er store og rear er små...   det er ikke så nemt synes jeg.

Hvis du ligfrem kan sidde og høre klangforskellene, ville jeg dælme også få gjort noget ved det hurtigst muligt.  Så du må enten igang med at bygge eller også må du ud og investere i nye højttalere. Det behøver jo ikke blive dyrt da brugmarkedet bugner af den slags

MVH WRONG

gadooble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

hehe  ja det har du ret i - byggeprojektet er udskaudt da jeg som sagt er i tvivl om jeg kan gøre det godt nok - og det med at købe er udskudt da jeg lige har købt et hus (med dertil følgende værktøj etc.), en bil, en hund og er blevet gift - alt inden for et år...  så nu skal der lige skrabes lidt slanter sammen. Er dog ikke så hooked på at købe højttalere brugt. Vil gerne kunne lytte til forskellige ved siden af hinanden - og har lidt dårlig erfaring med bustede membraner/kantophæng på slidte højttalere.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Tillykke. Det lyder til det har været en begivenhedsrigt år

Jeg ville nu ikke være bleg for at købe højttalere brugt. jeg har selv gjort det flere gange. Bare sørg for at få kigget dem godt efter og lyttet godt, inden du "stikker af" med dem

Dem jeg har nu er også købt brugt. Faktisk er det kun mine første højttalere og deres efterfølger, der er købt fra ny. De første var et sæt Dali 6006 og de næste et sæt Dali Evidence 870. Derefter har det kun været brugt og ikke en eneste gang har de fejlet noget. Een gang er jeg kørt til kbh og kommet tomhændet hjem fordi sælger ikke havde nævnt noget om finerskader på højttalerne. Så sørg for at få talt godt med sælger inden du bruger tid og penge på at køre ud for at give evt. nye højttalere et lyt.

MVH WRONG

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes