Forfatter |
|
1960-manden Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for sidst til alle, der deltog i går aftes (den 18. januar) i midnats-forestillingen hos KT på Frederiksberg.
En meget overbevisende demo, selvom har er lidt en manipulator ham Lars. Visse af de forskelle som han "talte op" var måske ikke helt så store, som han gjorde dem til.
Men alt i alt en sjov aften med øl, vin og chips. Dog først hjemme ved 1-tiden, så en lidt for lang demo i mine øjne. Også tak til KT.
Lånte et sæt SHIVA med hjem til ML Vantagerne og det kører da rigtig godt.
Mvh.
Lars
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Kender ikke til demo´en. Hvad synes du var det fede den aften?
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
1960-manden Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hej.
Rødvinen .
Nej, oplevelsen af det større og større lydbillede, der rullede sig ud hver gang Lars Kristensen skiftede et kabel. Personligt var den største oplevelse, at høre Nordosts strømkabler. Jeg har købt to sæt Shiva til mine ML Vantage og det har givet 30-50 % bedre ydelse, så jeg er tilfreds.
Mvh.
Lars
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Kristensen har god "crowd control" og er vistnok brancens bedste DJ!
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han har den taknemmelige opgave at gravist hæve kvaliteten på det tilsluttede kabel. Enhver der vil have succes med dette bør starte med et NO kabel ... så kan det ikke gå helt galt.
Den bedst DJ i branchen er efter min vurdeirng Bjørn fra Audionord (i Sverige) ... han kan sine ting! - selvom han også spiller på NO!
Bundy
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
1960-manden skrev:
Ja hej.
Rødvinen .
Nej, oplevelsen af det større og større lydbillede, der rullede sig ud hver gang Lars Kristensen skiftede et kabel. Personligt var den største oplevelse, at høre Nordosts strømkabler. Jeg har købt to sæt Shiva til mine ML Vantage og det har givet 30-50 % bedre ydelse, så jeg er tilfreds.
Mvh.
Lars
|
|
|
Har tit spekuleret på hvordan man måler noget sådant i procenter, og når man så når 100% har man så et problem? __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
1960-manden skrev:
Jeg har købt to sæt Shiva til mine ML Vantage og det har givet 30-50 % bedre ydelse, så jeg er tilfreds.
|
|
|
Tillykke med dine nye kabler. Men hvordan måler man en sådan forbedring i procenter? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
1960-manden skrev:
Ja hej.
Rødvinen .
Mvh.
Lars
|
|
|
Har tit spekuleret på hvordan man måler noget sådant i procenter, og når man så når 100% har man så et problem? |
|
|
Nej det har man ikke.
Det er lige som styrketræning. Man skal løfte 70% af det man max kan
løfte. Man træner så videre i 2 mdr. og så er ens max steget, og så
løfter man bare 70% af den nye max værdi.
Det samme kan man gøre med hifi. Når man synes at ens udstyr spiller
optimalt, så er det måske på tide at skifte ploven, cd-afspilleren
eller lign. Hvis det nye udstyr er bedre end det gamle, så har man
"øget" de 100%.
Håber du kan se min pointe  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Jesper Juul skrev:
1960-manden skrev:
Ja hej.
Rødvinen .
Mvh.
Lars
|
|
|
Har tit spekuleret på hvordan man måler noget sådant i procenter, og når man så når 100% har man så et problem?
|
|
|
Nej det har man ikke.
Det er lige som styrketræning. Man skal løfte 70% af det man max kan løfte. Man træner så videre i 2 mdr. og så er ens max steget, og så løfter man bare 70% af den nye max værdi.
Det samme kan man gøre med hifi. Når man synes at ens udstyr spiller optimalt, så er det måske på tide at skifte ploven, cd-afspilleren eller lign. Hvis det nye udstyr er bedre end det gamle, så har man "øget" de 100%.
Håber du kan se min pointe
|
|
|
Ahhh smart nok. Men jeg mangler stadig en udregning af en slags?
Derudover må man da sige at sådanne nogle Nordost må være helt ekstraordinære når de kan forbedre lyden med op til 60%. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Når man synes at ens udstyr spiller optimalt, så er det måske på tide at skifte ploven, cd-afspilleren eller lign. Hvis det nye udstyr er bedre end det gamle, så har man "øget" de 100%.
|
|
|
Er pointen at man skal opsøge utilfredsheden? Det er ikke lige en strategi jeg kan følge!
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
AkilleuZ skrev:
Jesper Juul skrev:
1960-manden skrev:
Ja hej.
Rødvinen .
Mvh.
Lars
|
|
|
Har tit spekuleret på hvordan man måler noget sådant i procenter, og når man så når 100% har man så et problem?
|
|
|
Nej det har man ikke.
Det er lige som styrketræning. Man skal løfte 70% af det man max kan løfte. Man træner så videre i 2 mdr. og så er ens max steget, og så løfter man bare 70% af den nye max værdi.
Det samme kan man gøre med hifi. Når man synes at ens udstyr spiller optimalt, så er det måske på tide at skifte ploven, cd-afspilleren eller lign. Hvis det nye udstyr er bedre end det gamle, så har man "øget" de 100%.
|
|
|
Ahhh smart nok. Men jeg mangler stadig en udregning af en slags?
Derudover må man da sige at sådanne nogle Nordost må være helt ekstraordinære når de kan forbedre lyden med op til 60%. |
|
|
Ja NO må være gode. Kender desværre ikke en formel, men det kunne være smart
Svend P skrev:
AkilleuZ skrev:
Når man synes at ens udstyr
spiller optimalt, så er det måske på tide at skifte ploven,
cd-afspilleren eller lign. Hvis det nye udstyr er bedre end det gamle,
så har man "øget" de 100%.
|
|
|
Er pointen at man skal opsøge utilfredsheden? Det er ikke lige en strategi jeg kan følge! |
|
|
Nej min pointe var hvordan 100% ikke altid er 100%, altså det kan ændre sig. Man kan altid opnå bedre resultater med HIFI, der er alt for mange faktore som spiller ind, som gør det umuligt. Men om man har perfekt HIFI efter ens egen termologi, er noget helt andet. Ville nok heller ikke selv bruge procenter. Men det er jo bare en smagssag  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var for s.. for langsom, Så først om deres demo aften 1 dag for sent
|
Til top |
|
|
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
købte engang et strømkabel der var rødt føj 10%
blåt arg 12%
sort 100%
hvad kan man lære af det ????
WOODOOOO
|
Til top |
|
|
dennis nordjyll Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et anlæg er som udgangspunkt 100%. så forbedrer man det anslået 30%. Så spiller det 130% i forhold til før forbedringen. Ny 100% = gamle 130% Den nye 100% forbedrer man måske måneden efter. måske anslået til 10%. Så spiller det 110% bedre end før forbedringen. Ikke 130% + 10% = 140% =40% forbedring af før. men 10% af de nye 100% Man kan heller ikke bare plusse procenterne sammen, men kan sku ærlig talt ikke huske hvordan det regnes ud mere...
Så anden gang man forbedrer, bliver den jo kun forbedret i forhold til det nye der allerede er forbedret. Altså en forbedring anden gang på 10% =110%.
Håber det giver mening det her.
__________________ Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 47
jamo 707i gulvhøjttalere 4 stk plus center
SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dennis nordjyll skrev:
Et anlæg er som udgangspunkt 100%. så forbedrer man det anslået 30%. Så spiller det 130% i forhold til før forbedringen. Ny 100% = gamle 130% Den nye 100% forbedrer man måske måneden efter. måske anslået til 10%. Så spiller det 110% bedre end før forbedringen. Ikke 130% + 10% = 140% =40% forbedring af før. men 10% af de nye 100% Man kan heller ikke bare plusse procenterne sammen, men kan sku ærlig talt ikke huske hvordan det regnes ud mere...
Så anden gang man forbedrer, bliver den jo kun forbedret i forhold til det nye der allerede er forbedret. Altså en forbedring anden gang på 10% =110%.
|
|
|
Jeg tror du kan få tilbage betalt lidt af dine skole penge tilbage.
MVH
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
dennis nordjyll skrev:
|
|
|
Jeg tror du kan få tilbage betalt lidt af dine skole penge tilbage.
MVH |
|
|
Hehe altid rart med et lille smil på munden ;-) __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, ja..altid det samme ævl og kævl, hver gang vi skal snakke om kabler fra NordOst. Ét ting undrer mig da en smule, og det er, at vi må være mange, der har hamrende dårlig hørelse. NO er trods alt et af de bedst sælgende mærker på markedet, hvad angår salg af kabler.
Endvidere er jeg af den opfattelse, at de fleste af kunderne køber kablerne, fordi de kan høre en forbedring i deres anlægs lyd-performance.
Og, ja, jeg har selv NO i mit set-up, og er meget tilfreds med det de leverer!
Stop dog snakken om procenter og nedladende kommentarer og lad os få nogle kommentarer fra de folk, der var med til demoen, hvis de ellers tør at krybe ud af busken nu, hvor det tunge skyts er kørt i stilling.
Fortsat god dialog.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
ja, ja..altid det samme ævl og kævl, hver gang vi skal snakke om kabler fra NordOst. Ét ting undrer mig da en smule, og det er, at vi må være mange, der har hamrende dårlig hørelse. NO er trods alt et af de bedst sælgende mærker på markedet, hvad angår salg af kabler.
Endvidere er jeg af den opfattelse, at de fleste af kunderne køber kablerne, fordi de kan høre en forbedring i deres anlægs lyd-performance.
Stop dog snakken om procenter og nedladende kommentarer og lad os få nogle kommentarer fra de folk, der var med til demoen, hvis de ellers tør at krybe ud af busken nu, hvor det tunge skyts er kørt i stilling.
Fortsat god dialog.
Mvh. FLEX
|
|
|
Jeg har nu ikke givet min mening om NO til kende her. Men jeg gør det da gerne. Deres dyreste kabler er voldsomt overprissat, set i forhold til hvad man reelt for for pengene. Om de så degredere lyden mere eller mindre end andre kabler har jeg ingen mening om.
Jeg har dog temmeligt svært ved at se du har grund til at blive vred. Du er jo netop tilfreds. Så kan du jo være ligeglad med hvad andre mener om den sag.
MVH
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
Fortsat god dialog.
Mvh. FLEX
|
|
|
Der er da ingen her der har sat spørgsmålstegn ved Nordosts produkter ellerd eres formåen. Det der er til debat her, er hvorvidt man kan opgøre sit anlægs formåen og forbedring heraf i procenter. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
FLEX skrev:
Fortsat god dialog.
Mvh. FLEX
|
|
|
Jeg har nu ikke givet min mening om NO til kende her. Men jeg gør det da gerne. Deres dyreste kabler er voldsomt overprissat, set i forhold til hvad man reelt for for pengene. Om de så degredere lyden mere eller mindre end andre kabler har jeg ingen mening om.
Jeg har dog temmeligt svært ved at se du har grund til at blive vred. Du er jo netop tilfreds. Så kan du jo være ligeglad med hvad andre mener om den sag.
MVH
|
|
|
God aften Andre.
Jeg er bestemt ikke sur. Det har jeg ingen grund til at være, men synes bare, at tråden tager en uheldig drejning.
Jeg var såmænd bare interesseret i at høre om publikums oplevelser af aftenen i selskab med NO og Lars Kristensen, ikke om hvordan andre forsøger at give et kursus i procentregning.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|