Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 08:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Lars Kristensen i KT Radio og Nordost (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Tak for sidst til alle, der deltog i går aftes (den 18. januar) i midnats-forestillingen hos KT på Frederiksberg.

En meget overbevisende demo, selvom har er lidt en manipulator ham Lars. Visse af de forskelle som han "talte op" var måske ikke helt så store, som han gjorde dem til.

Men alt i alt en sjov aften med øl, vin og chips. Dog først hjemme ved 1-tiden, så en lidt for lang demo i mine øjne. Også tak til KT.

Lånte et sæt SHIVA med hjem til ML Vantagerne og det kører da rigtig godt.

Mvh.

Lars

Til top Vis 1960-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1960-manden

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hej...

Kender ikke til demo´en. Hvad synes du var det fede den aften?

Mvh

1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Ja hej.

Rødvinen.

Nej, oplevelsen af det større og større lydbillede, der rullede sig ud hver gang Lars Kristensen skiftede et kabel. Personligt var den største oplevelse, at høre Nordosts strømkabler. Jeg har købt to sæt Shiva til mine ML Vantage og det har givet 30-50 % bedre ydelse, så jeg er tilfreds.

Mvh.

Lars

Til top Vis 1960-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1960-manden

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Lars Kristensen har god "crowd control" og er vistnok brancens bedste DJ!

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Han har den taknemmelige opgave at gravist hæve kvaliteten på det tilsluttede kabel. Enhver der vil have succes med dette bør starte med et NO kabel ... så kan det ikke gå helt galt.

Den bedst DJ i branchen er efter min vurdeirng Bjørn fra Audionord (i Sverige) ... han kan sine ting! - selvom han også spiller på NO!

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

1960-manden skrev:

Ja hej.

Rødvinen.

Nej, oplevelsen af det større og større lydbillede, der rullede sig ud hver gang Lars Kristensen skiftede et kabel. Personligt var den største oplevelse, at høre Nordosts strømkabler. Jeg har købt to sæt Shiva til mine ML Vantage og det har givet 30-50 % bedre ydelse, så jeg er tilfreds.

Mvh.

Lars

Har tit spekuleret på hvordan man måler noget sådant i procenter, og når man så når 100% har man så et problem?

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

1960-manden skrev:

Jeg har købt to sæt Shiva til mine ML Vantage og det har givet 30-50 % bedre ydelse, så jeg er tilfreds.

Tillykke med dine nye kabler. Men hvordan måler man en sådan forbedring i procenter?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
1960-manden skrev:

Ja hej.

Rødvinen.

Mvh.

Lars

Har tit spekuleret på hvordan man måler noget sådant i procenter, og når man så når 100% har man så et problem?

Nej det har man ikke.

Det er lige som styrketræning. Man skal løfte 70% af det man max kan løfte. Man træner så videre i 2 mdr. og så er ens max steget, og så løfter man bare 70% af den nye max værdi.

Det samme kan man gøre med hifi. Når man synes at ens udstyr spiller optimalt, så er det måske på tide at skifte ploven, cd-afspilleren eller lign. Hvis det nye udstyr er bedre end det gamle, så har man "øget" de 100%.

Håber du kan se min pointe

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Jesper Juul skrev:
1960-manden skrev:

Ja hej.

Rødvinen.

Mvh.

Lars

Nej det har man ikke.

Det er lige som styrketræning. Man skal løfte 70% af det man max kan løfte. Man træner så videre i 2 mdr. og så er ens max steget, og så løfter man bare 70% af den nye max værdi.

Det samme kan man gøre med hifi. Når man synes at ens udstyr spiller optimalt, så er det måske på tide at skifte ploven, cd-afspilleren eller lign. Hvis det nye udstyr er bedre end det gamle, så har man "øget" de 100%.

Ahhh smart nok. Men jeg mangler stadig en udregning af en slags?

Derudover må man da sige at sådanne nogle Nordost må være helt ekstraordinære når de kan forbedre lyden med op til 60%.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
  Når man synes at ens udstyr spiller optimalt, så er det måske på tide at skifte ploven, cd-afspilleren eller lign. Hvis det nye udstyr er bedre end det gamle, så har man "øget" de 100%.

Er pointen at man skal opsøge utilfredsheden? Det er ikke lige en strategi jeg kan følge!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
AkilleuZ skrev:
Jesper Juul skrev:
1960-manden skrev:

Ja hej.

Rødvinen.

Mvh.

Lars

Nej det har man ikke.

Ahhh smart nok. Men jeg mangler stadig en udregning af en slags?

Derudover må man da sige at sådanne nogle Nordost må være helt ekstraordinære når de kan forbedre lyden med op til 60%.

Ja NO må være gode. Kender desværre ikke en formel, men det kunne være smart

Svend P skrev:

AkilleuZ skrev:
  Når man synes at ens udstyr spiller optimalt, så er det måske på tide at skifte ploven, cd-afspilleren eller lign. Hvis det nye udstyr er bedre end det gamle, så har man "øget" de 100%.

Er pointen at man skal opsøge utilfredsheden? Det er ikke lige en strategi jeg kan følge!

Nej min pointe var hvordan 100% ikke altid er 100%, altså det kan ændre sig.

Man kan altid opnå bedre resultater med HIFI, der er alt for mange faktore som spiller ind, som gør det umuligt.

Men om man har perfekt HIFI efter ens egen termologi, er noget helt andet.

Ville nok heller ikke selv bruge procenter. Men det er jo bare en smagssag

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Jeg var for s.. for langsom, Så først om deres demo aften 1 dag for sent
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

købte engang et strømkabel der var rødt føj  10%

blåt arg  12%

sort 100%

hvad kan man lære af det ????

WOODOOOO

Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Et anlæg er som udgangspunkt 100%. så forbedrer man det anslået 30%. Så spiller det 130% i forhold til før forbedringen.
Ny 100% = gamle 130%
Den nye 100% forbedrer man måske måneden efter. måske anslået til 10%. Så spiller det 110% bedre end før forbedringen.
  Ikke 130% + 10% = 140% =40% forbedring af før. men 10% af de nye 100%
Man kan heller ikke bare plusse procenterne sammen, men kan sku ærlig talt ikke huske hvordan det regnes ud mere...

Så anden gang man forbedrer, bliver den jo kun forbedret i forhold til det nye der allerede er forbedret. Altså en forbedring anden gang på 10% =110%.

Håber det giver mening det her.

SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

dennis nordjyll skrev:
Et anlæg er som udgangspunkt 100%. så forbedrer man det anslået 30%. Så spiller det 130% i forhold til før forbedringen.
Ny 100% = gamle 130%
Den nye 100% forbedrer man måske måneden efter. måske anslået til 10%. Så spiller det 110% bedre end før forbedringen.
Man kan heller ikke bare plusse procenterne sammen, men kan sku ærlig talt ikke huske hvordan det regnes ud mere...

Så anden gang man forbedrer, bliver den jo kun forbedret i forhold til det nye der allerede er forbedret. Altså en forbedring anden gang på 10% =110%.

Jeg tror du kan få tilbage betalt lidt af dine skole penge tilbage.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

dennis nordjyll skrev:
Ny 100% = gamle 130%

Jeg tror du kan få tilbage betalt lidt af dine skole penge tilbage.

MVH 

Hehe altid rart med et lille smil på munden ;-)

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

ja, ja..altid det samme ævl og kævl, hver gang vi skal snakke om kabler fra NordOst. Ét ting undrer mig da en smule, og det er, at vi må være mange, der har hamrende dårlig hørelse. NO er trods alt et af de bedst sælgende mærker på markedet, hvad angår salg af kabler.

Endvidere er jeg af den opfattelse, at de fleste af kunderne køber kablerne, fordi de kan høre en forbedring i deres anlægs lyd-performance.

Og, ja, jeg har selv NO i mit set-up, og er meget tilfreds med det de leverer!

Stop dog snakken om procenter og nedladende kommentarer og lad os få nogle kommentarer fra de folk, der var med til demoen, hvis de ellers tør at krybe ud af busken nu, hvor det tunge skyts er kørt i stilling.

Fortsat god dialog.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

ja, ja..altid det samme ævl og kævl, hver gang vi skal snakke om kabler fra NordOst. Ét ting undrer mig da en smule, og det er, at vi må være mange, der har hamrende dårlig hørelse. NO er trods alt et af de bedst sælgende mærker på markedet, hvad angår salg af kabler.

Endvidere er jeg af den opfattelse, at de fleste af kunderne køber kablerne, fordi de kan høre en forbedring i deres anlægs lyd-performance.

Stop dog snakken om procenter og nedladende kommentarer og lad os få nogle kommentarer fra de folk, der var med til demoen, hvis de ellers tør at krybe ud af busken nu, hvor det tunge skyts er kørt i stilling.

Fortsat god dialog.

Mvh. FLEX

Jeg har nu ikke givet min mening om NO til kende her. Men jeg gør det da gerne. Deres dyreste kabler er voldsomt overprissat, set i forhold til hvad man reelt for for pengene. Om de så degredere lyden mere eller mindre end andre kabler har jeg ingen mening om.

Jeg har dog temmeligt svært ved at se du har grund til at blive vred. Du er jo netop tilfreds. Så kan du jo være ligeglad med hvad andre mener om den sag.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

Fortsat god dialog.

Mvh. FLEX

Der er da ingen her der har sat spørgsmålstegn ved Nordosts produkter ellerd eres formåen. Det der er til debat her, er hvorvidt man kan opgøre sit anlægs formåen og forbedring heraf i procenter.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
FLEX skrev:

Fortsat god dialog.

Mvh. FLEX

Jeg har nu ikke givet min mening om NO til kende her. Men jeg gør det da gerne. Deres dyreste kabler er voldsomt overprissat, set i forhold til hvad man reelt for for pengene. Om de så degredere lyden mere eller mindre end andre kabler har jeg ingen mening om.

Jeg har dog temmeligt svært ved at se du har grund til at blive vred. Du er jo netop tilfreds. Så kan du jo være ligeglad med hvad andre mener om den sag.

MVH 

God aften Andre.

Jeg er bestemt ikke sur. Det har jeg ingen grund til at være, men synes bare, at tråden tager en uheldig drejning.

Jeg var såmænd bare interesseret i at høre om publikums oplevelser af aftenen i selskab med NO og Lars Kristensen, ikke om hvordan andre forsøger at give et kursus i procentregning.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum