| Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg er ny herinde, og vil høre om nogen kan hjælpe mig med følgende:
Er på udkig efter en ny projektor. Har aldrig haft projektor før, og er derfor forholdsvis uvidende om, hvad der er "derude". Prisen må være omkring de 25k, men hvis der er noget billigere som er super godt er det selvfølgelig også fint. Jeg skal formentlig både bruge den til film og tv, og har kun mulighed for at køre med komponent i starten, inden jeg senere vil få opgraderet her også, men pengepungen skal jo også lige være fuld. 
Håber der er nogen som har råd/erfaring med maskiner i denne klasse???
På forhånd tak...
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej The Elite
Der er også den mulighed, at du køber en god "begynder projektor" som f.eks. Sanyo PLV-Z5 til omkring 11.000 kr, og så bruger lidt penge på en god DVD afspiller som kan løfte oplevelsen. Evt. en der kan afspille HDTV også, da det giver dig meget mere billede for pengene end forskellen på en projektor til hhv. 10k og 20k gør.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Hvor kan man se Sanyoen? Har set nogle af de tidligere modeller, z2 og z3 hvilket jeg synes var rimelig il prisen. Var så inde i klubben og kigge på infocus 76/78 i fredags. Og jeg må nok sige, der er stor forskel på de to - også i prisen selvfølgelig.
Jeg kører pt. med en dvd 2200 fra denon, hvilket gør det super godt via mit 32" crt fjernsyn, men den har jo et godt komponent signal med progressiv scan, så planen var egentlig at jeg ville beholde den lidt endnu.
Hvad er der ellers af alternativer, og hvor kan man se andre projektorer udover tc og klubben?
Tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DVD-3930 må være noget af det bedste - den koster ca. 11.000,-
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
| Jeg kører pt. med en dvd 2200 fra denon, hvilket gør det super godt via mit 32" crt fjernsyn, men den har jo et godt komponent signal med progressiv scan, så planen var egentlig at jeg ville beholde den lidt endnu. |
|
|
Jeg vil nok slet ikke købe en dyr DVD-afspiller i dag - altså en som kun kan afspille DVD'er. Når man først har set HD DVD og Blu-ray, så vil man nødig tilbage til DVD uanset afspillerens kvalitet.
Toshiba HD XE1 er lige på vej ud i butikkerne. Den sammenlignes med Denon DVD-3930 (kr. 11.000) i kvalitet ved afspilning af almindelige DVD'er. Samtidig understøtter den HD DVD formatet, men koster kun ca. 6.500 kr. Den har HDMI 1.3 udgang (den seneste udgave) og understøtter 1080P (også opskalering fra DVD).
Ulempen ved sådan en, er dels at man ikke ved om det ender med HD DVD eller Blu-ray i "format kampen" og så har du ikke noget at bruge 1080P til lige nu. For projektorer med 1080P som Sony VPL-VW50, Panasonic PT-AE1000 og JVC DLA-HD1 ligger allesammen et stykke over dit budget.
Jeg er ikke så kendt i København mht. gode butikker. Men en butik som Speakers Corner i Studiestræde omtales af og til også. Måske KT Radio på Vesterbrogade.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig med Larl her!
Der sker RIGTIG meget indenfor projektorer for tiden.
Se bare denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49217
Den har så vidt jeg ved kostet 45.000 kr for et år siden, og handles til 13.000 kr nu. Hvis du ikke er overfølsom overfor regnbuer, vil det nok være et godt bud.
Jeg ville i hvert fald ikke bruge 25 K på en projektor der ikke har en opløsning på 1920x1080. Bare vent og se, om et år findes der ikke andet!
Jeg har en Sanyo Z3, der egentlig gør det ok. Hvis man kan leve med at sort lidt grå i de mørke scener i forhold til DLP, vil den være et godt tip at leve med i et år, og så smide ud. Det den koster, har du helt sikkert sparet på den nye. Jeg mener ikke forskellen op til Z4 og Z5 er så stor!?
Jeg går selv og venter på denne her kommer ned under 30.000 kr
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49625
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er også lige det,der ikke er nogen grund til. Men hvis det ender en 720p projektor ville jeg vel stadig kunne bruge den om et års tid når de udgår som du skriver? Bare med en skalering af billedet. Har kigget på vw50 og har en kammerat som har den. Fedt apparat. Havde den bare kostet omkring de 25k, så var der ingen slinger i valsen. Hvad med Panasonics AE1000. Hvem forhandler den og har læst den skulle være bedre end vw50!!!
Det du omtaler med speakers corner og kt-radio er i Odense ik? jeg kommer selv fra Århus egnen.
Men der vil vel altid ske utrolig meget på området, så kan man vel blive ved med at vente...
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
| Det du omtaler med speakers corner og kt-radio er i Odense ik? jeg kommer selv fra Århus egnen. |
|
|
Nej, det er København. Jeg er så vant til at når folk spørger om butikker - og ikke fortæller hvor de forventer at finde dem - så bor de selv i København. Men her var så en fra Århus istedet (men det står jo også under lokalitet ser jeg nu)
Århus kender jeg slet ikke... Jo TapeConnection, men ellers ikke.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du kan sagtens bruge en 720p projektor fremover også. Jeg ville bare ikke bruge mange penge på en lige nu
Og hver gang der introduceres en "ny" teknologi, falder det gamle urimelig meget i pris.
Du skal vist til Kbh. for at få JVC'en demonstreret. Hvis du vil handle i Tyskland, er Sony'en ved at være nede i pris = 31.500 kr
http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=392750
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo det. Men også det som er spændende. Skulle den være bedre end vw50? - eftersom jeg lige kunne se havde de samme kontrast, og er det ikke os samme teknologi, sådan næsten - sxrd/dila?
Men det kunne da være interessant ja. Men hvprdan forholder det sig så med garantiordning dernede fra. Er det ikke lidt risikabelt? Og hvor meget biver fragt omkostningerne?
|
| Til top |
|
| |
kreagpoeth Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved måske godt at det er lidt flabet at spørge om da hans budget er på omkring 25k.... men da jeg selv står i situation og skal købe en projekter til under 20k men har alt andet... tænkte jeg på om det er realistisk at projektere med 1920x1080 opløsning når ned under 20k inden det bliver sommer.... ??
|
| Til top |
|
| |
svalling Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er jo også epson tw1000, som er en full HD projektor. med hdmi1.3 standart.
jeg haar set den i tyskland over nettet for ca 27000 kr.
den er rigtig lækker
|
| Til top |
|
| |
svalling Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe i kina er den dejlige satan til lidt over 19000,- :D vildt
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men du slipper nok ikke for at skulle betale told og moms af den, når den kommer uden for EU, og så er der ikke meget fidus i den handel længere  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |