Forfatter |
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige set dit ophæng til projektoren ulempen er at du ikke har så mange justeringsmuligheder.Har selv en sådan projektor og har lavet en trekantet plade med et firkantprofil og to drejepunkter så der er lidt justeringmuligheder.Din må så hænge i en 3mm skrue måske lige en andelse usikkert.
Hvorfor vil du ikke bare købe et lærred evt. brugt.
Kan godt lide at nogle køber pladespiller da jeg syntes det har en vis charme, har dog ingen selv. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa indstillinger er der ikke mange rigtigt, men syntes faktisk det sidder meget godt, og har et helt kvaderatisk billede, ang lærede, ja så skal jeg have gjort noget om det bliver noget brugt eller hvad det gør ligger ikke helt fast endnu, da arbejde tager en del tid, og jeg ikke rigtig ser så mange film her om sommeren, der går tiden mere med musik, som jeg har genoplevet efter at have fået noget ordenligt udstyr. Men jo hvis jeg fik gjort noget kommer lysten sikkert helt af sig selv
Ang plade spilleren så har jeg ikke fortrudt et sekundt, er er bare et eller andet ved det som bare giver en lyst til at sætte sig ned med et glas vin og lytte.
Kan jeg evt få dig til at ligge lidt billeder op af dit ophæng?
__________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det kan jeg godt.Har eksperimenteret med placering mht. keystone o.lign.

__________________ Hilsen JRGW
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh på den måde, ja det kan jeg godt se er mere solidt :)
er det så bare en fast plade du har monteret på projektoren?
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sidder som sagt en trekantet plade med 3 huller valgt fordi der også er noget udluftnings huller i projektoren.Husk også at læse der er en max dybde på skruen vist nok 7mm i projektoren.Har valgt en mindre firkantprofil som passer inden i den du ser og der er svejst en møtrik på så højden han justeres, samt det samme drejesystem på den anden plade som du ikke ser.For mere fleksabilitet, endelig er der boret et ekstra gevindhul i yderkanten af drejeskiven for at også kunne finjustere lidt den anden vej.
Edit: det var nu ikke sådan lige med det fuldstændige rette billede måtte rette lidt alligevel.Den er født med 3 huller til ophæng så derfor.....
Jeg tog lige et salgsbillede derfor viser det ikke ophænget helt så meget. __________________ Hilsen JRGW
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Justeringsmuligheder.. hvis billeder er kvadratisk, og det er som det skal være, så skal man da ikke rykke rundt på projektoren.. det er da dumt, hvis den hænger som den skal..
__________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
hyksi Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud det der!!!
MEn der hvor du har boret hul i projektoren, Har det ikke taget skade på billedt eller noget?
__________________ TV: Panasonic TX-32PK1F.
Forstærker: Sony STR-DE445
Højtalere: Dali 105.
Spilledåse: Plastation 2 den lille.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@sigaard
Lige umidelbart har jeg ikke planer om at lave det om, men hvem ved om hvad der skal ske i fremtiden, men det fungere perfekt som det er nu..
hyksi skrev:
Det ser godt ud det der!!!
MEn der hvor du har boret hul i projektoren, Har det ikke taget skade på billedt eller noget?
|
|
|
hmm er den til mig?
hvis ja, så har jeg ikke boret nogle huller i projektoren, blot brugt en af de gevin huller som der er i den i forvejen. __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja så har jeg bestilt noget Srceen Goo maling, det blev den hvide efter en del søgen frem og tilbage, bestilt hos Screenstore.dk ang det hele maler jeg på en grundet plade, nok en 8mm mdf/krydsfinner, hvad tror i vil være bedst? mens at jeg til ramme bruger nogle dørregler som jeg maler sorte, evt bruger noget sort valour hvis det kan fået i en meget mat sort. billedet bliver et 92"16:9 så det skal nok blive godt __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|
Selvbyggeren1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 198
|
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Palau Blaugrana.
Rigtig flot anlæg!
Har selv HD-12XT i stuen. Ja de spiller jo bare som en drøm! Lækkert at se du har gennemført hele surroundanlægget med HD højttalere. Jeg skal også selv have bygget center HD-10XT + HD5-XT til baghøjttalere. Men har ikke lige haft tiden til det, (læs penge).
Lækkert med din NAD 216 effektblok. Har selv haft 218'eren.
Selvbyggeren. __________________ Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. jo tak :)
ja man må sige de levere varen så abselut, glæd dig til du får tiden det fungere super. Hvad har du af anlæg nu?
jeg har en drøm om en 218 men som det ser ud lige nu er jeg super tilfreds med anlæget så det bliver ikke lige i den nærmeste fremtid, mangler lige lærredet og få malet centeren og sub'en og så tror jeg golfen kræver lidt mere opmærksomhed
|
Til top |
|
|
Selvbyggeren1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 198
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
Hej. jo tak :)
ja man må sige de levere varen så abselut, glæd dig til du får tiden det fungere super. Hvad har du af anlæg nu?
jeg har en drøm om en 218 men som det ser ud lige nu er jeg super tilfreds med anlæget så det bliver ikke lige i den nærmeste fremtid, mangler lige lærredet og få malet centeren og sub'en og så tror jeg golfen kræver lidt mere opmærksomhed
|
|
|
Jeg har ikk det helt store endnu på anlægssiden, er kun i lære som elektriker og er lige flyttet hjemmefra, så det er begrænset hvad der er mulighed for...
Men jeg kører med en Sony DVP-NS76H slim DVD, med HDMI, og digital lydudgang til recieveren, som er en Yamaha RX-V750, som kan det meste. 7 x 130 W, med et væld af indgange, samt 2 sub-udgange, og 2 x pre-out, samt 7 channel in og out.
Fjernsynet er en helt ny Panasonic 32" LXD fladskærm m. 2 x HDMI, DVI, VGA, 2 x component, (rød, blå og grøn) 2 x scart, 2 x S-VIDEO, samt 2 x phono video indgange. Udgange er der phono stereo lyd + coax. digital.
Kabler til HT'ere er noget 6 mm2 højtt. kabel fra hifiklubben, samt ekstra skærmet signal kabel til sub, ca. 12 mm tykt (!), og alle phono lyd signal kabler er mærket Argon fra hifiklubben.
Er meget tilfreds med anlægget, og især til prisen, som i alt ligger på de ca. 20 K.
Ja jeg skal bare i gang med bag HT'er samt center!
Venligst, __________________ Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 August 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er malingen kommet og det bliver CRT white, af den simple grund at jeg har mulighed for at mørklægge totalt, og at jeg mener at HD70'ern giver et rigtig godt billede på et hvidt lærrede. Men det bliver nok ikke lige med det samme jeg kommer igang næste uge går med arbejde og tager over til kærsten i england onsdag ugen efter. Men måske weekenden optil bliver brugt til det hvis at en weekend er nok til male arbejdet. __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er bomben sprunget...
Jeg flytter til england sammen med kærsten og fars baby bliver nedlagt. hendes hus er ikke ligefrem bygget så der er plads til bio, eller de ville anlæg for den sags skyld, så i første omgang bliver det stillet op hos en ven som så skal lufte og veje om han har interessen, ellers kommer der nok en Optoma HD 70 tilsalg snart, til trods for den kun har ca 50 timer på bagen.

hvor er det vidunderligt der findes et sted hvor man kan side i sin egen selvynk __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 November 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tidligere naevnt saa er jeg flyttet til England da damen er engelsk, dette har betydet at anlaeget er blevet i DK til at vi finder et hus hvor der er plads til det hele, men i skal da ikke snydes for at se hvad jeg spiller paa lige nu
foerst et oversigts billede af herligheden. Det spiller virkelig med et utrolig dybde og klarhed som man kun kan droemme sig til, og der skal virkelig droemmes igennem hehe

close up billede af reciveren lol

hoejtaleren, som er utrolig, den udstiller virkelig alle kvaliteterne i anlaeget

Fjernsynet: Dette er i sig selv en oplevelse, naar man ser film paa det er det naesten som at vaere der selv, lige ind til man vaegner og indser man stadig droemmer oven paa lytte oplevelsen

det har enda Nicam Stereo

dvd afspilleren. Jeps det er en Ferguson som er meget kraesen, den spiser hverken braendte dvd'er eller divx, udover det kan det naevnes at knaegten har oedelagt fjernbetjaeningen 

Det skal lige naevnes at efter kaersten havde hoert mit anlaeg i Danmark var der ingen tvivl om at det skulle rykkes til England, men da jeg er paa jagt efter det rigtige job stadig har vi ikke flyttet, men naar det sker, ja saa kommer der atter vellyd til mig __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|
1967Henrik Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 06 November 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fedt set up, og jeg lægger mærke til at starinlysene ved anlægget matcher i farven. I bør måske overveje at købe en kassettebåndoptager til systemet.
, efter en periode med dette set-up lære man at sætte pris på vellyd og billed 
mvh
Henrik
|
Til top |
|
|
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 06 November 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Woow det er vist det vildeste vi har set her siden til dato  Men altid noget du holder humøret oppe  Held og lykke med at finde et godt arbejde så du igen kan få noget vellyd i hytten... __________________ Surround i Slyngelstuen
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 06 November 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
1967Henrik skrev:
Fedt set up, og jeg lægger mærke til at starinlysene ved anlægget matcher i farven.

mvh
Henrik
|
|
|
Hehe.... har i set parfumen nedenunder anlægget..... Lyden har været så glohed at parfumen er fordampet 
Men for at vende tilbage til anlægget i DK: Jeg er vild med dit rack..... Det er enkelt og flot lavet, og med sikkerhed effektivt. Kunne godt være jeg laver det engang selv også, hvad hedder de beton-sten du bruger til racket??
Mvh
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fandme god humor
Flot anlæg ellers, altså det oprindelige. Har mange gange overvejet de frequence fronter, men indtilvidere nøjes jeg med mine aldrende KEF 103.4.
Men held og lykke fortsat i England
/Hansson
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 November 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var til jobsamtale idag, og de tilboed mig jobbet saa det var perfekt, med start fra Mandag. Men da jeg kom hjem ringede telefonen; Hello this is Kay Jackson, I have an Interview for you on Monday in Leeds....
Ja tak siger jeg bare Leeds laekker by 10 minutter i tog. Heldigvis gik det andet arbejde med til at jeg starter Tirsdag istedet, dog ikke med den viden at jeg skal til en anden job samtale, det hele lyser op :)
Dief.
30 klasse A watt varmer godt hehe naa nej min fejl
Det er Lega blokke, koebt i det lokale byggemarkede.
Ja fronterne har aldrig skuffet mig. Det har hele HD serien generelt aldrig gjort. __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|