Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 08:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: frequence HD5 (HDS&XT) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chris-torb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 382
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
syncroniq skrev:

Hey,


Mange tak.


Jeg mener parameterne på den gamle 5" var en del anderledes. Jeg ville lige checke på tymphany. Jeg mener de nye går noget dybere, eller tager jeg fejl?



Hej!

Fik kigget lidt nærmere på det. Egenresonansen på den "rigtigt" gamle HDS polyprop (som er den, jeg har) er 3-4 dB lavere, så de gamle går faktisk lidt dybere. Q også en anelse lavere, men den største forskel rent målemæssigt, ligger nok i, at den gamle enhed slet ikke har det hæv i den øvre bas, som den nye HDS Exclusive har. Til bassen er dit nye filter næppe særligt anvendeligt - faktisk tror jeg, at filteret til den gamle enhed kan være en del simplere end til den nye

Kunne hævet i den nye enhed mon tildels skyldes fasepluggen - den tilsvarende enhed uden faseplug har ikke hævet? Jeg har haft gode erfaringer med at erstatte faseplugs med flade plugs i niveau med membranen ....

I øvrigt skal de baght'ere, jeg har tænkt mig at lave, være helt flade (så flade som enhederne tillader det) og med akustisk ventil i stedet for basrefleks. Før det første er der ikke vildt behov for dybbas i baght'ere, og for det andet kommer der en væsentlig basforstærkning ved at hænge en flad ht'er op på en væg! Og den akustiske ventil udjævner impedansforløbet.

Endnu engang ros til din upgrade-iver - og til Peerless for at levere de fremragende HDS-enheder til menneskepenge!

Hey Aksa..

Uden at vide meget om det, mener jeg at niveau hævningen omkring 1000 Hz skyldes den rimelig smalle front-baffel.....

Andre lignende konstruktioner benyter også sugekreds i dette frekvensområde.

Det er blevet til en rigtig go og vellydende konstruktion, takket være Syncroniq og Kappen.

Man forestiller sig slet ikke, hvor stor lydmæssig forbedring det nye filter har betydet. Det er helt vildt.

Kan på det varmeste anbefale at kontakte DAT for at købe komponenter til et "opdaterings-filter". Det er alle pengene værd. Men skylder de, faktisk rigtig gode enheder, at kunne yde deres bedste.. :-)

Mvh

chris-torb

Til top Vis chris-torb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris-torb
 
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1401
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

chris-torb skrev:

Hey Aksa..

Uden at vide meget om det, mener jeg at niveau hævningen omkring 1000 Hz skyldes den rimelig smalle front-baffel.....

Andre lignende konstruktioner benyter også sugekreds i dette frekvensområde.

Det er blevet til en rigtig go og vellydende konstruktion, takket være Syncroniq og Kappen.

Man forestiller sig slet ikke, hvor stor lydmæssig forbedring det nye filter har betydet. Det er helt vildt.

Kan på det varmeste anbefale at kontakte DAT for at købe komponenter til et "opdaterings-filter". Det er alle pengene værd. Men skylder de, faktisk rigtig gode enheder, at kunne yde deres bedste.. :-)

Mvh

chris-torb



Jep, det er en enorm forskel det har. Valgte du at bygge hd5'en? så du var igang med at bygge noget med andre enheder.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Online
Indlæg: 1724
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun være enig i det med delefilteret - det er simpelthen alfa og omega i en ht-konstruktion. Jeg har "leget" meget med højttalere igennem årene og er gang på gang blevet dybt overrasket over, hvor stor betydning selv relativt små ændringer af delefilteret kan have.

Og kors hvor er det fedt, når man føler, at man har ramt i plet - som jeg er rimeligt sikker på, at det er tilfældet her!

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
chris-torb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 382
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
chris-torb skrev:

Hey Aksa..

Uden at vide meget om det, mener jeg at niveau hævningen omkring 1000 Hz skyldes den rimelig smalle front-baffel.....

Andre lignende konstruktioner benyter også sugekreds i dette frekvensområde.

Det er blevet til en rigtig go og vellydende konstruktion, takket være Syncroniq og Kappen.

Man forestiller sig slet ikke, hvor stor lydmæssig forbedring det nye filter har betydet. Det er helt vildt.

Kan på det varmeste anbefale at kontakte DAT for at købe komponenter til et "opdaterings-filter". Det er alle pengene værd. Men skylder de, faktisk rigtig gode enheder, at kunne yde deres bedste.. :-)

Mvh

chris-torb



Jep, det er en enorm forskel det har. Valgte du at bygge hd5'en? så du var igang med at bygge noget med andre enheder.

Hey Kappen..

Jep jeg har stadig HD5'eren.....

Afventer leveringen af et par Scan-speak enheder, og smider derefter en anden front på så jeg får lidt mere kabinet-volumen, og et andet filter. Men jeg har nu ikke så travlt mere..... De er kommet til at spille rigtig-rigtig ok med syncroniq's filter.... :-)  Målet med Scan-speak'ene er at prøve om jeg kan undvære subwooferen.... De spiller noget dybere end Peerless'erne, og jeg synes at jeg har møg svært ved at indstille subwooferen, så den lyder helt rigtigt.  Nu må vi se... :-)

Hvis det viser sig at sub'en kan undværes, bygger jeg her i vinter et par andre kabinetter, som jeg forhåbentligt kan holde ud at kikke på i længere tid.. :-)  Overvejer kraftigt noget i stil med den konstruktion som "meil" herinde har lavet. Formodenligt ikke med en læder-front, men ellers noget ligenende...

Mvh

chris-torb

 

Til top Vis chris-torb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris-torb
 
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1401
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

chris-torb skrev:

Jep jeg har stadig HD5'eren.....

Afventer leveringen af et par Scan-speak enheder, og smider derefter en anden front på så jeg får lidt mere kabinet-volumen, og et andet filter. Men jeg har nu ikke så travlt mere..... De er kommet til at spille rigtig-rigtig ok med syncroniq's filter.... :-)  Målet med Scan-speak'ene er at prøve om jeg kan undvære subwooferen.... De spiller noget dybere end Peerless'erne, og jeg synes at jeg har møg svært ved at indstille subwooferen, så den lyder helt rigtigt.  Nu må vi se... :-)

Hvis det viser sig at sub'en kan undværes, bygger jeg her i vinter et par andre kabinetter, som jeg forhåbentligt kan holde ud at kikke på i længere tid.. :-)  Overvejer kraftigt noget i stil med den konstruktion som "meil" herinde har lavet. Formodenligt ikke med en læder-front, men ellers noget ligenende...

Mvh

chris-torb



Aah det kender jeg godt, jeg bryder mig heller ikke om subwoofere, men jeg synes nu ikke at bas niveauet er så ringe at man behøver sådan en, ihvertfald hellere undvære dybbass så.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 08 November 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg har lagt måledata i min artikel til download. De er klar til at impoteres i LspCAD direkte til filtersimulering. Så hvis folk selv vil prøve kræftere med filter til HD5, kan man nu det.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
FreQuence
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
FreQuence

Bruger siden: 08 November 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 14 November 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Kære læsere i tråden her,

Normalt holder jeg mig pænt i baggrunden og blander mig ikke i debatten, men jeg synes jeg skylder jer alle en forklaring efter at have set et så massivt angreb på FreQuence og vores varemærke PCA, men først en tak til dig "syncroniq" for at have hjulpet Kappen til en lyd han finder rigtig fin. Jeg vil nu måle dit filter forslag - med din tilladelse først naturligvis, og bringe denne måling på tråden.

Vi vil måle på vanlig vis og som følger:

Ingen gate; vores ører er åbne hele tiden og der skal naturligvis måles så lydgengiver (højttaler) formidler korrekt til modtager (vores ører). At måle gated svarer til at vi skulle kunne åbne og lukke ørerne og kun lytte til fragmenter.

Vi anbefaler vores højttalere placeres så diskanten er i ørehøjde hvorfra vi måler og afstemmer. En måling skal således foretages i den højde der primært lyttes i når man ønsker korrekt gengivelse fra denne position.

Mennesker vi omgås bor i almindelige huse med helt almindelige stuer. Derfor måles der og optimeres i et rum vi har indrettet til lejligheden, som skal minde om sådanne omgivelser. Et kæmpe arbejde, men vi har efterhånden opbygget en rigtig god formel for optimering af højttalere. Dette er en klar del af hele vores grundlag for udviklingen. At vi hertil bakker sådanne op med et utal af fintuninger og demo lytninger før release af nye højttalere, er blot en ekstra sikkerhed for at sagerne fungerer efterfølgende med både nerve og glød, som vores mange gæster og kunder kan bevidne.

På Syncronics hjemmeside kan man se målingerne han har foretaget og jeg finder det bemærkelsesværdigt at bassen ruller af ved 250 Hz. Ikke engang målingerne fra Tymphany viser en så drastisk afruldning med enheden placeret i åben baffel. Jeg har i øvrigt ofte kontrolmålt flere enheder fra min tidligere arbejdsplads; Tymphany og kalibreret vores måleudstyr herefter og det skal blive sjovt at se hvordan syncronics filter måler på denne vis. Dette er min første arbejdsmåned her i FreQuence efter i 6 år at have arbejdet med højttaler producenter verden over – og jeg må sige at jeg endnu ikke har set gated målinger brugt på denne vis, men udelukkende til grund udvikling.

Syncronic; du arbejder anderledes på samtlige punkter og angriber eller kommenterer stort set alle der omtaler vores højttalere pænt og som har haft en god oplevelse både med at bygge og efterfølgende lytte. Nu viser du så på din hjemmeside at du arbejder for Dansk Audio Teknik citat: "Grundet denne store forskel har DanskAudioTeknik bedt mig om at lave nogle kits med Peerless HDS enhederne". Man benytter altså vores idéer og varemærke til at markedsføre og promovere et lignende produkt. Dertil er Henrik Høegh, som der her er tale om, direkte grov i omtalen af vores produkt. Helt uden at kende baggrunden for vores målinger kommer han med udtryk som citat "Snart vil du her på siden se hvilke modeller der vil blive lavet samt deres reelle målinger" & "Jeg vil mene det er på grænsen til falsk markedsføring". Oveni publicerer han oven i købet vores delefilter på egen side. Dette er naturligvis gemt i PDF som dokumentation for advokat. Jeg synes du skal fjerne vores varemærke og omtale fra din side for at bevare bare lidt troværdighed og sende en undskyldning på mail til undertegnede eller indehaver Eyrún H. Gunnarsdóttir. Så stopper det her og vi kan tage en saglig dialog til gavn for læsere i tråden i stedet for denne form for kedelig dialog.

Det skal være sjovt at bygge og vi kan alle hjælpe hinanden til bedre oplevelser ved at opføre os pænt og sagligt. Til sidst lad mig igen undskylde min indgriben i dette forum, men jeg håber det har afklaret lidt af mystikken og det har i hvert fald sat mig i gang med grundigt at beskrive vores arbejde – forhåbentligt til gavn og inspiration for alle.

Mvh. Torben Mikkelsen

FreQuence

 



__________________
Torben Mikkelsen
Til top Vis FreQuence's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreQuence Besøg FreQuence's Websted
 
ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 14 November 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hele meningen med at måle gated er vel at opnå et pseudo lyddødt rum


__________________
http://forum.speakerbuilder.dk/,
http://www.avtainment.dk
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_ Besøg ubl_'s Websted
 
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 14 November 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Der var engang en mand der sagde at der ikke er én rigtig måde at bygge en højttaler på, men mange forkerte. Det her viser bare at det er rigtigt.
Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef
 
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1401
Sendt: 14 November 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

FreQuence skrev:

FreQuence



Jeg synes din omtale med hvor vidt man måler osv. er fint, men jeg synes ikke din konflikt med syncroniq hører til her, den må i tage i mail eller i "privat besked" funktionen

Til det med måling, tror jeg man kan tale både for og imod begge metoder. Jeg er dog helt enig med syncroniq i, at en højtaler skal ikke tage højde for rummet, En guitarist ville heller ikke lyde ens i alle rum; derfor skal hans guitar jo stadig stemme - derfor synes jeg ikke man skal rette på den slags og hvis folk vil gøre det alligevel kan man få andre ting til korrigering af den slags.


Udover skal det siges det ikke bare var frekvenskurven der ikke var helt i top, fasen var jo også hel gal! omkring delefrekvensen var enhederne ude af fase.

Det skal også nævnes at mine højtalere _blev_ bedre efter vi fik lavet et nyt filter, forskellen var ikke til at tage fejl af, der var flere der hørte dem op imod hinanden og der var ingen tvivl om at det gamle filter ikke var så godt som det nye, det var faktisk utroligt så meget bedre det blev på flere punkter. Så er det meget muligt at du måler på en anden måde end syncroniq, men hans "måde" at gøre det på gav altså et bedre resultat i denne situation.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen
 
chris-torb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 382
Sendt: 14 November 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
FreQuence skrev:

FreQuence



Jeg synes din omtale med hvor vidt man måler osv. er fint, men jeg synes ikke din konflikt med syncroniq hører til her, den må i tage i mail eller i "privat besked" funktionen

Til det med måling, tror jeg man kan tale både for og imod begge metoder. Jeg er dog helt enig med syncroniq i, at en højtaler skal ikke tage højde for rummet, En guitarist ville heller ikke lyde ens i alle rum; derfor skal hans guitar jo stadig stemme - derfor synes jeg ikke man skal rette på den slags og hvis folk vil gøre det alligevel kan man få andre ting til korrigering af den slags.


Udover skal det siges det ikke bare var frekvenskurven der ikke var helt i top, fasen var jo også hel gal! omkring delefrekvensen var enhederne ude af fase.

Det skal også nævnes at mine højtalere _blev_ bedre efter vi fik lavet et nyt filter, forskellen var ikke til at tage fejl af, der var flere der hørte dem op imod hinanden og der var ingen tvivl om at det gamle filter ikke var så godt som det nye, det var faktisk utroligt så meget bedre det blev på flere punkter. Så er det meget muligt at du måler på en anden måde end syncroniq, men hans "måde" at gøre det på gav altså et bedre resultat i denne situation.

Hey alle..

Nu har jeg jo også skrevet i denne tråd, og vil derfor også lige give lidt lyd fra mig..

Jeg vil give "kappen" ret i at snak om advokater, og som jeg opfatter det, undertoner om trusler om sagsanlæg ikke høre til i dette forum. Det er ihvertfald min holdning.

Selvfølgelig skal vi behandle hinanden ordenligt og have en saglig snak... Men hvis noget er "skævt" er det vel kun rimeligt at det bliver belyst, forsøgt ændret, og forhåbentligt forbedret...

I starten var jeg egenligt godt tilfreds med lyden fra HD5-XT'erne... Mest fordi de lød meget forskelligt fra mine "gamle" højttalere, og også fordi jeg forventede en bedring, når de blev spillet til.

Jeg har ikke måleudstyr til rådighed... kun mine ører og en formodenlig gennemsnitlig stue som lytterum...Der er lidt sofa, reoler, tæppe, lamper, billeder osv..

Jeg fik hurtigt fornemmelsen af, at der var noget skævt omkring delefrekvensen, og samtidig synes jeg at der var stor niveau forskel på hhv. dame og herre stemmer...

Jeg har "rodet" meget med konstruktionen siden jeg startede... Andet filter til diskanten, og forsøg på at ændre sugekredsen... noget blev bedre og andet dårligere... Derfor var det super, da der dukkede nogle målinger af ht'erne op og samtidig et forslag til et nyt filter...

Jeg ændrede filtert tilbage til det originale og lyttede til det i en dags tid, for derefter at isætte filteret som syncronic har udviklet... Jeg oplevede en meget klar forskel... der var ikke længede niveauforskel på herre og damestemmer og hele toneområdet hang meget bedre sammen... I min stue lød det klart som om, at højttaleren var blevet meget mere "magtfuld" og "glat".. Faktisk var den blevet så god, at jeg næsten fortrød, at jeg havde taget tiltag i retning af at bygge en anden konstruktion..

Smag og behag er forskellig...... men i min stue lød filteret som syncronic har udviklet, så absolut bedst..

 

Ha' en rigtig go' aften

Chris-torb

 

Til top Vis chris-torb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris-torb
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 14 November 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hey,

Man er væk i 5 minutter, og så bryder helvede løs.

For lige at tage en ting af gangen Torben, så ja, du har copyright på din filtertegning, derfor har jeg lavet en selv, hvilke du ikke har noget på. Jeg nævner ikke PCA på noget tidspunkt, men hvis du kan dokumentere at FreQuence navnet er ophavsrettig beskyttet, fjerner jeg da gerne dit firmanavn fra siden. Så jeg kan ikke se hvad jeg har overtråd af love, rettigheder eller lign. Giv mig noget dokumentation, og jeg fjerner det. Det behøver du ikke true for.

Artiklen var ment for at hjælpe, ja faktisk dine kunder til bedre lyd.

Til folk vil jeg lige nævne, at Torben og mig kender hinnanden MEGET godt. Det var Torben der udviklede TNT, TT osv ved DAT i gamle dage, før han blev sælger ved Tymphany. Hans kone har så startet FreQuence som han så idag er ansat i (?!?! whatever). Han var min kontakt ved Tymphany da jeg arbejdede ved Q-Sound.

Den måde jeg udvikler filtre på, er den samme som f.eks. Troels gravesen gør. Og indtil videre er der ikke kommet noget skidt ud af det. Men du har da min fulde tilladelse til at kontrolmåle mit filter. De er målt midt imellem enhederne på ca 1 meter, gated. Grunden til at de er målt midt imellem enhederne er for at afstandsforskellen ikke skal ældre sig mere end højst nødvendig når vi går længere end 1 meter væk. Jeg bruger Clio 7.3 til at måle med. På mine målinger står start og stoptiderne, de er ikke fjernet. Grunden til gatening er at stuer er MEGET forskellige.

Grunden til den sidste linie var, at DAT faktisk var kede af at læse på nettet at folk ikke var tilfredse med Peerless og Vifa produkter før jeg greb ind. Derfor vil de nu også lave nogle kit med den slags enheder. Men derfor har du stadig fået et gratis filter af mig til en af dine konstruktioner, som alle der har lyttet begge, bedst har kunne lide. Det vil sige at du har solgt en konstruktion og 2 sæt filtre hvis du er heldig.

Min artikel er kun hvad man gør den til. Jeg har gratis hjulpet en af dine kunder, så han blev tilfreds med hans produkt.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 14 November 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Syncronig og Frequence!!

hold jeres indbyrdes personrelaterede diskussioner væk fra tråden, det ødelægger det hele for os andre.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
musicus
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2658
Sendt: 14 November 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Henrik, tror du virkelig at vi hopper på den med at det bare er for at være hjælpsom - personlig synes jeg at du har misbrugt forummet som håndlanger for DAT, og jeg må som medlem tage kraftig afstand fra at blive brugt på den måde

Du burde vende tilbage til status som "branche-medlem", og følge de regler det indebærer, så vil problemet være løst - jeg går da ud fra at du er moms registreret når du designer og reklamerer for DAT

Du kan kopiere og forbedre alle de kommercielle højtalere du vil, og jeg synes det er mægtig fint at lancere dem her, til gavn for medlemmerne - men måden er ikke helt ligegyldig

Beklager at skulle bringe dette indlæg, men jeg har lært at kalde en spade for en spade og en skovl for en skovl

Jeg synes du skal modtage den fremstrakte hånd fra Frequence og stoppe den krig her og nu!!!! det har stået på længe nok og er ikke det forummet er til for - det er negativ energi

 

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 15 November 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg er ikke momsregistreret. Min side er lavet for selvbyggere. Jeg har ikke ført nogen krig herinde mod frequence. Det eneste jeg har er at nævne dat når nogen spørger efter hvor de kan købe selvbyg, når andre ikke nævner det. Jeg er ikke gift med dat. Jeg laver lige så meget for andre firmaer. Men det er i min fritid. Mine meninger ændre sig ikke af den grund. Og hvis DAT laver noget skrammel, får de det også afvide. Længere er den ikke.

Men fint, jeg holder mig væk fra tråde om frequence, og takker nej når nogen af hans kunder spørger om hjælp. Men jeg kan ikke se hvordan det ikke er en hjælp at lave et bedre filter til en konstruktion, lige som troels til Torbens media http://www.troelsgravesen.dk/HDS164.htm da han var ved DAT.

Men husk, det her er Kappens tråd. Og han har ikke klaget over mine indlæg og hjælp. Og han er jo ikke den eneste der har meldt positivt ud om det nye filter, samt min hjælp. Men flertallet bestemmer. Hej Hej... Jeg laver mine egne tråde når jeg vil sige noget så. 

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 15 November 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hm, sikke en gang grus i maskineriet! Frequence føler sig stødt over en forbedring på et produkt de mener ikke kan blive bedre. Og Syncroniq har "blot" hjulpet en ven, men benytter lejligheden til at kritisere Frequence generelt, og samtidig lave lidt reklame for kommende kits fra en konkurrent baseret på samme enheder. 

Det sidste er ufint og uetisk gjort

Men når det så er sagt, så er der intet til hinder for at Syncroniq publiserer hvad han har lyst til herinde eller på nettet samt hans hjemmeside. PCA er et registreret varemærke men må godt gengives, bare ikke efterlignes kommercielt. Der er heller intet til hindre for at blotlægge hele konstruktionen, delfilter, komponenter, enheder m.m., så længe det ikke sker kommercielt og med det formål at sælge noget.

Og skulle Frequence sikre sine rettigheder fremadrettet, så burde man måske overveje følgende: designbeskyttelser, patent- og eller brugsmodel. Så kan man sikre sine produkter mod kommerciel udnyttelse og/eller direkte kopiering. Ophavsretten er alt for svag en form for beskyttelse alene. Men det kan deres advokat fortælle dem alt om, hvis han/hun har kompetance indenfor dette meget specielle område, og som ikke er obligatorisk undervisning eller emne på jurastudiet. Venligst C.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 15 November 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hey,

Mange tak til ctacta.   og jeg tager kritiken til mig. DAT vil ikke blive nævnt fremover hvis jeg laver noget på et FreQuence projekt. Men jeg holder mig retten til at sige min menning og give kretik på min egen hjemmeside

Hygge herfra.... Har travlt med et projekt, og er lige blevet kontaktet om et upgrade på nogle andre af torbens kits. De bliver så offentligjort anderledes end det første.

Kan nævne at jeg ikke har vist mit seas projekt herinde, netop fordi det var et projekt for DAT.

Nå gutter. det er koldt, det er ved at være sesson for at bygge højttalere

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
musicus
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2658
Sendt: 15 November 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Jeg vil blot sige at der udenlands er flere forstærker kits hvor diagrammer ikke er offentlige, men hvor diagrammet medfølger kittet - det er almindelig praksis at respektere ophavsretten og IKKE at offentliggøre disse diagrammer, og indtil videre har jeg ikke set andet end at dette meget konsekvent respekteres

Du må selvfølgelig bruge de enheder du lyster og hellere end gerne offentliggøre dine egne diagrammer, til gavn for forummet

Jeg håber selvfølgelig at Henrik fortsætter sit gode arbejde, uden disse problemer som nok bare har været lidt uheldige - der vil sikkert komme flere spændende ting 

 

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 15 November 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hey,

Der er 3 idag der har spurgt til hjælp på et HD kit, så jeg fortsætter nok lidt endnu, men skriver kun kort på min side om det (diagrammer og målinger). Men det bliver når jeg får tid. Jeg tager ikke penge for det, så mit arbejde og hjemmefronten (hjemmefreden) kommer først.

Jeg mener bare at DIY går ud på åbenhed, kreativitet og nyskabelse. Det sker ikke med varemærkebeskyttede byggesæt med danske enheder. Men dem om det. Dem jeg laver til mig selv, som passage, kommer på siden med fuld beskrivelse. De byggesæt/højttalere/filtre jeg hjælper firmaer med, er ikke op til mig at bestemmer hvad der skal vises og ikke vises. Men jo, stod det til mig blev alt vist. Ellers kommer vi ikke videre.

Her en artikel fra det tyske firma, om hvordan de mener man bør måle en højttaler.

http://www.lautsprechershop.de/tools/index_en.htm?/tools/bes onderheiten_messen2_en.htm

og her

http://www.lautsprechershop.de/tools/frequenzgang_messen_en. htm

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 20 November 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hey,

Kan nævne at jeg har tilrettet artiklen.

Jeg har også lavet en ny der beskriver mit aktuelle forhold til f.eks. DanskAudioTeknik og resten af brancen. Den ligger under 'Højttaler projekter'. Håber det kan bruges.

FreQuence har også i en mail fortalt mig at den gamle Clio 4.52 gemmer i BMP format. Det var jeg ikke klar over. Den ældste jeg har set er en version 6win og den gemmer også i Gif som min.

Kabinettegningen kommer ikke på siden da jeg selv ikke mener det hører til opgraderingen. Men det originale filter samt filterresponse bliver da jeg mener det er et af grundlagene for vurdering, om man bør opgradere eller ej.

DanskAudioTeknik er så godt som fjernet fra artiklen.

Håber det kan bruges....

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes