Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Valg af for- og effekt forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JBorring
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer en udskiftning af mit forstærker grej i håb om yderlig forbedring.  (eff: Sirius DM-100, forforst: Acurus RL-11). Den lyd jeg går efter skal gengive musikken åben, detaljeret, dynamisk og kontrolleret. Det jeg ikke er tilfreds med er nogle musik passager, som gengives lidt anstrengt i diskanten (virker lidt hård).

Mit spørgsmål er nu. Hvad kan jeg få noget godt ud af med et ca. bugdet på 12.000 Kr. for en brugt for- og effektforstærker. Mine egne ideer går på Thule, Densen, Holfi. En anden oplagt mulighed var naturligvis at beholde Sirius effektforstærkeren og bruge pengene på en god forforst. ?

Forslag og ideer modtages gerne. På forhånd tak!!

Mvh John

Til top Vis JBorring's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBorring

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hej

De egenskaber du efterlyser, finder du med sikkerhed i en klasse D effektforstærker, d.v.s Zappulse, Acoustic Realty eller Tripath

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Heyza John...

Jeg har også givet ZapPulse et lyt, og blev umiddelbart overrasket over lydkvaliteten der gives til de penge!!

Ydermere bør du da give diverse Holfi et lyt, da disse spiller eminent; menget musikalsk, detaljeret, åben og stadig med god kontrol. Ligeså mener jeg du bør give Densen et ordentlig lyt!!
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Alt efter hvad du har af højttalere, synes jeg personligt at Densen har det med at virke anstrengt i nogle passager - alligevel kan jeg godt lide Densens lyd i alle andre passager! Arcam FMJ har en blød og varm lyd som helt sikkert aldrig virker anstrengende, men jeg ved ikke om det kan hamle op med din Sirius hvad angår transparens (kender den ikke). Thule og Holfi ligger klangmæssigt langt fra Densen, så det kan også være et godt alternativ, hvis det er det du søger. De kan alle findes i gamle High-Fidelity numre.

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Undertegnede har et sæt Thule, Pr250B/PA250B og det opfylder alle de kriterier du efterlyser. Masser af power, kontrol, åben gengivelse, ro i lydbilledet og masser af detaljer. Jeg oplever INGEN hårdheder, selv når det går hæftigt for sig.

PA250b fås for en 6000-8000 i den blå. Alle pengene værd.

PR250b fås også for en 6000-8000 i den blå avis. Kanon forforstærker og surroundprocessor (hvis man er til det, er selv MEGET glad for lyden i 5.1)

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej John, jeg ville beholde Sirius'en da du efter min mening ikke kan få noget bedre til fornuftige penge og da slet ikke med de kriterier du nævner... Din forforstærker kender jeg ikke, så om den eller kablerne skal skiftes ved jeg ikke!

Hvad er det for højttalere du spiller på?

Jeg har også en SiriuS DM-100, der spiller på et par JBL Ti-3000 uden det problemer du nævner, så mon ikke du kan afhjælpe problemet

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 04:37 | IP-adresse registreret  

Mit rad : Behold din pre amp. Prov en Crown Power tech 2.1,den vil med garanti give dig hvad du soger. Har nu flere gange haft en oppe imod Zappulse hvor zappen blegnede alvorligt. Hvis der er nogen som har en Tripath kunne det vare sjovt at satte den op mod Crownen.

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Hmn? Jeg må vist hellere give de Crown Powertech'er et lyt en dag muligheden er der!! Jeg er overbevist om at den nok skal slå Zappulsen, men ikke til den pris!! Men, jeg må heller give den et lyt engang...
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Du skal være opmærksom på, at uanset hvad du vælger, så skal du ofre en del for at komme over din DM-100's niveau. Det er jo en rigtig lækker sag. Derfor ville jeg holde mig fra ting som eks. Thule, som uanset hvilken model du vælger, vil være ringere.

Har du overvejet, om det måske kunne ligge i din forforstærker. Kender den ikke, men det er vel ikke helt umuligt at den laver problemet. Gå ned til din lokale HIFI-dealer, og fortæl ham dit problem. Du kan sikkert låne noget med hjem så du kan prøve det af.

Skulle det ikke løse problemet, så skulle du prøve at kigge hos Holfi. Evt. en Pre NB2 og en Power NB3. Kan ikke huske prisen, men de er jævnlig til salg i den blå avis til rimelige priser. Og det er absolut et genialt forstærkersæt! Ligesom det meste andet fra Holfi!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Til Oceanman.

Jeg regner med at vare tilbage i dk omkring 5 feb, sa hvis du har lyst til at prove en Crown sa giv mig et baat

JBorring
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Takker for de mange råd!

Det lyder først og fremmest meget spændende med Klasse D forstærkerne, som kan købes til rimelig penge. Her bør overvejes et lyt. Det eneste der undrer mig er at de ikke har fået flere anbefalinger med på vejen. Jeg ser Klasse D forstærkeren, som fremtiden men har lidt på fornemmelse, at der stadig kan gøres nogle forbedringer på teknolgien. Ellers var der formentlig flere hifi producenter, der havde sådan et produkt på markedet.

Det lyder som om de fleste i forummet er positive overfor Holfi, når det gælder det lydmæssige, men gælder det også kvaliteten (stabilitet), da jeg synes de fleste brugte apparater har fået udskiftet et eller andet. Jeg er godt klar over at batterierne ikke holder evigt, men OK Holfi skal testes. Skal man helt op i den dyre kategori eller fungere Pre8/Power8 EE sættet ?  Det kan købes brugt for 11K i DBA.

Densen skal sikkert heller ikke springes over i min lytte test. Der snakkes meget i forummet omkring, den musikalitet som kommer fra hans apparater, men på den negative side har jeg hørt om manglende bas kontrol og at de ikke er helt neutrale, hvilket er en betydende parameter for mig. Dog har jeg bestemt at jeg gerne vil prøve en B200/B300, hvilket også er set brugt indenfor min bugdet grænse.

Allersidst vil jeg gerne understrege at jeg er fuldt tilfreds med min nuværende effekt forstærker, men jeg har lidt på fornemmelse, at den er galt med mit setup af kabler og forforst., eller cocktailen af min for- og effekt forstærker, som måske bare passer dårligt sammen. Derfor ser jeg også frem til at prøve den med andre forforst., så den kan bevise, at den ikke er problemet ellers må den forlade huset og søge nye udfordringer i et andet hjem.

Mvh John

Til top Vis JBorring's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBorring

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Hva med et kig på Rotel?

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Spar nogle flere penge op og køb en god forforstærker først. Om du vil opleve en klar forbedring i forhold til din Sirius med en klasse D, ja det må du jo prøve dig frem, men det helt vilde tror jeg ikke.

Spar lidt mere op og køb en forforstærker i 30-40k klassen.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Jeg tror helt sikkert, at du har ret i, at problemet ligger i forforst. eller kablerne. Jeg spiller selv på en Myryad MP-100: http://www.myryad.co.uk/mp100.html Det er sq et fint apperat, der matcher sirius'en godt. Den er desværre steget voldsomt i pris siden jeg købte min:-( Den koster 13.500,- ved www.hififreaks.dk, men det er noget rigtigt lækkert grej

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes