Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
Med indførelsen af hjemmebio med projektor og lærred i det lille hjem opstår der hurtigt en problemstilling omkring mørklægning.
Heldigvis har vi jo i dette land en masse dejligt solskin, som jeg også nyder. Samtidig giver dette solskin visse problemer, hvis man vil bruge sin projektor i dagtimerne. Selv med en kombination af persienner og forholdsvis tykke gardiner er der visse gener i fuld sol, så jeg kommer nok ikke uden om nogle mørklægningsgardiner.
Jeg forestiller mig disse i form af rullegardiner, f.eks. som dem man benytter i mørkekamre - eller blot almindelige lystætte rullegardiner.
Er der nogen her, der har erfaringer i denne retning? Evt. gode (eller dårlige) erfaringer med forhandlere/leverandører?
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 149
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
Jeg har overvejet at lave nogle plader til at sætte for mine vinduer, (de måler ca 60x150) har tænkt lidt på en flamingo ting beklædt med sort stof eller en let træplade - billigt og nemt....
Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
PrebKlok skrev:
De kan købes i Jysk, til ca 300 pr stk, alt efter størrelse.
Jeg har også købet mit i Jysk ( m. kædetræk ), og jeg må sige at det virker ganske udmærket. Men jeg skal lige have lavet en lille skinne til hver side, da der slipper lidt lys ind i siderne. Men det komme jo nok an på, hvorledes ens lysning/karm er lavet og dens mål.
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
Mr. Lunds skrev:
Jeg har overvejet at lave nogle plader til at sætte for mine vinduer, (de måler ca 60x150) har tænkt lidt på en flamingo ting beklædt med sort stof eller en let træplade - billigt og nemt....
Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 149
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
DonJensen skrev:
Mr. Lunds skrev:
Bliver det så ikke bare svært at rulle dem op?
Okay, den spurgte jeg selv om....
Men det jeg mener er en plade der ikke vejer eller fylder meget og som passer perfekt ind i vinduesrammen. Jeg har leget lidt med det i dag og det spiller perfekt... Nem og hurtig at sætte op og fjerne igen. Men som sagt er mine vinduer ikke så store - jeg kan godt se problemet hvis der er i en stue og vinduet er 2 meter højt... - men jeg er så heldig at have et kælderrum kun til hjemmebio og denne løsning er perfekt for mig, den giver mig 100% kontrol over lyset.
Jeg vil dog også se nærmere på rulle gardiner, men tror at jeg vælger ovenstående løsning...
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum