Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 08:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Begynder projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Vi kigger på hus, og i den forbindelse skal jeg jo have mig en ordentlig bio med projektor. Budgettet er 5000-7000. Projektoren vil kunne få en kastelænge på godt 3,5 meter, og rummet vil kunne mørklægges. Den skal bruges til blu-ray, PS3 gaming og måske en gang F1 i ny og næ. Jeg vil gerne have lærred på ca. 85".

Spørgsmål: Skal jeg bare finde en Sanyo Z5, eller er der nogle bedre bud?

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Tag et kig på denne her http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=131245 den er billig og pænt fornuftig .
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Tag et kig på denne her http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=131245 den er billig og pænt fornuftig .

Den vil jeg nu altså ikke tilråde. Det er en Data projektor og kan slet ikke hamle op med f.eks. en Sanyo z5

Ang. valg så ville jeg nok kigger efter enten en z5 med masser af liv i pæren, eller måske noget optoma HD70 el. måske Hd65. problemet med disse er at der ikke er særlig meget zoom ratio i den, så man er rimelig fastlåst i størrelse og afstand.

Panasonic har også været heldig og lavet nogle gode projektorer, men det er mest de nyere full HD der har kvaliteter der er svære at over se.

Til prisen, tror jeg ikke du finder et meget bedre billede end en z5 eller Hd70.

dog hvis du skulle snuble over en infocus x9 eller endnu mere heldigt en x10, så er de bestemt heller ikke at afskrive.

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Eyesonly skrev:
tonykart007 skrev:

Den vil jeg nu altså ikke tilråde. Det er en Data projektor og kan slet ikke hamle op med f.eks. en Sanyo z5

Ang. valg så ville jeg nok kigger efter enten en z5 med masser af liv i pæren, eller måske noget optoma HD70 el. måske Hd65. problemet med disse er at der ikke er særlig meget zoom ratio i den, så man er rimelig fastlåst i størrelse og afstand.

Panasonic har også været heldig og lavet nogle gode projektorer, men det er mest de nyere full HD der har kvaliteter der er svære at over se.

Til prisen, tror jeg ikke du finder et meget bedre billede end en z5 eller Hd70.

dog hvis du skulle snuble over en infocus x9 eller endnu mere heldigt en x10, så er de bestemt heller ikke at afskrive.

Ups det havde jeg ikke lige set....sorry
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

gå ud og se på både LCD og DLP, såkan du se forskellen på de 2 teknologier. Jeg DLP til at starte med, men er blevet gladere for LCD..en z5 er en fornuftig projektor...men der er også andre, og hvis du ´har mod på det, så se evt. på ebay. jeg fik min z3000 for 11000, og det er en helt kanon projektor

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
g� ud og se p� b�de LCD og DLP, s�kan du se forskellen p� de 2 teknologier. Jeg DLP til at starte med, men er blevet gladere for LCD..en z5 er en fornuftig projektor...men der er ogs� andre, og hvis du �har mod p� det, s� se evt. p� ebay. jeg fik min z3000 for 11000, og det er en helt kanon projektor

Den Z3000 ser også virkelig fin ud, men selv til 11000 er det altså for meget til mit budget.

Er der nogen, der har et bud på hvor jeg kan se nogle projektorer i aktion i Odense?

SOSFarum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

AV-Connection har lige åbnet i Odense
Til top Vis SOSFarum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOSFarum

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

SOSFarum skrev:
AV-Connection har lige åbnet i Odense

Det er sgu da også rigtigt. Der cykler jeg forbi på daglig basis. Jeg må lige tjekke inde hos dem en dag. De har både BenQ og Sanyo, kan jeg se.

Thesos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Der er jo også den her til salg herinde og der passer prisen meget godt til hvad du vil ofre når man tænker på der også er loftbeslag med.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=131897

Til top Vis Thesos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thesos

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Thesos skrev:

Der er jo også den her til salg herinde og der passer prisen meget godt til hvad du vil ofre når man tænker på der også er loftbeslag med.

Den fås i tyskland til 7500kr af ny, så den pris er lidt for høj

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/998078_- x10-infocus.html

ellers er Sanyo PLV-Z700 vel også et godt bud? Jeg har aldrig set den. Men Z5 har jeg set og synes egentlig den gjorde det ok dem kan også købes til 7500kr i tyskland http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1163701_ -plv-z700-sanyo.html
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Langendorf skrev:
Thesos skrev:

ellers er Sanyo PLV-Z700 vel også et godt bud? Jeg har aldrig set den. Men Z5 har jeg set og synes egentlig den gjorde det ok dem kan også købes til 7500kr i tyskland http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1163701_ -plv-z700-sanyo.html

Man kan også få dem brugt til "ingen penge" og stadig massere af gode timer på pæren.
Ikke fordi jeg ikke også elsker nyt udstyr, men som først projektor er der ingen grund til at gå ud og købe nyt, når afskrivningen for at få enheden ind af døren er så stor som den er. Der er langt mere value i at købe den brugt, om det så er en z700, en x10 eller en Z5 er sådan set lige gyldigt. Som første projektor ser jeg i hvert fald personligt ingen grund til at formøble en mindre herregård, uden at vide hvad det er man går ind til.

Jeg har selv taget det måske et lille skridt for langt og købt en "tusse" gammel Infocus SP4805 der kun kan skyde med 480p, hvilket i bakspejlet måske var lidt for lidt. Men til prisen og mit behov har jeg faktisk meget svært ved at retfærdigøre de 6000kr det ville koste mig mere at købe en Z5 fra ny, eller endda de 3000kr jeg ville skulle lægge mere for en brugt Z5. Nu har jeg pt kun SD materiale, så til mit forbrug er det jo lige knap perfekt.

Som alt, har projektorer vel også sin spæde start ved alle, man må så bare gøre op med sig selv hvor meget man vil have, og hvor meget man har behov for ikke mindst. Jeg mener personlig ikke at 85" helt kan retfærdiggøre en fullHD projektor, det kommer naturligvis også an på hvor langt man sidder fra lærred osv. Men når man nu kan få næsten den samme oplevelse til en brøkdel af prisen og ikke har nær samme afskrivning på enheden, skulle det ske at det alligevel ikke er det man har lyst til. Så mener jeg altså at brugt er vejen frem når man starter.

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Eyesonly skrev:

Langendorf skrev:
Thesos skrev:

Man kan også få dem brugt til "ingen penge" og stadig massere af gode timer på pæren.Ikke fordi jeg ikke også elsker nyt udstyr, men som først projektor er der ingen grund til at gå ud og købe nyt, når afskrivningen for at få enheden ind af døren er så stor som den er. Der er langt mere value i at købe den brugt, om det så er en z700, en x10 eller en Z5 er sådan set lige gyldigt. Som første projektor ser jeg i hvert fald personligt ingen grund til at formøble en mindre herregård, uden at vide hvad det er man går ind til.Jeg har selv taget det måske et lille skridt for langt og købt en "tusse" gammel Infocus SP4805 der kun kan skyde med 480p, hvilket i bakspejlet måske var lidt for lidt. Men til prisen og mit behov har jeg faktisk meget svært ved at retfærdigøre de 6000kr det ville koste mig mere at købe en Z5 fra ny, eller endda de 3000kr jeg ville skulle lægge mere for en brugt Z5. Nu har jeg pt kun SD materiale, så til mit forbrug er det jo lige knap perfekt.Som alt, har projektorer vel også sin spæde start ved alle, man må så bare gøre op med sig selv hvor meget man vil have, og hvor meget man har behov for ikke mindst. Jeg mener personlig ikke at 85" helt kan retfærdiggøre en fullHD projektor, det kommer naturligvis også an på hvor langt man sidder fra lærred osv. Men når man nu kan få næsten den samme oplevelse til en brøkdel af prisen og ikke har nær samme afskrivning på enheden, skulle det ske at det alligevel ikke er det man har lyst til. Så mener jeg altså at brugt er vejen frem når man starter.

Somme tider kan man altså også spare for meget. Så det det bliver dyre i sidste ende. Priserne på brugte projektorer er generalt alt for dyre her hjemme. Folk forlanger jo næsten nypriser for dem. Hvis man ser på de tyske priser
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

SOSFarum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Det er sgu da også rigtigt. Der cykler jeg forbi på daglig basis. Jeg må lige tjekke inde hos dem en dag. De har både BenQ og Sanyo, kan jeg se.

Haha - håber det er tidligt morgen og igen efter solen er gået ned

Til top Vis SOSFarum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOSFarum

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Eyesonly skrev:

Man kan også få dem brugt til "ingen penge" og stadig massere af gode timer på pæren.
Ikke fordi jeg ikke også elsker nyt udstyr, men som først projektor er der ingen grund til at gå ud og købe nyt, når afskrivningen for at få enheden ind af døren er så stor som den er. Der er langt mere value i at købe den brugt, om det så er en z700, en x10 eller en Z5 er sådan set lige gyldigt. Som første projektor ser jeg i hvert fald personligt ingen grund til at formøble en mindre herregård, uden at vide hvad det er man går ind til.

Jeg har selv taget det måske et lille skridt for langt og købt en "tusse" gammel Infocus SP4805 der kun kan skyde med 480p, hvilket i bakspejlet måske var lidt for lidt. Men til prisen og mit behov har jeg faktisk meget svært ved at retfærdigøre de 6000kr det ville koste mig mere at købe en Z5 fra ny, eller endda de 3000kr jeg ville skulle lægge mere for en brugt Z5. Nu har jeg pt kun SD materiale, så til mit forbrug er det jo lige knap perfekt.

Som alt, har projektorer vel også sin spæde start ved alle, man må så bare gøre op med sig selv hvor meget man vil have, og hvor meget man har behov for ikke mindst. Jeg mener personlig ikke at 85" helt kan retfærdiggøre en fullHD projektor, det kommer naturligvis også an på hvor langt man sidder fra lærred osv. Men når man nu kan få næsten den samme oplevelse til en brøkdel af prisen og ikke har nær samme afskrivning på enheden, skulle det ske at det alligevel ikke er det man har lyst til. Så mener jeg altså at brugt er vejen frem når man starter.

Det er jeg enig med dig i. Jeg er derfor også mest interesseret i at købe brugt.

Hvad er en acceptabel brugtpris for en Sanyo Z5 eller en Optoma HD70?

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Så er der blevet indkøbt et stk. Sanyo Z5 med frisk pære samt et stk. Lissau 92" hvidt fastrammelærred. Så mangler vi bare at få overtaget huset, så grejet kan blive skruet op. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes