| Forfatter |
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg ved godt det er personligt hvor stort et billede man vil have, men jeg er såmend også mere interesseret i at vide hvad I synes forholdet mellem billedbredden og den afstand man sidder fra lærredet bør være for at få rigtig god billedkvalitet uden screen door eller tydelig pixelation, og samtidig -- naturligvis -- et stort billede.
Jeg vil personligt komme til at sidde ret tæt på lærredet -- ca. 2,6 m -- og havde oprindeligt forestillet mig en billedbredde på ca. 150 cm. Men det kan godt være det er for stort et billede i fht. afstanden fra lærredet. Hvad tror I?
(Jeg skal naturligvis have projektoren demonstreret, men der går formentlig 4 uger før det lader sig gøre)
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Z2'er, et 104" lærred dvs. over 2 meters bredde og jeg sidder ca. 3.5 meter væk derfra. Jeg kan SAGTENS sidde 2 meter fra lærredet og se uden screendoor eller pixelation.
Men jeg vil råde dig til at læse disse 2 artikler:
http://www.projectorcentral.com/screen_size.htm http://www.projectorcentral.com/sanyo_plv_z2.htm
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder umiddelbart betryggende, eftersom jeg håber at det vil være muligt med en bredde på 150 cm. Har læst begge artikler, men synes det er svært at danne sig et klart indtryk (har også læst diverse indlæg på avsforum).
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En bredde på "kun" 150 cm vil give dig et knivskarpt billede med Z2'eren, ingen tvivl, så med mindre du får en mandagsmodel, som en japansk teknikker har tisset på og Shrek gylpet på "indeni", så skal du ikke lede efter flere betryggende udtalelser 2.6 meter er ikke tæt på med den bredde.
Der er en grund til at Z2'eren er nr. 1 på Projectorcentrals liste over mest populære projektorer. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Z2'er og et 104" lærred. Jeg sidder 4m fra, men skal ret tæt på før jeg kan se 'fejl'.
Jeg vil overhovedet ikke være urolig for 150cm bredde fra 2,6m afstand (det er samme forhold som mig benytter). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Mr. Lunds Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et billede på 217x122, dvs. knap 100" diagonalt. Jeg sidder ca. 3.7 meter væk. Jeg kan se en lille smule screendoor i lyse scener, men ikke noget der generer. Jeg tror ikke du får problemer med den afstand du nævner.
Niels __________________ Følg udviklingen i min kommende hjemmebio, tryk på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4487&PN=1
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
har godt nok ikke en Z2 men en HT1000 og jeg mener at man skal op på dobbelt afstand af læreds brede for at give et total perfekt billed
|
| Til top |
|
| |
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man regner vel med 1,5-2.0 gange billedebredden som seer afstand, men jeg ser at andre har meget store lærreder. Husk dog at jo mindre lærred desto skarpere billede, som også er nævnt. Jeg har ikke min Z2 endnu, men jeg har lærred på 183 x 102 cm og skal sidde ca. 2,80 fra lærredet. Dette er egentlig nøje planlagt udfra andres erfaringer og jeg regner med et kanon billede , tror godt du rolig kan gå op til 160 cm ihvertfald.
Niels.
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk også på. at disse små tommelfingre regler er lavet udfra projektorer som har haft større pixelation etc. De nye projektorer kan man sidde tættere på, billedet altså, uden at opleve de samme ulemper.
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels Nielsen skrev:
|
Man regner vel med 1,5-2.0 gange billedebredden som seer afstand, men jeg ser at andre har meget store lærreder. Husk dog at jo mindre lærred desto skarpere billede, som også er nævnt. Jeg har ikke min Z2 endnu, men jeg har lærred på 183 x 102 cm og skal sidde ca. 2,80 fra lærredet. Dette er egentlig nøje planlagt udfra andres erfaringer og jeg regner med et kanon billede , tror godt du rolig kan gå op til 160 cm ihvertfald.
Niels.
|
|
|
Jeg går under ingen omstændigheder over en bredde på 150 cm. Men lad mig vide hvad du synes når du får din projektor.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en Z2 med et lærred ( Jysk voksdug ) med bredde på 160 cm.
Jeg sidder 2,5 meter fra lærredet og har bare et rigtigt godt billede.
Nu venter jeg bare på det rigtige lærred, men jeg er faktisk imponeret over kvaliteten på en voksdug 
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en voksdug i køber, er det en speciel eller er dem alle der dur til det???
Så vidt jeg har forstået er det bagsiden af dugen man bruger.
Mvh Dief
|
| Til top |
|
| |
Gmork Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske spørger jeg dumt nu: Hvad er screendoor?
Det skal lige siges, at jeg ikke har projektor, og derfor ikke ved så meget om dem endnu... 
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief-> Her er hvad der er skrevet om voksdug i det seneste stykke tid. Utroligt hvad en søgemaskine kan gøre - hvis man bruger den. 
| Din søgning efter 'voksdug' gav 16 resultater |
__________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Thue, har aldrig brugt søge-funktion før, men det gør jeg fremover.
Mvh Dief
|
| Til top |
|
| |