Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 17:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Audiovector Si6 AAkilde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 29 April 2011 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har tilbragt noget tid med at opgradere mine Si6 Avantgarde til 4-vejs aktive... Her er inspiration til andre med et par Si6'ere stående... De spillede OK, men jeg ville gerne have det fulde udbytte af de flotte 4-vejs kabinetter. Audiovector tilbyder at opgradere dem til aktive, baseret på et analogt 3-vejs filter fra Naim. Jeg ville gerne kunne udnytte mulighederne i et digitalt filter baseret på en god digital signal processor og ville gerne have et 4-vejs filter for at kunne styre alle enheder ordentligt.

Jeg fandt ret hurtigt ind til at filteret skulle baseres på komponenter fra Ground Sound. Efter en snak med Robert fik jeg afmonteret de passive filtre. Dette var ret enkelt og processen kan ses på Ground Sounds hjemmeside (http://www.groundsound.com/GallerySorenA.php).

Samtidigt ville jeg gerne kunne køre digitalt fra min medieserver og så langt helt frem i kæden som muligt. Ground Sounds DCN28 tager det digitale signal direkte fra streameren og har 8 DA-convertere indbygget. Signalet kører med fuld detaljering i den digitale del, da volumen styres analogt efter den digitale del. DCN28 er derfor super som hjertet i en serverbaseret musiksamling.

Robert kom ud og leverede og hjalp med at lave et initielt set-up. Frekvensgangen i hver kanal bliver målt, så delefilteret kan laves optimalt. 

I forbindelse med målingerne kunne vi konstatere, at diskanten ikke spillede ret langt ned og at delefrekvensen måtte lægges ret højt i forhold til mellemtonen. Dette passer også godt med at både ELAC, som producerer enhederne og Audiovector deler ved 2800 hz. Diskanten er en rigtig fin diskant af Heil-typen. Da jeg ikke ønsker at spille bagud har jeg i det rør, der er monteret indvendigt lavet en prop 10 cm inde og monteret gråt dæmperskum indvendigt i kanten af røret. Diskanten er tidsforsinket i delefiltret, så de akustiske centre på enheder er overens lodret.

Peerless HDS mellemtonen kan godt spille op i 2800 hz. Men det er en oplagt mulighed at skifte til SEAS Excel, da den passer perfekt i de samme skruehuller og er 3 mm mindre i diameter. SEAS Excel enheden er i en anden prisklasse end Peerless enheden og skal derfor ikke sammenlignes, men der er helt klart en bedre sammenhæng i lydbilledet og i dag deler jeg ved 3000 hz, hvilket passer godt til både diskant og mellemtone. Nicolai fra Dansk Audio Teknik (http://www.danskaudioteknik.dk) har hjulpet med råd og vejledning omkring enheder, så jeg har fået det optimale. Det originale dæmpemateriale er blevet udskiftet med gråt dæmpeskum og volumen er gjort mindre til ca. 12 liter. Samtidigt er muligheden for at mellemtonen kan spille bagud lukket af.

Bassen er i original-versionen opbygget med en basrefleksport. Da jeg ønsker at kunne styre lyden præcist, har jeg sammen med at tage det originale dæmpemateriale ud og erstatte det med rigelige mængder dæmperskum også blokeret basrefleksen. Bas-delen er så ændret til lukket volumen på cirka 20 liter. Det er så en oplagt mulighed at erstatte den Peerless HDS enhed, der er monteret som woofer med en SEAS Prestige woofer i aluminium. Den spiller supergodt sammen med mellemtonen, og jeg deler i dag ved 700 hz opad og 120 hz nedad.

Subwooferen har fået lov at være som den er, dog har jeg erstattet det originale dæmpemateriale med rigelige mængder dæmpeskum og fjernet den skum, der er monteret originalt i basrefleksen. Si6'eren er ikke en højtaler, hvor man skal forvente en voldsom mavepuster, når diskorytmerne skal ud i rummet. Men den kan fint spille akustisk musik. For at undgå for meget bulder og holde bassen knastør skærer jeg af ved 40 hz. Hvis jeg en dag skulle lave noget bedre, skal det være at bygge to aktive sub-woofere med 15" enheder... Nå ja, og så er der jo den detalje, at Audiovector åbenbart ikke har følt, at der var nogen grund til at montere et sæt terminaler til sub-wooferen... Så det har været nødvendigt at montere et ekstra sæt i bunden af højtaleren. De sidder så, så man ikke kan se dem, og det ser godt ud...

Hvordan det spiller?? -Tjaahhh, jeg vil sige, at det har været hver en time værd, og jeg kan helt klart anbefale andre at gøre det samme. Prismæssigt er det meget fordelagtigt i forhold til andre muligheder. Så har jeg vist ikke sagt for meget. Si6 Avantgarde er fra starten en fin højtaler, men det jeg har fået nu, er bare i en helt anden klasse.

Forstærkerdelen er lige nu 8 kanaler Linn Chakra med hver 50W, men jeg skulle gerne inden længe udskifte til 8 kanaler i 100W fra Ground Sound.

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 29 April 2011 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Åhh hvor lækkert.

Nu spørger jeg måske dumt, men er der ikke kun 3 terminaler bag på en Si6?

Hvilket delefilter benytter du, og hvilket elektronik generelt?

__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 29 April 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige opdateret teksten. Du har helt ret i, at der kun er 3 terminaler bag på. Så jeg har monteret et ekstra sæt i bunden til subben.

 

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde
 
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 29 April 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Har aldrig hørt Ground sound....men er det en opgradering i forhold til Linn effekterne??
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC
 
aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 29 April 2011 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så lige for en time siden skiftet Linn-trinnene ud med 8x200W fra Ground Sound (på testbasis).... -Og lad mig bare sige det lige ud. I mit daglige job arbejder jeg for SAP, hvor vi ikke kan lave en teknisk løsning uden der er 200 mand involveret. Så jeg var pænt skeptisk, da jeg trillede min bil op i perlegruset hos Robert i Ålsgårde...

MEN der foregår åbenbart noget i Ålsgårde, der er noget andet end bare at være forstad til Gilleleje med verdens bedste fiskefrikadeller, når solen skinner... Jeg kan kun opfordre til at man gi'r det en fair chance og prøver produkterne af på sit anlæg.

Roberts effekttrin er ikke klasse D som Linns. Det giver en anden lyd. Så skal vi så til at finde ud af, om man er til rør, transistorer eller digitale kredse... Jeg har aldrig haft rør i mit system, så der er jeg helt blank. Til gengæld har jeg så hørt meget på Ground Sound, som svarer til Naim og mine Linn trin. Der er for og imod. Med Ground Sound får du en rund og blød lyd, som er fed at lytte på time efter time. Med Linn får du en skarpere og mere kontant lyd, som i starten er super men så bliver lidt anstrengt. Jeg ved ikke helt, hvordan man bedst skal beskrive det. Men hvis det skal være sådan en tættest på virkeligheden bliver det helt op til, hvad man bedst kan li'.

Men en ting er helt sikkert. Hvis du kan finde ud af at betjene en loddekolbe (-eller "overtaler" Robert til at gøre jobbet...). Får du meget mere lyd for dine kroner, end du kan finde noget andet sted i Danmark eller på internettet. Derfor skifter jeg til Ground Sound.

Jeg skal snart holde demo-aften med Linn-Akurate streamer og Linn Akurate 4200 trin, så det bliver spændende at høre, hvad de professionelle mener om tingene...

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 30 April 2011 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Nu spørger jeg måske lidt dumt. Men er det ikke meget billigere at sælge dine originale højttalere, for derefter at bygge nogle præcis som man vil have dem?
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 30 April 2011 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Ja, det virker da helt tosset i mit lille hoved at spendere 100000 eller hvad disse S6 nu koster for så at ændre dem til noget helt andet der gør dem usælgelige, men nu skal man jo passe på at have forudindtaget mening uden at have hørt skidtet og det virker som ejer er tilfreds (heldigvis da)

Jeg er sikker på at denne forhandler er glad for  bemærkningen:

"Får du meget mere lyd for dine kroner, end du kan finde noget andet sted i Danmark eller på internettet. Derfor skifter jeg til Ground Sound."

Det lyder næsten for godt til at være sandt, mon du har prøvet alt andet på nettet ?

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 30 April 2011 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Jeg var jo bare en glad amatør, da jeg spenderede 30K på at købe de her højtalere brugte for 4-5 år siden... En gang sidst i 80'erne byggede jeg også glad et par LS3/5A sammen med noget helt vildt, der hed en sub-woofer... I dag betragter jeg det mest som sunk cost og lære-penge.... Men de spiller fint rundt om min skærm til PC'en

Hvad der er sjovere er at lave noget fornuftigt ud af det, man nu en gang har investeret i... For jeg er sikkert ikke den eneste, der har kastet gode kroner efter nogle Si6'ere.... -Og her vil jeg gerne hjælpe andre...

Skulle jeg komme i en situation, hvor jeg føler behovet for at sælge Si6'erne kan jeg altid gå ned i Silvan og købe noget "dæmpnings"-materiale og "fine" kabler og så montere Peerless-enhederne og dele-filtrene. Men at dømme efter efterspørgsel på mine øvrige AV og LINN stumper er det ikke vejen at gå, hvis man vil være rig....

Jeg er meget åben for at prøve alt andet på nettet!! -Om jeg så skal tilbringe efteråret inde på kontoret sammen med loddekolben....

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 30 April 2011 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

aakilde skrev:

Jeg var jo bare en glad amatør, da jeg spenderede 30K på at købe de her højtalere brugte for 4-5 år siden... En gang sidst i 80'erne byggede jeg også glad et par LS3/5A sammen med noget helt vildt, der hed en sub-woofer... I dag betragter jeg det mest som sunk cost og lære-penge....

Hvad der er sjovere er at lave noget fornuftigt ud af det, man nu en gang har investeret i... For jeg er sikkert ikke den eneste, der har kastet gode kroner efter nogle Si6'ere.... -Og her vil jeg gerne hjælpe andre...

Jeg er meget åben for at prøve alt andet på nettet!! -Om jeg så skal tilbringe efteråret inde på kontoret sammen med loddekolben....

Det er da også et fedt projekt! Men fine højttalere at modificere på ;-)

 

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 30 April 2011 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

Det er et KONGE-projekt... -Og hvis Robert vil låne et par af hans 18" sub-woofere burde der være lagt en musik-oplevelse på hylden til nogle messer... :-)

Det spiller rigtigt godt....

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 30 April 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Jeg er sikker på at denne forhandler er glad for  bemærkningen:

"Får du meget mere lyd for dine kroner, end du kan finde noget andet sted i Danmark eller på internettet. Derfor skifter jeg til Ground Sound."

Ja ja - nu vil jeg betegne Søren som en meget flink, særdeles positiv og glad mand.

Så du kan nok trække cirka 2% fra i hans bemærkning - så passer pengene

Jeg er da glad for hans udtalelse, men som du kan se er det lige før det virker negativt -det er simpelthen for positivt her i lille Danmark

Jeg kender kun Søren, som kunder siden han investerede i DCN28 for ca. 3 uger siden i hvert fald indtil videre. (Jeg har det med at få venner / lidelsesfæller via min interesse for lyd - så hvem ved)




Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 30 April 2011 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Ret spænden projec du her har gang  så jeg hænger lidt med på sidelinjen og lytter med..  jeg har selv tanker om at prøve  men på mine S3A går nemlig og overvejer en opgradering af mine ht til Si3AA  men vil måske få mere ud af at gøre mine aktive i stedet

 

Henrik

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 30 April 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Nu spørger jeg måske lidt dumt. Men er det ikke meget billigere at sælge dine originale højttalere, for derefter at bygge nogle præcis som man vil have dem?


Det er en "sjov" bemærkning du kommer med her.
En lille historie: Stefan Wehinger fra Østrig forespurgte på et tysk forum om hvad folk syntes om hans ide om at lave hans VA Mahler aktive. Han var ikke tilfreds med deres formidling af musikken. 90% af svarene var at han var helt galt på den - det var nærmest helligbrøde det han var i gang med.
Tænk nu hvis VA Mahler ikke er særlig godt konstrueret / optimeret i den originale passive version, men at den kunne komme til at performe bedre når det passive filter er væk...!
Fordi en højttaler er dyr medføre ikke altid at den ikke kan forbedres.

Søren har taget mod mine råd om optimering af AV'erne og virker til at være rigtig glad for de forbedringer han har opnået. Jeg kan godt se din pointe omkring at bygge nyt, men Søren er vild med AV'ernes udseende og kan kun give ham ret i at de er nydelige.

Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 30 April 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

Lige lidt flere detaljer. En stor del af forbedringen i det her projekt ligger i, at du med aktiv drift med digitale filtre kan tilpasse lyden til lige præcis det du ønsker. Samtidigt er der frit slag i forhold til at benytte bedre enheder end Audiovectors originale og optimere højtaleren.

Jeg har helt bevidst ikke kommenteret på de delefiltre og enheder, der som standard sidder i en Audiovector. Her er det ikke min mening at sige, at Peerless-enheden er dårlig, men man må jo altid som producent af højtalere afveje omkostningerne. Så skal markedet jo nok vise, om man er i stand til at frembringe et produkt, hvor der er en sammenhæng mellem pris og oplevet værdi.

Men lad mig bare sige, at det gav højtaleren et kæmpe løft lydmæssigt, at sætte de noget dyrere SEAS-enheder i. SEAS Excel enheden spiller helt fantastisk sammen med ELAC diskanten og lyden er meget mere detaljeret. SEAS bassen er blevet utrolig fast og spiller rigtigt godt sammen med mellemtonen.

Som jeg kan læse mig til i interviews med Ole Klifoth er Audiovectors filosofi, at der skal lægges vægt på en engagerende lyd og lav driftseffekt. Dette opnåes ved at have åbne porte i både diskant, mellemtone, bas og sub-woofer. Hos mig hvor højtalerne står 30 cm fra en væg giver det her ukontrollerede lyd noget "støj" i lydbilledet, som jeg psykoakustisk oplever som en forstyrrelse i rumfornemmelsen.

I aktiv drift er men ikke så afhængig af lav driftseffekt. Så derfor har jeg stoppet alle porte på nær sub-wooferen og isoleret kabinetterne godt op med dæmpemateriale. Det virker som om, at højtaleren helt simpelt spiller musik meget mere naturligt og med et kæmpe overskud i detaljerne til at definere rumfornemmelsen. Så jeg har ifølge psykoakustisk teori fremhævet områder i lyden, som øret bruger til for eksempel at fornemme stemmer. Psykoakustik er virkeligt godt stof til de lange vinteraftner, og design af din egen lyd i forhold til psykoakustik i de digitale filtre er virkeligt godt legetøj.

Så min erfaring er, at det at skifte til aktivt også bør bruges til at opgradere selve designet af højtaleren, så du alt i alt får et langt bedre anlæg. Efter at have prøvet forskellige forstærkere af, vil jeg klart anbefale at bruge penge på bedre enheder og simpel højtaleroptimering før du opgraderer  kabler og forstærkere.

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 30 April 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

skal det forståes på den måde jeg skal bruge pengende på HT før jeg går aktiv
Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

 

Første trin er at gå aktivt for at få etableret muligheden for at styre lyden ud til enhederne.

Med mindre du har god plads bag din højtaler, vil jeg derefter anbefale at stoppe diskanten og evt. mellemtone, der spiller bagud. Kabinettet bag mellemtonen kan du også med fordel isolere bedre. Jeg kan ikke lige se delefrekvenser for Si3, men mellemtonen spiller 99% sikkert fra 2800 hz og ikke længere ned end til 200-400 hz. Så der er ikke behov for ret meget volumen. Til gengæld er det fint at få dæmpet kabinettet. Bassen er sikkert fin, som den er.

Om det er muligt at sætte radikalt bedre enhederi kabinettet, der passer i hullerne fra Peerless ved jeg ikke. Men det findes der jo helt sikkert sælgere af enheder, der vil elske at svare på det.

Jeg fandt for øvrigt den her tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5509, så den her diskussion af standardenheders beskaffenhed er ikke helt ny. Grunden til at de fraråder at bytte enheder er på grund af det passive filter, som jo bliver afmonteret ved aktiv drift.

 

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
kvickly skrev:

Jeg er sikker på at denne forhandler er glad for  bemærkningen:

"Får du meget mere lyd for dine kroner, end du kan finde noget andet sted i Danmark eller på internettet. Derfor skifter jeg til Ground Sound."

Ja ja - nu vil jeg betegne Søren som en meget flink, særdeles positiv og glad mand.

Så du kan nok trække cirka 2% fra i hans bemærkning - så passer pengene

Jeg er da glad for hans udtalelse, men som du kan se er det lige før det virker negativt -det er simpelthen for positivt her i lille Danmark

Jeg kender kun Søren, som kunder siden han investerede i DCN28 for ca. 3 uger siden i hvert fald indtil videre. (Jeg har det med at få venner / lidelsesfæller via min interesse for lyd - så hvem ved)




Jeg er ofte positiv - min kommentar skal ikke opfattes negativ men jeg er ikke ikke naiv og træerne vokser altså ikke ind i himlen

Audiovector har produceret højtalere i en menneskealder og Naim er eksperter på forstærker siden også med aktiv drift, sandsynligvis en dyr løsning

Der kommer så en tilsyneladende dygtig erhvervsdrivende forbi" med et andet concept der begejstrer en enkelt, dermed er det i min verden ikke ensbetydende med et bedre resultat, men pyt bare kunden er tilfreds så er alt jo godt.

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
sigma6 skrev:
Nu spørger jeg måske lidt dumt. Men er det ikke meget billigere at sælge dine originale højttalere, for derefter at bygge nogle præcis som man vil have dem?


Det er en "sjov" bemærkning du kommer med her.
En lille historie: Stefan Wehinger fra Østrig forespurgte på et tysk forum om hvad folk syntes om hans ide om at lave hans VA Mahler aktive. Han var ikke tilfreds med deres formidling af musikken. 90% af svarene var at han var helt galt på den - det var nærmest helligbrøde det han var i gang med.
Tænk nu hvis VA Mahler ikke er særlig godt konstrueret / optimeret i den originale passive version, men at den kunne komme til at performe bedre når det passive filter er væk...!
Fordi en højttaler er dyr medføre ikke altid at den ikke kan forbedres.

Søren har taget mod mine råd om optimering af AV'erne og virker til at være rigtig glad for de forbedringer han har opnået. Jeg kan godt se din pointe omkring at bygge nyt, men Søren er vild med AV'ernes udseende og kan kun give ham ret i at de er nydelige.

Jeg synes da det er mere "sjovt" at bygge om på en højttaler til 80000, end at bygge en som man mener er bedre til 30000.

Der ud over synes jeg da også det er "sjovt" at bruge så mange penge på en højttaler man alligevel ikke kan lide.

I stedet for at købe en Mahler eller hvad det end er af en kommerciel højttaler, er pengene da givet langt bedre ud ved at bygge nogle selv!

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Der kommer så en tilsyneladende dygtig erhvervsdrivende forbi



Tak - jeg er åbenbart ved at lære det
Jeg tror den generelle opfattelse er at jeg er mere tekniker end sælger
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Jamen, jeg ville da også hellere bygge en højtaler helt fra bunden.... Men jeg er i bund og grund rigtigt godt tilfreds med udseendet, og da jeg alligevel ville lave en 4-vejs har jeg valgt at arbejde videre med kabinetterne. Det er også derfor, jeg har lavet en tråd under DIY-projekt.

Det kan da også godt være jeg en dag høvler Audiovector baflerne af og bygger nogen selv, så jeg kan få diskanten i øjenhøjde og måske kaste nogen Accuton-enheder i.. Men lige nu er det meget fint, som det spiller. Her ville jeg så vælge en 5 tomme til mellemtone.

@Kvickly: Jeg synes også, at Audiovector er dygtige erhvervsdrivende... Grunden til at jeg ikke har købt deres løsning er, at de kører bas og subwoofer passivt i deres aktive løsning. Desuden har Audiovector bedt Naim om at lave en kopi af deres passive delefrekvenser og ikke udnytte de muligheder, der ligger i at køre aktivt. Men det 3-vejs filter er helt sikkert fint i deres 3-vejs højtalere.

-Jeg har stor respekt for det arbejde Ole Klifoth har lavet i forhold til at etablere Audiovector som et brand. Men uden at generere Audiovector produkterne for meget, er man jo nødt til som producent at tage nogen omkostningsmæssige hensyn i valg af enheder, komponenter og produktionsmetoder. Som selvbygger kan du som regel tillade dig mere der... -Og med et godt hjælpemiddel som et digitalt delefilter er det ikke helt så komplekst at få god lyd ud, når fundamentet i form af et godt kabinet og nogle gode enheder er på plads.

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes