Forfatter |
|
Jebber Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
NYE BILLEDER TILFØJET D. 19/1-2005 -se nederst på siden!
Nå, så fik jeg taget mig sammen til at tage et par billeder af herligheden. Sådan som den står nu i hvert fald... jeg skal have fat i et passende møbel, men det ender sgu nok med at jeg må bygge et selv!
Mit setup består af:
Receiver: NAD T-753. DVD: NAD T-533. TV: Finlux 32" 4:3. Video: Samsung et eller andet. FrontHT: Dali 450. CenterHT: Dali SC-7. BagHT: Dali RC-5. Sub: Dali SWA-12.
Kabler:
Rec->DVD: Taralabs Prism 200D coax og Audioquest Viper. DVD->TV: Taralabs Scart STS. TV->Rec: Noname phono-kabel. Rec->TV (OSD): Noname video-kabel. FrontHT: Bi-wiret med Dali Silverwave 2. CenterHT: Dali Silverwave 2. BagHT: Dali Whitewave. Sub->Rec: Taralabs Prism 500SUB og Taralabs Prism 500 YFM. Alle HT-kabler har IXOS-bananer.
Fra sweet-spot (mod højre):

Fra sweet-spot (mod venstre):

Billede AF sweet-spot:

En baghøjttaler (de er vinklet ned mod lyttepositionen, da jeg desværre ikke har mulighed for at sidde FORAN dem):

Her er mit spaghetti (det skulle der gerne komme LIDT mere styr på, når engang jeg finder et ordentligt møbel, der kan rumme det hele...):

Til sidst et vue over det jeg kigger på, når jeg hører musik:

Ris, ros, kommentarer, spørgsmål, efterspørgsler eller gode idéer er velkomne!
J E B B E R 
|
Til top |
|
|
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser flot ud, god udsigt også
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske lækkert anlæg i et tilsyneladende dejligt stort rum! Den brændeovn er jeg decideret misundelig på.... At kigge ind i ilden imens du lytter til dine yndlingsskiver må være super! 
Hvorledes er akustikken i rummet? Det ser rimeligt bart ud, og med trægulv kan jeg godt forestille mig at det kan finde på at runge en del?
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan klare de 450ere sig i dit rum, for har selv et par, men bor desværre stadig hjemme så har kun 9kvm at gøre godt med. Og er en sub nødvendig når du høre musik og ser film?? eller kunne 450erne godt klare det uden?? for overvejer at skille mig af med min, hvis det ikke er. Har bare lidt svært ved at vurdere det da det hele somsagt kun er inde på 9kvm __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Jebber Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Njah... akustikken...
Når jeg klapper hårdt i hænderne kan jeg godt høre at der er lidt ekko. Det er dog ikke noget, der generer mig, når jeg hører musik eller ser film... har dog kun haft stuen i 1½ måned og anlægget i 2½ uge...
MEN, det er i hvert fald ikke så slemt, at jeg overvejer at hænge tæpper op på væggene 
Synes det lyder ok.
|
Til top |
|
|
Jebber Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke det store at sammenligne med, men jeg synes 450'erne gør det rimelig godt. Naturligvis er der forskel, hvis man sammenligner med f.eks. den store Evidence.
Har ikke fået indstillet det helt perfekt, men når jeg ser film tager sub'en over ved 80hz (jeg skifter lidt mellem 80/100) og er på standard volume.
Til musik tager sub'en dog først over ved 40hz og er for det meste på -10 til -12 db. Jeg vil dog ikke undvære den, for den giver lidt ekstra bund, selvom den næsten ikke laver noget.
Har bl.a. justeret til Dire Straits/Sultans of Swing, Eric Clapton/Unplugged og Eva Cassidy/Live at Blues Alley.
Det hårde musik har ikke været på så meget endnu... det kan være at der skal ændres på indstillingerne senere 
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
okey, jeg bruger overhovedet ikke min i musik (H/Ken slår den selv fra i stereo), men det lyder til jeg skal beholde den lidt endnu ihvertfald __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Jebber Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil i hvert fald ikke af med min UFO, som den er blevet døbt pga. det blå skær den skaber i en mørk stue
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser lækkert ud..
nu skriver du godt nok, at du kun har haft anlægget i 2½ uge, så jeg går ikke ud fra at du har brugt brændeovnen endnu.. men jeg tror du skal være opmærksom på din venstre højttaler hvis du tænder op en dag.
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jebber - så fik jeg syn for sagn.
Det ser sgu' da godt ud, især dine 450'ere. Og den udsigt er da heller ikke at kimse ad 
Men jeg kan godt se den brændeovn må være lidt svær at smide kabler forbi...
__________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Jebber Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, brændeovnen har også været til megen bekymren... men jeg tror jeg er kommet frem til, efter at have talt med mange om det, at det får lov at stå sådan. Og så må det briste eller bære. Jeg satster på at det går, for så vidt jeg ved er det en konvektionsovn, hvilket mig bekendt betyder at den ikke bliver voldsomt varm på siderne og bagpå. Nu får vi se, når der skal fyres op... det ville kræve en omfattende omrokering af stuen at stille det på en anden måde
|
Til top |
|
|
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
lækkert setup.
kortslutningsbøjlerne bag på forstærkeren har jeg dog særdeles god erfaring med at skifte ud med et par billige forgyldte phonostik med en stump kvalitetskabel i mellem. jeg har selv købt stik på qtel.dk. de kostede under 15 pr stk. så det var en særdeles billig forbedring.
ang. akustikken har du prøvet at ligge et par dyner mellem højttalerne og lyttepladsen.... så kan man høre om akkustikken normalt er for hård
|
Til top |
|
|
Jebber Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg sgu bygget et ordentligt møbel til stuen... med ok resultat, synes jeg selv! 6 meter bordplade i 26 mm bøg, huller, skruer, dywler, lim, filt og bejdse! Det medførte så også flytning af subwooferen, der nu står til højre for sweetspot, ved siden af sofaen... Det er bassen nu ikke blevet dårligere af. Har i hvert fald ikke behov for en 'butt-shaker-bas' under sofaen. Og puha, kabler... rodet bliver jeg vist aldrig kvit, men subwooferkablet fik jeg puttet ind bagved fodlisterne (efter at have snittet til den store guldmedalje!). Nok snak: Det nye alter  Close-up  Sub og højre bag  Stemningsbillede  Udbrud, opkast og andre brøl er velkomne!
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ser rigtigt lækkert ud!!! Lækre komponenter, for slet ikke at tale om rummets indretning, lyst og lækkert (ved godt at det er bedre med et mørkere rum, men når man nu også skal bruge det som stue), nydeligt, og UDSIGTEN, manner hvor jeg glæder mig til at flytte i hus uden for byen......
2 bemærkninger og et spørgsmål: må jeg foreslå et tæppe, og nogle kabelbakker/skinner.
Har du planer om projektor? (det giver bio oplevelsen 100 hak opad.. )
Velkommen til __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jebber skrev:
Stemningsbillede

|
|
|
Det er da mega hygsomt!  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW. Brændeovn i surround
Hvordan har du indstillet fasen på din sub?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Jebber Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de pæne ord.
Jeg har overvejet en projektor rigtig meget, men er (af indretningsarkitektoniske årsager, læs: husfred) kommet fra det igen... og det generer mig egentlig ikke pt. MEN det kunne da være fedt! Hvem ved... måske, når de børn jeg får om et par år er flyttet hjemmefra...
Kabelbakker tror jeg ikke skal indføres... vi er begge (mig og chefen) godt tilfredse med det som det er nu... det næste bliver måske at skifte ledninger i lamperne ovenpå fronterne, så de ikke svæver i luften... og så skal der bygges et cd-opbevarings-agregat.
Rumklangen kunne givetvis reduceres ved hjælp af tæpper eller billeder m.m., men igen er det et spørgsmål om kompromiser vedr. indretningen. Er faktisk meget glad for, at det er så godt som det nu er... og det lyder nu heller ikke så ringe endda. Naturligvis har jeg da drømme/planer om opgraderinger, men $$$.
Mht subben, så står fasen på 0. Har ikke leget vildt meget med det endnu. Jeg TROR at den buldrer lidt mere, når den står på 180, men kan ikke være sikker. Indtil videre har jeg mere leget med volumen og crossover freq, hvilke umiddelbart lyder til at have langt mere at sige.
Jebber
|
Til top |
|
|
Lædermasken Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om at din kæreste/kone virkelig er chefen og at du ikke har meget at skulle sige 
Men overvej lige om ikke lampen kunne fjernes fra højttaleren (det holder slet ikke), en projektor kunne sagtens passes ind i loftet/stuen uden at det ville genere "chefen" og slutteligt - få nu gjort noget ved de kabler det ser lidt "amatøragtigt" ud.
Ellers er det et fedt rack du har fået skruet sammen, hvad koster det og er du tømrer når du kan lave sådan et rack eller kan normalt dødelige også lave det selv ?
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lædermasken skrev:
Lyder som om at din kæreste/kone virkelig er chefen og at du ikke har meget at skulle sige 
|
|
|
Hvorfor skulle det være anderledes end for alle os andre? __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et flot møbel du har fået lavet dig det ser rigtig godt ud, og din udsigt den styre bare for vildt .
Hvor stort er dit rum egentligt ?.
Mvh. kiro
PS: er det ikke en fazer .
|
Til top |
|
|