Forfatter |
|
RedDragunee Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
RD HomeTheater v.2
BILLEDER AF VERSION #2, NEDERST PÅ SIDE 3!
Ja, jeg har (som så mange andre) fulgt med herinde i et stykke tid, dog som passiv bruger - lidt ærgeligt, men hva' faen, jeg håber at kunne hente lidt ind på det nu. Jeg fik først for alvor øjnene op for HiFi som interesse, da jeg hørte et surround-anlæg hos en bekendt, for blot et lille års tid siden. Den dag i dag, er jeg gået i gang med selv at samle mig et ordentligt sæt, men det tager både tid, og koster ikke mindst rigtig mange penge, så det kommer altsammen lidt hen af vejen. Ikke desto mindre, skal det ikke afholde mig fra at vise dét, som jeg er så glad for lige nu, frem. Her er hvad jeg ser film på lige nu: - Projektor: Acer PH 530 (HD-Ready 720p, HDMI, Komponent, 1000 ANSI, 2500:1) (Link)
- DVD: Pioneer DV 380 (Opgraderet firmware, til kodefri) (Link)
- Surround Forstærker: Denon AVR-1906 (Link)
- Lærred: 81" 16:9 DIY Lærred
- Kabler:
- Til højtalerne: Profigold FlatFlex
PGC11529 (Link)
- Coaxial - DVD til Forstærker: Profigold
PGD481 (Link)
- Component - DVD til Projektor: Profigold PGV335 (Link)
- Højtalere:
- Front: Jamo S708 3-vejs ( 10" Woofer, 2x 6½ Mellemtone, 1 tweeter, Impedance: 6 ohm, 21,2 kg pr. stk.)
- Bag: Ukendt
- Center: Ukendt Sanyo
- Sub: Yamaha YST-FSW100
- Diverse:
- Xbox 360 over component.
- Xbox over component
- PS2 over component.
- SEGA Dreamcast over VGA.
Billeder af: Opbygning af DIY lærredet !

- Og det færdige resultat... !
Billeder af: Hjemmebiografen

Ja, jeg mangler stadig et ophæng 

Sådan ser det ud, når der tændes for projektoren Under film:      Jeg beklager billedkvaliteten. Digitalkameraet er stået af, så jeg måtte tage til takke, med min mobiltelefon. Ris/Ros og forslag modtages gerne. Mvh. RedDragunee
__________________ Filmsamlingen
Bioen
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny forstærker og højtaler må være det næste du skal opgradere
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
RedDragunee Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, det er jeg skam klar over  Især højtalerne synes jeg er gevaldigt tiltrængt.
__________________ Filmsamlingen
Bioen
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud, der er potentiale. Men forstærker og højttalerne er ikke meget værd, det bør du helt sikkert gøre noget ved så lyden følger med billedet.
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ros herfra: Det ser bedst ud i mørke Ros: Cola Light 

__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også enig med sHaCk_kO, du bør virkelig få skiftet de højttalere samt forstærker ud.
Bortset fra det synes jeg, at det er en fin start!
|
Til top |
|
|
hendrix Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin popcornmaskine ellers
|
Til top |
|
|
skAlkiO Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fedt set-up. Også fed popmaskine . ( k & K ? )
jeg ved godt at det er irriternde at få det samme at vide flere gange, men nye højttalere, og en forstærker ( denon ) ville gøre det til det perfekte setup.  __________________ Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
|
Til top |
|
|
RedDragunee Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået sat kabelbakke op, fra gulvet til projektoren, for at få det til at se en smule mindre rodet ud 
Ascari skrev:
Ser godt ud, der er potentiale. Men forstærker og højttalerne er ikke meget værd, det bør du helt sikkert gøre noget ved så lyden følger med billedet. |
|
|
Yes, det har jeg også tænkt mig, næste måned må det blive, da denne måneds budget er gået til projektoren, lærredet samt kabler og DVD-maskinen - Kan du evt. anbefale nogle højtalere til et så lille værelse som mit? Forstærkeren har jeg allerede nu udset mig  Potentiale håber jeg lidt der er - det er ikke mere end 2 måneder siden, jeg blot var ejer af et 14" TV, med en billig Thomson DVD-maskine, forbundet via et knoldet composh*t kabel, som det eneste overhovedet, så for mig er det jo en kæmpe omvæltning  - og med så dyr en interesse det jo oprigtigt er, falder alle sådanne kvalitets dele heller ikke ind af døren på én dag, med mindre man har afsindig mange penge
rockforlife skrev:
Ros herfra: Det ser bedst ud i mørke Ros: Cola Light 

|
|
|
Det gør de fleste projektorer jo  - og Cola Light er det bedste!
hendrix skrev:
Fin popcornmaskine ellers
|
|
|
Tak, fin comment ellers.
skAlkiO skrev:
Rigtig fedt set-up. Også fed popmaskine . ( k & K ? )
jeg ved godt at det er irriternde at få det samme at vide flere
gange, men nye højttalere, og en forstærker ( denon ) ville gøre det
til det perfekte setup.  |
|
|
Tak skal du have  - k & k betyder hvad? Hehe. Og det gør overhovedet ikke noget, det er nemlig sådan det skal være. Jeg har kigget lidt på en DENON AVR-1507 reciever, er det noget juks, eller ville den passende kunne spille mit lille rum op  ? __________________ Filmsamlingen
Bioen
|
Til top |
|
|
skAlkiO Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Tak skal du have - k & k betyder hvad? Hehe. Og det gør overhovedet ikke noget, det er nemlig sådan det skal være.
Jeg har kigget lidt på en DENON AVR-1507 reciever, er det noget juks, eller ville den passende kunne spille mit lille rum op ? [/QUOTE]
Kop og kande 
Det kan man ikke svare på, med dine nuværende hjt'ere så ville de få alt for meget effekt. men med et par dalier med bare 6,5 tommer bas ville du skulle højere op. Jeg ville ( hvis jeg var dig ) købe : ( når du får råd )
1 x DENON AVR-2307 surround receiver
6 x DALI Concept 6 højttaler
1 x DALI Concept CT centerhøjttaler
til i alt 16.892
og bare beholde den dvd der indtild videre
eller
1 x NAD T763v2 surround receiver
2 x CERWIN-VEGA VE-15F højttaler
1 x CERWIN-VEGA VE-5C centerhøjttaler
4 x CERWIN-VEGA VE-8F højttaler
og bare beholde den dvd indtil videre.
til i alt 14.393,00
Denon settet skal du tage hvis du vil have god lyd
Nad settet skal du tage hvis du vil have bass og okay lyd. i din alder ville jeg vælge nad settet... !
__________________ Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Hjemmekinoen
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville uden videre købe højttalerne brugt. Hvis du kun skal bruge setuppet til film vil en af de mellemstore Denon receivere og f.eks. 4 stks. Dali Concept 2 og en sub kunne gøre rigtigt meget!
Hvis du er til gulvhøjttalere er Dali 104, Dali 400, Dali 450 alle muligheder, de to sidst nævnte kræver dog en forstærker med nogle muller.
|
Til top |
|
|
skAlkiO Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have  - k & k betyder hvad? Hehe. Og det gør overhovedet ikke noget, det er nemlig sådan det skal være. Jeg har kigget lidt på en DENON AVR-1507 reciever, er det noget juks, eller ville den passende kunne spille mit lille rum op  ? [/QUOTE]
Kop og kande 
For det første. DU har jo et 5.1 set-up, og derefter nævner en 7.1 forstærker, men nedenunder har jeg nævnt to 7.1 setups.Det kan man ikke svare på, med dine nuværende hjt'ere så ville de få alt for meget effekt. men med et par dalier med bare 6,5 tommer bas ville du skulle højere op. Jeg ville ( hvis jeg var dig ) købe : ( når du får råd )
1 x DENON AVR-2307 surround receiver
6 x DALI Concept 6 højttaler
1 x DALI Concept CT centerhøjttaler
til i alt 16.892
og bare beholde den dvd der indtild videre
eller
1 x NAD T763v2 surround receiver
2 x CERWIN-VEGA VE-15F højttaler
1 x CERWIN-VEGA VE-5C centerhøjttaler
4 x CERWIN-VEGA VE-8F højttaler
og bare beholde den dvd indtil videre.
til i alt 14.393,00
Denon settet skal du tage hvis du vil have god lyd
Nad settet skal du tage hvis du vil have bass og okay lyd. i din alder ville jeg vælge nad settet... !
[/QUOTE] __________________ Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Hjemmekinoen
|
Til top |
|
|
RedDragunee Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Jeg ville uden videre købe højttalerne brugt. Hvis du kun skal bruge setuppet til film vil en af de mellemstore Denon receivere og f.eks. 4 stks. Dali Concept 2 og en sub kunne gøre rigtigt meget!
Hvis du er til gulvhøjttalere er Dali 104, Dali 400, Dali 450 alle muligheder, de to sidst nævnte kræver dog en forstærker med nogle muller. |
|
|
Okay, det vil jeg så kigge efter - DBA, her på siden og lidt andre steder  Tak for forslagene. __________________ Filmsamlingen
Bioen
|
Til top |
|
|
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Det ser rigtigt godt ud. God start. Men pas på, når først man er startet er det svært at slutte igen.   mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja som tidligere nævnt er der mange gode råd til evt. udskiftninger, hvilket jo er helt rigtigt, men måske skulle du arbejde på at få lidt mere stemning i dit rum...dette ikke sagt for at kritisere, men måske kunne du på de 12 m2 ved hjælp af lidt rødt stof, sorte vægge og et par filmplakater få held med at lave dit eget lille mini cinemax
Bare en ide' jeg fik fordi det må være svært at bo på 12m2 og så samtidig få rummet til at opfylde alle ens behov, så hvorfor ikke vælge det vigtigste, som jo naturligvis er hjemmebiografen
|
Til top |
|
|
RedDragunee Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jokerman skrev:
Hej Det ser rigtigt godt ud. God start. Men pas på, når først man er startet er det svært at slutte igen.

mvh Mikael
|
|
|
Ja, jeg synes så småt allerede jeg kan mærke det - det kribler lidt i fingrene
NAD-nørd skrev:
Ja som tidligere nævnt er der mange gode råd til
evt. udskiftninger, hvilket jo er helt rigtigt, men måske skulle du
arbejde på at få lidt mere stemning i dit rum...dette ikke sagt for at
kritisere, men måske kunne du på de 12 m2 ved hjælp af lidt rødt stof,
sorte vægge og et par filmplakater få held med at lave dit eget lille
mini cinemax
Bare en ide' jeg fik fordi det må være svært at bo på 12m2 og så
samtidig få rummet til at opfylde alle ens behov, så hvorfor ikke vælge
det vigtigste, som jo naturligvis er hjemmebiografen |
|
|
Helt sikkert, det lyder som en rigtig god idé. Så kommer det store spørgsmål - hvad vil kæresten sige til det?  En anden snak er så, at jeg flytter for mig selv inden for et par måneder, hvor vi gerne skulle op i de 60-70 m2, så mon ikke det klogeste ville være, at tjene så mange penge som muligt, og invistere det hele i udstyr til når jeg flytter, og så tage stemningen/indretningen bagefter  __________________ Filmsamlingen
Bioen
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget god idé, så er det også nemmere at fylde rummet op med grej til den tid
|
Til top |
|
|
sedroc Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fint ud, jeg kan især lide dit snack-hjørne
Forstærker og HT er nok som andre skriver det næste der skal opgraderes, men husk nu også hvor højt du har brug for at spille. En dyr forstærker får man jo kun rigtigt noget ud af hvis man har mulighed for rigtigt at "lufte den"
Det er lidt en skam at dine film skal ligge i sådanne en stak, find hurtigt en løsning til den projektor så du kan få hylden tilbage til filmene
Det ser ud som om den projektor pejer meget nedad, hvilket du så må kompenserer for i form af digital keystone, går jeg ud fra? Husk at hvis projektore er monteret højt, skal de ofte monteres med bunden opad, og så vende billedet i opsætningen. Hvis du finder den rigtigt højde og kan placerer den 100% vandret og undlade keystone helt, får du helt klart det bedste billede __________________ Min hjemmebio:
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49332
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
RedDragunee skrev:
Jokerman skrev:
Hej Det ser rigtigt godt ud. God start. Men pas på, når først man er startet er det svært at slutte igen.

mvh Mikael
|
|
|
Ja, jeg synes så småt allerede jeg kan mærke det - det kribler lidt i fingrene 
NAD-nørd skrev:
Ja som tidligere nævnt er der mange gode råd til evt. udskiftninger, hvilket jo er helt rigtigt, men måske skulle du arbejde på at få lidt mere stemning i dit rum...dette ikke sagt for at kritisere, men måske kunne du på de 12 m2 ved hjælp af lidt rødt stof, sorte vægge og et par filmplakater få held med at lave dit eget lille mini cinemax
Bare en ide' jeg fik fordi det må være svært at bo på 12m2 og så samtidig få rummet til at opfylde alle ens behov, så hvorfor ikke vælge det vigtigste, som jo naturligvis er hjemmebiografen
|
|
|
Helt sikkert, det lyder som en rigtig god idé. Så kommer det store spørgsmål - hvad vil kæresten sige til det? 
En anden snak er så, at jeg flytter for mig selv inden for et par måneder, hvor vi gerne skulle op i de 60-70 m2, så mon ikke det klogeste ville være, at tjene så mange penge som muligt, og invistere det hele i udstyr til når jeg flytter, og så tage stemningen/indretningen bagefter 
|
|
|
Ja når situationen ser sådan ud, er jeg heller ikke i tvivl om at første prioritet må være at købe en masse grej
|
Til top |
|
|
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|