Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 05:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Overskrifter og regler i KSB (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Er jeg den eneste der irriteres grænseløst over de usigende overskrifter der florerer på ksb?

Jeg synes det er spild af tid at skulle ind på en tråd med overskriften
"Tilbud"
"sidste Chance"
"weekend-tilbud"
"skal væk nu"
"superforstærker"
"-OVEN I HATTEN VED SAMLET KøB..."
"oprydning ny-pris"
"Sidste udkald !"
"Blandet landhandel."

osv. osv. for at finde ud af hvad det drejer sig om.

Er det ikke muligt at indføre nogle klare regler for opsætning af annoncer?

Det kan godt være at jeg lyder som en sur gammel mand, men det er fordi det er det jeg er

Jeg synes måske bare grænsen for kreativitet er ved at være nået.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

"Gratis" er en overskrift jeg altid klikker på. 

Ellers har jeg lidt samme holdning, at den gerne må være lidt sigende.
Men når der er 20 ting i samme annonce, kan det somme tider være lidt svært, tror jeg.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Helt enig. Det bør fremgå tydeligt af overskriften hvad det er man vil sælge. Desuden mener jeg at prisen også bør fremgå af annoncen.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Pris er jo generelt en relativ størrelse når man taler brugtmarkedet, så der er jeg ikke helt enig. For min skyld kunne det godt være muligt at skrive bud i pris... så slap man også for de famøse 123456, 987654 og 1 som huserer en del

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Pris er jo generelt en relativ størrelse når man taler brugtmarkedet, så der er jeg ikke helt enig. For min skyld kunne det godt være muligt at skrive bud i pris... så slap man også for de famøse 123456, 987654 og 1 som huserer en del

ENIG....

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Samt synes jeg måske det er lidt malplaceret med annoncer for batteri hår trimmere. Det passer da ikke helt ind her 
For selv om man nogen gange måske har brug for sådan noget mens man hører musik, så kan det nok næppe gå som tilbehør
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=40378

Mvh Mikael

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jokerman skrev:
Samt synes jeg måske det er lidt malplaceret med annoncer for batteri hår trimmere. Det passer da ikke helt ind her 
For selv om man nogen gange måske har brug for sådan noget mens man hører musik, så kan det nok næppe gå som tilbehør
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=40378

Mvh Mikael

Der findes også en rapport funktion for køb salg bytte.

I øvrigt er jeg enig i de øvrige betragtnigner der har været i tråden. På den anden side, håber jeg bare på at de folk der skriver "high end sælges" IKKE får det solgt pga. en dum overskrift, så det bærer straffen i sig selv

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Ja bud eller - Hvis du spørger om prisen - har du ikke råd!

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Jeg mente egentlig også at jeg helst ville undgå de intetsigende tal som dem du nævner. Hvis man sætter et apparat til salg, må man også have en ide om hvad det skal sælges for og derfor bør man som sælger komme med det første bud. At der så måske kan forhandles bagefter er en anden sag.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er en af dem der har skrevet weekend tilbud, og syntes egentlig ikke der er noget galt i det, så længe det virkelig er et tilbud.

Jeg slipper for at skulle rykke 2 anoncer i og jeg er også mest interesseret i at sælge begge mine ting samlet. Hvis nogle er interesseret i at købe den ene af tingene så har jeg også prissat dette.

Så længe man er seriøs så kan jeg ikke se problematikken

At der så er andre der ikke ved hvor grænsen går er jo noget andet.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Jeg er en af dem der har skrevet weekend tilbud, og syntes egentlig ikke der er noget galt i det, så længe det virkelig er et tilbud.

Jeg slipper for at skulle rykke 2 anoncer i og jeg er også mest interesseret i at sælge begge mine ting samlet. Hvis nogle er interesseret i at købe den ene af tingene så har jeg også prissat dette.

Så længe man er seriøs så kan jeg ikke se problematikken

At der så er andre der ikke ved hvor grænsen går er jo noget andet.

Nu ved jeg ikke hvad du har til salg, men pointen er at man ved at skrive hvad man har til salg kan få fat i de INTERESSEREDE købere og ikke få en masse unødvendig traffik uden grund. Det er efter min mening at spilde andre folks tid. Det er også min påstand at det er muligt at finde en mere rammende overskrift end weekendtilbud.

Det svarer til at alle der i forum havde et problem de ønskede hjælp til brugte overskriften "Hjælp" ved hvert indlæg. Hvordan tror du det ville blive at finde et indlæg igen?

Hvem afgør i øvrigt hvad der er et tilbud på brugtmarkedet? Hvis ikke du har fået solgt i første omgang kan jo lige så godt skyldes at din første pris er for høj....

Jeg kan forstå dem der indrykker igen og skriver Nedsat efter produktet, for her er der da tale om et afslag i udgangsprisen

EDIT: Kan se din overskrift faktisk indeholder produkterne ud over weekendtilbud - Så det er egentligt ikke dig jeg er efter her - Det er intetsigende overskrifter der er synderen.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Du forstår at skære det ud i pap. Det kan godt være det ikke er nemt at finde rundt i når mange skriver sådan.

Men jeg vil selfølgelig have flest mulig til at kigge forbi mit tilbud, og da alt for mange ikke ved hvad de vil have så kigger de efter noget billigt og på den måde skaber man selv interesse. Jeg kan godt følge dig men alle vil vel have et godt tilbud, selv dem der går meget op i hifi som jeg selv. Jeg er selv faldet over noget godt grej under ksb hvor det egentlig ikke var skrevet noget særlig til overskrift så det tager jeg som en positiv overraskelse. Du kan enda være heldig og finde noget som er skide godt som de ikke selv aner er godt. Interessen skal jo også starte et sted for nogle og overskriften vækker manges interesse som skrevet før.

Det er da også lidt morsomt hvad folk selv mener de skal have for det, og det er stadig Hifi4all.

Jeg ved selv hvad mit udstyr er værd i dag, og hvad man kan købe det til andre steder brugt, så derfor tillader jeg mig at kalde det tilbud. Når weekenden så er over så sætter jeg prisen op igen, men det behøver jeg egentlig ikke forklare over for andre. HVIS DU MENER MIN OVERSKRIFT IKKE ER RAMMENDE SÅ KAN DU DA BARE LADE VÆRE MED AT KLIKKE IND PÅ OVERSKRIFTEN. 

Skulle jeg så have sat prisen for højt så må jeg da bare sætte den ned og prøve igen da jeg ikke altid ved hvordan priserne ligger. Det behøver man vel ikke at undskylde for. Hvis der er nogle folk der lige ved hvordan man skal skrive en overskrift eller lign. korrekt som bliver fornærmet, så syntes jeg egentlig man går i lidt for små sko.

Bevares det kan være træls men sådan er det jo. 

Blot min mening MVH dpetersen

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig i at der er alt for mange lamme overskrifter og gengangere med "nypris" som så er 100,- mindre for noget der tit koster flere tusinde...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Du forstår at skære det ud i pap. Det kan godt være det ikke er nemt at finde rundt i når mange skriver sådan.

Men jeg vil selfølgelig have flest mulig til at kigge forbi mit tilbud, og da alt for mange ikke ved hvad de vil have så kigger de efter noget billigt og på den måde skaber man selv interesse. Jeg kan godt følge dig men alle vil vel have et godt tilbud, selv dem der går meget op i hifi som jeg selv. Jeg er selv faldet over noget godt grej under ksb hvor det egentlig ikke var skrevet noget særlig til overskrift så det tager jeg som en positiv overraskelse. Du kan enda være heldig og finde noget som er skide godt som de ikke selv aner er godt. Interessen skal jo også starte et sted for nogle og overskriften vækker manges interesse som skrevet før.

Det er da også lidt morsomt hvad folk selv mener de skal have for det, og det er stadig Hifi4all.

Jeg ved selv hvad mit udstyr er værd i dag, og hvad man kan købe det til andre steder brugt, så derfor tillader jeg mig at kalde det tilbud. Når weekenden så er over så sætter jeg prisen op igen, men det behøver jeg egentlig ikke forklare over for andre. HVIS DU MENER MIN OVERSKRIFT IKKE ER RAMMENDE SÅ KAN DU DA BARE LADE VÆRE MED AT KLIKKE IND PÅ OVERSKRIFTEN. 

Skulle jeg så have sat prisen for højt så må jeg da bare sætte den ned og prøve igen da jeg ikke altid ved hvordan priserne ligger. Det behøver man vel ikke at undskylde for. Hvis der er nogle folk der lige ved hvordan man skal skrive en overskrift eller lign. korrekt som bliver fornærmet, så syntes jeg egentlig man går i lidt for små sko.

Bevares det kan være træls men sådan er det jo. 

Blot min mening MVH dpetersen

Ikke overraskende er jeg igen uenig med dig.

Jeg kan ikke forstå du tager det som et personligt angreb. Hvis du læser mit første indlæg er det overordnede retningslinier for hvordan der annonceres.

Hvis alle udelukkende lavede overskrifter efter at tiltrække sig interesse, ville hele ksb bestå af overskrifter som "tilbud", Se her" super-duper-highend til spotpris" mm.

Jeg synes ikke det skal være op til brugerne på denne måde at platte sig til opmærksomhed. Er produkterne spændende nok (eller billige nok) skal de såmænd nok tiltrække sig opmærksomhed. Jeg mener det er en fremragende mulighed vi herinde har for at købe ligesindedes artikler. Jeg synes de usigende overskrifter polerer dette.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Nej helt enig bliver vi nok ikke.

Jeg tager det ikke personlig, men hvis du læser mit første indlæg, så er jeg enig med dig i at der er nogle der "misbruger" dette. Men alle kan ikke slåes over en kam. Det er der jeg vil hen og det er det jeg prøver at sige. Men man kan heller ikke afskrive folk hvis de ikke kan finde ud af at lave en ordentlig overskrift. Jeg prøvede også blot at vende bøtten, så man så det for en nybegynders side, dog med mit weekendtilbud som eksempel. Det kan godt være den blev lidt kringlet, men jeg mener det jeg har skrevet.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Er jeg den eneste der irriteres grænseløst over de usigende overskrifter der florerer på ksb?

Jeg synes det er spild af tid at skulle ind på en tråd med overskriften
"Tilbud"
"sidste Chance"
"weekend-tilbud"
"skal væk nu"
"superforstærker"
"-OVEN I HATTEN VED SAMLET KøB..."
"oprydning ny-pris"
"Sidste udkald !"
"Blandet landhandel."

osv. osv. for at finde ud af hvad det drejer sig om.

Er det ikke muligt at indføre nogle klare regler for opsætning af annoncer?

Det kan godt være at jeg lyder som en sur gammel mand, men det er fordi det er det jeg er

Jeg synes måske bare grænsen for kreativitet er ved at være nået.

Ærlig talt, det kan ikke bringe mit p.. i kog den slags, det er livet for kort til!

Jeg synes indimellem at der forskellige steder i "samfundet" kan laves alt for mange regler omkring alting. Det varer sg ikke længe før man skal gå, spise eller evt. sk... på en bestemt måde!

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Nej helt enig bliver vi nok ikke.

Jeg tager det ikke personlig, men hvis du læser mit første indlæg, så er jeg enig med dig i at der er nogle der "misbruger" dette. Men alle kan ikke slåes over en kam. Det er der jeg vil hen og det er det jeg prøver at sige. Men man kan heller ikke afskrive folk hvis de ikke kan finde ud af at lave en ordentlig overskrift. Jeg prøvede også blot at vende bøtten, så man så det for en nybegynders side, dog med mit weekendtilbud som eksempel. Det kan godt være den blev lidt kringlet, men jeg mener det jeg har skrevet.

Meningerne er ret delte kan jeg forstå.

Jeg læser godt dit første indlæg, hvor du beskriver at det er i orden hvis det er for at skabe mere fokus på netop ens egen annonce. Det er jo almindelig markedsføring og reklame-strategi, enig. Jeg mener dog modsat at et privat marked uden andre kommercielle interesser indblandede skulle holde sig for god til den slags. I yderste konsekvens skader det overskueligheden, til både køber og sælgers ulempe.

Jeg vil gerne igen præcisere at det ikke var netop din annonce jeg tænkte på da den dog indeholder rigelig info for de fleste købere til at vide om det er interessant INDEN der klikkes.

rattanhuset skrev:
Ærlig talt, det kan ikke bringe mit p.. i kog den slags, det er livet for kort til!

Jeg synes indimellem at der forskellige steder i "samfundet" kan laves alt for mange regler omkring alting. Det varer sg ikke længe før man skal gå, spise eller evt. sk... på en bestemt måde!

At det ikke kan bringe dit pis i kog ændrer ikke på at det kan bringe mit ditto i kog - Vi er uenige, og det er fair

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

En ting mere er at kunne Sælger dog ikke bare lade være med at angive hvor gammelt deres grej er hvis de ikke rigtigt ved det,  de gange jeg har gjort sælger opmærksom på det hagler det ned over mig med alverdens ord og forbandelser.

Jeg mener simpelthen ikke det er iorden ::

Feks er der en forstærker til salg der åbenbart kun skulle være 5 år gammel,  alså har man genoptaget salget af denne model eller.

Den kom på markedet i sommeren 1991 og udgik i forår 1995, i audiovisen 38 er det sidste nr. den er i.

jeg mener ikke det er OK at opgive så forkerte tal, også selv om man ikke lige var klar over hvor gammel den nu var, så kunne man jo skrive alder ukendt.  

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

jeg mener ikke det er OK at opgive så forkerte tal, også selv om man ikke lige var klar over hvor gammel den nu var, så kunne man jo skrive alder ukendt.  

Men du SKAL angive en alder for at få godkendt annoncen. Forum'et tillader ikke at man lader det felt være blank

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Det er helt rigtigt at man skal angive en alder,  men hvis sælger ikke kender alderen så kan man jo Tilføje  i teksten som jeg har set flere gøre, at alderen er kun et gæt,  så har man jo lidt at rette sig efter.

Jeg ved ikke om man feks kunne tilføje alder ukendt inde i systemet her,  ligesom jeg feks af og til mangler under salg at kunne vælge Receiver.

dette er ikke noget problem for mig, men hvis det er nemt at tilføje var det jo fint.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes