Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Lukning af tråde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej Team HIFI4ALL!

Ros til jer - det ved i jo, men også lidt ris.

Jeg synes i har gået hårdt til den på det sidste, med at være hurtige til at lukke trådene. Kunne i ikke være lidt mere tilbageholdende med at lukke dem for konsekvent?

Seneste gik det ud over den om Superstands (http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8935), og jeg synes det er ærgeligt for den person der startede tråden. Kunne i ikke nøjes med at dele nogle flere "advarsler" ud i første omgang, og så se om tråden kan holdes i den rigtige tone og retning?

Indholdet i tråden om superstand, havde trådens forfatter jo faktisk knap noget med at gøre, og det er da nedtur for ham at se tråden lukket fordi den drejes af folk med trang til anden snak.

(Evt. kunne i måske nøjes med at slette det indhold der ikke er relevant?)

Jeg er ikke hellig selv, og mener absolut heller ikke at lidt sjov og ballade er af vejen - tværtimod, men i får bare lige denne lille bøn, med håb om en lille smule længere snor. Derved håber jeg på nogle bedre diskussioner og informationer, istedet for at trådene går i stå.

Mvh

Kim F.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 April 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Enig!

Jeg synes heller ikke vi har set moderatoren i funktion? Det må vel være hans opgave at holde tråden på sporet?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 April 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

-

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 01 April 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se er moderatoren den samme for alle fora og sådan som jeg opfatter en moderator så er det en person der har interesse for og viden om et bestemt område, som kan komme med indlæg om det emne der diskuteres og  dermed kan holde tråden på sporet. Nu kender jeg ikke Witzel og ved derfor ikke hvor bredt han favner men måske skulle man overveje at udnævne en moderator for hver hovedgruppe i forum.
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 April 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Henstillingen burde måske i større grad være rettet mod debattørerne.. alt for tit ser man (de samme?) brugere dreje tråden i helt andre retninger.

Der er tilsyneladende mange der har glemt, eller ikke har læst, retningslinierne som red./adm. har udlagt.

Men ja - mere aktive moderatorer kunne i den grad ønskes... om ikke med at lukke tråde, så med at holde dem på sporet.

Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 April 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med yoshi
Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er enige med jer andre i, at den røde tråd tydeligt skal fremgå i indlæggene og ikke drejes væk fra emnet/spørgsmålet.

Når dette så er sagt, synes jeg alligevel ikke at tråden skulle lukkes. Bojer laver som så ofte set før lidt sjov med andre at forummets brugere (i dette tilfælde Ronin) hvilket åbenbart vækker forargelse i blandt visse medlemmer. Hvis ikke dette er acceptabelt for brugeren som "det går ud over" må vedkommende selv rette henvendelse til den "skyldige". Alt for ofte ser man (jeg) Bojer blive stemplet som SortePer, til trods for han ellers har lagt den grove tone på hylden - gi´ da manden en chance! Blot fordi man er irriteret og/eller uening med hans holdning til hifi, retfærdiggører dette da ikke en hetz på ham eller hvad??

At Bojer så stiller spørgsmålstegn ved Ronins skråsikre udtalelser, mener jeg er temmelig relevant, men dette skulle måske være taget op i en særskilt tråd...?

Men Bojer (eller SortePer ) - hvis ingen andre tillader din satire, kan du roligt køre på mig i stedet. Min selvhøjtidelighed når sjældent niveauer hvor jeg finder humoristisk-personlige angreb anstødelige!

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

-

Friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 April 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Det ser for mig ud som om at der her på stedet florerer en anti jonas bevægelse. I næsten alle tråde hvor hans navn optræder, kommer der en eller anden til for at nedgøre hans holdninger. Ok, hans tone er måske meget direkte, men at bruge sin energi på mudderkastning er sku for dumt. At tråden blev lukket er lidt ærgeligt når man ser på spørgsmålet. Omvendt syntes jeg det er helt ok at redaktøren går lidt hårdt til, specielt når man ser på hvor mange tråde der ender som den omtalte. Skal i kaste mudder efter hinanden, så send dog en personlig besked istedet for at ødelægge det for dem der gerne vil have svar på sine spørgsmål.

Til top Vis Friis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friis

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Peter skrev:

hvis man havde en anden holdning, kunne man jo komme den, I stede for at stille tvil om det de ander syntes/mente/ havde oplevet var rigtigt. (det ved den anden nok ikke så meget om, når alt kommer til alt)

Mener du dermed, at hver enkelt deltager i tråden blot skal komme med sin egen mening og ellers se bort fra andres? Det hedder jo et debat/diskussionsforum...

Men jo, diskussionen i den omtalte tråd drejede sig ikke om superstands, som det ellers var meningen, men at Bojer er uenig med Ronin og i en vittig tone giver udtryk for dette, ser jeg ingen problemer i.

Vi to (Peter) har i øvrigt et års jubilæum på "det nye" hifi4all i dag

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Friis skrev:

Det ser for mig ud som om at der her på stedet florerer en anti jonas bevægelse. I næsten alle tråde hvor hans navn optræder, kommer der en eller anden til for at nedgøre hans holdninger. Ok, hans tone er måske meget direkte, men at bruge sin energi på mudderkastning er sku for dumt. At tråden blev lukket er lidt ærgeligt når man ser på spørgsmålet. Omvendt syntes jeg det er helt ok at redaktøren går lidt hårdt til, specielt når man ser på hvor mange tråde der ender som den omtalte. Skal i kaste mudder efter hinanden, så send dog en personlig besked istedet for at ødelægge det for dem der gerne vil have svar på sine spørgsmål.

Så er jeg altså ikke den eneste der har observeret dette Sorte Per-fænomen når snakken går på Bojer..

Er helt enig med dig Friis!!

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 01 April 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg kan SAGTENS forstå argumenterne - ingen tvivl om det. Men det er altså ikke vores opgave at være - tillad mig at benytte udtrykket - barnepiger for de, som vælger at afspore trådene. Når vi beslutter at lukke en tråd er det UDELUKKENDE pga indholdet ( eller mangel på samme ) og vi bliver nødt til i disse tilfælde at se stort på, hvem der startede tråden og hvem der afsporer den. Viser det sig, at den samme person laver kagemand med jævne mellemrum, kontaktes han via PM. Med de mange tråde i dette forum siger det dog sig selv, at vi ikke kan være lige konsekvente eller overbærende i alle tilfælde.

Hvad angår sorteper problematikken, vil det ofte være sådan, at "man ligger, som man har redt". Nu nævner I JB, men der er mange andre, som undertiden selv vælger en konfronterende og provokerende stil. JB kan faktisk li' at få et kontant modspil ( ret mig, hvis jeg tager fejl) og vælger derfor ret provokerende udsagn med jævne mellemrum i jagten på at finde nye og udbrede egne holdninger.

That's it.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

-

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

-

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 April 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Enig!

Jeg synes heller ikke vi har set moderatoren i funktion? Det må vel være hans opgave at holde tråden på sporet?

Moderatorfunktionen har været i brug, nu er det desværre ikke sådan at jeg er online i forummet 24timer i døgnet. Nævnte tråd besøgte jeg umiddelbart efter at JB havde skrevet sit indlæg, da jeg kom tilbage til tråden var den lukket af red.

lasse skrev:
Så vidt jeg kan se er moderatoren den samme for alle fora og sådan som jeg opfatter en moderator så er det en person der har interesse for og viden om et bestemt område, som kan komme med indlæg om det emne der diskuteres og  dermed kan holde tråden på sporet. Nu kender jeg ikke Witzel og ved derfor ikke hvor bredt han favner men måske skulle man overveje at udnævne en moderator for hver hovedgruppe i forum.

Min funktion herinde er primært at sørge for at holde orden i forummet, dvs flytte indlæg der er i forkerte underfora, slette tråde som fx de par salgstråde der har været. og sekundært at sørge for at trådene bliver på sporet.
Som red. nævner, så er det ikke vores opgave at være barnepiger for dem som vil afspore indlæggene. Og jeg håber da at folk kan tænke så langt som ikke at ødelægge andres tråde..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 April 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Svend P skrev:

Enig!

Moderatorfunktionen har været i brug, nu er det desværre ikke sådan at jeg er online i forummet 24timer i døgnet. Nævnte tråd besøgte jeg umiddelbart efter at JB havde skrevet sit indlæg, da jeg kom tilbage til tråden var den lukket af red.

lasse skrev:

Min funktion herinde er primært at sørge for at holde orden i forummet, dvs flytte indlæg der er i forkerte underfora, slette tråde som fx de par salgstråde der har været. og sekundært at sørge for at trådene bliver på sporet.
Som red. nævner, så er det ikke vores opgave at være barnepiger for dem som vil afspore indlæggene. Og jeg håber da at folk kan tænke så langt som ikke at ødelægge andres tråde..

Hej witzel.

Jeg er fuldstændig enig i din beskrivelse af Moderator funktionen, og jeg må indrømme at jeg ikke ser grund til en moderator pr. hovedgruppe, det burde ikke være nødvendigt, jeg har selv været moderator på et HW site, så jeg ved godt hvor "surt" det kan være engang i mellem, og nej man kan sgu ikke være på 24 timer i døgnet, dog er jeg af den opfattelse at dete forum rummer nogle bruger af en anden alders klasse end fks. et HW site, dermed mener jeg et mere voksent publikum, og disse burde kunne holde det sagligt..

Jeg syns nu selv det var ret tydeligt at se JB mente det på en god måde det han skrev...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 April 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

lige en ting til..

Nu da vi har over 3000brugere, og der kommer omkring 10000 nye indlæg på en god uge, er der rig mulighed for at vi (red, admin, jeg) overser et indlæg eller to. Derfor har I jo den mulighed at "rapportere" når der er et indlæg der er på grænsen, eller over.
Så vil vi modtage en mail, og derefter lettere kunne reagere ud fra den.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 02 April 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Bare gør mig til moderater med mulighed for at styre debatten
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 April 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Bare gør mig til moderater med mulighed for at styre debatten

Haha - Jonas. Den var sgu god.. Linninistisk pressestyring - ellers tak.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 April 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

he he ja det kunne være et kønt syn med jonas som moderator

Men en lille begrundelse om hvorfor tråden er lukket ernu meget rart (plejer i os at være gode til)

ps: Velkommen til blob  glæder mig til flere konkurrencer

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum