| Forfatter |
|
pokerfaze Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan pludselig ikke have mit anlæg sat til computeren mere, hvis jeg tager strømmen fra alt, sætter det hele til, tæner for stikkontaken på forstærkeren, og så på computeren klapper HFI relæet med det samme. Jeg har testet alle indgange på forstærkeren med min cd afspiller, der er ingen problemer, og jeg har testet alle udgange på lydkortet med mine pc højtalere, der er heller ikke noget problem, det kører fint hver for sig, men så snart det sættes til hinaenden ryger strømmen.... Nogle der ved hvad årsagen kan være?
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, når HFI relæet slår fra, så er der fejlstrøm til jord. Er anlægget og PC'en forbundet til hver sin gruppe? Er der jordforbindelse på anlæg og/eller PC?
__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
pokerfaze Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en lejlighed med kun en lysgruppe, så ja de er på samme gruppe, der er ikke jord langt ind i nogle af kontakterne.. Det skal siges det har virket i 3 måneder, og nu pludselig er der bare ikke noget at gøre..
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan være fordi der måske er lidt overgang begge steder, når du så kobler sammen kan noget af krybe strømmen gå gennem signalkablet og derved koble fejlstrømsafbryderen fra. Der skal jo ikke alverden til. (300mA/ell 50v hvis det er HFI) endnu mindre hvis det er HPFI (30mA/50v) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
er du sikker på at det ikke er automatsikringen?
min automatsikring slår nogle gange fra når jeg tænder for meget grej på en gang (har pt lånt en forstærker der trækker startstrøm så det kan gøre en ting)
eneste mulighed er at tænde for hver ting seperat, lade gå to-tre sekunder imellem og så tænde for den næste. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke lige nogle bud på hvad problemet kan være, men hvis du har mulighed for at køre optisk over i forstærkeren, slipper du i det mindste af med fejlen...
PS. Tonyax, prøv lige at tjekke hvad forskellen er på et FI/HFI/HPFI relæ. Det er ikke korrekt det du har skrevet
|
| Til top |
|
| |
pokerfaze Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at slukke helt for stikkontakterne for det hele i længere tid, så sætte det til og så snart jeg tæner begge stik kontakter går strømmen.. Jeg tæner ikke forstærker eller computer, der er bare spænding på.. Men det er nok.. Alt andet kan køre sammen med begge dele, men sammen vil det bare ikke mere.. Og jeg har også forsøgt med andre kabler....
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
PS. Tonyax, prøv lige at tjekke hvad forskellen er på et FI/HFI/HPFI relæ. Det er ikke korrekt det du har skrevet
|
|
|
når ja, FI = 300mA HFI/HPFI = 30mA
men det tyder på overgang i dit system, så det skal nok til rep. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |