| Forfatter |
|
Spider Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey har en denon avr 1604 og et sæt dali concept 8. hvilken effekt forstærker vil passe godt sammen med det her. Den må godt være brugt. må max koste 3000kr. og meget gerne mindre. så hvis der er en god til 1500-2000kr. så bare nævn den. den behøver ikke lige at koste 3000kr. fordi jeg har sat det til max pris...
på forhånd tak...
|
| Til top |
|
| |
FireBlade Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hvor mange kanaler skal den være på? Jeg har en acurus A150 dem har jeg set til rigtig gode priser.
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har din 1604 5.1 preout?
__________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
den skal bare være i 2 kanaler. skal kun bruges til mine fronter...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror det er lidt ligegyldigt, kig efter noget du kan lide i brugt sektionen...
kan du ikke lige lave en hurtig bruger anmeldelse af concept 8? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
jeg tror det er lidt ligegyldigt, kig efter noget du kan lide i brugt sektionen...
kan du ikke lige lave en hurtig bruger anmeldelse af concept 8?
|
|
|
det er jeg sgu ikke meget for. er ikke lige den bedste til at lave en anmeldelse...
men jeg tænkte på hvordan jeg sætter min kommende effekt forstærker til. jeg har en pre out til sub. men jeg har ikke pre out til mine fronthøjttalere. så hvordan sætter jeg den til...
|
| Til top |
|
| |
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du desværre ikke Spider.
Du sidder i samme problem som jeg selv gør, glemte at tænke på det i sin tid da jeg købte min reciever.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan nu godt lave en højttalerudgang om til en phono udgang v.h.a. nogle modstande. Jeg kender ikke værdierne, men søg, eller lav en ny tråd om det herinde.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, da må da helt klart være enh af diy eksperterne der formår sådan et lille trick
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ideen går lidt af det så ? og vil medbringe ret markante ændringer af lyden ?
Det er ihvertfald hvad jeg har fået at vide.
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man ikke bruge min pre out til sub og så sætte en y-splitter på så jeg både kan køre med sub og effekt forstærker eller kan dette ikke lade sig gøre...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet er at det der kommer ud af sub out vist nok er et signal der har været igennem et delefilter, og som derfor kun indeholder bas frekvenser.... men ellers var ideen god nok.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spider, det kan ikke umiddelbart lade sig gøre at sætte en effektforstærker til en Denon 1604 men efter sigende kan man i biludstyrsforetninger købe en adapter til højtalerudgangene da de bruges til bilradioer.
Angående effekt på lyden burde det ikke være af betydning da det alligevel vil være effektforstærkeren der vil være udslagsgivende ved en linieudgang som der skulle have været brugt hvis der altså havde været en.
Din subudgang giver kun signal under en hvis frekvens og kan ikke anbefales. __________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skulle desværre havde købt en med pre-out , som de andre nævner. Men hvis du får løst problemet kan jeg anbefale NAD 216 eller H/K signature1.3. Har selv haft en 214er og tror den er lige lille nok, og har på nuværende tidspunkt en signature 2.1 som jeg synes er perfect sammen med Dali.
en 216er burde kunne findes til en 15-2000 kr og en signature skal du nok op på en 3-4K for __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja hvis der nogle der har nogle forslag til hvordan jeg får sat en effekt forstærker til min denon avr 1604 så bare kom med dem...
jeg tænkte slet ikke på at den skulle have pre out til mine højttalere. for da jeg købte receiveren havde jeg et par dali 4a. så på det tidspunkt behøvede jeg ikke mere effekt... men det gør jeg nu ...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 23 Juli 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit bedste råd er se efter en brugt Denon med pre-out og så se om du kan få solgt din egen. det er nok det nemmeste og i sidste ende billigste (hvis du selv begynder på at købe ting ind til at lave pre-out) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 23 Juli 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan gøre som vist i denne link.
http://audionova.nu/docs/enkel_linjeutgang.htm
Hvordan det evt. vil påvirke lydkvaliteten er jo sa et åbent spørgsmål. Jeg gør det dog selv på min billige Sony Receiver uden særlig mange kræfter, men det er mest fordi Surround hos mig er en biting, og jeg gider ikke flytte højttaler kabler fra min Stereo forstærker til min Surround Receiver når jeg lige skal se en film. Derudover kan mine højttalerkabler nok heller ikke få plads i klemterminalerne på SONY'en
Jeg har dog selv brugt nogle andre værdier som jeg havde liggende, men ca. med samme delings forhold.
PS: Ud over at SUB out kun leverer Bas signal, så er det jo kun i mono, og det er der ikke meget Surround over __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |