Forfatter |
|
HeinZ Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2004
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav.. Har lige købt en Denon 1604 og den er sat til computeren med et digitalkabel.. Mit problem er at når jeg spiller DVD film kommer der ikk noget lyd, men det gør der når jeg spiller film fra hdd'en og når jeg spiller musik.... Hvad fand** skal jeg gøre..??
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du også forbundet med et audio-digital kabel??? Har du prøvet analogt??? Hvordan med DVD´ens opsætning, rent menu-mæssigt???
|
Til top |
|
|
HeinZ Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er efter jeg sætter den til DTS lyd på dvden så gider den ikk sende noget lyd ud.... Men min receiver understøtter DTS lyd...
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange lydkort (creative) kan ikke sende DTS ud over Spdif, dette kunne være dit problem?
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det virkelig passe at lydkortet ikke kan sende dts ud, det skal jo bare pass trough rent digitalt, det er da noget elendigt bras.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med en del lydkort er at de konverterer digitalt - analogt - digitalt, dvs. at man kun kan benytte pro logic surround.
Ved dog ikke om det er tilfældet her. Er du sikker på filmen er i DTS, og hvis ja, skal man ofte vælge DTS i en menu på filmen (kan hedde sound, laguage m.fl.)
|
Til top |
|
|
HeinZ Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gjorde noget så det virkede men kun i 5 min så var der igen ikk lyd på...
|
Til top |
|
|
Torben Bojer Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Ikke angivet
|
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 03:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeinZ skrev:
Mit problem er at når jeg spiller DVD film kommer der ikk noget lyd, men det gør der når jeg spiller film fra hdd'en og når jeg spiller musik.... Hvad fand** skal jeg gøre..??
|
|
|
A. Være klar over at der er mere end bare et sted man skal konfigurere PCen, men at både software og driver begge skal konfigureres for at få passthrough til at virke. Alt sammen forskelligt afhængigt af f.eks hvilket lydkort, hviket OS, hvilken driver, og hvilken DVD player software man bruger. (Hvis de overhovedt har muligheden indbygget)
B. Være sikker på at ens lydkort understøtter passthrough.
Eksempel: En PC med Windows XP, et Audigy2 lydkort og PowerDVD
1. I fanen til Decoder options under Creatives Device control til lydkortet fravælges decoding, og SPDIF passthrough vælges
2. I PowerDVD's "Speaker enviroment" sættes Power DVD til at benytte SPDIF Out.
...Vær opmærksom på at DVD lyden fuldstændigt forsvinder i de analoge udgang, når DD og DTS ikke længere decodes. Man kan dog afspille andre typer lydfiler i de analoge udgange, som f.eks Wawe eller MP3 samtidig med DVD'en afspilles og der bruges passthrough på SPDIF udgangen. Men så vil der udelukkende være DVD'ens DTS lyd i den digitale udgang, og udelukkende være Wawe eller MP3 afspinling i de analoge udgange. Alt anden lyd der afspilles på computeren vil altså mangle på SPDIF udgangen sålænge DVD'en afspilles, og der benyttes Passthrough til DVD afspilningen. Ligeledes vil du heller ikke kunne justere lydstyrken på din PC, men udelukkende på din DTS reciever. Men disse forhold er også samtidig din garanti for at det kører som det skal, og at lydkortet ikke afkoder DVD'en og så igen encoder til SPDIF.
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun slutte mig til hvad Torben Bojer siger, desuden en god ting er at downloade den nyeste driver. Jeg havde dette problem med mit Asus A7N8X-X bundkort. Det kører med et onboard realtek lydkort med SPDIF-udgang. Jeg måtte ind på realtek's hjemmeside og finde en ny driver, for den Asus havde liggende på deres hjemmeside var 3/4 år gammel... Så virkede det! __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men der bliver nævnt at creative lydkort ikke kan outputte DTS i passthru... Det er ikke korrekt
Det bliver dog upsampled til 48khz men det kører fint!
Det er endda den første udgave af creatives SPDIF kort (Live 5.1) jeg har!
Hvilket lydkort har du ?
Jeg har erfaret at WinDVD's audio codec giver den bedste passthru i AC3 og DTS de fleste andre giver blobs i lyden ofte jeg tror det er pga upsamlingen ved creative.
og AC3Filter er lige kommet i ny udgave den ser rigtig lækker ud... det kan det hele!
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke der er dit lydkort der er fejlen, kan det også være din dvd der driller.
På min NAD t-531er skal signalet stå på Stream/pcm for at der kommer lyd ud i DTS __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Torben Bojer Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Ikke angivet
|
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sandi skrev:
Det bliver dog upsampled til 48khz men det kører fint!
|
|
|
DTS bliver ikke upsampled til 48khz, DTS på en DVD *ER* typisk 48khz, med mindre der er tale om DTS variationen i 96 khz og 24 bit (Personligt har dog endnu ikke selv set nogle med DTS 96/24 DVD'er endnu)
DD er i øvrigt også i 48khz, ja selv i DVB bruges der en samplingrate på 48khz til lyddelen.
Sandi skrev:
og AC3Filter er lige kommet i ny udgave den ser rigtig lækker ud... det kan det hele!
|
|
|
Man skal ikke bruge AC3 filter i forbindelse med ægte passthrough ved DVD afspilning. Den slags er kun nødvendigt ifht DivX og andre rædderligheder med typisk nedsamplede AC3 lydspor. Og i forbindelse med AC3filter (som jeg pt slet ikke har installeret) tror jeg næsten også at lydkortet er med inde over og "spille med".
|
Til top |
|
|