Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Problemer med DVD Shrink. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har en bærbar nyere computer tilsluttet en 250 GB USB-HD. Min plan er at lægge en del DVD-film ind på HD i god kvalitet (muligvis ukomprimeret).

Jeg har siddet og leget med programmet DVD-Shrink ver. 3.2. Jeg har problemfrit lagt alle afsnittene af "Langt fra Las Vegas" og "Drengene fra Angora" ind på HD. Men når jeg vil lægge film ind eks. Gladiator, Braveheart mv., kan jeg ikke få dem lagt over på min HD.

Jeg har gjort som følger: Åbner filen (DVD-en). Vælger "Fuld Disk",  "Ingen Komprimering", kryds i undertekster "Danish". Derefter trykker jeg på "Backup" of vælger destination: HD F-drev.

Efter at have "Encoding" et stykke tid, kommer meddelelsen frem: DVD-Shrink stødte på en fejl og kan ikke fortsætte. Ikke muligt at skrive til filen F:/film/VTS01-1.VOB. Der er ikke tilstrækkelig plads på disken. Men der ER rigelig plads på HD.

Når jeg så går ind på filen på F-drevet kan jeg se, at filen fylder 3,99GB, og der mangler således ca. 30 min. af filmen. Jeg kan heller ikke få de danske undertekster frem under afspilning i ASUS-DVDXP. 

Jeg har prøvet at køre med komprimering sat til automatisk, og så kan jeg få hele filmen med i komprimeret (dårligere kvalitet). Men også her mangler danske undertekster.

Nogen der kan hjælpe. Hvad gør en klog, og hvad gør jeg.

Hvis nogen kan hjælpe med andre indstillinger mv. så skriv gerne punkt for punkt, så jeg fatter det..  Jeg har joi ikke noget problem med, at filen fylder mere end der kan være på en DVD-rom, da den ikke skal være på en sådan.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke selv den skarpeste kniv i skuffen! når det kommet lige nettop dette emne, men jeg har også prøvet DVD-Shrink, Jeg fandt ud af, du skal have et program der køre i baggrunden eks: ANY-DVD så du ikke rammer filmens krypteringer.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Any DVD er som regel ikke nødvendig, med mindre DVDen er meget agressivt beskyttet. Lyder som om, at det er et problem med USB disken. Har du prøvet at skrivet til din  indbyggede harddisk? En anden mulighed er, at prøve en ældre version af DVD Schrink fx. 2.0, jeg har oplevet, at den i nogle tilfælde virker bedre.
Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det har INTET med DVD shrink at gøre.

Det er meget simpelt fordi du bruger FAT32 på din USB harddisk. FAT32 har en max fil størrelse på 4gb, så du skal konvetere dit drev til NTFS.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Undskyld men FAT 32 har da ikke en begrænsning på 4 gb, det er FAT 16 der har det og det er også chipset bestemt. Jeg har fx en 160 GB FAT32 formateret hardisk med 1 partition på. Men ret nok, det lyder som om at det er et HD problem.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej,

Nu de skarpe knive er kommet til..!? Så håber jeg at i kan hjælpe med et spørsmål!

Hvis man vil blande en DVD med forskellige musik nummre, så bliver det lagt ud som faste fil størrelser, der ikke har noget med et enkelt nummer at gøre, hvordan blander en såddan?

Og har jeg ret når man så bruger NERO DVD-Video til at brænde den på?

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Ja. Forskellige meninger. Jeg blev ikke meget klogere.

Men jo, det virker som om, at harddisken ikke tillader enkelt-filstørrelser på mere end 3,99 gb.

Så langt, så godt. Jeg kan sagtens komprimere filmene, så de max fylder 4 gb. Men hvad er så problemet omkring danske undertekster??

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

JoLa skrev:

Undskyld men FAT 32 har da ikke en begrænsning på 4 gb, det er FAT 16 der har det og det er også chipset bestemt. Jeg har fx en 160 GB FAT32 formateret hardisk med 1 partition på. Men ret nok, det lyder som om at det er et HD problem.

Det er gichael3257 der har ret her. FAT32 kan ikke lave filer større end 4GB. Det JoLa her snarker om er partition størrelser som er noget helt andet. Så jeg ville også reformatere til NTFS.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Rip filmen med DVD decrypter (æder alle crypteringer) og hvis du så vil komprimere den bag efter så hent den ind i dvd shrink. så er problemet løst. jeg har selv brug denne metode og den virker hvergang.

Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Sorry min fejl! Jeg var ikke engang klar over den begrænsning. Men nyttig viden skulle man løbe ind i et tilsvarende problem.

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

DVD decrypter laver bare en total kopi af disken, ikke sandt?

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

DVD-Decrypter laver en fuld kopi.

Angåede at bruge DVD-shrink. DVD-shrink er simpelthen det dårligste der findes på markedet, hold jer langt fra det.

Hvis i vil bruge et rimeligt program til at lave DVD-er med så brug Nero-Recode, det kan downloades fra www.nero.com og ligger i "pakke" 2.

Grunden til at nero er bedre er at mankan sætte det til 2 passes, det vil sige at den kører alle udregningsalgoritmerne 2 gange sådan man opnår en bedre kvalitet på DVDen.

Hvis man vil lave en 100%kopi så brug DVD-decrypter, det kræver ingen hokuspokus programmer til at kører i baggrunden eller noget andet, det kører bare.

Hvis man skal lave en DVD i ordenlig kvalitet så skal man bruge:
VobBlanker eller DVDstripper - Til at fjerne ekstramateriale
IfoEDIT - IfoEDIT er til at fjerne lydspor med, man kan også fjerne dem med VobBlanker. IfoEDIT har den fordal at hvis man fjerne et lydspor så kan man heller ikke se det på DVD-en når man trykker på audio knappen.
DVDRebuilder - Det er et program som "samler" alle filerne igen og gør at man kan se den, hvis man skal komprimere filmen gør ReBuilder også det. Hvis jeg Rebuilder en film så gør jeg det med 6 passes, det vil sige høj høj kvalitet. For at bruge Rebuilder skal man også have et program der hedder CCE. Rebuilder starter selv CCE ogstyre det, så det skal man ikke tænke over..

Det skal lige siges når man bruge Rebuilder til at lave en film så tage hele processen ca 6-9 timer alt efter hvor lang filmen er.

En sidste fordel ved Rebuilder er at man kan fylde disken helt ud, hvis man bruge Nero-Recode CloneDVD etc. så fylder de ikke disken ud der mangler ofte 3-Xmb, dem vil man også kunne udnytte i Reebuilde. Det er ikke meget, men lidt har vel også sin ret

Håber det hjalp lidt

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Har selv en ekstern 250gb HD til mine film.
Vælg "denne computer",  vælg din eksterne hd, højreklik, vælg formater, vælg NTFS i "filsystem" vælg kør, og når den er færdig med at formatere til NTFS, så skulle du nu kunne have hele dine film pa HDén......som andre også har forslået!

Hmmm, er bange for at du mister alle data på den eksterne ved denne proces, men hvis det kun er film, så kan du jo altid smide dem ind igen - ukromprimeret.
Mvh
LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke vil miste data under en formatering så kunne du bruge partition magic 8. der kan man ændre om det skal være ntfs eller fat. uden at skulle formatere, menjeg vile nu aligevel tage backup hvis jeg var dig

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

FoxBat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

En FAT formateret disk kan også ændres til NTFS, vha "Convert.exe" uden at man mister data.

Kommandoen køres i en commando prompt, "CONVERT volume /FS:NTFS /V".

Volume er disk bogstavet.

/FS:NTFS angiver at man skal konvertere til NTFS 

/V at det skal gøres næste gang maskinen startes (er vist kun nødvendig hvis det er boot disken/partitionen).

Eksemple "convert d: /FS:NTFS" konvertere d: drevet til NTFS

Martin

Til top Vis FoxBat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxBat

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

Det kan også være en krypteringsfejl, har haft samme problem med et ntfsdrev. Det hjalp at zappe hurtig igennem med en afspiller software.

Vil nu også vove at påstå at DVD shrink er den bedste løsning der er på market, når man sammenholder både tid og kvalitet. Personligt plejer jeg alligevel at fjerne ekstra material og ekstra lydspor og maks encode til 90% kvalitet, ellers splitter jeg den til 2 discs. Jeg giver point til dem der kan se forskel på på den re-encoded version vs den orginale.

Det er desuden muligt også at vælge en form for 2-pass ved at foretage en deepscan inden der re-encodes.

Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
DVD-Decrypter laver en fuld kopi.

Angåede at bruge DVD-shrink. DVD-shrink er simpelthen det dårligste der findes på markedet, hold jer langt fra det.

Hvis i vil bruge et rimeligt program til at lave DVD-er med så brug Nero-Recode, det kan downloades fra www.nero.com og ligger i "pakke" 2.

Grunden til at nero er bedre er at mankan sætte det til 2 passes, det vil sige at den kører alle udregningsalgoritmerne 2 gange sådan man opnår en bedre kvalitet på DVDen.

Hvis man vil lave en 100%kopi så brug DVD-decrypter, det kræver ingen hokuspokus programmer til at kører i baggrunden eller noget andet, det kører bare.

Hvis man skal lave en DVD i ordenlig kvalitet så skal man bruge:
VobBlanker eller DVDstripper - Til at fjerne ekstramateriale
IfoEDIT - IfoEDIT er til at fjerne lydspor med, man kan også fjerne dem med VobBlanker. IfoEDIT har den fordal at hvis man fjerne et lydspor så kan man heller ikke se det på DVD-en når man trykker på audio knappen.
DVDRebuilder - Det er et program som "samler" alle filerne igen og gør at man kan se den, hvis man skal komprimere filmen gør ReBuilder også det. Hvis jeg Rebuilder en film så gør jeg det med 6 passes, det vil sige høj høj kvalitet. For at bruge Rebuilder skal man også have et program der hedder CCE. Rebuilder starter selv CCE ogstyre det, så det skal man ikke tænke over..

Det skal lige siges når man bruge Rebuilder til at lave en film så tage hele processen ca 6-9 timer alt efter hvor lang filmen er.

En sidste fordel ved Rebuilder er at man kan fylde disken helt ud, hvis man bruge Nero-Recode CloneDVD etc. så fylder de ikke disken ud der mangler ofte 3-Xmb, dem vil man også kunne udnytte i Reebuilde. Det er ikke meget, men lidt har vel også sin ret

Håber det hjalp lidt

Ja så kan jeg bare sige, at du ikke har prøvet DVD Shrink 3.2. Den giver en hel anden kvalitet end de ældre versioner når man slår alle muligheder til, som f.eks. deep analysis scan etc. Desuden kan man også nemt fjerne diverse ekstramateriale og overflødige lydspor med 3.2, så man tit ikke engang behøver at komprimere filmen og derved bevarer den i original kvalitet.

Det enkeltstående program der giver bedst kvalitet er Pinnacle Instantcopy 8, men det tager også længst tid af dem alle. DVD shrink 3.2 giver stort set ligeså god kvalitet og med halv så lang encoding tid. Nero's kommer et  stykke bagefter. CCE 6 passes gør det ikke synligt bedre, medmindre man er helt nede og rode ved halv filstørrelse for hovedfilmen. Hvis man er så langt nede, er der alligevel gået noget galt i prioriteringen af ekstra materiale vs. hovedfilm.

DVD-shrink er kort sagt glimrende, især taget i betragtning at det er gratis. Det er en myte at det er skod. Det stammer fra de ældre versioner.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de brugbare svar omkring HD-problemerne.

Jeg kan dog stadig ikke få danske undertekster trukket med over på min hd, selvom jeg markerer ud for undertekster: "danish".

De ca. 4 mb. danske tekster fylder kan jeg se, bliver tilføjet i total filstørrelse når jeg markerer den. Så de må jo være der et sted.

Men når jeg ser filmen fra HD, via ASUSDVDXP og hiver kontrolpanelet frem, kan jeg ikke vælge danske undertekster. Jeg kan faktisk slet ikke vælge nogen.

Nogen der kan hjælpe med det lille problem..?????

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes