| Forfatter |
|
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden haft HTPC et års tid nu og det irriterer mig efterhånden grænseløst at jeg skal over til musen hver gang jeg skal foretage mig et eller andet... Så løsningen må være en fjernbetjening Jeg ville egentligt være tilfreds hvis den kunne de mest basale ting i min dvd-afspiller, såsom play/pause, stop osv.
Hvad kan anbefales? -og til en rimelig fornuftig pris? Har været i gang med at kigge på ATI's remote, IMon remote, og så faldt jeg lige over denne lille fætter  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den originale MCE remote fra Microsoft.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den holder da helt vildt den Trust! Minder meget om dem der sidder i HP's nye bærbare.
Det ultimative må da være at få fat i sådan en fætter og så en
multifjernbetjening som kan kodes til at kunne det samme og så bare
have USB-modtageren i pc'en og styre det hele fra en remote  Det er vejen frem!
- BR
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva´med en trådløs Bluetooth-mus.
Den kan da også det hele og rækker meget fint.
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Den holder da helt vildt den Trust! Minder meget om dem der sidder i HP's nye bærbare.
Det ultimative må da være at få fat i sådan en fætter og så en multifjernbetjening som kan kodes til at kunne det samme og så bare have USB-modtageren i pc'en og styre det hele fra en remote Det er vejen frem!
- BR
|
|
|
Ja, jeg synes egentlig også den er ret cool... Jeg har en Denon programérbar fjernbetjening. Ville den måske kunne "lære" noget af den lille fætter?
Graa skrev:
|
Hva´med en trådløs Bluetooth-mus.
Den kan da også det hele og rækker meget fint.
|
|
|
Blåtand er ganske udemærket, men jeg tror ikke en mus virker så godt når den ligger og flyder i sofaen...  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, jeg synes da bestemt det er et forsøg værd!
Den kan fås her iflg. edbpriser.dk http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=123583
Tricket ved at købe den via nettet, er jo at du har 14 dages returret!
Hvis det ikke fungerer som det skal, sender du den blot tilbage og det
eneste du har mistet er en smule porto!
- BR
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vend endelig tilbage hvis du får fat i den Trust og fortæl hvordan det fungerer!
- BR
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sådan en Trust, som er magen til dem der følger med til MSI's Mega865 og deres tvkort.
Den er _ELENDIG_, kort rækkevidde og l**te knapper. x|
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm! Også når der bliver brugt en anden fjernbetjening? Det er jo sådan
set bare modtageren og funktionerne fra fjernbetjeningen der skal
bruges.
Umiddelbart synes jeg absolut ikke (uden nogensinde at haft den i
hånden og afprøvet den) at Trust'en er afskrevet til dette projekt.
- BR
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anmelderen på Tweakup er da også ganske glad for den og påstår en rækkevidde på op til 12 m. PC GO giver den også god karakter. Men det afgørende er vel også om man kan overføre koden til en multifjernbetjening? Er det samme frekvensområde? __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas til det med frekvensområdet! Du må nok granske nettet for oplysninger om din nuværende Denon remote vs. Trust'en!
- BR
|
| Til top |
|
| |
fez_dk Forum Bruger


Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har HTPC, så må du da også ha' et TV tuner kort, jeg bruger den remote der fulgte med til mit PVR-350 (Og har også været i gang med at lære min remote til receiveren nogle af koderne, men det er som om den kun kan lære nogle af dem, muligvis pga. forskellige frekvensområder..)
|
| Til top |
|
| |
Mogwaiz Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger IMON's remote og den er bare super duper i MCE. Kan klart anbefales
__________________ HTPC i Ahanix D.VINE 5 Media Center Case + IMON remote og Logitech z5500 digital
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad her du egentlig af mobil tlf.? Da jeg legede med HTPC brugte jeg
bare min sony T610. Den kan sættes op så den kan styre alt.
Spørg endelig hvis det har interesse! Og hvis der er andre der har så
start en tråd eller smid PB ville ikke gøre den tråd oftopic hehe
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mogwaiz skrev:
| Jeg bruger IMON's remote og den er bare super duper i MCE. Kan klart anbefales |
|
|
Sammer her... Den er klart den bedste jeg har prøvet!
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Hvad her du egentlig af mobil tlf.? Da jeg legede med HTPC brugte jeg bare min sony T610. Den kan sættes op så den kan styre alt.
Spørg endelig hvis det har interesse! Og hvis der er andre der har så start en tråd eller smid PB ville ikke gøre den tråd oftopic hehe
|
|
|
Hehe, jeg kommer vist ikke så langt med min N6610...
zerocool skrev:
Mogwaiz skrev:
| Jeg bruger IMON's remote og den er bare super duper i MCE. Kan klart anbefales |
|
|
Sammer her... Den er klart den bedste jeg har prøvet!
|
|
|
Hvordan er IMON at programere? Jeg skulle gerne have den til at virke med Zoomplayer... Fungerer "joystikket" som mus? __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ATI's remote er nok udelukket efter nogle tests jeg har læst... -ellers ærgeligt når den er RF.
Trust'en "arbejder" ved 38khz, ved ikke hvad min Denon kan klare. Kan ikke finde noget i manualen? Men de fleste "ægte" multifjernbetjeninger jeg har set varetager dette frekvensområde.
Hvis der var nogen der kunne komme med lidt mere info omkring IMON remote og MCE remoten evt. andre?
Var i gang med at kigge på Zoomplayer i dag. Den har hotkeys til næsten alle funktioner. Så det er jo godt nok! __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte vist lige at svare på denne her...
fez_dk skrev:
| Hvis du har HTPC, så må du da også ha' et TV tuner kort, jeg bruger den remote der fulgte med til mit PVR-350 (Og har også været i gang med at lære min remote til receiveren nogle af koderne, men det er som om den kun kan lære nogle af dem, muligvis pga. forskellige frekvensområder..) |
|
|
Jeg havde et TV-kort i... -men det ligger i vindueskarmen nu... Et NVTV-tunerkort fra NVidia. Pludselig fik det min HTPC til at gå ned, og så vidt jeg ved er der ikke kommet nye drivere siden kortet blev sendt på gaden! Billedkvaliteten var også elendig med mit stueantennesignal... Nå, men remoten som følger med kortet er mildt sagt elendig! Minder meget om ATI's første remote. (samme model?) __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvede at bruge mce remoten da jeg afspillede en film i wmp. Den virkede ikke, og det undrer mig da det vel egentlig er den samme afspilning når man er inde i mce. Hvordan gør man for at få mce remoten til at virke udenfor mce?
Mikkel
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |