Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Fjernbetjening af HTPC - hvad bruger I? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden haft HTPC et års tid nu og det irriterer mig efterhånden grænseløst at jeg skal over til musen hver gang jeg skal foretage mig et eller andet... Så løsningen må være en fjernbetjening  Jeg ville egentligt være tilfreds hvis den kunne de mest basale ting i min dvd-afspiller, såsom play/pause, stop osv.

Hvad kan anbefales? -og til en rimelig fornuftig pris? Har været i gang med at kigge på ATI's remote, IMon remote, og så faldt jeg lige over denne lille fætter



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har den originale MCE remote fra Microsoft.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Den holder da helt vildt den Trust! Minder meget om dem der sidder i HP's nye bærbare.

Det ultimative må da være at få fat i sådan en fætter og så en multifjernbetjening som kan kodes til at kunne det samme og så bare have USB-modtageren i pc'en og styre det hele fra en remote Det er vejen frem!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hva´med en trådløs Bluetooth-mus.

Den kan da også det hele og rækker meget fint.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Den holder da helt vildt den Trust! Minder meget om dem der sidder i HP's nye bærbare.

Det ultimative må da være at få fat i sådan en fætter og så en multifjernbetjening som kan kodes til at kunne det samme og så bare have USB-modtageren i pc'en og styre det hele fra en remote Det er vejen frem!

- BR

Ja, jeg synes egentlig også den er ret cool... Jeg har en Denon programérbar fjernbetjening. Ville den måske kunne "lære" noget af den lille fætter?

Graa skrev:

Hva´med en trådløs Bluetooth-mus.

Den kan da også det hele og rækker meget fint.

Blåtand er ganske udemærket, men jeg tror ikke en mus virker så godt når den ligger og flyder i sofaen...



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Hm, jeg synes da bestemt det er et forsøg værd!

Den kan fås her iflg. edbpriser.dk http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=123583

Tricket ved at købe den via nettet, er jo at du har 14 dages returret! Hvis det ikke fungerer som det skal, sender du den blot tilbage og det eneste du har mistet er en smule porto!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Vend endelig tilbage hvis du får fat i den Trust og fortæl hvordan det fungerer!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 700
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har sådan en Trust, som er magen til dem der følger med til MSI's Mega865 og deres tvkort.

Den er _ELENDIG_, kort rækkevidde og l**te knapper. x|

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hm! Også når der bliver brugt en anden fjernbetjening? Det er jo sådan set bare modtageren og funktionerne fra fjernbetjeningen der skal bruges.

Umiddelbart synes jeg absolut ikke (uden nogensinde at haft den i hånden og afprøvet den) at Trust'en er afskrevet til dette projekt.

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Anmelderen på Tweakup er da også ganske glad for den og påstår en rækkevidde på op til 12 m. PC GO giver den også  god karakter.
Men det afgørende er vel også om man kan overføre koden til en multifjernbetjening? Er det samme frekvensområde?

__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Pas til det med frekvensområdet! Du må nok granske nettet for oplysninger om din nuværende Denon remote vs. Trust'en!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
fez_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hvis du har HTPC, så må du da også ha' et TV tuner kort, jeg bruger den remote der fulgte med til mit PVR-350 (Og har også været i gang med at lære min remote til receiveren nogle af koderne, men det er som om den kun kan lære nogle af dem, muligvis pga. forskellige frekvensområder..)
Til top Vis fez_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fez_dk Besøg fez_dk's Websted
 
Mogwaiz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger IMON's remote og den er bare super duper i MCE. Kan klart anbefales

__________________
HTPC i Ahanix D.VINE 5 Media Center Case + IMON remote og Logitech z5500 digital
Til top Vis Mogwaiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mogwaiz
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hvad her du egentlig af mobil tlf.? Da jeg legede med HTPC brugte jeg bare min sony T610. Den kan sættes op så den kan styre alt.

Spørg endelig hvis det har interesse! Og hvis der er andre der har så start en tråd eller smid PB ville ikke gøre den tråd oftopic hehe


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Mogwaiz skrev:
Jeg bruger IMON's remote og den er bare super duper i MCE. Kan klart anbefales
Sammer her... Den er klart den bedste jeg har prøvet!

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Hvad her du egentlig af mobil tlf.? Da jeg legede med HTPC brugte jeg bare min sony T610. Den kan sættes op så den kan styre alt.

Spørg endelig hvis det har interesse! Og hvis der er andre der har så start en tråd eller smid PB ville ikke gøre den tråd oftopic hehe

Hehe, jeg kommer vist ikke så langt med min N6610...

zerocool skrev:

Mogwaiz skrev:
Jeg bruger IMON's remote og den er bare super duper i MCE. Kan klart anbefales
Sammer her... Den er klart den bedste jeg har prøvet!

Hvordan er IMON at programere? Jeg skulle gerne have den til at virke med Zoomplayer... Fungerer "joystikket" som mus?



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

ATI's remote er nok udelukket efter nogle tests jeg har læst... -ellers ærgeligt når den er RF.

Trust'en "arbejder" ved 38khz, ved ikke hvad min Denon kan klare. Kan ikke finde noget i manualen? Men de fleste "ægte" multifjernbetjeninger jeg har set varetager dette frekvensområde.

Hvis der var nogen der kunne komme med lidt mere info omkring IMON remote og MCE remoten evt. andre?

Var i gang med at kigge på Zoomplayer i dag. Den har hotkeys til næsten alle funktioner. Så det er jo godt nok!



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Glemte vist lige at svare på denne her...

fez_dk skrev:
Hvis du har HTPC, så må du da også ha' et TV tuner kort, jeg bruger den remote der fulgte med til mit PVR-350 (Og har også været i gang med at lære min remote til receiveren nogle af koderne, men det er som om den kun kan lære nogle af dem, muligvis pga. forskellige frekvensområder..)

Jeg havde et TV-kort i... -men det ligger i vindueskarmen nu... Et NVTV-tunerkort fra NVidia. Pludselig fik det min HTPC til at gå ned, og så vidt jeg ved er der ikke kommet nye drivere siden kortet blev sendt på gaden! Billedkvaliteten var også elendig med mit stueantennesignal... Nå, men remoten som følger med kortet er mildt sagt elendig! Minder meget om ATI's første remote. (samme model?)



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg prøvede at bruge mce remoten da jeg afspillede en film i wmp. Den virkede ikke, og det undrer mig da det vel egentlig er den samme afspilning når man er inde i mce. Hvordan gør man for at få mce remoten til at virke udenfor mce?

Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
notional
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 561
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hvad med sådan en fætter? Den er noget kønnere at se på og kan mere end den lille trust.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21345&P N=1

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes