Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 15:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvilken HTPC har du? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 884
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er nysgerrig efter at vide hvordan folk herinde har sammensat deres HTPC, fordi jeg også selv går i tankerne om at bygge en. Så hvis DU derude har en HTPC så skriv hvad den består af ud over plastic og metal

Lad os få en lang liste over en masse personers konfigurationer =)



__________________
Venlig hilsen
Olsen
Til top Vis Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Olsen
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

PIII 1 GHz
512 Mb Kingston
Zalman No noice køler (blæser fri)
Low Noice PSU fjernet fra kabinettet
Pioneer 107 Drev
M-Audio DIO
Matrox G550 (blæser fri)
60 + 30 Gb Maxtor HD i gummi ophæng
MSI TV@nyware TV Kort
IR Tastatur med indbygget mus


 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
joje_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

P4 3,4 GHz
1024 Mb ram
Nec 3500 DVD brænder
2 * 250Gb HD
Onboard lydkort
ATI 800XT pro
Pinnacle 300I(TV kort)
Logitech MX1000
Trådløs tastatur
Samsung SyncMaster 957mb (Skærm)
Benq 6200 projector

Bliver også brugt som almindelig PC
Til top Vis joje_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joje_dk
 
DKTiger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

AMD Sempron 2500+
512 Mb Samsun RAM
Asus A7S8X-MX
Asus GF FX5200
120 Gb Seagate
Onboard lydkort
LG DVD drev
Hauppauge WinTV 150 MCE
MS MCE Remote
Silverstone Lascala LC11 kabinet
Windows XP MCE 2005
Til top Vis DKTiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKTiger
 
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

AMD XP2100+
Abit nForce2 mobo med soundstorm (onboard optisk)
2x512 DDR266
GeForce Ti4800SE
Asetek Waterchill køling af NB, CPU og GFX
Maxron (noname) TV-kort
std USB Ir
Logitech DiNovo Desktop
Hjemmebygget TVmøbel/HiFi-rack/kabinet (PC bygget ind i en skuffe i bunden med DVD, USB og tænd/sluk til UV lys i front)
Sony KV-32FD1 (32" TV med VGA ind)

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker
 
whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 352
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

P4 3.2EE,
Intel Board,
2x512MB Kingston DDR400,
l**tet MSI @nywhere,
Cooler master Cava 2,
Radeon 9600 Pro.
RME DIGI 96/8 PAD



__________________
Mvh,
Daniel Nielsen

Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Ny
P4 2.4 C
Lownoise cpu Heatsink med 80mm
2x256mb geil pc4400ram
Abit ic7 (replaced NB Heatsink)
Geforce fx5200 Passivt kølet
Super Lownoise 120mm PSU
2x160gb hdd + 2x120gb raid 0 + 1x120gb
16xdvd
MCE remote incl IR usb adapter
Soundblaster Live! Digital coax til reciever
Low Profile TVkort fra Pinnacle
Noname gb netkort
11mbit trådløst
Silverstone LC10B
MCE2005

Tidligere
xp1700+ jiuhb dut3c oc til 2ghz
2x160gb
2x256 noname pc3200ram
Albatron Microatx mobo med onboard tvout og lyd
11mbit trådløst
Firefly Remote incl RF adapter
Low profile TVKort fra Pinnacle
Slimsize Microatx med 120w psu
MyHTPC+GotTV


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Haves:

Antec Sonata m. Antec PowerSupply
P4 2.8 Ghz HT
2x256 mb Kingston PC2700
Asus P4PE
NVidia GeForce 6800
Mist Silent System PSU Blæser
Hauppauge PVR-500
Hauppauge PVR-150
TerraTec Aureon 7.1
3xSeagate Barracuda, 120, 160, 160.
2xMaxtor 160 i USB ICE Box.
Plextor DVD
2xPapst 120 mm blæsere.
D-Link 54G WLAN
Media Center 2005
Media Center Remote (2004 version)
Ruwido Livingroom Keyboard (Crap)

Overvejer:

P4 Mobile eller Athlon 64 board, CPU og RAM.
Nyt kabinet
USB Lydkort
Nyt tastatur og mus

Mvh

Brian

 



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Ahanix D.Vine 5 med (ekstern) Antec TruePower supply
AMD Barton 2500+
MIST Silent Twin køler (19 dB)
512 MB Kingston
Asus A7N8X-X (onboard SPDIF udgang)
Sapphire Radeon 9600 (non-pro, passiv køling)
Seagate Barracuda 120 GB harddisk
Asus 16X dvd*
NVidia NVTV tuner**
2 X Papst 80mm blæsere (12 dB)
Logitech trådløs mus/tastatur
Win XP Pro (UK)

Planlagt indkøb:
IMON remote
MAG 15" widescreen

* Jeg bruger ikke mit Asus-drev når jeg ser film. Benytter mit Plextor-drev i min anden PC, som står i kontoret. De er sluttet sammen over 100 Mbit netværk. Derved undgår jeg støjen fra dvd-drevet

** Bliver ikke brugt for tiden, da det fik min pc til at gå ned. Desuden er der fejl i software/driver...



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Rathgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

En Medion PC med det her i

P4 3,4 GHz
512 Mb ram (2x512 Mb PC3200)
Pioneer Dual layer  DVD brænder
250Gb HD
Onboard lydkort
Nvidia GeForce 6611 XL
Medion et eller andet tv kort
Logitech Trådløs tastatur og mus

og de to her som skærme

Neovo 15" TFT (Vga indput)
Panasonic AE500 (DVI input)

Til top Vis Rathgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rathgen
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

#C K N det kan anbefales at bruge anydvd til at speede ens dvddrev ned med, for på den måde at undgå støj :-)

__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

P4 3.2
ASUS P5AD2
1024MB PC2-5300
Maxtor Maxline III 250GB x 2 i RAID 1 og 0
CPU køler: Mist
Grafikkort: Abit RX600 Pro-HDTV
Strømforsyning: Antec Neopower 480
TV kort: Hauppauge PVR-250
DVD Drev: Sony DRX-700UL USB
Logitech Trådløs tastatur og mus
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

AMD 64 +3200 (2.2GHZ) Clawhammer
MSI K8N Neo Platinium
1024 (Dual 512 DDR DaneElec PC3200)
Seagate Barracuda 160GB (7800.2RPM, 8 buffer)
R9800Pro Sapphire 128mb
Chill Innovation 510watt
Ved sku ikke hvad DVD'en og Brænderen hedder.
Sort IBM Tastatur
Icemåtte + MS Intelli 3.0

Mest en gamercomputer


__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Jokerman skrev:
#C K N det kan anbefales at bruge anydvd til at speede ens dvddrev ned med, for på den måde at undgå støj :-)

Nu skal vi ikke begynde at diskutere mulighederne for hardware/software i denne tråd, men jeg bruger allerede AnyDVD, ellers kan jeg ikke streame dvd-signalet over netværket... Dvd-drevet larmer stadig for meget...



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
fez_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Ahanix D.VINE 5 Media Center Case/Silver/VFD Parallel/HTPC 300W (blæseren i PSU erstattet med den ene casefan, derefter sat to pabst 60mm blæsere i kabinettets udluftning og en enkelt der står at puster på mine tv-kort)
Abit IC7, 875P, 800FSB, DDR3200 (fjernet blæseren på northbridge og erstattet med en zalman passiv klods)
Intel - Pentium 4 Northwood 3.0GHz FSB800
Zalman CNPS 7000a-Cu cpu-køler
Seagate Barracuda 7200.7 Plus, 200 GB
LG DVD Super multi brænder IDE Bulk
Crucial RADEON 9600SE 128 MB
Dane-Elec DDR400, 2x512MB, Dual Kit
2 stk. Hauppauge WinTV PVR-350
et gammelt 3Com 10/100 netkort
Digium TDM400P 2 port voip kort (endnu ikke fået det sat op)

Og softwaren der driver værket er selvfølgelig linux(Mandrake 10.0) m. MythTV :)
Til top Vis fez_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fez_dk Besøg fez_dk's Websted
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

ASUS P4P800 E Deluxe - Motherboard.
Intel P4 2,6GHz - CPU.
Zalman CNPS 7000A-AICu - CPU køler.
1 GB PC3200 Ram.
ATI Redeon 9600 non pro ( passiv køling ) - Grafikkort.
LG GCC-4521B Combo DVD/CD-R drev.
ASUS E616P DVD-Rom.

NorthQ 4000 - PSU
Seagate Barracuda 120 GB - Harddisk
Harddisk monteringsramme fra NoiseControl
Kabinet - Ældre Maxitower.



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
Luckow
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Accent HT-400S+VFD
Imon RSC remote
Chill Innovation CP-400P
Noice Control Magic Fleece
MSI K8T NEO2-FIR
Athlon 64 3200+
Zalman 7000B-Cu (modded med Papst blæser)
2x512Mb Corsair ValueSelect
NEC 2500A
160Gb SATA Samsung Spinpoint
Sapphire Radeon 9600XT Ultimate (heatpipe kølet)
Audiotrak Prodigy 7.1LT
Sanyo PLV-Z2 projector

Til top Vis Luckow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luckow
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 03:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har en HP Compaq D510 SFF som indeholder:

2,4Ghz Intel

512Mb RAM

1x40Gb disk + 1x160Gb

HP i300 DVD combo drive

Nvidia mx440 grafikkort

EMU 0404 lydkort

HAuppauge PVR150 tunerkort

Har ikke brug for støjdæmpning da denne maskine ikke siger ret meget i forvejen.

Kunne godt bruge et nyt graffikkort med 128Mb som skal være i halvhøjde... så hvis I kender et så sig endelig til

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

Kunne godt bruge et nyt graffikkort med 128Mb som skal være i halvhøjde... så hvis I kender et så sig endelig til

Jeppe



Der findes en del ATi Radeon 9600SE 128 MB kort i low-profile.
Disse er endda ofte passivt kølet.

Prøv at søge på www.edbpriser.dk
<>function PrivoxyWindowOpen(a, b, c){return(window.open(a, b, c));}
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

AMD Athlon 64 3200+ Clawhammer

Club 3D ATI 9800SE 128 DDR RAM TV+DVI

1024MB Ram

M-Audio Revolution 7.1 lydkort

Imon Remote

Meedion (i øjeblikket) som Frontend.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes