Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 01:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Universal remote der også kan styre PC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Ja, overskriften siger (næsten) det hele..

Jeg vil gerne ha' en remote til mit mediecenter, der kan styre MediaPortal, mit LG TV, Squeezebox samt min Densen forstærker/CD-afspiller (sidstnævnte er ikke det vigtigste)..

Med andre ord - en universal-fjernbetjening, der kan lære, og styre min PC (jeg har ikke på nuværende tidspunkt nogen remote den kan "lære" fra, så den skal gerne kunne programmeres til PC-styring via noget software, måske??)...

Det er OK hvis den "kun" har de grundlæggende knapper til PC'en såsom:
* sluk/tænd PC (fra dvale/hibernate, ikke standby)
* piletaster / enter
* ESC

og så må den gerne fås for under 500,- .. jeg har haft en Sunwave SRC-3000 (dem man kunne få billigt i Hifi Klubben for et par år siden), men den var en tand for klodset, og så vil jeg også gerne ha' "rigtige" knapper og ikke bare et LCD-display..

Og så må den da iøvrigt også gerne være til at holde ud at se på ;)

/Chrisitan

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Du kan bruge de remotes du behager....Du skal bare have en (modtager)transciever som USB UIRT, MCE Transciever, eller Tira .... og programmet girder evt.... Enhver HID kompatibel PC reciever virker også til formålet...

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Du kan bruge de remotes du behager....Du skal bare have en (modtager)transciever som USB UIRT, MCE Transciever, eller Tira .... og programmet girder evt.... Enhver HID kompatibel PC reciever virker også til formålet...

Findes der ingen der kan styre PC "fra fabrikken" ?

/Christian

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jo... men ikke alle er lige gode

Philips SRU9600 er ikke et skidt bud på en rimelig remote til en fornuftig pris.... bruger den faktisk selv pt. (Vil dog formentlig hoppe tilbage til en pronto remote igen, men det er jo desværre også en lidt anden pris)

http://av-connection.com/?PGr=1232&ML1=1&ML2=4

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Miagi skrev:

Jo... men ikke alle er lige gode

Philips SRU9600 er ikke et skidt bud på en rimelig remote til en fornuftig pris.... bruger den faktisk selv pt. (Vil dog formentlig hoppe tilbage til en pronto remote igen, men det er jo desværre også en lidt anden pris)

http://av-connection.com/?PGr=1232&ML1=1&ML2=4

jeg bruger også sru 9600 til MCE: men hvad med skip knapperne. mine kan kun bruges en gang. så skal der trykkes en anden knap før skip virker igen

har du en eller anden løsning på det?
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Kommer lige ind fra sidelinien med en kommentar til SRU9600... Er selv ejer af denne, og har også kopieret min pc-remote over i den. Ingen problemer der... Problemet er bare at pc'en ikke reagerer på signaler fra SRU9600. Kan se at dioden i modtageren lyser op, som den får et signal, men der sker ikke noget...

Nogen gode ideer?

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

På min SRU9600 valgte jeg blot PC som device og fulgte instruktionerne.... har ikke måtte lære den noget efterfølgende.

Dog har jeg som andersena det problem, at "skip track" ikke fungerer gentagne gange.. er somom den ikke kan finde ud af at sende denne funktion "repeatedly", så man skal trykke en anden knap inden "skip track" kan benyttes igen...

SRU9600 er ikke den ultimative MCE remote... men til prisen fungerer den faktisk temmelig godt.

Har ingen problemer haft med Rotel forforstærker, 2 x philips tv, sony projektor & et par Motorstyrede Velux vinduer. - Har også benyttet den til både en XP-MCE + Vista MC...begge har udelukkende det omtalte "skip track" issue... men det er IMHO til at leve med. 

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Kig på Logitechs Harmony linie af fjernbetjeninger. De holder...

Der er flere indlæg her på stedet hvor den er nævnt, og ejer selv en 885'er.

Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted

tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Maj 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Miagi skrev:

På min SRU9600 valgte jeg blot PC som device og fulgte instruktionerne.... har ikke måtte lære den noget efterfølgende.

Dog har jeg som andersena det problem, at "skip track" ikke fungerer gentagne gange.. er somom den ikke kan finde ud af at sende denne funktion "repeatedly", så man skal trykke en anden knap inden "skip track" kan benyttes igen...

SRU9600 er ikke den ultimative MCE remote... men til prisen fungerer den faktisk temmelig godt.

Har ingen problemer haft med Rotel forforstærker, 2 x philips tv, sony projektor & et par Motorstyrede Velux vinduer. - Har også benyttet den til både en XP-MCE + Vista MC...begge har udelukkende det omtalte "skip track" issue... men det er IMHO til at leve med. 

Hej

Jeg har haft samme problem.

Jeg løste det på denne måde:

Fra remotecentral.com

To use Pronto successfully with Windows Media Center, you must use regedit.exe to search for HKLM\CurrentControlSet\Services\HidIr\Remotes\[long guid], and under the value name: EnableDebounce, set the data from 1 to 0. Then, either reboot your computer or stop and restart the "HID Input Service". If you are uncomfortable using the Registry Editor, get help as improper use can render your computer unusable.

Mvh

Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Tak for alle rådene (lidt sent, men bedre end aldrig ;))

Jeg har nu fået fat i en SRU9600, og vil som sagt gerne bruge den som PC remote (MCE Remote klon), men jeg mangler en IR modtager til min PC, kan jeg bare bruge en hvilken som helst fra ebay's liste, eller skal jeg ha' en speciel for at den vil genkende min remote som MS' Remote??

Eksempelvis denne

Søgning på ebay

/Christian

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hmm.. slet ingen?

/Christian

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 22 August 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Miagi skrev:

Et alm. problem med universalfjernbetjeninger. Humlen er, at apparatet "fanger" at samme kommando sendes 2 gange - og for at undgå fejl på grund af dobbelttryk, sorterer den fra. Løsningen er at lægge 2 kommandoer på knappen: Den rigtige + en "dummy", som apparatet forstår, men ikke reagerer på i den aktuelle situation. Den mellemliggende "dummy-kommando" gør, at knappen virker igen og igen - i praksis en automatisering af ovenstående problembeskrivelse....

Det lyder måske fjollet, men det virker (testet flere gange med succes).

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 August 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Hmmm ser ud til du med et tilføjelses program kan få en Sony PSP til at fungere som programmerbar Multi remote - lyder super nice og til en fornuftig pris

http://dl.qj.net/PSP-Universal-Remote-Gaming-Consoles-PSP-Ho mebrew-Applications/pg/12/fid/985/catid/189

auchenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 24 August 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Kig forbi her
- http://www.remotecontrol.philips.com/

Der er lidt af hvert...
Til top Vis auchenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af auchenberg

Jacob_Bentzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005
Sendt: 27 August 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Fatman ved du hvor man kan købe dem??
Til top Vis Jacob_Bentzen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob_Bentzen

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003
Sendt: 27 August 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv planer om at skulle have denne:
http://www.pixmania.com/dk/dk/578962/art/philips/universal-f jernbetjening.html
De påstår at den kommer i dag, sidste uge sagde de den kom der. Jeg vil gætte på den kommer midt i september.
Ellers tag og kig på: www.fjernbetjeninger.dk (samme som www.koz.dk)
Held og lykke
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Miagi skrev:

Et alm. problem med universalfjernbetjeninger. Humlen er, at apparatet "fanger" at samme kommando sendes 2 gange - og for at undgå fejl på grund af dobbelttryk, sorterer den fra. Løsningen er at lægge 2 kommandoer på knappen: Den rigtige + en "dummy", som apparatet forstår, men ikke reagerer på i den aktuelle situation. Den mellemliggende "dummy-kommando" gør, at knappen virker igen og igen - i praksis en automatisering af ovenstående problembeskrivelse....

Det lyder måske fjollet, men det virker (testet flere gange med succes).

Hvordan lærer man sin fjernbetjening 2 kommandoer? Bare ved at trykke på den rigtige knap og så den "forkerte" bagefter, alt imens at fjernbetjeningen er i "learning mode"?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 28 August 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Hvordan lærer man sin fjernbetjening 2 kommandoer? Bare ved at trykke på den rigtige knap og så den "forkerte" bagefter, alt imens at fjernbetjeningen er i "learning mode"?

Jeps - lige præcis - det skal bare gå rimeligt stærkt, men det kan lade sig gøre!

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes