Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Neeper Acoustics - Nyt High End mærke! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Det startede med en drøm. Drømmen om den fuldendte højttaler. Nu 9 måneder senere, er barnet ved at være klar.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1391&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Ser ud til det er en ret voldom fod der hører til den.. Hvad skulle prisen så være.

Jeg vil gætte på 63.000 ... 46.000 og 37.000

nogen der tør skyde ...

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lade vær' med at skrive det, men sætningen "It have to be perfect!" får mig til at smile, den er fuldstændig genial 

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

dtomsen skrev:

Kan ikke lade vær' med at skrive det, men sætningen "It have to be perfect!" får mig til at smile, den er fuldstændig genial 

har lige smidt nyheden op.. og har endda overset den. Meen den er rettet nu.. Det går ikke at der er sådanne fejl i
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Designet er meget smukt, syntes jeg ihvertfald. Og kan resten af forarbejdningen, holde det høje niveau som forpladen, bliver det verdensklasse. Det  jeg undrer mig over at R29 skulle gå liniært til 50kilo, den måling har jeg tilgode at se. Og så er magnetsystemmet vel ikke fræst ud af en neodymiummagnet. Og så kan jeg heller ikke tro der er 25 gange større magnetkraft i sving- spolegabet.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Synes designet er rigtig lækkert....eneste praktiske "minus" er at foden ser en anelse skrøbelig ud...ikke dermed ment at foden ikke er lækker.....bare skrøbelig på samme tid

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 06:42 | IP-adresse registreret  

Hej Hattori Hanzo

Synes du foden ser skrøbelig ud? Det har taget mig 6 måneder uden søvn at designe den færdig, og tro mig! Den er ikke skrøbelig! Man kan slå folk ihjel med den ;) Du kan jo prøve at sparke til den. Så finder du ud af hvilken fod der er mest skrøbelig :)

Og til Andre: Diskanten går op til over 50K Hz, men der er selvfølgelig ikke meget spredning tilbage deroppe... Pointen er, at den på intet tidspunkt bryder op... Det gør alle dome diskanter derimod... Og nej, magnet systemet er ikke fræst, men derimod drejet ud af neodynium. En meget dyr process, og medvirkende til at den er 5 gange dyrere i indkøb end Vifa varianten som er med ferrit magnet. Og nej der er ikke 25 gange mere flux i magnet gabet, men neodynium er 25 gange kraftigere end ferrit. Magneten er ca.5 gange mindre en den der sidder i f. eks. 9700, og er dermed "kun" 5 gange kraftigere... 

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit nye ekstremt flotte produkt, Neeper.

Jeg ved jo fra tidligere tråde, at du har styr på teknikken (tidligere tekniker hos Thule ?). Derfor er jeg overbevist om, at dit nye produkt vil lyde fantastisk. Skulle det være tilfældet, kunne jeg godt finde på at bestille et sæt. Hvem kommer til at forhandle dit produkt her i DK ?

Lars 

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Hej Lars37

Ja, jeg har min tekniker uddanelse fra Thule. Senere har jeg været hos GamuT og lavet højttalerudvikling med Lars Goller. Disse højttalere er bestemt ikke GamuT rip off, men man lærer hele livet, og tager det med sig man mener at kunne bruge til noget...

Hvem der kommer til at forhandle dem, og hvilket prisleje er stadig uvist.

Dette produkt er ekstremt dyrt at fremstille... Faktisk så dyrt, at det næsten ikke kan bære den avance som lægges på hos forhandlere og distributører. Ikke at der er noget galt med den avance som High End forhandlere/distributører har. Det er meget dyrt at have sådanne produkter på lager, og der skal gøres et stort arbejde for et realativt lille salg. Avancen er simpelthen nødvendig for det ikke giver underskud at forhandle disse produkter.

Internettet giver en masse muligheder, og bare det faktum at dette produkt er realiseret på kun 9 måneders arbejde (dog dag og nat), siger lidt om hvad der er muligt. Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan man skulle udvikle dette produkt uden 3D tegneprogram og E-mail. Jeg har sendt og modtaget over 4000 e-mails til underleveradører i denne udviklings fase! Hvad gjorde man i gamle dage? Men når ja, der var en højttaler selvfølgelig også bare en firkantet kasse... :)

Den normal distibutions form er ved at være forældet. Jeg overvejer hvordan jeg vil gøre dette, og muligvis kommer der en positiv overraskelse..!

Mvh Kim 

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Hej Hattori Hanzo

Synes du foden ser skrøbelig ud? Det har taget mig 6 måneder uden søvn at designe den færdig, og tro mig! Den er ikke skrøbelig! Man kan slå folk ihjel med den ;) Du kan jo prøve at sparke til den. Så finder du ud af hvilken fod der er mest skrøbelig :)

Og til Andre: Diskanten går op til over 50K Hz, men der er selvfølgelig ikke meget spredning tilbage deroppe... Pointen er, at den på intet tidspunkt bryder op... Det gør alle dome diskanter derimod... Og nej, magnet systemet er ikke fræst, men derimod drejet ud af neodynium. En meget dyr process, og medvirkende til at den er 5 gange dyrere i indkøb end Vifa varianten som er med ferrit magnet. Og nej der er ikke 25 gange mere flux i magnet gabet, men neodynium er 25 gange kraftigere end ferrit. Magneten er ca.5 gange mindre en den der sidder i f. eks. 9700, og er dermed "kun" 5 gange kraftigere... 

Mvh Kim

Det var kun ordet liniært, jeg mente ikke passede. Når det er sagt mener jeg som dig, at det en fremragende diskant. Nu mener jeg både bagplade ringmagnet forplade, indgår i magnetsystemmet, ikke kun ringmagneten.Derfor undrede jeg mig over, hele moleviten skulle være drejet i neo. Men jeg er oprigtigt overrasket over man kan dreje i neodymium.Det eneste det der vel reelt har betydning er vel, hvor meget mere kraft man kan få ned i svingspolegabet.Og naturligvis er R29 dyrer, for forarbejdningen er virkeligt gennemført.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hej Neeper

Super flot projekt du har gang i, og flot at du "tør" tage springet.

Bliver bestemt spændende af følge udviklingen.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Tillykke med projektet - det ser rigtigt flot og spændende ud .

Er det en enlig svale eller har du en hel serie i tankerne?

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Det ser virkelig spændende ud. Glæder mig til at se den på messen. Om end det "kun" er et prototype kabinet.

mvh Mikael

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:
Hej Lars37

Ja, jeg har min tekniker uddanelse fra Thule. Senere har jeg været hos GamuT og lavet højttalerudvikling med Lars Goller. Disse højttalere er bestemt ikke GamuT rip off, men man lærer hele livet, og tager det med sig man mener at kunne bruge til noget...

Hvem der kommer til at forhandle dem, og hvilket prisleje er stadig uvist.

Dette produkt er ekstremt dyrt at fremstille... Faktisk så dyrt, at det næsten ikke kan bære den avance som lægges på hos forhandlere og distributører. Ikke at der er noget galt med den avance som High End forhandlere/distributører har. Det er meget dyrt at have sådanne produkter på lager, og der skal gøres et stort arbejde for et realativt lille salg. Avancen er simpelthen nødvendig for det ikke giver underskud at forhandle disse produkter.

Internettet giver en masse muligheder, og bare det faktum at dette produkt er realiseret på kun 9 måneders arbejde (dog dag og nat), siger lidt om hvad der er muligt. Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan man skulle udvikle dette produkt uden 3D tegneprogram og E-mail. Jeg har sendt og modtaget over 4000 e-mails til underleveradører i denne udviklings fase! Hvad gjorde man i gamle dage? Men når ja, der var en højttaler selvfølgelig også bare en firkantet kasse... :)

Den normal distibutions form er ved at være forældet. Jeg overvejer hvordan jeg vil gøre dette, og muligvis kommer der en positiv overraskelse..!

Mvh Kim 

Tillykke med din nye højtaler Kim. Det er rigtig dejligt at se at der stadig er nogen der har mod på at producere et niche produkt som high end højtalere vel ret beset er.

Jeg forstår godt dine overvejelser mht distribution. SJAG og jeg har for sjovs skyld regnet på hvad vores (af Mito nord) hjemmestrikkede højtalere ville koste i faghandlen. Hvis der skal være et lille db til producenten, omkostninger til emballage og fragt, en avance til forhandleren samt moms af hele baduljen, så bliver udsalgsprisen HØJ. Jeg mener at eks. Peak Consult sælger ud af eget showroom. Det er nok ikke en dårlig idé i et lille land som DK.   

Sluttelig vil jeg sige at din højtaler er superflot og kunne bestemt være spændene at lægge øre til.

Henning  

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Tillykke med projektet - det ser rigtigt flot og spændende ud .

Er det en enlig svale eller har du en hel serie i tankerne?

Først vil jeg lige sige tak til alle, for den positive feedback. Det er jo heldigt hvis det ikke kun er mig selv der synes de er fede! :)

Og ja, en hel serie er selvfølgelig i tankerne, med baghøjttalere, center og subwoofer... Men der kommer til at gå noget tid før de er færdige, for de skal naturligvis være lige så gennemførte som den første her.

Mvh Kim

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er med på koret af tiljublere! Synes du sagde du ville være med på messen i KBH for nylig, så dig ikke der?

HVis du vil sælge ab showroom, skal du jo nok have nogle showrooms fordelt over landet, ikke alle JYDER gider køre til kjøvenhawn for at høre dyre sager...

Det er rigtigt set at der skal ikke meget til at vælte læsset i en produktion, før prisen bliver "for høj" når alle i leddene skal have deres del af kagen. Hvad med "friendly partners", nogle som har det stående i deres butik som trækplaster, men kun kan få 20% i avance?

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hej Kim

Jeg har længe nydt synet af højttaleren i dit link. De er bare flotte, og jeg håber de bliver latterligt dyre, så jeg end ikke behøver OVERVEJE at købe dem Jeg synes det er nok DU har haft søvnløse nætter over dem

Har du ikke flere billeder af en færdige højttaler? Jeg synes ikke de computeranimerede yder den fuld retfærdighed, når man ser hvor flot billedet af foden er, på din hjemmeside nu?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hej Svend P

Mange tak for de pæne ord.

Jeg har jo desværre kun prototyper med Kina kasser klar. Så snart jeg har de rigtige Hornslet kabinetter klar, vil der blive taget billeder af en professionel fotograf (kontrast..?)

Der vil herefter komme et galleri med en masse billeder på min hjemmeside.

Intil da, kan jeg godt maile de noget tvivlsomme billeder af mine prototyper til dig (og andre interesserede!) hvis jeg får oplyst en E-mail adresse.

Mvh Kim

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Ja, jeg er med på koret af tiljublere! Synes du sagde du ville være med på messen i KBH for nylig, så dig ikke der?

HVis du vil sælge ab showroom, skal du jo nok have nogle showrooms fordelt over landet, ikke alle JYDER gider køre til kjøvenhawn for at høre dyre sager...

Det er rigtigt set at der skal ikke meget til at vælte læsset i en produktion, før prisen bliver "for høj" når alle i leddene skal have deres del af kagen. Hvad med "friendly partners", nogle som har det stående i deres butik som trækplaster, men kun kan få 20% i avance?

Hej Jakob

Det er korrekt jeg ikke var med i københavn. De kunne ikke nå at blive klar. Nu har jeg alle de rigtige alu dele, så det er "kun" kabinetter der ikke er rigtige nu.

Det med salgsleddet er svært.........

Mvh Kim

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hej Kim

Tillykke med det store projekt du har fået op og stå

Jeg så lige en hel billedserie af din højtaler hos en ven som havde købt en DVA250 af dig, glæder mig meget til at se de rigtige billeder en dag, og kan kun drømme om at høre dem

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum