| Forfatter |
|
Nanno Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har brug for noget seriøst hjælp til køb af nye gulvhøjtallere, jeg regner med en pris imellem 2000 - 3500 kr. / stk.
Jeg har en Denon AVR 1604 receiver, så de skal/må ikke kræve alt for meget saft. Jeg har tænkt på B&W 603, men HiFi-klubben siger de er for tunge til min forstærker og anbefalder i stedet for Dali Concept 6 eller B&W 602, som jo ikke er gulvhøjtallere.
Er der nogen som kan hjælpe mig med alternativer, de skal kunne indgå i mit surroundsystem men samtidigt kunne spille diverse musik rock, pop.

|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen bestemt grund til at det skal være gulvhøjtalere?
Hvis du er til B&W's lyd er 602 nok det bedste køb til prisen.
Ellers kunne du kigge på noget System Audio. Rygtet siger at amn kan
købe et sæt SA1280MKII for de penge. Det er absolut en kanon højtaler
(gulv).
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller, som en del andre nok også vil anbefale, køb noget brugt. Som mange andre før mig har sagt, så er Dali 450/850 absolut kapable højttalere, ellers kan jeg anbefale Avance eller Energy. Har selv haft et sæt Energy C6, og jeg synes de spiller rigtig godt til prisen. De bør kunne findes til 3500-4000/sættet.
/Præsten
|
| Til top |
|
| |
Nanno Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak
Ja / Nej, der er flere grunde. Jeg vil gerne have mere fylde i min stue forstået på 2 måder, både med hensyn til lyd men også fordi jeg synes at gulvhøjtallere ser godt ud (Bedre ind højtallere på en stander), dermed ikke sagt at man sikkert kan få rigtig god lyd ud af et sæt standerhøjtallere.
Hvad angår SA1280 har jeg ikke netop dem i action, men SA1550 den er dog lidt for lys til min smag. Er SA højtallere ikke genrelt meget lyse i lyden ?
Jeg er nok tonemæssigt mest til en varm rund fyldig lyd med mange detaljer uden at der er alt for meget bas, det er sku svært at beskrive sin smag i lyd med ord, men det kan være dette kan hjælpe ?

|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs testen her på siden har SA1280. Den svarer vist på dit spørgsmål!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil mene din forstærker er for svag til et par 450ere, jeg synes ihvertfald selv de kræver en del effekt (har dem selv)
vil nok mene du skal kigge efter nogen 5005 istedet (hvis det skal være Dali) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at hoppe ud af den lille kasse der står Hifiklubben på og f.eks. lytte lidt på noget: (priser pr. sæt)
Monitor Audio Bronze B6 til 4398,-
Monitor Audio Silver S6 til 6398,-
Audio Pro Black Diamond V.2 til 5998,-
Kef Q5 til ca. 6000,-
Audiovektor C2 MKII til ca. 6500,- __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HamDenFede skrev:
|
Hvad med at hoppe ud af den lille kasse der står Hifiklubben på og f.eks. lytte lidt på noget: (priser pr. sæt)
Kef Q5 til ca. 6000,-
Audiovektor C2 MKII til ca. 6500,-
|
|
|
Er jeg den eneste der ikke helt forstår den hetz der er mod Hifiklubben herinde?
Edit: Ud over det synes jeg der har været gode bud. 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soma skrev:
HamDenFede skrev:
|
Kef Q5 til ca. 6000,-
Audiovektor C2 MKII til ca. 6500,-
|
|
|
Er jeg den eneste der ikke helt forstår den hetz der er mod Hifiklubben herinde?
|
|
|
læs hvad der står.. han blev anbefalet at kigge flere steder end kun i klubben, meget sundt råd synes jeg.. men det er måske hetz hvis man går ind i andre butikker ?
men ja, med den reciever ville jeg os hoppe på nogle speakers med små enheder. SA er bestemt et godt bud
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg synes det er helt fint og også nogel gode bud han kommer med men det lyder som om at folk der handler i klubben har et skilt hvor der står idiot i panden
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm....godt ord igen. Der er vel ikke tale om en hetz, men jeg synes personligt at det er ærgeligt, at der er mange der ikke ved, at man sagtens kan købe gode hifi-produkter andre steder end klubben. Det er da mere for deres egen skyld. Så kan de vælge at lytte til de alternativer de får eller lade være.
Hifi-verdene er da heldigvis lidt større end blot Denon og Dali, som begge er ganske udemærkede produkter, men alternativer er vel altid velkomne...
EDIT: F***, der var jeg sq alt for langsom.... __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soma skrev:
| ...det lyder som om at folk der handler i klubben har et skilt hvor der står idiot i panden |
|
|
ehh.....må man spørge hvorfor...??? __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
'Hvad med at hoppe ud af den lille kasse der står Hifiklubben på '... Synes bare der er undertoner af noget mindre pænt og det er ikke første gang jeg er studset over det herinde. Jeg er forholdsvis ny bruger og det er egentlig bare af ren og skær nysgerrighed jeg spørger. Måske kan I uddybe hvad det er der er galt med produkterne og lade det være til skræk og advarsel for alle.
Som du selv sagde, godt ord igen. Det var ikke for at skabe ballade 
MVH soma
|
| Til top |
|
| |
Nanno Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak
For de mange foreslag.
Som sikkert mange ved her inde er det svært, hvis ikke umuligt, at vælge højtallere eller for den sags skyld noget som helst andet hifi-udstyr udfra papir, så jeg må ud at hører nogle af de nævnte foreslag jeg er dog stadig modtalig for yderlige foreslag.
Hvad angår HiFi-klubben har jeg handelt der de sidste 10-12 år og har som hovedregl fået en god og saglig rådgivning, men der er kikset de sidste par gange bl.a nu iforbindelse med mit forstående køb af evt. gulvhøjtallere, hvor man har sagt at min nuværende receiver godt kunne trække et sæt B&W 603 S3.
Dette bliver så ændret da jeg snakker med en anden fra klubben på et senere tidspunkt. Det der undre mig lidt, er at min forstærker er på 6x75 watt i 8 ohm målt på 2 kanaler samtidig og på B&Ws hjemmeside forslår de selv en forstækker på mellem 25 og 150 watt også skulle der jo være nok power ?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har denon 1604 desværre ik 6X75 watt.. deres opgivelser passer simpelthen ikke.. selvfølgelig vil den godt kunne spille på de B&W men der vil mangle kraft til at have styr på dem..
Angående klubben, så er de imo ik meget andet end en Hifi udgave af Fona, hvilket jo kan være godt nok.. men at udråbe dali og B&W til at være bedre end feks Jbl synes jeg ik de er, bare et alternativ..
|
| Til top |
|
| |
Nanno Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live21
Hvis den ikke yder 6x75 watt målt på 2 kanaler samtidig, hvad yder den så ?
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-klubben er vel en butik ligesom mange andre. De har det udvalg de nu engang har, og det synes jeg er helt fint. De har noget for enhver prisklasse, og de er jo kendt for kvalitet. At der så er MANGE andre alternativer til klubben er jo helt fint. Man kan jo nemt blive for ensporet... Klubben, som "live21" beskriver som en hifi-udgave af fona, har i de sidste år bestræbt sig på at blive mere allround. Det vil sige at de også har flere "konsum-varer", som henvender sig til et bredere publikum end mange andre butikker. Derfor er de nok blevet mere kendte på landsplan. Intet ondt ord om klubben herfra..
Prøv at lytte til Dali 5005 (eller 6006) hvis det skal være fra klubben, ellers er der fx acoustic energy, system audio, avance og audiovector..
Håber du finder hvad du søger..
mvh
|
| Til top |
|
| |
Nanno Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har kikket lidt nærmere på nogle af de forslag som er nævnt herinde.
Det er Audiovectors C2 MKII, Audio Pro Evidence E6, Monitor Audio Silver S6 og Jamo E 750. Spørgsmålet er hvilke af disse so jeg skal kikke nærmere på dvs. hører dem.
En anden ting, hvad skal jeg kikke efter med hensyn til at de ikke må være tunge at trække, er det enhedernes størrelse eller ?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nanno skrev:
|
En anden ting, hvad skal jeg kikke efter med hensyn til at de ikke må være tunge at trække, er det enhedernes størrelse eller ?
|
|
|
Nej, det er følsomheden opgivet i dB. Du skal nok ikke have nogen der er under 89-90 db's følsomhed.
Personligt er min favorit Dali 6006 , så prøv at giv den et lyt.
|
| Til top |
|
| |
Nanno Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak Svend P
Det er hermed noteret, er der evt. andet som kan/skal tages hensyn til ?
|
| Til top |
|
| |