| Forfatter |
|
casper p Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
For nylig har jeg erhvervet mig et par Dali 450 og en SC-5, nu har jeg så fået ommøbleret en smule så der pludselig er blevet plads til et par baghøjttalere.
denne mulighed agter jeg naturligvis at udnytte, men jeg vil meget gerne vide om der findes baghøjttalere i samme serie som dali 450. det skal helst være reolhøjttalere, som med beslag skal monteres på væggen, da det vil gøre min indretning en del lettere.
det skal siges at mit værelse er ca 17kvm, så jeg har slået ideen om at købe dali 850 og flytte mine 450 om til baghøjttalere hen, efter at have læst mig til at mit værelse er for lille.
min forstærker er en ordenlig krabat, en h/k avr-8500 som jeg syntes driver mine nuværende højttalere rigtig godt. mht budget så ligger det på ca 2k.
På forhånd tak
CP
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har næsten samme setup, dog med en SC-7 center. Og jeg benytter et sæt Dali 202 og de lyder fortrinligt som rear. Der findes desværre ikke en decideret rear i den serie. Men du kan se om du kan finde et sæt Dali 350 (en bas mindre end 450, dog stadig gulv).
Men kan somsagt varmt anbefale 202 som rear (de er også billige, kan vel fås for en 500 sættet)
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
casper p Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var dog pokkers, jeg har kigget lidt på dba.dk hvor de eneste jeg har kunnet finde koster 1200 og 1000kr og de var begge sorte. Jeg vil foretrække at have dem i mahogny så de matcher mine fronthøjttalere. 
jeg er ikke så godt bekendt med reolhøjttalerne fra dali, så ethvert forslag er kærkomment.
CP
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
TJAA. Der er jo ingen tvivl om at nr1. ville være at købe et sæt 450ere mere og bruge dem som bag. Så har du den samme lyd både for og bag . Og hvis du alligevel skal have 310erne stående på standere giver det jo det samme(bortset fra prisen self)
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har tilstrekkelig avstand til bakhøytalerene så vil nok et par 450 være at foretrekke. Men hvis de blir stående slik at de spiller deg direkte inn i øret vil det ødelegge mye(og det er et understatement) av surroundfølelsen. Det er da bedre at flytte de opp i høyden, et par reol, eller ennå bedre dedikerte bakhøytalere vil nok da være at foretrekke.
|
| Til top |
|
| |
sound Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs
Hvis du har en h/k avr 8500 skulle du næsten bare få købt de der 850`. Tror ikke dit rum er for lille til en 450` som baghøjtaler. Hvis det er et problem med pladsen er en 202 eller 2002 glimrende som rear.
Har selv haft kombinationen med 450`, sc-7 og 202 som rear med min gamle h/k og det fungerede ganske fint.
|
| Til top |
|
| |
Luksus Bumsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 310 synes jeg da lyder som det bedste valg og så passer farven også  - nogle der ved hvad brugt prisen ca. er på sådan et sæt?
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luksus Bumsen skrev:
Dali 310 synes jeg da lyder som det bedste valg og så passer farven også - nogle der ved hvad brugt prisen ca. er på sådan et sæt?
|
|
|
AAHHH. Det forklarer navnet "luksus bumsen" Lader andre gøre arbejdet for sig og venter tålmodigt på svar  . Jeg tror det bedste bud for at finde den model er www.dba.dk (så bliver det ikke meget lettere  )
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe så burde du hedde fordomsfuld... har tjekket dba og der ingen til
salg! derfor jeg pænt spørger i håb om at nogen, af en eller anden
mystisk grund ved det
ps. bliver kaldt luksus bumsen fordi jeg er for nærig til at købe
tuborg,(køber ren pilsner deraf mit profilbilled) men ikke er for nærig til at
bruge flere tusinde på højttalere og andet
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
310'eren er ikke en man ser til salg hver dag. Jeg tror det er en ret sjælden model. Der er 450 og især 850'erne meget mere populære (eller upopulære, siden de er til salg ), og er på dba.dk dagligt. Jeg kender desværre ikke hverken ny- eller brugtprisen for et sæt 310'ere.
Men køb da et sæt 450'ere mere, eller et sæt 850'ere til front, og så 450'erne til bag.
Jeg er selv ved at købe ind til en komplet hjemmebio, bestående af 850'ere i front, to stk 450'ere til center, og 850'ere til bag. Det bliver bare en vild hjemmebio til omkring 7000 kr!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var da et fornuftigt svar...mange tak
og ja det lyder til at blive den sindsyge biograf!!! hvem der bare havde rum og råd til det
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
2stk. 450 som center!?!? har du problem ved at høre når de snakker i film 
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
|
2stk. 450 som center!?!? har du problem ved at høre når de snakker i film 
|
|
|
NÆÆ, det har han sikkert ikke. Men hvis lærredet er stort er det "nødvendigt" med lidt spredning på centerkanalen. Derfor 2stk til center.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg tenker meg om så er det vel ingen som sier at man ikke kan henge et par 450 horisontalt der bak? Med mindre du har en kvinne i huset?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
NÆÆ, det har han sikkert ikke. Men hvis lærredet er stort er det "nødvendigt" med lidt spredning på centerkanalen. Derfor 2stk til center.
MVH WRONG
|
|
|
You're right, wrong.
Jeg vil lige supplere. Jeg kan gode lide "Wall of sound" ved film, og har altid synes centerlyden var flad med kun en højttaler. Læs evt. mere ved at søge på "2 centere"
Og til Bumsen: Nu har jeg solgt mine Dynaudio højttalere for 26.000 kr, for i stedet at købe Dali. Så råd er vist ikke lige et emne i den forbindelse . Og jeg får IKKE en dårligere hjemmebio af den grund!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da godt at høre for har også selv dali 850 som front i mit system og jeg synes også de spiller godt
også derfor jeg følger lidt med her for jeg kunne også godt bruge nogle
nye baghøjttalere som passer lydmæssigt til dalis rød serie
|
| Til top |
|
| |
casper p Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev jeg så meget klogere, tanken med 850 som front tiltaler mig nok mest, det har jo den fordel at når jeg før eller siden bliver smidt ud af mine forældre kan det spille en hvilken som helst stur op. men prisen er jo lidt pebret, det er jo 3k som minimum.
dali 202 lyder også meget fornuftigt, men er det forgængeren til 2002, i så fald må det jo være fra den blå serie, med tilsvarende dårlig kvalitet eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
dårlig og dårlig bob bob, som rear er de fortrinlige. Mener forresten at 310 er 8 ohm hvor resten af Dalis Røde/blå serier er 4ohms (ved ikke om det spiller nogen rolle)
850erne anbefaldes til rum over 35kvm ellers er risikoen for bulder overhængende. har selv lyttet til 450 og 850 i et rum på ca 25kvm og der lød 450erne bedst (imo) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
850erne anbefaldes til rum over 35kvm ellers er risikoen for bulder overhængende. har selv lyttet til 450 og 850 i et rum på ca 25kvm og der lød 450erne bedst (imo)
|
|
|
Mon ikke forklaringen nærmere skal findes i, at 850'erne stiller større krav til effektforstærkeren? Jeg kører med 2 x 1000W på basserne på mine i et rum på 25 kvm, og selv om jeg også kører med subs samtidig med, er der ikke antydning af bulder.
|
| Til top |
|
| |