| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, har lige rettet titlen og indholdet. Jeg er træt af mine højttalere. Er der nogen der kan anbefale mig nogen? De må maks koste 1000 sættet, helst mindre, og skal befinde sig i storkøbenhavn. De må gerne være brugte Når Hifiklubben nu i åbner sluserne for udsalget i morgen tænkte jeg på at få nogle nye (midlertidige) højttalere, og har set de Gale 2040 de har til 299,- stykket. Vil de kunne gå med min Luxman SQ507x? Og hvordna tror i, de spiller i forhold til et par Fisher STE-186 (gamle!)? Jeg ved, de gale ikke er noget at råbe (end tænke) hurra for, men vil de kunne udkonkurrere hvad jeg spiller på nu? Se evt. her
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Når Hifiklubben nu i åbner sluserne for udsalget i morgen tænkte jeg på at få nogle nye (midlertidige) højttalere, og har set de Gale 2040 de har til 299,- stykket. Vil de kunne gå med min Luxman SQ507x? Og hvordna tror i, de spiller i forhold til et par Fisher STE-186 (gamle!)? Jeg ved, de gale ikke er noget at råbe (end tænke) hurra for, men vil de kunne udkonkurrere hvad jeg spiller på nu? Se evt. her
|
|
|
Hvilket udsalg? __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du få at vide, hvis du svarer på mit spørgsmål  eller anbefaler mig et par andre højttalere - gerne brugte, men til maks 1000,- i alt Mit væresle er 360cm*354cm
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Det kan du få at vide, hvis du svarer på mit spørgsmål  eller anbefaler mig et par andre højttalere - gerne brugte, men til maks 1000,- i alt Mit væresle er 360cm*354cm
|
|
|
Jeg vil kun svare hvis du siger hvilket udsalg det er. Undskyld men er det ikke lidt barnligt.  Hvorfor ikke spare pengene og spille på det du har, og så vente til pengene er der. Så har du også 1000kr. ekstra til højttalere når anlæget skal gøres færdigt. Ellers er det vel bare låne nogle md hjem og lytte eller på brugtmarkedet. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse DALI'er er fantastiske til prisen. der er et billede her fra en anden annonce. __________________
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Disse DALI'er er fantastiske til prisen. der er et billede her fra en anden annonce. |
|
|
Det er de muligvis nok. Men hvad med at gå den anden vej. Der er masser af små vellydende højttalere. En brugt sæt Tannoy Fusion 1 koster måske 700 kr. Men det kræver nok lidt tålmodighed at finde den.......
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Jeg vil kun svare hvis du siger hvilket udsalg det er. Undskyld men er det ikke lidt barnligt. 
|
|
|
Så så, det var jo ikke ment på den måde  Men jeg må jo bukke under for sådan et pres, og give jer linket her.Ikke nogen hemmelighed, man skal bare være medlem for at modtage den __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Disse DALI'er er fantastiske til prisen. der er et billede her fra en anden annonce. |
|
|
Jeg tænkte også på et sæt Dali 104 som midlertidige højttalere. Jeg vil tro at dit tab vil være et rundt 0 for at bruge dem i nogle måneder. Jeg havde selv et sæt for mange år siden, og prisen taget i betragtning var det en ok højttaler. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med disse? klikklikeller et sæt Dali 109? Ikke fordi jeg udelukkende går efter dali, men der er jo specielt mange af dem på brugtmarkedet
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Hvad med disse?klikklikeller et sæt Dali 109?Ikke fordi jeg udelukkende går efter dali, men der er jo specielt mange af dem på brugtmarkedet
|
|
|
Ja... det er der. Hvorfor mon?
Meget hellere disse. Jeg vil vædde på at de passer godt til din Lux. Ring til manden, tag din amp med ud for at høre på dem.
Og så har de den fordel at du ikke behøver betragte dem som midlertidige.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Sveske skrev:
Ikke fordi jeg udelukkende går efter dali, men der er jo specielt mange af dem på brugtmarkedet
|
|
|
/vilmann |
|
|
Sikkert fordi at der er solgt rigtigt mange nye Dali højttalere i DK i de sidste godt 20 år.   Du ser også flere brugte VW'er til salg end Ferrari'er og Kia'er. At der er mange til salg brugt er absolut ikke = dårlig kvalitet. __________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
vilmann skrev:
Sveske skrev:
Ikke fordi jeg udelukkende går efter dali, men der er jo specielt mange af dem på brugtmarkedet
|
|
|
/vilmann |
|
|
Sikkert fordi at der er solgt rigtigt mange nye Dali højttalere i DK i de sidste godt 20 år.  Du ser også flere brugte VW'er til salg end Ferrari'er og Kia'er. At der er mange til salg brugt er absolut ikke = dårlig kvalitet. |
|
|
Selvfølgelig - du så min smiley?
De Dali'er Sveske har fundet er sikkert ganske fine højttalere. Jeg synes bare hans fine Luxman fortjener noget rigtig godt.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Hvad med disse? klik klik eller et sæt Dali 109? Ikke fordi jeg udelukkende går efter dali, men der er jo specielt mange af dem på brugtmarkedet
|
|
|
De der Dali Blue 2002 er et kup! Nyprisen har været 2400 kr. De burde stå til omkring 1500 kr! Dem skulle du endda kunne tjene på at sælge igen.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jeg så din  . Så må de være op til Sveske at vurdere om det skal være et sæt midlertidige højttalere, der er lette at sælge igen til samme pris, eller et sæt der skal beholdes i længere tid. God fornøjelse med shopping turen
__________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
De der Dali Blue 2002 er et kup! Nyprisen har været 2400 kr. De burde stå til omkring 1500 kr! Dem skulle du endda kunne tjene på at sælge igen. |
|
|
Og det er der desværre en anden der har opdaget. I hvert fald er annoncen slettet  Var i Hifiklubben i formiddags for at købe et par denon AH-G500, og der lyttede jeg til Gale 4020. De spille faktiskhelt okay, og det har åbnet mine øjne for, hvor forfærdeligt mine nuværende faktisk lyder. Og til 300 stykket er Gale 4020 nok et helt fint køb EDIT: eller hvad med et sæt Dali 450? EDIT: Der er lige kommet et sæt Dali evidence 470 - hvordan er de? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Piv piv.. ikke mere hjælp?  Hvad med dali 4 eller 4a? Eller B&W dm601 mk2? B&W DM630? Eller B&W 620? Eller skal jeg bare holde mig til de Dali 104? Jeg bliver helt flov over at stille så mange spørgsmål
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså nu er det jo et sæt midlertidige højttalere du spurgte til, og ikke en ny nyre
Din største bekymring må jo mest være om du kan holde pengene hjemme på dem.
Du går ikke glat i byen med et sæt Dali 104
PS. Der var et sæt Evidence 470 i hvid i dba.dk til 1000 kr (stykket?). Det var endnu et KUP!!!, men så vidt jeg kan se, er de væk.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
med midlertidige mente jeg nu nogen jeg kan beholde i 1/2-1 år.
Det står nu mellem Dali 109 eller 104. 109 køber jeg kun, hvis jeg kan få dem til nogenlunde samme pris som jeg ville med et sæt 104 __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
|
med midlertidige mente jeg nu nogen jeg kan beholde i 1/2-1 år.
Det står nu mellem Dali 109 eller 104. 109 køber jeg kun, hvis jeg kan få dem til nogenlunde samme pris som jeg ville med et sæt 104
|
|
|
det skal du sku' ik lige satse på... 109 fohandles for det meste til den dobbelte pris af 104. __________________
|
| Til top |
|
| |
him self Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
450'erne er også ganske glimrende højtalere.. dem kan du sikkert godt finde til en tusse
|
| Til top |
|
| |