| Forfatter |
|
dkjærgaard Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er ved at prøv at finde delene til et nyt anlæg. Jeg har kikket meget på classic forstæker (8.0B), og jeg hører mest techno, trance, rave, rock, pop og ikke meget heavy metal.
Mit budget er meget regulerbart, dog med udgangspunkt i en samlet pris på 7-8000.
Og nu kommer så det store spørgsmål, hvilke højtalere ? Jeg har kikket mest på DIY, men der er jo meget delte meninger om hvad der kan betale sig og hvad der ikke kan. Det falder mig naturligt at kikke på de danske konstruktioner fra frequence.dk og har VP5 SE, Decor 7 og HD5M i tankerne. Grunden til lige disse er at prisen passer med mit budget, nemlig noget der minder om 1000-1500 pr side, og at de passer godt i størelse rent fysisk. Selvom det sikkert ville være meget godt med en sub er dette ikke lige på listen lige nu. Hvis det skal være DIY i denne størelse hvilken kan så anbefales, og er der overhovedet noget sparet ved at gøre det selv, hvis man ikke tæller timerne med til at samle dem? Hvis det ikke skal være DIY hvilke muligheder er der så ? Jeg faldt selv, ved et tilfælde, over disse : http://shop.djz.dk/index.php?cPath=71_307&osCsid=273a693 2963d068a2ae9e0863c44ab1f altså modellerne der ligger inden for mit budget.
De kommer til at spille igennem en computer, og jeg har overvejet at invistere i et USB lydkort af god kvalitet. AUDIOTRAK OPTO play, er valget pt. grundet OS X og linux understøttelse og head amp udgangen.
Håber der kommer nogle forslag til opsætningen og højtalervalg i særdeleshed.
Tak.
-Danny
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dkjærgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet frem til følgende mærker.
Dali, B&W, Audiovector og SA.
Men skal jeg vælge at købe en mellem model (primæssigt) standerhøjtaler eller en billig gulvhøjtaler.?
-Danny
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vælg en gulvmodel, og ikke en med for små basenheder (SA)!
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge efter et sæt brugte dali 850 ell. lign. Dem kan du få inden for dit budget. Du får ikke voldsomt meget ny højttaler for 1000-1500 pr side, men hvis du køber brugt kan du få noget fornuftigt.
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stor er dit lytterum? Jeg ville umiddelbart gå efter en standerhøjttaler af god kvalitet. Sådan en kan du sagtens finde brugt til relativt små penge, hvis du går efter et af de fire mærker, du nævner.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det mig der har misforstået noget? Var det hele anlægget, eller højttalerne der må koste 8000 kr?
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
*host snob host*
det er ganske udemærket du linker til en tråd på 19 sider hvor størstedelen af indlægende er noget fis. Nej det kan måske ikke betale sig at starte fra bunden, men der findes sgu mange bygge sæt som giver røv til højtalere i samme pris klasse. __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da ikke noget snob i det. Kan det betale sig at lave sin egen bil? Det er kølig økønomisk kalkulation, intet andet.
Og det kommer jo an på hvad du lægger i "betale" sig. Brugtprisen er jo lavere på selvbyg...
|
| Til top |
|
| |
dkjærgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P: Ja det er hele anlæget.
Visca Blaugrana: det er jo netop derfor jeg sprøger til det, for jeg tror måske lidt det er religion. Men hvis man kan finde noget der giver en lyd der er i hifi klassen til 1000-1500kr pr siden af ny, så ved jeg nu ikke om jeg gider at lave det selv.
Jeg har set noget på import af kina grej selv, og der benøvnes hele tiden de baltiske lande, og nem at spare penge. Er der en der har et link til en side?? eller flere links ?
Lytte rummet er vel 10-12 kvm. Der hvor de skal spille nu, men de kunne jo måske senere blive brug som baghøjtalere i stuen på 25-30 kvm.
-Danny
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
dkjærgaard skrev:
Lytte rummet er vel 10-12 kvm. |
|
|
Afgjort standerhøjtalere, og helst en hvor bas porten sidder foran. Jeg har set alt for mange tilfælde af, at folk bruger gulvhøjtalere i små rum, så er de nødt til at sætte dem op af væggen, eller endnu værre, i hjørnet, det kommer aldrig til at lyde godt..
|
| Til top |
|
| |
dkjærgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil blive tvunget til at hænge dem meget tæt på hjørnet, da jeg har et indbygninhgskab lige ved siden at mit skrive bord. Hvor langt skal man fra og hvor meget vil det betyder hvis der kun er 10-15cm fra hjørnet.?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt. Dali 470, tror den passer godt til Classic. Jeg har selv Classic med Dali 850, og det lyder godt.
|
| Til top |
|
| |
dkjærgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt mig jeg vil ned og høre de forskellige modeller fra dali og B&W i klubben, men hvad med dali concept 2?? Hvor stor er forskellen egentlig op til en Ikon f.eks eller en Evidence.?
|
| Til top |
|
| |