Forfatter |
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle sammen.
Jeg har gennem mine mange år med HiFi ofte handlet brugt, Jeg har altid syntes at man kunne få noget godt udstyr til en fornuftig penge.
Da jeg har været med et stykke tid, er man desværre også stødt på et par små platte svindlere, jeg har set et par tråde her inde hvor sådan nogle personer er nævnt.
Ligeledes kan jeg under køb/salg her på sitet, genkende et par af disse brådne kar.
Derfor har jeg et forslag til sitet her, kunne man ikke lave en anmeldelse af sølger/køber noget i stil med det man gør på eBay, det skulle selvfølgelig kun være på handler der har været her på sitet.
På den måde kan det hjælpe alle med at handle mere trygt, hvis man kan se at den person der har noget til salg har en fin anmeldelse, og for sælger kan man se at køber er en god betaler.
Jeg vil ikke komme med en måde hvorpå dette kan laves, det er der sikkert mange der er bedre til end mig, men ville bare gerne lufte iden, så vi igen kan få en sund og god handel af brugt.
Mvh
Jarre __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Da jeg har været med et stykke tid, er man desværre også stødt på et par små platte svindlere, jeg har set et par tråde her inde hvor sådan nogle personer er nævnt.
|
|
|
Har der ikke kun været EN tråd? Tror ikke problemet er så stort.
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har heller ikke opfattelsen af at problemet er så stort, folk herinde er jo rimeligt kloge, og ved en del om brugtpriser.
|
Til top |
|
|
sims Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en god ide, det vil jeg godt bakke op om.!!
__________________ Dit notepad-dokument er ændret. Windows vil nu genstarte.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det lyder som en rigtig god idé.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Har heller ikke opfattelsen af at problemet er så stort, folk herinde er jo rimeligt kloge, og ved en del om brugtpriser. |
|
|
Jeg tror også at folk herinde er rimelige kloge, men prøv at holde lidt øje med annoncerne.
Jeg har flere gange set produkter hvor alderen på ingen måde kan passe, eksempel, der var et sæt Mirage M1 HT til salg, disse skulle efter sigende kun være 4 år, men da modellen udgik i 1996, og blev afløst af M1 si, så kan dette på ingen måde passe, da jeg ringede til personen kom han med en eller anden lam forklaring, det samme gælder med forskellige forstærkere.
Nu kommer min pointe så, nogle her på sitet ville kunne se det, men andre ville ikke vide det og om en Ht er 4 eller 8 betyder rigtigt meget for prisen, så det er skam kun for at hjælpe os alle herinde, så når vi handler hurtigt kunne slå personen op, se tidligere handler og anmeldelser for så på den måde at kunne handle mere trygt, og disse små hvide løgne som man også ser og høre måske ikke ville være så udbredt.
Ligeledes købte jeg på et tidspunkt en CD afspiller, jeg snakkede/mailede med personen flere gange og vi blev enig, han sagde at den var super velholdt og den var da også pæn, men han glemte lige at fortælle at da han havde haft låget af havde han mistet 2 af skruerne, dette betød ikke noget for lyden men var alligevel trælst, da jeg ringede til ham for at konfrontere ham med det, sagde han bare nå ja det er da hvis rigtigt, så sagde jeg at dette ikke var tilfredsstillende og jeg ville enten have et lille afslag eller lade handlen gå tilbage, dertil svarede han bare nej, men han havde da nummeret på en anden der havde været interesseret i den ham kunne jeg jo ringe til.
Ligeledes ved jeg med 100% sikkerhed at der er solgt et sæt Apogee HT, hvor der er støj/resonans fra den ene når der spilles lidt højt, dette sagde sælger ikke noget om da han blev spurt, nu har den ulykkelige køber sat dem til salg igen, mon han så siger det ? jeg kan kun se at de er ca. 1500 billigere så han er da opmærksom på det.
Så alt i alt, er det kun for at hjælpe alle der ønsker at handle brugt, og dem der handler med ting der ikke lever op til det de siger, ville måske tænke sig om 2 gange før de sælger, for bliver man blanklistet eller har mange dårlige anmeldelser her på sitet, bliver det jo svært at sælge noget.
Når jeg handler på eBay, kigger jeg altid på sælgers tidligere handler, er de dårlige køber jeg ikke, er det kun 1 eller 2 handler ud af 300-400 sælger har lavet, går jeg ind og læser hvad der gik galt og vurdere derefter om jeg vil handle med ham. __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
Til top |
|
|
pppp Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jean M Jarre
Jeg har en følelse af, at du hentyder til mig og derfor vil jeg da gerne forklare det du øjensynligt har fået lidt galt i halsen.
Ja jeg har haft en handel med Mirage i bytte for Apogee. Apogee blev solgt for 3000 med beskeden om at de ikke kunne spille højt uden at rasle. De krævede subwoofer. Det har jeg på mail til køber hvis du betvivler dette.
De er solgt videre ved jeg nu for ca. 3000
Mirage satte jeg forholdsvis hurtig til salg, da de ikke passede til mit lytterum (kræver mere plads). Jeg kan ikke mindes at have skrevet 4 år, det vil i givet fald selvfølgelig være en fejl jeg beklager.
Det kan godt være at jeg blot føler mig ramt uden grund, men så lad dette være en opfordring til at man løser evt. misforståelser uden for dette forum, da det kan bringe mere støj end information at "hænge" folk uden at have vendt sagen med de indgående parter først
Kontakt mig gerne med pm hvis du vil uddybe tingene.
pp
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler også på, at problemet er specielt stort. Men det vil da ikke være nogen skade til, hvis sådan et system blev indført... kun for dem der har tænkt sig bevidst at svindle... så...
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
pppp skrev:
Hej Jean M Jarre
Jeg har en følelse af, at du hentyder til mig og derfor vil jeg da gerne forklare det du øjensynligt har fået lidt galt i halsen.
Ja jeg har haft en handel med Mirage i bytte for Apogee. Apogee blev solgt for 3000 med beskeden om at de ikke kunne spille højt uden at rasle. De krævede subwoofer. Det har jeg på mail til køber hvis du betvivler dette.
De er solgt videre ved jeg nu for ca. 3000
Mirage satte jeg forholdsvis hurtig til salg, da de ikke passede til mit lytterum (kræver mere plads). Jeg kan ikke mindes at have skrevet 4 år, det vil i givet fald selvfølgelig være en fejl jeg beklager.
Det kan godt være at jeg blot føler mig ramt uden grund, men så lad dette være en opfordring til at man løser evt. misforståelser uden for dette forum, da det kan bringe mere støj end information at "hænge" folk uden at have vendt sagen med de indgående parter først
Kontakt mig gerne med pm hvis du vil uddybe tingene.
pp
|
|
|
Hej PPPP.
Nej jeg hentyder ikke til dig, da jeg ved med 100% sikkerhed at M1 blev solgt i ren handel, og det er et godt stykke tid siden.
Og at de Apogee jeg snakker om også var i 100% ren handel, så det kan ikke være dig.
Jeg har sendt dig en PM, som forklare det.
Og skulle nogle være i tvivl,ønsker jeg ikke at støde nogle, men bare skabe en dialog om det, de der små platter den lidt ved det jo godt selv, oftest er det jo ikke så slemt, folk glemmer at nævne en rids eller noget men bare for at komme det hele til livs, kunne det da hjælpe at få disse anmeldelser, det er så irriterende når det ikke er som man forventer __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Derfor har jeg et forslag til sitet her, kunne man ikke lave en anmeldelse af sælger/køber noget i stil med det man gør på eBay, det skulle selvfølgelig kun være på handler der har været her på sitet.
|
|
|
det er egentlig ikke nogen dum ide.. I starten var jeg selv usikker på om folk er til at stole på, heldigvis har ejg ikke haft nogen dårlige erfaringer med handler herigennem, og der har efterhånden været en del 
|
Til top |
|
|
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 13 November 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ideen er sådan set fin nok, men det kan hurtigt gå galt pga. misforståelser. (se bare pppp) Jow der er da brådne kar derude. Jeg har været ude for at ting var defekte når man fik dem hjem, samlet med gaffatape og andet sjovt. Heldigvis har jeg alle gange fået afslag eller pengene tilbage.
At gå op i en spids og ville have afslag i prisen pga. der mangler en skrue er dog lige groft nok imho. Det er BRUGT udstyr man køber, hvis man vil have nyt må man gå i en butik og betale prisen. Hvis sælger skriver at der ikke er nogen ridser må der selvfølgelig ikke være nogen, men nogen købere tror de kan få det hele til det halve.
Som systemet er nu er der heller ikke mulighed for at registrere købere da selve handlen forgår via email og det syntes jeg ikke der skal laves om på.
Hvis der skal være bedømmelse af sælger skal der i hvert fald være en mulighed for at forsvare sig så evt. misforståelser kan udredes.
|
Til top |
|
|
pppp Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 13 November 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dark Wings input er jeg meget enig i.
For at imødegå at disse ting skal opstå, har jeg sendt et forslag til administrator med forbedrings forslag til køb/salg annoncerne.
Jeg har foreslået en tvungen registrering af givne oplysninger, som sælger skal give eks. vedr. stand osv.
Jeg har ikke fået respons endnu, men måske I herinde har flere gode ideer.
Det er kun i alles interesse at undgå at få hæftet urigtige og kompromitterende betegnelser på sig.
pppp |
|
|
Til top |
|
|
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 15 November 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal bare kende produktet indgående inden man handler brugt. Lave lidt research og kende nyprisen og hvor gammel det er. Det kan man jo altid spørge om her på forummet. Så er chancerne for at man bliver snydt mindre. Men der er jo altid chancen for at produktet har været repareret indvendig og sælger ikke siger noget om det.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 15 November 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener også at det er en god idé. Det kan godt være at problemet ikke er stort, men så er det jo bare endnu bedre.
Jeg er også stødt på en del der har givet forkert årstal og førpris. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Therac Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 15 November 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en god ide med sådan et system, men spørgsmålet er bare om det kommer til at virke når det er private-sælgere? Hvad forhindrer en sælger der har fået dårlige anmeldelser i at oprette en ny bruger, hvor profilen er "ren"?
Hvem skal desuden give dem point? Kan alle gå ind og give "stjerner" - eller får man et specielt password, når man har lavet en handel med en sælger, hvor man så kan logge ind og give ham stjerner?
Synes systemet virker godt til firmaer! Men det er noget andet med private personer.
Bare min ydmyge mening!
|
Til top |
|
|
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 16 November 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja som systemet er nu er det jo entlig bare en opslagstavle hvor alle kan sætte ting tilsalg anonymt. Alternetivet kunne være at køre salgs og forum bruger databaserne sammen, så man kunne gå ind og læse hvad sælger/køber har skrevet af indlæg og få en ide om hvad han er for en fyr. Dette medføre dog en masse andre problematikker da mange gerne vil sælge anonymt af forskellige grunde. Og bringer måske mere diskutionen ind på et entligt bruger modererings system i forumet. (Hvilket nok heller ikke er nogen god ide.) Sammenkøring af salg og forum har også været oppe at vende flere gange før.
|
Til top |
|
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 28 November 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undrer mig pt over hvordan produkter, som er blever solgt for 3-4 måneder siden, sidenhen genopdukker på brugtmarkedet, men nu til en højere pris. Hvordan kan det gå til??? Og JA - der er tale om PRÆCIS den samme genstand med 100% sikkerhed.
Derudover kandet undre mig at ting, som jeg selv har solgt engang, nu dukker op på markedet igen, men denne gang er UBRUGTE!??? Hvordan kan det ske???? Igen er der med 100% sikkerhed tale om samme genstand.
Jeg gider ikke nævne navne, der er for lavt, men vil blot opfordre til at man orienterer sig ordentligt når man handler brugt, for der er tilsyneladende flere små "små-snydere" eller hvad man nu skal kalde det, derude, og det må KØBER bare være sig bevidst. __________________
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 29 November 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes flere herinde på HIFI4ALL der støvsuger brugtmarkedet for de "billige tilbud" og derefter sælger produkterne videre igen til en højere pris. __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|