Forfatter |
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 03 April 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey allesammen
Er der nogen der har bestilt ved Comix via telefon før, i så fald hvordan er det så gået? Det jeg er på jagt efter er VDH Clearwater. __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
schweinsteiger Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 03 April 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt, jeg vil prøve og ringe til ham her i dag - så må vi se hvad det munder ud i :) __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 04 April 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Hey allesammen
Er der nogen der har bestilt ved Comix via telefon før, i så fald hvordan er det så gået? Det jeg er på jagt efter er VDH Clearwater.
|
|
|
Under noget oprydning forleden fandt jeg et gammelt hifi &elektronik hvor det kabel er testet. Det var nu ikke nogen positiv omtale og karakteren var 6 for ydelsen. Men det er selvfølgelig vigtigt selv at høre det og danne sine egne indtryk, men måske du skulle prøve at låne det før du køber det.? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 04 April 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Hey allesammen
Er der nogen der har bestilt ved Comix via telefon før, i så fald hvordan er det så gået? Det jeg er på jagt efter er VDH Clearwater. |
|
|
Jeg har bestil adskillige kabler hos ham. De yder glimrende service.
|
Til top |
|
|
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
Sendt: 04 April 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun gode erfaringer med Comix. Der var lidt
leveringtid, fordi kablet skulle bestilles i Holland, men servicen
er god.
Jeg har Vdh Clearwater i biwire-udgave, og det slog mit tidligere
Argento silver ref. på alle parametre. Et kabel der vist fik 13 i
ydelse i Hifi og Elektro-sniksnak. Det var bamset, slasket,
udynamisk og utransparant sammenlignet med Clearwater
biwire. At prisen så er latterlig lav gør det nok heller ikke så
stuerent i de lidt dyrere set-ups. For hvad vil vennerne ikke
sige/tænke, når de hører den lave pris. Det kan da ikke være
godt til den pris.
Har dog hørt, at Clearwater skulle være en hel del dårligere i
singlewire udgaven, så måske er det sådan H&E har testet det.
Og så kommer det også an på det anlæg, som kablet skal spille
sammen med. Men du kan jo høre, om du kan låne en
kabelkuffert først.
Generelt må jeg sige, at det kan da være underholdende at
læse diverse "test" - men det er direkte tåbeligt at vælge til
eller fra ud fra en sådan test. Det eneste rigtige er selv at folde
ørerne ud, selv om det er lidt mere "besværligt".
vh Oluf
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 04 April 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Cyber-Frog skrev:
Hey allesammen
Er der nogen der har bestilt ved Comix via telefon før, i så fald hvordan er det så gået? Det jeg er på jagt efter er VDH Clearwater.
|
|
|
Under noget oprydning forleden fandt jeg et gammelt hifi &elektronik hvor det kabel er testet. Det var nu ikke nogen positiv omtale og karakteren var 6 for ydelsen. Men det er selvfølgelig vigtigt selv at høre det og danne sine egne indtryk, men måske du skulle prøve at låne det før du køber det.? |
|
|
Clearwater brugt som den er tiltænkt, er et til prisen fornuftigt kabel. Jeg tror det ville score en middel karakter hos mig, når jeg skulle relatere det til hvad der ellers findes på markedet. Vurderet på absolut plan, så ville jeg aldeles omgående miste interessen for det, ligesom jeg ville finde så mange andre langt dyrere kabler uanvendelige, f.eks. dine egne MIT kære Slips. De ville ikke nå en 03ér.  Lagt dobbelt kan man ikke kende det igen. Man kan også biwire, hvor f.eks. der kobles én ekstra og kun én til diskanten. Det giver en yderligere opstramning, som mange helt sikkert vil synes om. Dette kabels lyd er først og fremmest særdeles homogen. Alt behandles på samme ganske ensartede måde. Der er intet uldent over lyden, ligesom der egentlig ikke er andre aspekter, der virker påfaldende. Det er rimeligt udstrakt både op og ned. Hvad man kunne brokke sig over er, at det har en ganske mild mangel på transparens. Der er en anelse dousche over det færdige resultat - og det bidrag kommer rent faktisk fra kablet. Så kunne man spørge: Hvorfor finder du dig ikke et kabel, som ikke har den lete dousche som nu CW i dobeltkonfig har? Svaret er et spørgsmål: Hvordan gør jeg lige det? Jeg har efterhånden bøvlet med ganske afsindige mængder højttalerkabler. Til dato har hvert eneste eksperiment ført til et trade off, hvor ét er vundet og andet er tabt. Homogeniteten i dette kabel, vil jeg påstå er ganske enestående. Hvad det kunne gøre bedre, kan man måske nok få i andre kabler, men så følger der typisk snask og sovs i rigelige mængder med også. Derfor sidder der stadig CW på mit line up. De er ellers blevet udfordret af mangt og meget, inkl. mange af VdH´s egne dyrere modeller, f.eks. SCS6 og andre SCS modeller, hvor specielt 6éren har en dynamik man tvinges til at tage stilling til. Goddaw do! Et piano bliver lige dynamisk set, kørt op i naturlig størrelse med dem på. Desværre så fedes de nedre oktaver op en kende samtidig. Kort fortalt mener jeg derfor, at det er meget nemt at leve med CW. Man kommer meget sjældent til at tænke på dem, når de først sidder på line-uppet. Og det er en sjælden kvalitet. Hertil er prisen jo ikke ligefrem afskrækkende, jeg mener de koster omkring en 50ér meteren. Et sæt på 3m pr. side koster så kr. 600 dask + stik.
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke set nogle priser på clearwater selv, men ham der anbefalede mig at prøve det sagde at det koster 7Xkr meteren - det skal erstatte mit Taralabs Klara. Til den pris er det ikke ligefrem en katastrofe hvis ikke det passer sammen med resten, men i må da meget gerne komme med andre eventuelle forslag.
Skal spille sammen med Denon PRA-1500, 2xPOA-4400A, DCD-1015/Teac hd500i og et par CV AL-750.
Det jeg leder efter er noget der er åbent og indbydende i toppen og stramt og dybt i bunden, inden for de ~100-130kr meteren og nedefter - selvom det måske ikke er meget må det kunne lade sig gøre og få en væsentlig forbedring i forhold til Klara kablet :) __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Jeg har kun gode erfaringer med Comix. Der var lidt leveringtid, fordi kablet skulle bestilles i Holland, men servicen er god.
Jeg har Vdh Clearwater i biwire-udgave, og det slog mit tidligere Argento silver ref. på alle parametre. Et kabel der vist fik 13 i ydelse i Hifi og Elektro-sniksnak. Det var bamset, slasket, udynamisk og utransparant sammenlignet med Clearwater biwire. At prisen så er latterlig lav gør det nok heller ikke så stuerent i de lidt dyrere set-ups. For hvad vil vennerne ikke sige/tænke, når de hører den lave pris. Det kan da ikke være godt til den pris.
Har dog hørt, at Clearwater skulle være en hel del dårligere i singlewire udgaven, så måske er det sådan H&E har testet det. Og så kommer det også an på det anlæg, som kablet skal spille sammen med. Men du kan jo høre, om du kan låne en kabelkuffert først.
Generelt må jeg sige, at det kan da være underholdende at læse diverse "test" - men det er direkte tåbeligt at vælge til eller fra ud fra en sådan test. Det eneste rigtige er selv at folde ørerne ud, selv om det er lidt mere "besværligt".
vh Oluf |
|
|
Hej Oluf! Man skal lige fintænke en kende over begreberne "biwire" og "singlewire" Der hvor CW af uransagelige årsager rigtigt folder sig ud er, når det lægges dobbelt. Dobbelt CW til bas/mellem er det rigtige. Hvis du sætter stor pris på realistisk 3D, så er singlewiring at foretrække efter min lineal. Hvis du i stedet sætter stor pris på attack og præcission, så kan det være en fordel at trække yderligere ÉN længde CW, som så kobles på diskanten. I mine ører sker der dog ét eller andet omkring delefrekvensen, når man biwirer. Men prøv evt. selv.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Nu har jeg ikke set nogle priser på clearwater selv, men ham der anbefalede mig at prøve det sagde at det koster 7Xkr meteren - det skal erstatte mit Taralabs Klara. Til den pris er det ikke ligefrem en katastrofe hvis ikke det passer sammen med resten, men i må da meget gerne komme med andre eventuelle forslag.
Skal spille sammen med Denon PRA-1500, 2xPOA-4400A, DCD-1015/Teac hd500i og et par CV AL-750.
Det jeg leder efter er noget der er åbent og indbydende i toppen og stramt og dybt i bunden, inden for de ~100-130kr meteren og nedefter - selvom det måske ikke er meget må det kunne lade sig gøre og få en væsentlig forbedring i forhold til Klara kablet :) |
|
|
Jeg vil foreslå du finder et andet kabel i stedet.
|
Til top |
|
|
Oluf Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt von CM3 (Cyber Master ?)
Du har ganske ret i at betegnelsen biwire er lidt for generel. Mit
er trukket sådan (iøvrigt med hjælp fra en ganske fornuftig fyr!)
at det løber dobbelt op til det første sæt terminaler og så videre
med et enkelt kabel derfra.
Det er rigtigt, at jeg har til gode at lege
med forskellige konfigurationer. Men lige nu er der et ganske
specielt apparat, der har absolut førsteprioritet - bare lige så du
ved det  . Så diverse kabelknobsøvelser må vente lidt.
Iøvrigt kunne der laves en alen lang liste med det jeg mangler
at prøve. Jeg mangler også at lege med bi-amping, andre
effektamps o.s.v Men så har jeg jo noget at glæde mig til!
Iøvrigt er du en kende for negativ mht. Cyberfrogs kabelvalg.
Hvis han prøver CW kan det være det fører andre erkendelser
med sig...  Open you mind!
P.S. lidt off topic: Jeg har lavet to stk. stikdåser med
stjerneforbindelse men det er ikke et stjerneskud, hvis du
forstår mig.... Måske laver jeg en tråd om det på et tidspunkt.
Cyberfrog har du overvejet andre ht end CW eller er du
hardcore CW-entusiast og har du overvejet andre dcd maskiner
end den du har? De kan skaffes til en yderst fornuftig penge.
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 04 April 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ham Comix en hjemmeside eller lign. kan ikke rigtigt google ham __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
har ham Comix en hjemmeside eller lign. kan ikke rigtigt google ham |
|
|
NÆJ! Hvis du bare skal kigge, så prøv på udenlandsk her : www.vandenhul.com
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oluf - Nej er ikke CV entusiast, jeg faldt bare over AL750 ved en tilfældighed til billige penge - hørte dem og kunne egentlig godt lide det der kom ud af dem og eftersom jeg er lidt af et legebarn tænkte jeg "Hvorfor ikke". Kender jeg mig selv ret så sidder jeg med andre højttalere inden sommer :) __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Oluf Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fået lånt noget kabel, så du kan blive klog på om CW OG
CV (plus resten af anlæget) svinger sammen? Hvilke andre
ht'ere har du i tankerne?
|
Til top |
|
|
mcshamus Udelukket fra forum

Tager en pause!
Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 06 April 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svaret som spurgt er Comix efter min erfaring et helt og aldeles dadelfrit foretagende. Jeg overlod Comix en pu til retipping til en i forvejen (mundtligt) aftalt pris. Jeg blev løbende holdt underrettet om operationen, og den i forvejen fornuftige pris blev lavere end bebudet. Jeg kan uden skrupler anbefale dig at handle dér.
|
Til top |
|
|