Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 05:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hvad er jeres mening om dette setup? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
niels31
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil godt lige høre jeres mening om det setup inden jeg køber...

Projektor-domino 20H+motorlærred                                                     

B&W 703 Gulvhøjttaler. 2stk.                                                                

B&W HTM7 Centerhøjttaler                                                                    

B&W DS6S3 Baghøjttaler.2stk.                                                             

B&W ASW700 Subwoofer                                                                          

Denon AVR-3805 Surround-receiver                                                       

Denon DVD-3910-multi   

Er der noget der efter jeres mening skulle være anderledes?

Jeg kunne godt tænke mig en HD recorder, er det bare til at købe og sætte til Dvd afspilleren?

Til top Vis niels31's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niels31

niels31
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogen der har en mening???

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige, at du vil være meget fint kørende. Men hvorfor spørger du egentlig - tag ud og lyt til så mange setup, som du overhovedet orker og dan derefter din mening udfra det. Der er jo også en masse inspiration at hente her på dette forum. God fornøjelse med jagten.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

niels31
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Ja okay... Men jeg tænker også sådan mere generalt, med hensyn til holdbarhed og kvalitet.

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

ikke meget toldmodighed du har.....

Men kan kun give Lars37 ret, lyt lyt og lyt igen. måske træls svar, men det er jo dig der skal have det de næste mange år. Synes og det var et træls svar jeg fik, men det er sandheden.

Men generalt vil jeg da synes det er et godt anlæg, der er jo mange her på siden der har Denon og B&W

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Folk flest (meg inklusive) er nok altfor misunnelige til at ville si noen ting :)
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Det ser meget fornuftigt ud. Hvis jeg skal komme med en ændring til dit forslag vil det være at købe asw 750 istedet for asw 700. Der er så meget ekstra knald i 750eren. Jeg har selv forgængeren for den(cdm sub) og den er helt suveræn iforhold til 700eren. Men som sagt længere oppe i tråden: Tag ud og lyt.

MVH WRONG

Søren A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Som andre har skrevet så er det bedste man kan gøre at tage ud at lytte.

Nogle mener Denon er for lys i lyden til at køre sammen med B&W (har selv cm4-modellen) men det kan du jo bedst selv lytte dig frem til.

Alternativer til forstærker kan være rotel eller cayins nye surround-monster (se evy anmeldelse her på siden).  Marantz skulle også lave gode surroundforstærkere i samme prisleje.

God jagt herfra
Til top Vis Søren A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren A

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 13 December 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej,

Som du kan se på mit anlæg herunder, har vi vist et stykke af vejen samme smag, selvom jeg må indrømme at dit (kommende) anlæg er et godt niveau over mit.

Jeg vil dog anbefale dig at købe nogle baghøjttalere der ikke er "difuse" som DS6'erne er. Det er min erfaring efter at have prøvet flere indstillinger/opstillinger at "normale" højttalere fungerer bedst bagfra.

Se eksempelvis tråd i dette forum ang. placering af baghøjttalere... kan ikke helt huske hvad den hedder.

Held og lykke - med dine valg kan det kun blive godt!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 December 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

jeg vil mene det er en lækker og meget stilren løsning, men husk for guds skyld nogle mørke kabler.

samtidig vil jeg tro at gensalgsværdien også er ganske udemærket...

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

jeg vil mene det er en lækker og meget stilren løsning, men husk for guds skyld nogle mørke kabler.

samtidig vil jeg tro at gensalgsværdien også er ganske udemærket...

Hej Kim

Hvilke kabler vil du mene er "mørke" Jeg står selv og overvejer nye kabler til mit b&w / denon setup og kunne godt bruge lidt vejledning i den forbindelse ;)

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Tobywan, MIT T2 kunne være et glimrende eksempel på et dejligt mørkt kabel.

Anyway, så havde jeg nok overvejet at kigge efter en lidt frækkere reciever, det er jo næsten syndt for de 703'ere med så lidt saft ;)

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 December 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

ja, noget rotel er et glimrende alternativ.

mit er ikkenoget dråligt bud, det  er dog min erfaring at man ikke skal dømme samtlige "modeller" fra div kabel producenter for mørke, men eks. Monster er ikke noget dårligt bud på noget der er lidt mørkt i lyden.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 13 December 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hvis du er ude efter alternativer, så kunne BenQ 8700+ være et bud på en projektor der er billigere, men formentlig er lige så god som Sim'en. Og har du overvejet en HTPC i stedet for DVD'en?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke vælge DS6, har selv holdt nogle i mine egne hænder og de synes ikke kvalien eller rettere Finnishen holder..... Så heller nogle 602 eller CM/700 "reol" højtalere.

men det er nok bare mig, har kun set et sæt "S1" den første udgave rigtigt efter, men tvivler der er den store forskel på kabinetterne i de nyere.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

jeg ville ikke vælge denon da jeg mener at marantz (og NAD/harman kardon)

går bedre i spænd med B&Wmen jeg ville kigge på noger marantz de kunne være en sr8500 og en dvd ditto men der jo kun 1 til at afgøre om det tilfredsstiller dit lydideal!

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 14 December 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jeg brød mig ikke ret meget om 703'eren i forhold til de CDM 9NT'ere jeg endte med at købe, det er vist det jeg kan sige. Men nap ud og hør lidt på det, der er jo masser af mærker og produkter man let kan låne med hjem til demo.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

niels31
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hvad er HTPC?

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 December 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Home Theater PC

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 14 December 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

En HTPC er en computer du grundliggende kun bruger til film og musik. Hvis du ikke er lidt vild med computere, kan det nok ikke anbefales, da det naturligvis giver lidt arbejde med installation af de forskellige ting, og den er nok ikke så nem at betjene og sætte op som konventionelt hifi grej.

Men ellers er det helt klart en god ide. Når der om et år kommer blu-ray DVD, skifter du blot drevet i PC'en, i stedet for at skifte hele afspilleren. Det er jo meget billigere og lettere. Du kan få PC'en til at skalere billedet op til projektorens native opløsning, der giver den bedste billedkvalitet. Hvis du køber et godt (eksternt) lydkort, kan du også bruge computeren som forforstærker, med en lydkvalitet der fuld er på højde med hifi grej. Pga. den store regnekraft, kan man også få computeren til at lave rumkorrektion a la TacT, men til en meget lavere pris. Fortjensterne i computerverdenen er små, og udviklingen er stor, så det er helt sikkert der man får mest for sine penge. Og der kan fås fjernbetjeninger til, så det kører som en alm. forforstærker/dvdafspiller. Med valg af de rette komponeter, kan den desuden laves helt lydløs.

Når man først har prøvet at have det meste af sit musik og sine film liggende på PC'en, virker det pludseligt vildt bøvlet at rode rundt med med alle de cd'er og dvd'er, når det hele i stedet kan ligge på harddisken og hentes med et museklik.

edit: Jeg så at du spurgte til en HD-recorder. Det er bare at sætte et tunerkort i HTPC'en, så kan den også optage tv programmer.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes