| Forfatter |
|
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 23 Februar 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gennem længere tid lagret mine film ukomprimeret på ekstern HD. Dette er sket med DVD-Shrink 3.2.
Jeg får et kanon billede når jeg ser film fra HD via min LCD-skærm, ja næsten lige så godt som når jeg afspiller via min DVD-afspiller (component - progressive), men jeg har et lille problem. Når der panoreres forbi lodrette lige ting, fx. en lygtepæl, bliver billedet ujævnt, ja næsten oprørt på den anden side af lygtepælen.
Jeg ved ikke om andre har oplevet dette fænomen.
Mit system består af:
Bærbar computer pentium M 1,5.
Grafikkort: ATI 9600
Ekstern HD, 250 gb via USB 2,0.
32" NAD LCD via vga.
Hvad er der galt: For langsom processor, grafikkort, USB-overførslen eller LCD-responstid???
Film afspilles i øvrigt med POWER-DVD player.
Håber nogen kan give mig en forklaring/løsning, og helst ikke en for dyr en....
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 23 Februar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er responstiden på dit LCD?
Men normalt så ville det kune have indflydeslse på hurtige sener (og
det vil næsten kunne ses tydeligt i alle film) og f.eks. computer spil.
Hvis den er for høj.
Prøv f.eks. at ligge en DVD ind med DVDdecrypter kan være det har noget sige!? Det tror jeg dog ikke.
En anden mulighed kan være at dit LCD er så godt at du kan se de fejl som er i en film.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg afspiller samme film direkte fra compterens dvd-drev er fejlen der ikke. Jeg har lagt filmen over på HD ukomprimeret.
Hvis jeg skal se logisk på det, burde det være enten overførselshast. fra ekstern HD via usb 2.0 eller mit grafikkort/processor der ikke er hurtigt nok.
Flere bud er velkomne...
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er intet i dit system der er for langsomt, heller ikke
overførselshastigheden på di HD!! Det er _helt_ sikkert dit problem
ikke skyldes hastigheds problemer...
Mit første bud har også været DVDShrink problematikken men det var det
åbenbart ikke, selv om dit problem _meget_ lyder som dårlig
encoding... Det kan så enten være din LCD eller dårlig post
processering. Jeg har dog ikke selv haft den slags problemer med Power
DVD. Se her:
Home Theater PC News - Your Source for Everything HTPC Related
Du har en kraftig nok pc til at prøve noget i den her stil...
Mvh
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Det kan godt lyde som om, at jeg skal kigge på softwaresiden.
Min udgave af PowerDVD er en som hedder ASUSDVD-XP som fulgte med og var præinstalleret på min bærbare.
Kan den være forældet, og findes der noget andet der er bedre, evt. Freeware.
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, der findes vidst ikke noglen gratis mpeg2 dekoder.
Du vil ikke få bedre billede med en dyere version af powerdvd. Den er ikke forældet. Efter at have læst lidt på sagen tror jeg næmere dit problem er din LCD og så er der jo ikke så meget at gøre. Prøv evt at gå ind på:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provid er/film/ContentShowcase.aspx
Her kan du prøve at se om de HD sekvenser der ligger(720p) giver det samme problem. Gør det dette, så er problemet din LCD.
Alternativt: Prøv at køre ovenstående guide fra mit forrige anlæg igennem, det vil give dig det absolut bedste billede du kan drive ud af din pc.
Mvh.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men når jeg nu kan se samme scener uden problemer når filmen køres direkte fra skiven i dvd-drevet. Så kan problemet vel ikke blive skærmen. Har i øvrigt downloadet alle 720p sekvenserne fra Microsofts hjemmeside. Det kører meget flot. De vises også via Media Player. Her er der altså ingen probler. Så jeg må indrømme, jeg ser det som mest nærliggende, at der må være en fejl på min afspiller.
Tak for venlige tilbagemeldinger.
Graa....
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder meget meget mærkeligt!! Hvilken ripper bruger du til at ligge dvden ned på din HD?
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
Jeg har gennem længere tid lagret mine film ukomprimeret på ekstern HD. Dette er sket med DVD-Shrink 3.2. |
|
|
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej chef
softwareafspiller
Powerdvd er efter min mening den dårligste dvd afspiller
brug hellere
1. Theatertek eller Zoomplayer (Zoomplayer skal der seperate decoder´s til)
2. Win dvd
Jeg tror Jlh har givet dig et link til en side hvor du kan sætte dig lidt ind i afspillerne i punkt 1 ellers surf lidt rundt der er meget hjælp at få til opsætning af software spillerne på diverse sider
Hvis du får gang i ovenstående så prøv at instsallere fddshow programmet er gratis og kan køre med theatertek og zoomplayer
Der findes også opsætnings tips til fddshow mange steder på nettet
men noget helt andet hvordan forbinder du skærmen til bærbar kan kvalitetsforskellen ikke ligge der ang component fra dvd kontra bærbar
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
|
Powerdvd er efter min mening den dårligste dvd afspiller
brug hellere
1. Theatertek eller Zoomplayer (Zoomplayer skal der seperate decoder´s til)
2. Win dvd
|
|
|
Men hans problem kan jo umuligt være afspilleren, hvis den viser filmen fint når den afspilles fra dvden....
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg og JLH foreslår så prøv DVDDecrypter. Det virker hver gang!
Jeg mener bestemt heller ikke det er afspilleren hvorfor skulle det
være det? Jeg kører selv med den nyesteversion af PowerDVD og synes den
slår WinDVD med mange længder, det er bare smag og behag.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå graa, virker det som det skal? vi venter jo spændt...
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang tak for de mange tilbagemeldinger. Det er jo fedt med så mange mennesker samlet på et forum. Det er jo ligemeget hvad man spørger om, så ved folk en masse.
Men, alle har selvfølgelig også deres egen mening om hvad problemet kan være, og dermed fremkommer 10 forskellige løsningsmodeller. Meningerne går lige fra, at min afspiller er den dårligste på markedet, til at det er en god afspiller. At problemet er min skærm til at det må være DVD-Shrink.
Til JLH: Nej det virker ikke endnu. Jeg er ikke så hurtig. Nu har jeg nogle veje jeg kan gå. Prøvede forleden at downloade en nyere version af POWER-DVD, 30 dages free trial... Men den ville kun lade sig installere, hvis jeg slettede min nuværende version. Så der gik jeg i stå....
Jeg ved dog, at problemet IKKE er min skærms responstid. Problemet findes IKKE når jeg ser film via DVD-afspiller.
Jeg arbejder stille og roligt videre uden de store kundskaber inden for computer.
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft rippet nogle film med DVDShrink og oplevet nogle farvede skygger. Jeg tror at det program "gør et eller andet" selv om man vælger ingen komprimering. Jeg vil foreslå at du prøver at rippe med et andet program.
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja enten det med at rippe med et andet program eller prøv at ligge dvd
imaget på den harddisk der sidder i bærbaren, for at eliminere den
overførsel der skal ske via usb, for selv om usb 2.0 kan overføre med
480mbit/sek så er det ikke kontinuert, så selv om det lyder
usandsynligt så kan det være det, og det er relativt nemt at teste.
Et andet alternativ til shrinkdvd er cloneDVD 2.0 som også virker fortrinligt
/Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er 99.9999% sikker på mit sidste forslag vil løse dit problem helt.
|
| Til top |
|
| |