Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvad er for langsomt?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har gennem længere tid lagret mine film ukomprimeret på ekstern HD. Dette er sket med DVD-Shrink 3.2.

Jeg får et kanon billede når jeg ser film fra HD via min LCD-skærm, ja næsten lige så godt som når jeg afspiller via min DVD-afspiller (component - progressive), men jeg har et lille problem. Når der panoreres forbi lodrette lige ting, fx. en lygtepæl, bliver billedet ujævnt, ja næsten oprørt på den anden side af lygtepælen.

Jeg ved ikke om andre har oplevet dette fænomen.

Mit system består af:

Bærbar computer pentium M 1,5.

Grafikkort: ATI 9600

Ekstern HD, 250 gb via USB 2,0.

32" NAD LCD via vga.

Hvad er der galt: For langsom processor, grafikkort, USB-overførslen eller LCD-responstid???

Film afspilles i øvrigt med POWER-DVD player.

Håber nogen kan give mig en forklaring/løsning, og helst ikke en for dyr en....

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hvad er responstiden på dit LCD?

Men normalt så ville det kune have indflydeslse på hurtige sener (og det vil næsten kunne ses tydeligt i alle film) og f.eks. computer spil. Hvis den er for høj.

Prøv f.eks. at ligge en DVD ind med DVDdecrypter kan være det har noget sige!? Det tror jeg dog ikke.

En anden mulighed kan være at dit LCD er så godt at du kan se de fejl som er i en film.


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Når jeg afspiller samme film direkte fra compterens dvd-drev er fejlen der ikke. Jeg har lagt filmen over på HD ukomprimeret.

Hvis jeg skal se logisk på det, burde det være enten overførselshast. fra ekstern HD via usb 2.0 eller mit grafikkort/processor der ikke er hurtigt nok.

Flere bud er velkomne...  

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Der er intet i dit system der er for langsomt, heller ikke overførselshastigheden på di HD!! Det er _helt_ sikkert dit problem ikke skyldes hastigheds problemer...

Mit første bud har også været DVDShrink problematikken men det var det åbenbart ikke, selv om dit problem _meget_ lyder  som dårlig encoding... Det kan så enten være din LCD eller dårlig post processering. Jeg har dog ikke selv haft den slags problemer med Power DVD. Se her:

  Home Theater PC News - Your Source for Everything HTPC Related

Du har en kraftig nok pc til at prøve noget i den her stil...

Mvh

Jeppe
Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Det kan godt lyde som om, at jeg skal kigge på softwaresiden.

Min udgave af PowerDVD er en som hedder ASUSDVD-XP som fulgte med og var præinstalleret på min bærbare.

Kan den være forældet, og findes der noget andet der er bedre, evt. Freeware.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

nej, der findes vidst ikke noglen gratis mpeg2 dekoder.

Du vil ikke få bedre billede med en dyere version af powerdvd. Den er ikke forældet. Efter at have læst lidt på sagen tror jeg næmere dit problem er din LCD og så er der jo ikke så meget at gøre. Prøv evt at gå ind på:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provid er/film/ContentShowcase.aspx

Her kan du prøve at se om de HD sekvenser der ligger(720p) giver det samme problem. Gør det dette, så er problemet din LCD.

Alternativt: Prøv at køre ovenstående guide fra mit forrige anlæg igennem, det vil give dig det absolut bedste billede du kan drive ud af din pc.   

Mvh.

Jeppe

Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-
 
27pH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 685
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

-JLH- skrev:

nej, der findes vist ikke noglen gratis mpeg2 dekoder.

Dscaler er freeware: http://www.videohelp.com/tools?tool=Dscaler_5 (kender den ikke). Ellers er der en masse trialware (se samme site).

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Ja men når jeg nu kan se samme scener uden problemer når filmen køres direkte fra skiven i dvd-drevet. Så kan problemet vel ikke blive skærmen. Har i øvrigt downloadet alle 720p sekvenserne fra Microsofts hjemmeside. Det kører meget flot. De vises også via Media Player. Her er der altså ingen probler. Så jeg må indrømme, jeg ser det som mest nærliggende, at der må være en fejl på min afspiller.

Tak for venlige tilbagemeldinger.

Graa....

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget meget mærkeligt!! Hvilken ripper bruger du til at ligge dvden ned på din HD?
Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Graa skrev:

Jeg har gennem længere tid lagret mine film ukomprimeret på ekstern HD. Dette er sket med DVD-Shrink 3.2.






__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Prøv denne her istedet:

http://www.doom9.org/Soft21/Rippers/SetupDVDDecrypter_3.5.2. 0.exe

Så er jeg _sikker_ på du ikke vil opleve problemer...

 

Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-
 
Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 890
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hej chef

softwareafspiller

Powerdvd er efter min mening den dårligste dvd afspiller

brug hellere

1. Theatertek eller Zoomplayer (Zoomplayer skal der seperate decoder´s til)

2. Win dvd

Jeg tror Jlh har givet dig et link til en side hvor du kan sætte dig lidt ind i afspillerne i punkt 1 ellers surf lidt rundt der er meget hjælp at få til opsætning af software spillerne på diverse sider

Hvis du får gang i ovenstående så prøv at instsallere fddshow programmet er gratis og kan køre med theatertek og zoomplayer

Der findes også opsætnings tips til fddshow mange steder på nettet

men noget helt andet hvordan forbinder du skærmen til bærbar kan kvalitetsforskellen ikke ligge der  ang component fra dvd kontra bærbar

 

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer
 
-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Powerdvd er efter min mening den dårligste dvd afspiller

brug hellere

1. Theatertek eller Zoomplayer (Zoomplayer skal der seperate decoder´s til)

2. Win dvd

Men hans problem kan jo umuligt være afspilleren, hvis den viser filmen fint når den afspilles fra dvden....

Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Som jeg og JLH foreslår så prøv DVDDecrypter. Det virker hver gang!

Jeg mener bestemt heller ikke det er afspilleren hvorfor skulle det være det? Jeg kører selv med den nyesteversion af PowerDVD og synes den slår WinDVD med mange længder, det er bare smag og behag.


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
zaboom
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Angående gratis mpeg-2 decoder.

Prøv "Free DVD Codec". Navnet siger det hele. Efter installation kan du bruge en hvilken som helst afspiller, ex. WMP. Du kan læse mere om det på denne side, et stykke dernede http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php ?cid=68

Eller du kan downloade det direkte herfra http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/visit.php?l id=339

Jeg kender ikke kvaliteten eller andet, men faldt over det tilfældigt.

Til top Vis zaboom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaboom Besøg zaboom's Websted
 
-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Nå graa, virker det som det skal? vi venter jo spændt...
Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Endnu engang tak for de mange tilbagemeldinger. Det er jo fedt med så mange mennesker samlet på et forum. Det er jo ligemeget hvad man spørger om, så ved folk en masse.

Men, alle har selvfølgelig også deres egen mening om hvad problemet kan være, og dermed fremkommer 10 forskellige løsningsmodeller. Meningerne går lige fra, at min afspiller er den dårligste på markedet, til at det er en god afspiller. At problemet er min skærm til at det må være DVD-Shrink.

Til JLH: Nej det virker ikke endnu. Jeg er ikke så hurtig. Nu har jeg nogle veje jeg kan gå. Prøvede forleden at downloade en nyere version af POWER-DVD, 30 dages free trial... Men den ville kun lade sig installere, hvis jeg slettede min nuværende version. Så der gik jeg i stå....

Jeg ved dog, at problemet IKKE er min skærms responstid. Problemet findes IKKE når jeg ser film via DVD-afspiller.

Jeg arbejder stille og roligt videre uden de store kundskaber inden for computer.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft rippet nogle film med DVDShrink og oplevet nogle farvede skygger. Jeg tror at det program "gør et eller andet" selv om man vælger ingen komprimering. Jeg vil foreslå at du prøver at rippe med et andet program.
Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Ja enten det med at rippe med et andet program eller prøv at ligge dvd imaget på den harddisk der sidder i bærbaren, for at eliminere den overførsel der skal ske via usb, for selv om usb 2.0 kan overføre med 480mbit/sek så er det ikke kontinuert, så selv om det lyder usandsynligt så kan det være det, og det er relativt nemt at teste.
Et andet alternativ til shrinkdvd er cloneDVD 2.0 som også virker fortrinligt

/Mikael


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

jeg er 99.9999% sikker på mit sidste forslag vil løse dit problem helt.
Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes