Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 12:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Er jeg blevet fuppet??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Ja, nu har merlin endnu en gang bevist at de ikke står for andet end uduelighed og inkompetence

Som jeg skrev i et tidligere indlæg har jeg haft en højttaler til reperation hos netop merlin da det er der jeg i sin tid købte dem. Årsagen var at diskanten var gået i den ene af dem. Det har nu taget ca. 1 måned og nu har jeg endelig fået dem hjem...... Da jeg forventningsfuld åbnede emballagen ser jeg til min skræk, at det er den samme diskant der sidder i!!!... der har altid været et lille hak i aluminiums domen(eller hvad det nu hedder), og det hak sidder der også nu!!!... nu tager jeg højttaleren godt ud i lyset og så ser jeg at ophænget(gummiet rundt om membranen) til diskanten er fuldstændig krøllet. Det var IKKE krøllet eller beskadiget på NOGEN måde da jeg afleverede den.

Merlin har skrevet at de har udskiftet defekt diskant!

PÅ regningen står der at selve diskant-enheden koster 1200kr

selve reperationen løber op i ca. 1800kr med det hele

Nu er det så jeg tænker at de har skiftet en eller anden defekt del inde bag membranen og så sat de yderste dele på igen.....Nu kender jeg ikke standardproceduren ved sådan nogle reperationer, men min umiddelbare forventning når jeg betaler 1200kr for en enhed, er, at de skifter hele enheden og ikke blot en del af den!!! (tager jeg fejl her?)

Desuden synes jeg ikke de kan tillade sig at levere en højttaler der kosmetisk er mere skadet end den var da den blev indleveret (nu tænker jeg på ophænget) og jeg er i tvivl om, om dette betyder noget for lydkvaliteten?

Mit store dillema er, at højjtaleren trods alt virker! Jeg har meget lyst til at køre tilbage med den og få dem til at lave det ordentligt, Men jeg har heller ikke lyst til at vente en hel måned endnu, for det lyder i mine ører ikke som om at den "nye" enhed spiller dårligere end den burde.

det er svært at beskrive hvordan enhedenn ser ud.. jeg ville gerne tage nogle billeder så i kan forholde jer til om det betyder noget for lyden, men jeg ved ikke hvordan man ligger dem ind på siden her..

ps. højttaleren er en energy e:xl-25

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

en diskant må ikke være deform, så hvis det er selve enheden der har et hak, har de ikke lavet det de blev bedt om. Og så er det tilbage med varen og brok dig grundigt, min kammarat fik sig et gavekort på 500 pga mangel af rep. selvom de sagde de havde lavet den....dette var en video der ikke kom til at funke, i Merlin ballarup centret 

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

tag derind i myldretiden, tag højttaleren med og brok dig højlydt ! indtil de makker ret.

Der er for dårligt.

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hvis der er garanti på skal du naturligvis få den lavet det sted som de kalder merlin ellers når noget går i stykker så find en som ved noget om det, tag værksted som kun laver hi fi EVT. QS service eller søg på netted.

VH thomas

Til top Vis TKhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TKhifi

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

brok indtil de laver skidtet, tag billeder af den denne gang, og ellers må du true dem med forbrugerombudsmanden, dr's kontant etc... det er groft, men det virker!   

Blast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

der er ikk andet for end at råbe og skrige...

Til top Vis Blast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Blast Besøg Blast's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Blast skrev:

der er ikk andet for end at råbe og skrige...

men start i en ordentlig tone.. det får man oftest mest ud af.
Jeg har fritidsarbejde i en butik, og de kunder der starter med at brokke sig højlydt, bliver hurtigt sat på plads, ellers bliver deres ventetid fordoblet. især hvis de handler med mig.. Hvis man derimod som udgangspunkt stille og roligt forklare problemet, og stille og roligt fortæller at det er man ikke meget for, eller er stærkt utilfreds. Så er det væsentlig nemmere at få sin vilje..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

jep, dette er ikke det eneste sted hvor det kan betale sig med en høflig tone...

dade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

jeg kunne ikke tage nogen billeder alligevel fordi digital kameraet er  kaput.. :(

btw.. jeg lægger selvfølgelig ud med en ordentlig tone. Problemet er bare at jeg i sådanne situationer måske er lidt for "over diplomatisk".. altså lidt for flink. Nu er jeg kun 18 år, og det gør nok at jeg over for en medarbejder ikke udviser særlig meget autoritet, imodsætning til hvis jeg havde sendt min far derned; så havde de rullet den røde løber ud, og de havde ydmygt bøjet sig i støvet.....Det er desværre ikke muligt for min familie er på ferie. Der er en generel tendens til at man som ung ikke bliver taget særligt alvorligt i sådanne situationer... Hvis jeg tager min højttaler ned til butikken igen vil jeg jo gerne komme ud af situationen som vinder.. altså få noget ud af situationen. jeg har trods alt brugt en masse tid, besvær og penge. 

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jo, men der bude jo ikke være så meget at diskutere. Du har ikke fået den vare du har betalt for. Diskanten er ikke udskiftet, på trods af at det står på fakturaen. Det må være rimeligt klart at du har ret i den situation, så jeg tror ikke du får de store problemer i den henseende
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Svært at vurdere om de rent faktisk har skiftet diskantenheden. Det lyder det umiddelbart ikke som om, og så er det bedrageri.

Prøv at få hjælp til med sikkerhed at fastslå, om diskantenheden rent faktisk er udskiftet eller ej. På den måde kan du være sikker i din sag, når du møder op i butikken. Ellers spørg i butikken: "Hvordan ser sådan en 1.200 kroners diskantenhed ud?"

Jeg er meget enig med Witzel... sørg for at holde en god tone, hele vejen igennem. Hvis jeg var dig, ville jeg holde mig fra trusler. Du kan altid tage fat i forbrugerrådet bagefter, men lad være med at true. Det kan let bringe dig i en situation, som du kun kan komme ud af, ved at realisere din trussel, selvom du måske slet ikke har lyst til at gøre det. Man kan selvfølgelig altid blive en smule mere bestemt, hvis de forsøger at tale sig uden om. Tænk ikke på din alder, det er underordnet - hold hele tiden den tanke i baghovedet, at det er dem der har lavet en temmelig alvorlig brøler.

Et sidste tip: Tag IKKE fat i den yngste elev du kan finde i butikken. En relativt ung medarbejder vil have sværere ved at erkende en fejl. Den mere modne medarbejder med erfaring og pondus, har ikke samme behov for at bevise noget, og kan lettere give indrømmelser, uden at skade sit ego. Det er ren lommepsykologi, og en kraftig generalisering, men da du ikke kender medarbejderne, er den ældste din største chance for at få det bragt i orden uden større diskussioner.

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

barcelona7
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

mine forældre havde købt en computer i merlin for nogle år siden. efter ca 3mdr. ville den ikke rigtig starte, det var kun nogle gange. mine forældre gik ned med computeren og sagde hvad der var galt med den. Ekspedienten sagde at de skulle køre scandisk og bagefter ville den virke. de kom hjem og fortalte mig det. Nu har jeg rimelig meget forstand på computere så det viste jeg at det var ikke det. fordi det var i biosen den ikke ville starte i det var ikke windows. så jeg åbnede selv computeren. det var køleren på cpuen der var raslet af. og efter jeg havde sat den på virkede den perfekt. senere samme dag gik jeg ned i merlin og spurgte fjolset  om det kunne være køleren der var raslet af. det afviste han blankt at det kunne være det. og han mente stadigvæk at der skulle køres scandisk. jeg fortalte ham så at det umuligt kunne være det. fordi scandisk kun hjalp i windows. og det var ikke der problemet lå. jeg fortalte ham også at jeg er tidligere IT medarbejder. og at det faktisk var køleren der var raslet af. jeg havde det rigtigt fedt lige der. det tror jeg ikke han havde. nå men jeg fik en stor undskyldning fordi han havde taget fejl. og gav mig et gavekort til merlin på 300kr.    
Til top Vis barcelona7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af barcelona7

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Merlin er Brugsen´s TV/radio-varehus, det siger det hele!!! Selv billeder til fremkaldelse smider de væk. Og nej, Energy´s diskanter koster rundt 100kr plus moms, så dig har de taget r*ven på, men du er slet ikke alene!!! Var det mig, ville jeg IKKE være så diplomatisk som forum-moderatoren foreslår; første gang de lyver, så hakker spætten og så kan de jo se, om de overhovedet kan finde højttaleren, når de kommer ud på den intensive gynækologi-afdeling!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Gå ned og kræv pengene tilbage. De har jo tydeligvis ikke lavet det du har bedt dem om.... de har kun taget pengene (og alt for meget)!

Hvis ikke de makker ret, begynder du bare at snakke om forbrugerrådet eller et eller andet forbrugerprogram på DR1... det plejer at få sådanne fusker-foretagner til at vågne op!

Når du så har fået dine 1800,- igen, køber du en ny enhed ved eks. dansk audio teknik. De kan helt sikkert hjælpe dig. Den koster vel et sted mellem 2-300,- o tager  5min at skifte. Så har du sparet 1500,- og endda fået lavet højtaleren... hvilket Merlin tilsyneladene ikke magter!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. at bede om at få den defekte enhed retur. Det princip havde jeg i en periode med er automekaniker. Han blev blågrøn i hovedet første gang jeg spurgte....næste gang lå de bag i bilen i en kasse

proac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

tag derind i myldretiden, tag højttaleren med og brok dig højlydt ! indtil de makker ret.

Der er for dårligt.

HØRT HØRT HØRT.

BROK DIG SÅ HELE BUTIKKEN VENDER SIG OM,OG TAG ALLE DINE VENNER MED,OG SIG AT DE BESTEMT IKKE HAR TÆNKT SIG AT KØBER DER MERE.

NU VED VI ANDRE HERINDE HVOR DÅRLIG MERLIN ER.

DER VAR ENGANG EN BIL EJER SOM HAVDE EN ALFA ROMEO SOM HAN HAVDE MEGET BØVL MED.

HAN SATTE EN STREAMERPÅ SIN BIL HVOR PÅ DER STOD.

WWW.l**tEALFA.DK

OM DEN SIDE STADIG EKSISTERE VED JEG IKKE MEN DET ER GOD AFPRESNING.

KH KENN

Til top Vis proac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac

proac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Merlin er Brugsen´s TV/radio-varehus, det siger det hele!!! Selv billeder til fremkaldelse smider de væk. Og nej, Energy´s diskanter koster rundt 100kr plus moms, så dig har de taget r*ven på, men du er slet ikke alene!!! Var det mig, ville jeg IKKE være så diplomatisk som forum-moderatoren foreslår; første gang de lyver, så hakker spætten og så kan de jo se, om de overhovedet kan finde højttaleren, når de kommer ud på den intensive gynækologi-afdeling!!!  

HØRT HØRT.

Til top Vis proac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Citér:

HAN SATTE EN STREAMERPÅ SIN BIL HVOR PÅ DER STOD.

WWW.l**tEALFA.DK

OM DEN SIDE STADIG EKSISTERE VED JEG IKKE MEN DET ER GOD AFPRESNING.

KH KENN

Ved ikke om den side findes mere men, så vidt  jeg husker var det noget sponser noget , der var mange af dem www.l**tevolvo.dk www.l**teopel.dk osv.

Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes