| Forfatter |
|
Mullefar Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lidt problemer med,at ved små Hz.dirrer mit gulv rent fysiskt.
Gulvet består fra bunden-først beton,gulvtæppe,gummispikes,40mm flise,spikes derefter højttaler.
føler stadig ikke det er afkoblet ordenligt. Hjælp!!!
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med noget blødt materiale der kan give efter til afkobling af dine speakers.
SD-feets er ret godt omtalt herinde.
Prøv at bruge søgefunktionen, der står garanteres noget godt!
- BR
|
| Til top |
|
| |
Mullefar Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak.
Er bange for at det bliver for blødt med,tæppe,gummispikes,& sd fødder.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet med flisen direkte på tæppet og bløde gummi føder mellem flise og højttaler.
Det må da være nogle kraftige højttalere du har hvis de kan få et beton gulv til at ryste __________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
Mullefar Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist at gå til extremer.
Må prøve at kombinere de forskellige muligheder med gummi, flise og spikes.
Tak for hjælp.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du for nogle højttalere? Sådan nogle skal jeg have!
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger


Bruger siden: 24 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ryster gulvet ligefrem??? Det må være nogle store Cerwin Vegaer  __________________ If the world didn't suck, we would all fall off...?
|
| Til top |
|
| |
Mullefar Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er et sæt SA7k master.
jeg gider ikke høre noget pis,men det snurre i fusserne.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen mit gulv ryster også, og det skal det da gøre! Uanset hvordan jeg afkobler højttalerne, så ryster gulvet. Er det ikke meget normalt, når det er et trægulv?
Forza Italia! Slam! Slam! Slam!  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mule-far
Kender problemet, og selvfølgelig skal gulvet ikke snurre og dunke. Har selv samme problem pt. , men har sat en skibsbygger i gang med at opsnuse "blygummi-måtter". Det brugte vi i tidernes morgen da jeg selv var i branchen, og det dæmper i den grad. Jeg håber det ligeledes kan dæmpe mit ældgamle, svingende trægulv. Er du interesseret , giv lyd..............
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige løst et tilsvarende problem her, mine SP Revelation satte hele gulvet i lytterummet i svingninger. Det gav nogle besynderlige effekter som opsvulmet bas og ved visse dybe frekvenser opstod en slags forsinket bas effekt, som var helt ude af takt, lød egentligt ikke særligt godt.
Nu har jeg sat højttalerne på et par Starsound Sistrum platforme, og problemet er pist væk. Hele lydbilledet er meget bedre i ballance og mellemtonen er kommet op i et passende niveau nu hvor den ikke drukner i bas bulder.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En oplagt og billig løsning vil være en tung masse direkte på gulvet og så et par bløde vibrationsdæmpende fødder imellem højttaler og granit/beton/haveflise/whatever.
Om det så er JJAZ Fod, SD Foden, Valhalla, Holfi eller en anden blød fod betyder knapt så meget så længe den passer til højttalernes vægt. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Karsten
Hvor får man lige dem du skriver om? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Hej Karsten
Hvor får man lige dem du skriver om?
|
|
|
Nu skal jeg nok passe på ikke at få ørerne i maskinen. Det er ikke ment som ublu reklame for egne produkter, men blot det at jeg selv har fundet en meget overbevisende løsning på et problem som jeg kan se også andre har.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde også rystelser i mit gulv fra sub og front, men efter JJaz fødderne er de så godt som forsvundet.  Så kan varmt anbefale JJaz (har dog ikke prøvet andre  ) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Karsten
Ved ikke om det er at omgåes reglerne så jeg skriver en pm. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Luksus Bumsen Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
En oplagt og billig løsning vil være en tung masse
direkte på gulvet og så et par bløde vibrationsdæmpende fødder imellem
højttaler og granit/beton/haveflise/whatever.
Om det så er JJAZ Fod, SD Foden, Valhalla, Holfi eller en anden blød
fod betyder knapt så meget så længe den passer til højttalernes vægt. |
|
|
nu er jeg lidt forvirret. Jeg har selv trægulv, gulvtæppe og sd-feets.
da jeg skulle have mine sd-feets rigede jg til forhandler for at
forhøre mig lidt. jeg sagde jeg havde overvejet en flise mellem
gulvtæppe og sd-feets for at gøre det hele mere stabilt. det mente han
bestemt ikke var en god ide - han mente nærmere det ville give
yderligere rystelser.
Så har ikke prøvet med en flise, kunne bare godt tænke mig og vide om
der er nogen teorier for hvorfor det skulle være godt med flisen eller
hvorfor det skulle være skidt(kan ikke huske hans forklaring nemlig) sidn
der er forskellige holdninger mellem branchefolk??
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min grund til at anbefale fliser er for at få et tungt stabilt underlag til fødderne. Det skal dog også siges at det kommer an på typen af gulvtæppe og svaret er ikke entydigt. De fleste trægulve oplever jeg som værende meget levende og i de tilfælde giver det oftest den bedste effekt med et stabilt underlag.
Er gulvtæppet meget tykt er det en nødvendighed med et underlag da JJAZ Fod ikke er så høje, det problem er muligvis mindre med SD foden da den er langt tykkere. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mullefar skrev:
|
det er et sæt SA7k master.
jeg gider ikke høre noget pis,men det snurre i fusserne.
|
|
|
....en SA7K der sætter gulvet i bevægelse ?
Edit: Sorry, kunne ikk' la' vær  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |