Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp!!!!gulvet ryster. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mullefar
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Har lidt problemer med,at ved små Hz.dirrer mit gulv rent fysiskt.

Gulvet består fra bunden-først beton,gulvtæppe,gummispikes,40mm flise,spikes derefter højttaler.

føler stadig ikke det er afkoblet ordenligt.       Hjælp!!!

Til top Vis Mullefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mullefar
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Prøv med noget blødt materiale der kan give efter til afkobling af dine speakers.

SD-feets er ret godt omtalt herinde.

Prøv at bruge søgefunktionen, der står garanteres noget godt!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
Mullefar
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Tak.

Er bange for at det bliver for blødt med,tæppe,gummispikes,& sd fødder.

Til top Vis Mullefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mullefar
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet med flisen direkte på tæppet og bløde gummi føder mellem flise og højttaler.

Det må da være nogle kraftige højttalere du har hvis de kan få et beton gulv til at ryste



__________________
I reject your reality and substitute my own
Til top Vis Capslock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Capslock
 
Mullefar
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=366&zoneid=2

Skrevet af vores allesammens yndlings redacteur

Det  er vist at gå til extremer.

Må prøve at kombinere de forskellige muligheder med gummi, flise og spikes.

Tak for hjælp.

 

Til top Vis Mullefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mullefar
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4620
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hvad har du for nogle højttalere? Sådan nogle skal jeg have!
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Ryster gulvet ligefrem??? Det må være nogle store Cerwin Vegaer

__________________
If the world didn't suck, we would all fall off...?
Til top Vis Hjelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hjelm
 
Mullefar
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

det er et sæt SA7k master.

jeg gider ikke høre noget pis,men det snurre i fusserne.

Til top Vis Mullefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mullefar
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jamen mit gulv ryster også, og det skal det da gøre! Uanset hvordan jeg afkobler højttalerne, så ryster gulvet. Er det ikke meget normalt, når det er et trægulv?

Forza Italia! Slam! Slam! Slam!



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej mule-far

Kender problemet, og selvfølgelig skal gulvet ikke snurre og dunke. Har selv samme problem pt. , men har sat en skibsbygger i gang med at opsnuse "blygummi-måtter". Det brugte vi i tidernes morgen da jeg selv var i branchen, og det dæmper i den grad. Jeg håber det ligeledes kan dæmpe mit ældgamle, svingende trægulv. Er du interesseret , giv lyd..............

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1275
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige løst et tilsvarende problem her, mine SP Revelation satte hele gulvet i lytterummet i svingninger. Det gav nogle besynderlige effekter som opsvulmet bas og ved visse dybe frekvenser opstod en slags forsinket bas effekt, som var helt ude af takt, lød egentligt ikke særligt godt.

Nu har jeg sat højttalerne på et par Starsound Sistrum platforme, og problemet er pist væk. Hele lydbilledet er meget bedre i ballance og mellemtonen er kommet op i et passende niveau nu hvor den ikke drukner i bas bulder.

Mvh,

Karsten



__________________
www.studiosound.dk
Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

En oplagt og billig løsning vil være en tung masse direkte på gulvet og så et par bløde vibrationsdæmpende fødder imellem højttaler og granit/beton/haveflise/whatever.

Om det så er JJAZ Fod, SD Foden, Valhalla, Holfi eller en anden blød fod betyder knapt så meget så længe den passer til højttalernes vægt.



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej Karsten

Hvor får man lige dem du skriver om?



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1275
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej Karsten

Hvor får man lige dem du skriver om?

Nu skal jeg nok passe på ikke at få ørerne i maskinen. Det er ikke ment som ublu reklame for egne produkter, men blot det at jeg selv har fundet en meget overbevisende løsning på et problem som jeg kan se også andre har.

Mvh,

Karsten



__________________
www.studiosound.dk
Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

havde også rystelser i mit gulv fra sub og front, men efter JJaz fødderne er de så godt som forsvundet. Så kan varmt anbefale JJaz (har dog ikke prøvet andre)

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hej Karsten

Ved ikke om det er at omgåes reglerne så jeg skriver en pm.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Luksus Bumsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

En oplagt og billig løsning vil være en tung masse direkte på gulvet og så et par bløde vibrationsdæmpende fødder imellem højttaler og granit/beton/haveflise/whatever.

Om det så er JJAZ Fod, SD Foden, Valhalla, Holfi eller en anden blød fod betyder knapt så meget så længe den passer til højttalernes vægt.



nu er jeg lidt forvirret. Jeg har selv trægulv, gulvtæppe og sd-feets. da jeg skulle have mine sd-feets rigede jg til forhandler for at forhøre mig lidt. jeg sagde jeg havde overvejet en flise mellem gulvtæppe og sd-feets for at gøre det hele mere stabilt. det mente han bestemt ikke var en god ide - han mente nærmere det ville give yderligere rystelser.

Så har ikke prøvet med en flise, kunne bare godt tænke mig og vide om der er nogen teorier for hvorfor det skulle være godt med flisen eller hvorfor det skulle være skidt(kan ikke huske hans forklaring nemlig) sidn der er forskellige holdninger mellem branchefolk??
Til top Vis Luksus Bumsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luksus Bumsen
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Min grund til at anbefale fliser er for at få et tungt stabilt underlag til fødderne. Det skal dog også siges at det kommer an på typen af gulvtæppe og svaret er ikke entydigt. De fleste trægulve oplever jeg som værende meget levende og i de tilfælde giver det oftest den bedste effekt med et stabilt underlag.

Er gulvtæppet meget tykt er det en nødvendighed med et underlag da JJAZ Fod ikke er så høje, det problem er muligvis mindre med SD foden da den er langt tykkere.



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Mullefar skrev:

det er et sæt SA7k master.

jeg gider ikke høre noget pis,men det snurre i fusserne.

     ....en SA7K der sætter gulvet i bevægelse ?  

Edit: Sorry, kunne ikk' la' vær



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes