Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 09:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali,Dali,Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har surround med Dali 850 i front og Dali 1001 til bagkanalerne, men nu vil jeg prøve at have store fuldtone gulvhøjtalere til bag kanalen, men hvad vil mon passe bedst til 850'eren jeg kan godt regne ud at et par 850'er til ville være det bedste men den er for dyr, så er der 450'erne men dem er der ikke særligt mange til salg af i den blå avis eller her på siden, så er der jo alle de andre modeller,

Dali 7

Dali 15

Dali 18 

Dali 400

Vil de passe sammen med mine 850'er, eller har de skumgummi ophæng til enhederne så man kan være uheldig at man finder nogen med dålige enheder,til sidst er der nogen der kan sætte årstal på hvornår de forskellige modeller var til at købe.

P.S Jeg har 1800,- at bruge til dette og ikke 1801,- så i behøver ikke at foreslå alle mulige nyere modeller, for hvis penge ikke hvar noget problem havde jeg nok ikke Dali 850.    

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hej Du.

Jeg ville da klart gå efter 450eren da den jo kommer fra samme serie.  Jeg har 2 kammier der har dem og de spiller altså rigtig godt. Overvejede selv at købe dem på et tidspunkt.Jeg har lige været en tur på dba.dk og snuse lidt. Der er et par 450 til 1700 kr. Så har jeg da holdt mig inden for dine kriterier.

MVH WRONG

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hej Du.

Jeg ville da klart gå efter 450eren da den jo kommer fra samme serie.  Jeg har 2 kammier der har dem og de spiller altså rigtig godt. Overvejede selv at købe dem på et tidspunkt.Jeg har lige været en tur på dba.dk og snuse lidt. Der er et par 450 til 1700 kr. Så har jeg da holdt mig inden for dine kriterier.

MVH WRONG

Jeps jeg har set dem men så er der lige en detalje at han er fra midtjylland og jeg bor i nordsjælland, men det kan være jeg hopper på i den sidste ende.

Zibas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Dali 7 har skum-ophæng og de fleste er mørnet 7'eren stoppede i starten af 90'erne.

Dali 15 har gummi-ophæng og er en reol model magen til 7'eren men med en 8" bas stoppede også i starten af  90'erne.

Dali 18 er lillebror til Dali 40 har gummi-ophæng, stoppede i starten af 90'erne

Dali 400 har gummi-ophæng, stoppede i midten af 90'erne.

Dali 7 : 10"bas 3"mellemtone 3/4"diskant.  http://www.dali.dk/PDFFILES/premanuals/7A.pdf

Dali 15 : 8"bas 3"mellemtone 3/4"diskant.   http://www.dali.dk/PDFFILES/premanuals/DALI_15A.pdf

Dali 18 : 2x8bas 4½"mellemtone 1"diskant, kan bi-wires. http://www.dali.dk/PDFFILES/premanuals/DALI_18_MKII.pdf

Dali 400 :2x6½"bas 1"diskant, kan bi-wires. http://www.dali.dk/PDFFILES/premanuals/DALI_400.pdf

Brugtpriserne er ca. 1000.- for 7 & 15. ca.2500.- for 18. ca 1500 for 400.

Det bedste køb ville nok være 18 - 15 - 400 - 7.

Lad os høre hvad du beslutter dig for, har selv haft alle modellerne og har stadig 18 og 15.

Til top Vis Zibas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zibas

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Zibas skrev:

Hej Michael

Dali 7 har skum-ophæng og de fleste er mørnet 7'eren stoppede i starten af 90'erne.

Dali 15 har gummi-ophæng og er en reol model magen til 7'eren men med en 8" bas stoppede også i starten af  90'erne.

Dali 18 er lillebror til Dali 40 har gummi-ophæng, stoppede i starten af 90'erne

Dali 400 har gummi-ophæng, stoppede i midten af 90'erne.

Dali 7 : 10"bas 3"mellemtone 3/4"diskant.  http://www.dali.dk/PDFFILES/premanuals/7A.pdf

Dali 15 : 8"bas 3"mellemtone 3/4"diskant.   http://www.dali.dk/PDFFILES/premanuals/DALI_15A.pdf

Dali 18 : 2x8bas 4½"mellemtone 1"diskant, kan bi-wires. http://www.dali.dk/PDFFILES/premanuals/DALI_18_MKII.pdf

Dali 400 :2x6½"bas 1"diskant, kan bi-wires. http://www.dali.dk/PDFFILES/premanuals/DALI_400.pdf

Brugtpriserne er ca. 1000.- for 7 & 15. ca.2500.- for 18. ca 1500 for 400.

Det bedste køb ville nok være 18 - 15 - 400 - 7.

Lad os høre hvad du beslutter dig for, har selv haft alle modellerne og har stadig 18 og 15.

Er der nogen af modellerne i ville betegne bedre end Dali 850.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
wrong skrev:

Hej Du.

MVH WRONG

Jeps jeg har set dem men så er der lige en detalje at han er fra midtjylland og jeg bor i nordsjælland, men det kan være jeg hopper på i den sidste ende.

Tag da kontakt til ham. Det kan da være han kender en der skal over broen?? Man kan jo aldrig vide. Eller i kan mødes i odense???? Kender godt når man vil have noget nyt og man står med pengene i hånden. Så skal det bare være NU NU NU NU NU og helst lidt hurtigere.

MVH WRONG

Zibas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om Dali 18MK!! er bedre end 850'erne, men de er ikke ringere. Se om du ikke kan finde en der har nogle til salg og så få en lytter, de er det værd, og så slår de 450'erne med længder....

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

dali 850erne var vist dalis topmodel i 90erne, bortset fra Megaline selvfølgelig.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Zibas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Dali 18, lyst træ, 250 W, Et sæt højt. der spiller 100% rent og højt. Kan Bi-Wires og er mont. m.spikes 1.700,- 31-01-2004   Vis annonce på kort    
Kbh.NV | København
Fandt lige dette på DBA.dk

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
DKMIK skrev:
wrong skrev:

Hej Du.

MVH WRONG

Tag da kontakt til ham. Det kan da være han kender en der skal over broen?? Man kan jo aldrig vide. Eller i kan mødes i odense???? Kender godt når man vil have noget nyt og man står med pengene i hånden. Så skal det bare være NU NU NU NU NU og helst lidt hurtigere.

MVH WRONG

Jo men så kan jeg jo lige så godt vente lidt, for hvis jeg skal over broen så kan jeg lige lægge 500,- til højtalere prisen.

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Zibas skrev:
Dali 18, lyst træ, 250 W, Et sæt højt. der spiller 100%  rent og højt. Kan Bi-Wires og er mont. m.spikes 1.700,- 31-01-2004   Vis annonce på kort    
Kbh.NV | København

Fandt lige dette på DBA.dk

Har godt set dem og overvejer det grundigt i øjeblikket, kunne jo altid sælge min 850'er og købe et par 18'er til så er de da ens.Pick Your Nose 4

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker, er der rimelig stor forskel på Dali 18 og 18 mkII.

2'eren skulle være meget bedre...

Jeg mener 1'eren havde højttalerterminaler i bunden.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

CoZmatic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Bruger siden: 30 December 2003
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Gammelt indlæg.
Til top Vis CoZmatic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CoZmatic

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

CoZmatic skrev:
jeg ha selv 850, jeg ville spare nogle fler penge op til endu et par.

Jeg syntes selv at 850 står meget for høj i prisen i den Blå avis de er ikke en dag over 2500,- værd, også har de været på market siden 1994, så specielle er de jo heller ikke, jeg har da også svært ved at tro at der nogen der for de 4500,- eller 5000,- de prøver at få i den Blå avis. 

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

pas lidt på med både 850 som front og bag, hvis du også samtidig har stor center- En 1800 kan hurtigt komme på overarbejde.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
pas lidt på med både 850 som front og bag, hvis du også samtidig har stor center- En 1800 kan hurtigt komme på overarbejde.

Jeg tror der menes 1800,00 kr men ellers har du ret der er ingen der har advaret mod at sætte forstærkeren på overarbejde

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Ok jeg misforstod og troede han havde en Denon Avr 1800 og ikke en 1801
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Ok jeg misforstod og troede han havde en Denon Avr 1800 og ikke en 1801

Det er pænt af jer at advare mig men, men det er fordi at flere andre tråde går folk næsten amok og foreslår noget langt over budgettet, jeg kan ikke finde ud af at spare op, så hvis de ikke bliver brugt her og nu til højttalere så dukker der noget andet op og så kommer der ingen højttalere.

P.S jeg har en AVR-A1SE men selv der skulle man nok passe på med 4. stk Dali 850   

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 April 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes da helt klart at det skal være 450, men hvis pengene ikke rækker så køb et sæt brugt Dali 18 MK2. Hvis du kigger ofte i den blå avis, kan du være heldig at finde et sæt til 1500,- (gav jeg for mine)

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 03 April 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu også 450 ville være det bedste match, 400 er ved at være en gammel svend efterhånden.

Tja tålmodighed er en dyd, hvis ikke man besidder den så bliver det tit dyrt at være HiFi køber, det ville jo være ærgeligt at finde et sæt på øen til 1200,- i næste uge...... men "forkert" ~ wrong har helt klart en pointe, når man står fysik med pengene i hånden så er der mange som bliver møre.

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes