| Forfatter |
|
Riis Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har nu fået et surround-system, men mangler noget bas på ca 25% af mine musik-dvd'er. Det er som om at min surroundreceiver (NAD T-742) ikke vil føre den dybe bas til mine fronter når SUB=Off. Men det er kun bestemte dvd'er det er galt med. Jeg vil nok tage ned i Hifiklubben og høre dem hvad problemet er.
Jeg har desuden hørt at det er svært at få udnyttet / indstillet surroundreceivere så bassen bliver ført det rigtige sted hen. Måske er det bare på de billige modeller.......hvad ved jeg.
Jeg har i hvert fald overvejet at få en sub, så jeg også kan køre surround 100%.
Mit anlæg spiller rigtig godt i stereo. Jeg har en Sirius Dm-100 til mine fronter (Qln 612). Desuden har jeg en dynaudio audience 42C center og et par Dali Piano Agile baghøjttalere (kærestens valg!). Når jeg hører musik i surround sætter jeg min center på Off, da den ikke spiller i nærheden af mine fronter (den mangler en god effektforstærker). Så det skal jeg måske også have......måske skal jeg finde en helt anden surroundreceiver som ikke har de problemer med at få den dybe bas frem til fronterne, og så lade være med at få en sub........(har mange overvejelser). Overvejer også at sælge baghøjtt, center, receiver og så bare køre stereo med en god stereo-forforstærker. Jeg hører mest musik.....
MEN!!!!!
Det jeg egntlig godt kunne lide at vide: Hvilken Sub ville passe til mit system. Det skal jo være en sub, som kan spille lige så god bas, som mine fronter gør i øjeblikket........
Jeg tænker på at bruge ca. 3000 kr på en brugt sub (min kæreste mener at jeg allerede har brugt for meget)........Er det for lidt? Og hvad kunne I foreslå?
Umiddelbart tænker jeg på Dali / B&W / Audiopro / Audiovector / SA........
Håber der er nogen der har et godt forslag.....?
MVH
Riis
|
| Til top |
|
| |
Jan P Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt jeg ikke helt svarer på dit spørgsmål, men nu kommer det alligevel
Efter min beste overbevisning vil du få den bedste lyd ved at skrotte surrounden til fordel for en god kontrolforstærker. Skal du have surround, der kan matche din DM100 skal der smides seriøst mange penge i systemet! Så hellere ofre penge på forforst og en god cdafspiller (Der står ikke hvilken du har på din profil...)
Det var lige min holdning, håber det er i orden __________________ Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt i orden. Det er også noget jeg selv tænker på.....
Jeg bruger en Pioneer DVD-545 til cd-afspiller. Lyden på cd ligger meget tæt op af min gamle denon dcd-1015 som jeg nu har solgt........
Men det er rigtigt at for at få surround i samme klasse som stereo skal der smides mange penge i. Jeg mener nu ikke at baghøjttalerne betyder så meget, men hvis jeg skal bruge surround til musik, skal centeren have en effektforstærker........
Men det er nok mest til film jeg vil bruge surround. Ikke fordi jeg ser vildt mange film, men ser da et par stykker i ugen.......
Ingen bud på subwoofer????
|
| Til top |
|
| |
Jan P Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riis skrev:
|
Men det er nok mest til film jeg vil bruge surround. Ikke fordi jeg ser vildt mange film, men ser da et par stykker i ugen.......
|
|
|
Surruond er Ikke til ren audio, efter min mening! __________________ Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har du vist ikke hørt f.eks. Dark side of the Moon med Pink Floyd på SACD, det lyder bare for godt.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også sige at det lyder rigtig godt med musik-dvd'er i surround. Dog kommer det selvfølgelig an på anlægget. Som jeg også skrev, tog jeg min center væk, fordi den ikke har en ordentlig effektforstærker tilsluttet og det derfor vil gå ud over stemmegengivelsen som normalt ligger i centeren........
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener I om sådan en Audio Pro Sub Fokus, som Tapeconnection har på tilbud til 3413 kr. Vil den falde igennem i mit system??????
Hvordan er det med Tapeconnection? Kan man "låne" en sub her for at prøve den på eget system???
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 01 Maj 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du lagt mærke til om det er på DTS sporet der mangler bas. Problemet med især ældre DTS udgivelser er at bas-sporet af en eller anden grund er op til 10 dB for lavt i forhold til alm cd og DD. Dette problem vil ikke blive løst med en subwoofer. Hvis din DVD har indbygget dekoder kan du evt. bruge denne dekoder (og vælge ext. input) til de DVD skiver hvor problemet er, og så hæve subniveauet med 6-10 dB, dette virker dog kun med aktiv sub.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg vil anbefale dig at lytte til Audiovector C-Sub eller SA's SE200 eller er 25o den hedder... jeg har selv førstnævnte og den gør det rigtigt godt... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
det har måske heller ikke så meget at gøre med tråden...
men jeg har ALDRIG hørt et muliti kanals anlæg, der kan måle sig med et rigtigt godt stereo.
men det ville jo også løbe op i mega summer, hvis et 100K stereo anlæg skulle laves i samme kvalitet i et 7.1 anlæg. Alene kabel trækket til bagkanaler i solarwind f.eks. vil jo være lidt af en udskrivning 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
en dali... eller noget brugt/demo B&W/audiovector
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjeck lige om du har sat dine front til Small på surround recieveren, det kan jo godt være der fejlen ligger, den skal sp stå på Large. Mine Dali 606er mangler ihvertfald ikke bas, de er sat til en NAD 214 som er koblet til min T742ers pre-out. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt at indlægget er gammelt, men har du heller ikke problemer i surround (tonyax).
__________________ "Shown how to feel good - and told to feel bad"
|
| Til top |
|
| |